PORSCHE 911 Carrera S Cabriolet (991) 2015-2018

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE 911 Carrera S Cabriolet (991) 2015-2018

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE 911 Carrera S Cabriolet (991) 2015-2018

W 2015 roku Porsche Carrera S Cabriolet doczekało się kilku aktualizacji, podobnie jak reszta rodzeństwa w rodzinie 911. Mimo to pozostało codziennym supersamochodem.

Był to supersamochód do codziennej jazdy, który potrafił zdjąć dach w 13 sekund i z łatwością przyspieszał dzięki 420 koniom mechanicznym przekazywanym na tylne koła za pomocą standardowej 7-biegowej skrzyni manualnej. I mógł to robić wiele razy bez większego wysiłku.

W 2015 roku Carrera S Cabriolet miała szerszy tylny ślad w porównaniu do wersji non-S. Nie każdy mógł to zauważyć, ale różnica była uzasadniona, a powodem były szersze opony. Z tyłu znajdował się czerwony pasek świetlny łączący lampy LED.

Wnętrze Carrery S Cabriolet oferowało luksusowe elementy. Fotele sportowe były pokryte skórą, a nawet tylne, których nie dało się używać, również były obite skórą. Konsola centralna była wyższa, co miało dać kierowcy poczucie jednoosobowego wyścigowego roadstera. Na konsoli znajdujowały się przyciski do regulacji zawieszenia i innych technicznych funkcji pojazdu oraz dźwignia zmiany biegów.

Porsche oferowało standardową 7-biegową skrzynię manualną lub 7-biegowy system podwójnego sprzęgła PDK. Manual miał interesującą funkcję, która zapobiegała przypadkowemu zredukowaniu biegu z 7 na 4, co mogłoby uszkodzić silnik, lub podwyższeniu obrotów, jeśli nie było się na 5. lub 6. biegu. W modelu z 2015 roku Carrera S otrzymała nowy system wektoryzacji momentu obrotowego, który wspomagał przyczepność na zakrętach.

Porsche 911 od dziesięcioleci jest najlepiej sprzedającym się samochodem sportowym na świecie. Teraz nadeszła nowa generacja, która ma na celu dalsze wydłużenie tej przewagi. Dzięki innowacyjnym silnikom turbo o płaskiej budowie, zaawansowanemu podwoziu, które oferuje jeszcze lepsze połączenie wydajności z komfortem, oraz nowemu systemowi infotainment, samochód jest doskonale przygotowany do tego zadania. Dzięki ponad czterdziestoletniemu doświadczeniu z silnikami turbo – zarówno w sportach motorowych, jak i w produkcji samochodów sportowych – nowe jednostki napędowe w nowej 911 Carrera ustanawiają nowe standardy pod względem wydajności, przyjemności z jazdy i efektywności. Opcjonalne tylne kierowanie osiągalne po raz pierwszy w modelach Carrera niesamowicie poszerza zakres dynamiki jazdy.

Wiele cech zewnętrznych 911 Carrera zostało wizualnie udoskonalonych: zaczynając od nowych reflektorów z czterema punktami świateł dziennych, aż po klamki bez osłon, nowy tylny klapa z pionowymi żaluzjami i nowe światła tylne – w tym charakterystyczne światła hamowania z czterema punktami. W wnętrzu nowy standardowy system Porsche Communication Management z wyświetlaczem multi-touch oferuje znacznie rozszerzoną gamę funkcji i znacznie uproszczoną obsługę.

Nowe silniki turbo: wzrost mocy o 20 KM przy niższym zużyciu paliwa

Całkowicie nowa generacja silników z podwójnym doładowaniem podnosi emocjonalną przyjemność z jazdy w 911 Carrera do jeszcze intensywniejszego doświadczenia: 370 KM (272 kW) mocy na tylnej osi 911 Carrera czeka na uwolnienie i przekształcenie w sportowy napęd. Silnik w 911 Carrera S teraz dostarcza 420 KM (309 kW). W obu przypadkach oznacza to wzrost mocy o 20 KM (15 kW). Oba silniki mają pojemność trzech litrów. Wyższa moc 911 Carrera S wynika z turbosprężarek z modyfikowanymi sprężarkami, specjalnego układu wydechowego i dostosowanej jednostki sterującej silnikiem.

Nowe silniki Porsche charakteryzują się znacznie zwiększonym momentem obrotowym (60 Nm w każdym przypadku) z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym odpowiednio 450 Nm i 500 Nm, dostarczanym nieprzerwanie od niskich 1700 obr/min do 5000 obr/min w obu przypadkach, co zapewnia doskonałe osiągi jezdne. Jednocześnie, przy maksymalnej prędkości 7500 obr/min, nowa generacja silników wyraźnie przewyższa maksymalne prędkości konwencjonalnych silników turbo – co podkreśla typowy, melodyjny dźwięk silnika Porsche.

Każda nowa generacja 911 chwali się zwiększoną wydajnością i efektywnością w porównaniu do poprzednika. Na przykład, w zależności od wersji modelu, nowa generacja silników jest prawie dwanaście procent bardziej efektywna: zużycie paliwa zostało obniżone o nawet litr na 100 kilometrów. 911 Carrera z przekładnią PDK teraz zużywa tylko 7,4 litra paliwa na 100 kilometrów (spadek o 0,8 l na 100 km), podczas gdy 911 Carrera S z PDK zużywa 7,7 l/100 km (1,0 l mniej na 100 km).

Nowa 911 może pochwalić się również imponującymi osiągami: 911 Carrera Coupé z Porsche-Doppelkupplung (PDK) i Sport Chrono Package przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,2 sekundy – co czyni ją o dwie dziesiąte sekundy szybszą od swojego poprzednika. 911 Carrera S z PDK i Sport Chrono Package wykonuje swoją popisową dyscyplinę w zaledwie 3,9 sekundy (również 0,2 s szybciej). To oznacza, że jest to pierwszy model 911 w rodzinie Carrera, który osiągnął magiczną granicę czterech sekund. A maksymalne prędkości obu modeli również wzrosły: 911 Carrera ma teraz maksymalną prędkość 295 km/h (wzrost o sześć km/h), podczas gdy 911 Carrera S osiąga nawet 308 km/h (wzrost o cztery km/h).

W połączeniu z opcjonalnym Sport Chrono Package, 911 Carrera ma teraz po raz pierwszy włącznik trybów na kole kierownicy, wzorowany na przełączniku trybów hybrydowego 918 Spyder. Przełącznik trybów składa się z obrotowego pierścienia z czterema pozycjami dla trybów jazdy „Normal”, „Sport”, „Sport Plus” i „Individual”. W zależności od wyposażenia, ostatnia opcja pozwala kierowcom skonfigurować własne indywidualne ustawienie pojazdu, na przykład PASM, aktywne mocowania silnika, strategię zmian PDK i sportowy układ wydechowy. W połączeniu z przekładnią PDK przełącznik trybów ma dodatkowy przycisk, „Sport Response Button”. Po naciśnięciu tego przycisku napęd jest wstępnie przygotowywany do maksymalnego przyspieszenia przez 20 sekund, na przykład przed manewrem wyprzedzania. W tym celu załączany jest optymalny bieg, a zarządzanie silnikiem dostosowywane jest do jeszcze bardziej spontanicznej reakcji na krótki czas.

Standardowa funkcja: przemyślane podwozie PASM obniża wysokość prześwitu o dziesięć milimetrów

911 Carrera jest wzorem do naśladowania pod względem dynamiki jazdy w samochodach sportowych. Z każdą nową generacją Porsche jeszcze bardziej zwiększa różnicę między codziennym komfortem a osiągami torowymi. Po raz pierwszy nowe podwozie PASM (Porsche Active Suspension Management), które obniża wysokość prześwitu o dziesięć milimetrów, jest standardowym wyposażeniem we wszystkich modelach Carrera. Dodatkowo poprawia stabilność podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Nowa generacja amortyzatorów z szerszym zakresem charakterystyk poprawia komfort dzięki jeszcze dokładniejszej charakterystyce reakcji i także poprawia połączenie nadwozia podczas dynamicznej jazdy. Nowe standardowe felgi z pięcioma smukłymi podwójnymi szprychami noszą opony o zmniejszonym oporze toczenia i zwiększonej wydajności. Ponadto szerokość tylnych felg we wszystkich wariantach wzrosła o 0,5 cala do 11,5 cala, a tylne opony 911 Carrera S mają teraz 305 zamiast 295 milimetrów.

Aktywne tylne kierowanie, dostępne jako opcja w 911 Carrera S, to technologia podwozia przyjęta z 911 Turbo i 911 GT3. Dodatkowo poprawia zachowanie przy wchodzeniu w zakręt 911. Ponadto zapewnia dużą stabilność jazdy podczas zmiany pasa ruchu przy dużych prędkościach. Jednocześnie zapewnia większą zwrotność w ruchu miejskim dzięki zmniejszonemu promieniowi skrętu o 0,5 metra. Poprawiona obsługa jest przekazywana kierowcy poprzez nową generację kierownic, której design oparty jest na kierownicy 918 Spyder. Podstawowa kierownica ma średnicę 375 milimetrów; opcjonalna kierownica sportowa GT ma 360 milimetrów. Dla nieograniczonej codziennej praktyczności Porsche oferuje system podnoszenia hydraulicznego z wbudowanymi cylindrami podnoszącymi w ramach osi przedniej. Naciśnięcie przycisku zwiększa prześwit z przodu o 40 milimetrów w ciągu 5 sekund, zapobiegając tym samym uderzeniu podwozia pojazdu o ziemię, na przykład przy stromych wyjazdach z garażu.

Nowe Porsche Communication Management z nawigacją online

Standardowym wyposażeniem nowych modeli 911 Carrera jest nowo opracowany system Porsche Communication Management (PCM) z modułem nawigacji online i sterowaniem głosowym. PCM można obsługiwać wykonując gesty multi-touch na siedmiocalowym wyświetlaczu, podobnie jak w przypadku obsługi smartfona. Możliwe są również wpisy użytkownika odręcznie. Telefony komórkowe i smartfony można teraz również łączyć przez Wi-Fi. Wbudowana po raz pierwszy w centralnym podłokietniku ładowarka zapewnia oszczędzające energię ładowanie i zoptymalizowany odbiór sygnału komórkowego. Nowością jest również możliwość podłączenia iPhone’a do PCM w celu skorzystania z Apple CarPlay.

Informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym są dostępne dla znacznie lepszej nawigacji. Daje to kierowcy szybki przegląd sytuacji na drodze i gwarantuje dynamiczne dostosowanie trasy do tych informacji. Google Earth i Google Streetview są także po raz pierwszy zintegrowane, aby oferować lepszą orientację. Inne komponenty PCM to Porsche Car Connect i aplikacja Porsche Connect, która może być używana do takich funkcji, jak zdalne sterowanie funkcjami pojazdu, transfer miejsc docelowych do PCM do nawigacji i korzystanie z usług strumieniowania muzyki od dostawców zewnętrznych poprzez PCM.

Nowe i rozszerzone opcjonalne systemy wspomagania

911 Carrera można teraz spersonalizować jeszcze dokładniej według indywidualnych preferencji dzięki nowym i udoskonalonym systemom wspomagania: opcjonalny automatyczny tempomat może teraz również umiarkowanie hamować, gdy ustawiona prędkość zostanie przekroczona, na przykład podczas jazdy w dół. Adaptacyjny tempomat ACC (opcja) ma teraz funkcję żeglowania w połączeniu z przekładnią PDK. Podczas jazdy w korku sprzęgła są rozłączane, co pozwala zaoszczędzić paliwo podczas jazdy bez napędu. Opcjonalny asystent zmiany pasa monitoruje ruch za sobą za pomocą radaru i używa lamp LED w lewym i prawym trójkącie lusterka, aby ostrzegać kierowcę o nadjeżdżających pojazdach w martwym punkcie. Dodatkowo Porsche zwiększa aktywne bezpieczeństwo samochodu sportowego, wprowadzając system hamowania po kolizji jako standardowe wyposażenie.

Premiera na rynku w grudniu 2015 roku

Nowe modele Porsche 911 Carrera pojawią się na rynku w Niemczech 12 grudnia 2015 roku w następujących cenach, w tym VAT i krajowe wyposażenie:

911 Carrera – 96 605 euro
911 Carrera S – 110 766 euro
911 Carrera Cabriolet – 109 695 euro
911 Carrera S Cabriolet – 123 856 euro

40 lat doświadczenia w zakresie turbosprężarek w motorsporcie i produkcji seryjnej

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.