Fascynujące jest, jak stara karoseria typu Targa przetrwała w ofercie Porsche. W 2014 roku wprowadzono inteligentne rozwiązanie, które zaspokajało potrzeby i oczekiwania współczesnych czasów. Po erze coupe-kabrioletów, która oferowała sportowe auta zarówno w wersji kabriolet, jak i coupe, Porsche stanęło przed wyzwaniem. Nie mogli przechować całego dachu z tyłu, ponieważ znajdował się tam silnik. Jednak mieli wersję Targa. Oznacza to, że mogli pozostawić szybę przednią i tylną na swoim miejscu, a jednocześnie zdjąć dach.
W 2014 roku, podczas NAIAS (Narodowego Amerykańskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego), Porsche zaprezentowało model Targa 4. Karoseria targa została wzbogacona o w pełni automatyczny system, który pozwala kierowcy na zdjęcie dachu bez opuszczania fotela kierowcy, jak w każdym innym coupe-kabriolecie. Problem został rozwiązany dla Porsche. Musieli jednak jeszcze stworzyć pojazd na każdą pogodę. Dlatego samochód został wyposażony w napęd na wszystkie koła. Jako opcja oferowana jest skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem, podczas gdy standardem jest 6-biegowa skrzynia manualna.
Wnętrze jest urządzone jak bardzo praktyczny samochód, z doskonałą pozycją do siedzenia oraz kilkoma uchwytami na kubki, schowkami i nawigacją satelitarną, która nie rozumie Android Auto. Ale radzi sobie z Apple CarPlay.
Tak, ten samochód potrafi jechać szybko, dzięki silnikowi typu flat-six z tyłu, który oferuje 350 KM przy pojemności 3,4 litra.
Atlanta. Na Targach Motoryzacyjnych Ameryki Północnej (NAIAS) w Detroit, Porsche prezentuje dwa nowe modele w gamie 911: 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4S. Modele te są pierwszymi, które łączą klasyczny koncept Targa z nowoczesną, innowacyjną technologią dachu. Tak jak legendarny oryginalny 911 Targa z 1965 roku, nowe modele mają charakterystyczny pałąk Targa, ruchomą przednią sekcję dachu oraz okrągłe tylne okno. W odróżnieniu od klasycznego 911 Targa, segment dachu można otworzyć i zamknąć jednym przyciskiem. W pełni automatyczny system dachu chowa dach Targa za tylnymi siedzeniami.
Oba modele 911 Targa są dostępne wyłącznie w wersji z napędem na cztery koła (AWD), z szerszym tylnym rozstawem kół i nadwoziem, oraz tym samym systemem zarządzania trakcyjnego Porsche (PTM), który występuje we wszystkich modelach 911 z napędem na cztery koła. To aktywny system napędu na cztery koła, który pomaga zapewnić optymalne rozłożenie mocy napędowej dla maksymalnej trakcji w większości scenariuszy drogowych, czy to na długich prostych odcinkach, w ciasnych zakrętach, czy na nawierzchniach o różnych współczynnikach tarcia. Połączenie szerokiego nadwozia, pałąka Targa i okrągłego tylnego okna skutkuje niezwykle sportowym i niskim profilem.
911 Targa 4 napędza silnik o pojemności 3.4 litra z sześcioma cylindrami w układzie przeciwnym, generujący 350 KM. Wyposażony w opcjonalną skrzynię Porsche Doppelkupplung (PDK) oraz pakiet Sport Chrono, 911 Targa 4 przyspiesza od zera do 60 mph w 4.6 sekundy i może osiągnąć maksymalną prędkość na torze wynoszącą 174 mph (175 mph z manualną skrzynią biegów). 911 Targa 4S dysponuje mocą 400 KM z silnika o pojemności 3.8 litra w układzie przeciwnym i przyspiesza od zera do 60 mph w 4.2 sekundy, gdy jest wyposażony w opcjonalną skrzynię PDK oraz pakiet Sport Chrono. 911 Targa 4S może osiągnąć maksymalną prędkość na torze wynoszącą 183 mph przy użyciu manualnej skrzyni biegów oraz 182 mph z PDK.