PORSCHE 911 Carrera S Coupe (991) 2015-2019

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE 911 Carrera S Coupe (991) 2015-2019

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE 911 Carrera S Coupe (991) 2015-2019

Porsche 911 był najlepiej sprzedającym się samochodem sportowym na świecie, a każda kolejna generacja była lepsza od poprzedniej. Model Carrera S z 2015 roku nie był wyjątkiem.

Choć nie był to całkowicie nowy model, Carrera S z 2015 roku miała na tyle zmienionych części, że trudno było stwierdzić, iż nie jest nowym pojazdem. Podstawowa karoseria 991 (nazwa kodowa generacji wprowadzonej w 2012 roku) pozostała taka sama, ale zauważono kilka drobnych zmian. Zderzaki były nieco inne, z większymi wlotami powietrza. Na tylnej spoilerze wentylację silnika umieszczono w orientacji podłużnej, zamiast poprzecznej.

Wewnątrz kabiny, Carrera S miała te same dwa kubełkowe fotele z przodu oraz dwa ciasne siedzenia z tyłu. Deska rozdzielcza została zmodyfikowana i wyposażona w system Porsche Communication Management (PCM), który obejmował 7-calowy wyświetlacz dotykowy. Można go było podłączyć do iPhone’a za pomocą Apple CarPlay, a projektant wnętrza przewidział specjalne miejsce na telefon w centralnym podłokietniku, gdzie można go było ładować.

Prawdziwe zmiany znajdują się pod karoserią. Porsche Active Stability Management (PASM) był standardem w modelu 911 z 2015 roku, co obejmowało obniżenie prześwitu o 10 mm (0,4”) w porównaniu do modelu 911 z 2012 roku. Pojemność silnika została zmniejszona do 3 litrów, ale dodano dwie turbosprężarki. Standardowa skrzynia biegów dla Carrera S to 7-biegowa manualna, ale dostępna była również skrzynia PDK (Porsche Dual-Clutch).

Porsche 911 od dziesięcioleci jest najlepiej sprzedającym się samochodem sportowym na świecie. Teraz nadeszła nowa generacja, która ma na celu dalsze rozszerzenie tej przewagi. Dzięki innowacyjnym silnikom z turbodoładowaniem, zaawansowanemu podwoziu, które oferuje jeszcze większą równowagę między wydajnością a komfortem oraz nowemu systemowi infotainment, jest doskonale przygotowany do tego zadania. Dzięki więcej niż czterem dekadom doświadczeń z silnikami turbo — zarówno w wyścigach, jak i w produkcji samochodów sportowych — nowe silniki w nowym 911 Carrera ustalają nowe standardy pod względem wydajności, przyjemności z jazdy i efektywności. Opcjonalne, dostępne po raz pierwszy w modelach Carrera, tylne sterowanie osią znacząco rozszerza możliwości dynamiczne pojazdu.

Wiele cech zewnętrznych 911 Carrera zostało wizualnie udoskonalonych: od nowych reflektorów z czteropunktowymi światłami do jazdy dziennej po klamki drzwiowe bez osłon, nowy tylny klapa z pionowymi żaluzjami oraz nowe tylne światła – w tym charakterystyczne czteropunktowe światła hamowania. Wnętrze wyposażone jest w nowy standardowy system zarządzania komunikacją Porsche z wielodotykowym wyświetlaczem, który oferuje znacznie rozszerzoną funkcjonalność i uproszczoną obsługę.

Nowe silniki z turbodoładowaniem: 20 KM zwiększonej mocy połączone z niższym zużyciem paliwa

Nowa generacja silników z podwójnym turbodoładowaniem podnosi emocjonalną przyjemność z jazdy w 911 Carrera do jeszcze intensywniejszego doświadczenia: 370 KM (272 kW) mocy czeka na uwolnienie i przekształcenie w sportowe przyspieszenie. Silnik w 911 Carrera S dostarcza teraz 420 KM (309 kW). W obu przypadkach oznacza to wzrost mocy o 20 KM (15 kW). Oba silniki mają pojemność trzech litrów. Większa moc 911 Carrera S wynika z turbodoładowania z zmodyfikowanymi sprężarkami, specyficznego układu wydechowego i dostosowanego zarządzania silnikiem.

Nowe silniki Porsche charakteryzują się znacząco zwiększonym momentem obrotowym (60 Nm w każdym przypadku), przy maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym odpowiednio 450 Nm i 500 Nm, które są dostępne niemal nieprzerwanie od niskich 1700 obr/min do 5000 obr/min, co zapewnia doskonałe osiągi. Jednocześnie z maksymalną prędkością 7500 obr/min nowa generacja silników wyraźnie przewyższa maksymalne prędkości konwencjonalnych silników turbo — podkreślone typowym, donośnym dźwiękiem silnika Porsche.

Każda nowa generacja 911 chwali się lepszą wydajnością i efektywnością w porównaniu do swojego poprzednika. Na przykład, w zależności od wariantu modelu, nowa generacja silników jest prawie o dwanaście procent bardziej efektywna: zużycie paliwa zmniejsza się nawet o litr na 100 kilometrów. 911 Carrera z przekładnią PDK zużywa teraz tylko 7,4 litra paliwa na 100 kilometrów (redukcja o 0,8 l na 100 km), podczas gdy 911 Carrera S z PDK zużywa 7,7 l/100 km (1,0 l mniej na 100 km).

Nowy 911 także imponuje osiągami: 911 Carrera Coupé z Porsche-Doppelkupplung (PDK) i Pakietem Sport Chrono przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,2 sekundy — to o dwie dziesiąte sekundy szybciej niż jego poprzednik. 911 Carrera S z PDK i Pakietem Sport Chrono osiąga ten wynik w zaledwie 3,9 sekundy (również o 0,2 s szybciej). Oznacza to, że jest to pierwszy 911 w rodzinie Carrera, który przekracza magiczną granicę czterech sekund. Maksymalne prędkości obu modeli również wzrosły: 911 Carrera osiąga teraz maksymalną prędkość 295 km/h (wzrost o sześć km/h), podczas gdy 911 Carrera S osiąga nawet 308 km/h (wzrost o cztery km/h).

W połączeniu z opcjonalnym Pakietem Sport Chrono 911 Carrera posiada teraz po raz pierwszy przełącznik trybu na kierownicy, inspirowany przełącznikiem trybu hybrydowego 918 Spyder. Przełącznik trybu składa się z pierścienia obrotowego z czterema pozycjami dla trybów jazdy „Normal”, „Sport”, „Sport Plus” i „Indywidualny”. W zależności od wyposażenia, ostatni tryb pozwala kierowcom skonfigurować własne indywidualne ustawienia pojazdu, na przykład PASM, aktywne mocowania silnika, strategię zmiany biegów PDK oraz sportowy układ wydechowy. W połączeniu z przekładnią PDK przełącznik trybu ma dodatkowy przycisk, „Sport Response Button”. Po naciśnięciu tego przycisku napęd jest wstępnie przygotowywany do maksymalnego przyspieszenia przez 20 sekund, na przykład przed manewrami wyprzedzania. W tym celu załączany jest optymalny bieg, a zarządzanie silnikiem dostosowywane jest do jeszcze bardziej spontanicznej reakcji na krótki czas.

Standardowa funkcja: przeprojektowane podwozie PASM obniża wysokość prześwitu o dziesięć milimetrów

911 Carrera jest wzorem dla dynamiki jazdy wszystkich uniwersalnych samochodów sportowych. Z każdą nową generacją Porsche jeszcze bardziej zwiększa różnicę między komfortem codziennym a osiągami torowymi. Po raz pierwszy nowe podwozie PASM (Porsche Active Suspension Management), które obniża wysokość prześwitu o dziesięć milimetrów, jest standardowym wyposażeniem w wszystkich modelach Carrera. Dodatkowo poprawia stabilność podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Równocześnie nowa generacja amortyzatorów z szerszym zakresem charakterystyk poprawia komfort dzięki jeszcze precyzyjniejszym charakterystyką reakcji oraz poprawia połączenie nadwozia podczas dynamicznej jazdy. Nowe standardowe koła z pięcioma cienkimi podwójnymi szprychami mają opony o zmniejszonym oporze toczenia i zwiększonej wydajności. Ponadto, w wszystkich wariantach szerokość tylnych obręczy zwiększyła się o 0,5 cala do 11,5 cala, a tylne opony 911 Carrera S mają teraz rozmiar 305 zamiast 295 milimetrów.

Aktywne tylne sterowanie osią, dostępne opcjonalnie w 911 Carrera S, to technologia podwozia zapożyczona z 911 Turbo i 911 GT3. Dodatkowo poprawia zachowanie przy wchodzeniu w zakręt 911. Ponadto zapewnia wysoką stabilność jazdy przy zmianie pasa ruchu przy dużych prędkościach. Jednocześnie zapewnia większą zwrotność w mieście dzięki zmniejszonemu promieniowi skrętu o 0,5 metra. Udoskonalone prowadzenie jest przekazywane kierowcy przez nową generację kierownic, której design oparty jest na kierownicy 918 Spyder. Podstawowa kierownica ma średnicę 375 milimetrów; opcjonalna kierownica sportowa GT ma średnicę 360 milimetrów. Dla nieograniczonej praktyczności na co dzień Porsche oferuje system hydraulicznego podnoszenia z wbudowanymi cylindrami podnoszącymi w amortyzatorach osi przedniej. Naciśnięcie przycisku zwiększa prześwit z przodu o 40 milimetrów w ciągu 5 sekund, co zapobiega uderzaniu podwozia pojazdu o ziemię, na przykład na stromych zjazdach w garażu.

Nowe zarządzanie komunikacją Porsche z nawigacją online

Standardowym wyposażeniem nowych modeli 911 Carrera jest nowo opracowany system zarządzania komunikacją Porsche (PCM) z modułem nawigacji online i obsługą głosową. PCM można obsługiwać za pomocą gestów wielodotykowych na siedmiocalowym wyświetlaczu, podobnie jak w przypadku smartfona. Możliwe są także wprowadzenia użytkownika przy użyciu pisma ręcznego. Telefony komórkowe i smartfony można teraz łączyć również przez Wi-Fi. Wbudowana po raz pierwszy w centralnym podłokietniku taca do smartfona oferuje oszczędne ładowanie oraz zoptymalizowany odbiór sygnału. Nowością jest także możliwość podłączenia iPhone’a do PCM w celu skorzystania z Apple CarPlay.

Informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym są dostępne dla znacznie ulepszonej nawigacji. Daje kierowcy szybki przegląd sytuacji na drodze i zapewnia dynamiczne dostosowanie trasy do tych informacji. Google Earth i Google Streetview są również po raz pierwszy integrowane, aby oferować lepszą orientację. Inne komponenty PCM to Porsche Car Connect oraz aplikacja Porsche Connect, które mogą być wykorzystywane do takich funkcji jak zdalne sterowanie funkcjami pojazdu, przesyłanie celów do PCM do nawigacji oraz korzystanie z usług strumieniowej transmisji muzyki od dostawców zewnętrznych przez PCM.

Nowe i rozszerzone opcjonalne systemy asystujące

911 Carrera może być teraz jeszcze dokładniej dostosowywana do osobistych preferencji dzięki nowym i ulepszonym systemom asystującym: opcjonalny automatyczny regulator prędkości może teraz także umiarkowanie hamować, gdy predefiniowana prędkość zostanie przekroczona, na przykład podczas jazdy w dół. Adaptacyjny tempomat ACC (opcjonalnie) ma teraz funkcję zwolnienia w połączeniu z przekładnią PDK. Podczas jazdy w korku sprzęgła są rozłączane, co oszczędza paliwo podczas jazdy bez napędu. Opcjonalny asystent zmiany pasa ruchu monitoruje ruch za pomocą radaru i używa lamp LED w lewym i prawym trójkącie lusterka, aby ostrzec kierowcę o nadjeżdżających pojazdach w martwym polu. Ponadto Porsche zwiększa aktywne bezpieczeństwo samochodu sportowego za pomocą standardowego systemu hamowania po zderzeniu.

Premiera rynkowa w grudniu 2015

Nowe modele Porsche 911 Carrera będą dostępne w Niemczech od 12 grudnia 2015 roku w następujących cenach, obejmujących VAT i specyfikację krajową:

911 Carrera – 96 605 euro
911 Carrera S – 110 766 euro
911 Carrera Cabriolet – 109 695 euro
911 Carrera S Cabriolet – 123 856 euro

40-letnie doświadczenie w turbo w motorsporcie i produkcji seryjnej

3.0L 7AT RWD (420 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność2981 Cm3
Moc308.9 Kw @ 6500 Rpm
420 Hp @ 6500 Rpm
414 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 1700-5000 Rpm
500 Nm @ 1700-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Prędkość maksymalna190 Mph (306 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.1 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Pdk)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/35 Zr20 || 295/30 Zr20
Długość177.1 In (4498 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość51 In (1295 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/59.8 In (1
Rozstaw osi96.5 In (2451 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika5.1 Cuft (144 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3219 Lbs (1460 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4222 Lbs (1915 Kg)
Spalanie miasto23.3 Mpg Us (10.1 L/100Km)
Spalanie trasa36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Średnie spalanie30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Emisja CO2174 G/Km

3.0L 7MT RWD (420 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność2981 Cm3
Moc308.9 Kw @ 6500 Rpm
420 Hp @ 6500 Rpm
414 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 1700-5000 Rpm
500 Nm @ 1700-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Prędkość maksymalna191 Mph (307 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.3 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/35 Zr20 || 295/30 Zr20
Długość177.1 In (4498 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość51 In (1295 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/59.8 In (1
Rozstaw osi96.5 In (2451 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika5.1 Cuft (144 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3175 Lbs (1440 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4189 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto19.3 Mpg Us (12.2 L/100Km)
Spalanie trasa35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Średnie spalanie27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Emisja CO2199 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.