Porsche 911 Carrera T z 2017 roku nawiązywał do modelu Carrera T z 1968 roku, samochodu stworzonego dla purystów z mniejszą wagą i cechami inspirowanymi wyścigami. Podobnie jak jego poprzednik, wersja z 2017 roku została stworzona z myślą o purystach.
W 1968 roku Porsche zaprezentowało limitowaną edycję Carrera T. Została zaprojektowana z myślą o osiągach i wyposażona w tylni mechanizm różnicowy z blokadą, co poprawiało przyspieszenie i czasy okrążeń. Sprawdziła się i została doceniona przez ówczesnych dżentelmenów kierowców. Carrera T z 2017 roku opierała się na tych samych zasadach, ale z większą ilością technologicznych udogodnień.
Model z 2017 roku był lżejszy od standardowej wersji Carrera. W tylnej części zastosowano lekkie szkło w oknach tylnych i bocznych. Z przodu zamontowano aerodynamiczny spojler. Cienkie światła do jazdy dziennej umieszczono na górze wlotów powietrza. Lusterka były malowane na kolor szary Agate Metallic, niezależnie od koloru nadwozia.
Wewnątrz, po to aby zaoszczędzić na wadze, usunięto tylne siedzenia, jednostkę infotainment oraz klamki drzwiowe. Klienci mieli jednak możliwość w wersji bez dodatkowych kosztów zamontować ponownie siedzenia i system PCM (Porsche Communication Management). Zamiast klamek zastosowano pętle. Czterostopniowe elektryczne fotele sportowe były pokryte materiałem Sport-Tex. Jako opcję oferowano parę kubełkowych foteli.
Strona techniczna była znacznie bardziej zaawansowana niż w wersji z 1968 roku. Wyposażona była w podwójnie doładowany silnik typu flat-six, połączony z 7-biegową skrzynią manualną. Jako opcję oferowano również 7-biegową automatyczną skrzynię (z podwójnym sprzęgłem). Krótsze tylne przełożenia i blokada mechanizmu różnicowego pozwalały na lepszą kontrolę nad pojazdem. Dzięki systemowi kierowania wszystkimi kołami, samochód miał lepszą prędkość w zakrętach.
W modelu Porsche 911 Carrera T, Porsche wskrzesza purystyczną koncepcję 911 T z 1968 roku: mniejsza waga, krótsze przełożenia w manualnej skrzyni biegów oraz napęd na tylną oś z mechaniczną blokadą dyferencjału, co zapewnia lepsze osiągi i intensywną przyjemność z jazdy. Unikalny wygląd nowego modelu oparty jest na 911 Carrera, a jego silnik generuje moc 272 kW (370 hp). 911 Carrera T – w Porsche „T” oznacza Touring – może poszczycić się także innymi funkcjami wyposażenia, które nie są dostępne w 911 Carrera, w tym sportowym zawieszeniem PASM jako standard, obniżonym o 20 mm, zoptymalizowanym pod kątem wagi pakietem Sport Chrono, skróconą dźwignią zmiany biegów z czerwonym wzorem oraz środkami siedzeń Sport-Tex. Kierownica tylnej osi, niedostępna w 911 Carrera, jest dostępna jako opcja dla 911 Carrera T.
Każdy aspekt wyposażenia 911 Carrera T zaprojektowano w celu optymalizacji sportowości oraz lekkiej konstrukcji: tylna szyba i tylne boczne okna są wykonane z lekkiego szkła, a wykończenia drzwi mają pętle do otwierania. Izolacja dźwiękowa została znacznie zredukowana. Tylne fotele zostały pominięte, podobnie jak system Porsche Communication Management (PCM), choć oba są dostępne na życzenie bez dodatkowych kosztów. Efekt działań związanych z konstrukcją lekką: przy masie własnej wynoszącej 1,425 kilogramów, dwuosobowy model jest lżejszy o 20 kilogramów niż 911 Carrera o porównywalnym wyposażeniu.
Porsche 911 Carrera T będzie dostępne od stycznia 2018 roku i można je już zamawiać w przedsprzedaży. W Niemczech cena wyniesie 107,553 EUR, w tym VAT oraz cechy specyficzne dla danego kraju.
Sportowy design i unikalny wygląd
Design Porsche 911 Carrera T podkreśla emocjonalność i sportowość coupé z napędem na tylną oś. Elementy nadwozia i felgi pełnią rolę wyraźnych elementów różnicujących. Z przodu model 911 Carrera T posiada aerodynamicznie zoptymalizowany przedni spoilery, a zewnętrzne lusterka w stylu Sport Design malowane są w odcieniu Agate Grey Metallic. Z boku nowy model jest łatwo rozpoznawalny dzięki swoim 20-calowym felgom Carrera S w Titan Grey. Logotypy „911 Carrera T” stanowią kolejny charakterystyczny element po bokach. Tylny widok charakteryzuje się żaluzjami w kratce pokrywy tylnej, logo Porsche, oznaczeniem modelowym „911 Carrera T” w kolorze Agate Grey oraz sportowym układem wydechowym, który jest standardem, z centralnie umieszczonymi końcówkami malowanymi na czarno. Opcje kolorystyczne nadwozia to czarny, pomarańczowy lawa, czerwony strażacki, żółty wyścigowy, biały i niebieski Miami, a także kolory metaliczne: białe Carrara, czarne Jet oraz srebrne GT.
Purystyczna koncepcja wnętrza i nowy pakiet wnętrza
Wygląd wnętrza również ma sportowy i purystyczny charakter. Kierowca korzysta z czarnych, elektrycznych sportowych foteli z tkaniny Sport-Tex, a zagłówki mają wyhaftowane w czerni logo „911”. Model Carrera T oferuje również po raz pierwszy opcję wyboru pełnych foteli kubełkowych. Działania kierownicze odbywają się za pośrednictwem sportowej kierownicy GT z skórzanym okręgiem, a standardowy przełącznik trybu na kierownicy pozwala kierowcy na wybór różnych programów jazdy. Skrócona dźwignia zmiany biegów z czerwonym wzorem pozostaje zarezerwowana wyłącznie dla modelu 911 Carrera T. Ozdobne wykończenia na desce rozdzielczej i drzwiach są czarne, podobnie jak pętle do otwierania drzwi. Nowym dodatkiem jest pakiet wnętrza T, który tworzy jeszcze bardziej sportowy wygląd dzięki kontrastowym kolorom: żółtemu wyścigowemu, czerwonyemu strażackiemu lub srebrnemu GT. Te kolory mogą być używane do dodania wizualnych akcentów na różnych elementach wnętrza, takich jak pasy bezpieczeństwa, logo „911” na zagłówkach, pętle do otwierania drzwi lub środki foteli Sport-Tex.
Poprawiony stosunek wagi do mocy oraz lepsze osiągi