PORSCHE 911 Carrera Targa 4 (997) 2006-2008

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE 911 Carrera Targa 4 (997) 2006-2008

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE 911 Carrera Targa 4 (997) 2006-2008

Targa 4 zadebiutowała w 2006 roku jako wersja Porsche Carrera 4 – 997. Choć była cięższa od wersji coupe, wyróżniała się szklanym dachem, który otwierał się szeroko ku tyłowi.

Uczucie przestronności w samochodzie z dachami szklanymi jest nie do opisania. Zarząd Porsche postanowił wrócić na rynek z wersjami Targa dla generacji 911 – 997. Oznaczało to, że dach nad przednimi siedzeniami był odpinany. Pomysł nie był całkowicie nowy, ale sposób jego realizacji już tak.

Samochód miał dwa szklane panele, które blokowały promieniowanie ultrafioletowe, ale pozostały przezroczyste. Dzięki temu transfer ciepła był mniejszy niż w przypadku zwykłego panelu szklarskiego. Aby zapewnić lepszą ochronę, w standardzie był elektryczny roletka. Przednia część dachu przesuwała się do tyłu, oferując prawdziwe doświadczenie Targa. W odróżnieniu od innych modeli 911, Targa 4 miała dostęp do wnętrza w stylu hatchback. Tylnia szyba była klapą z zawiasami zamontowanymi nad słupkami B, co umożliwiało jej otwarcie i dostęp do dodatkowej przestrzeni bagażowej o pojemności 230 litrów (8,1 stopy sześciennej) za tylnymi siedzeniami. Dach otwierał się i zamykał w ciągu siedmiu sekund.

Wnętrze oferowało wybór dwóch rodzajów kierownic i czterech typów siedzeń. PCM (Porsche Communication Management) był standardowym wyposażeniem, a system nawigacji oparty na DVD znalazł się na liście opcji.

Pod względem silnika, Targa 4 była wyposażona w silnik o pojemności 3,6 litra, który generował moc 325 KM. Standardowo był połączony z 6-biegową skrzynią manualną, natomiast 5-biegowa automatyczna z możliwością ręcznego przełączania (Tiptronic) była dostępna na liście opcji.

Porsche 911 Targa 4 i Porsche 911 Targa 4S z 2007 roku wyposażone są w unikalny system dachowy, który zapewnia pasażerom panoramiczny widok nawet przy zamkniętym dachu. Dach Targi wykonany jest z dwóch szklanych paneli, które rozciągają się na całą szerokość i długość kabiny pasażerskiej, od górnej krawędzi przedniej szyby po przednią część pokrywy silnika oraz od jednego boku do drugiego. Innymi słowy, cały dach jest szklany, a w połączeniu z przednią szybą i oknami bocznymi zapewnia panoramiczny widok oraz ochronę przed warunkami atmosferycznymi.

Oba panele szklane wykonane są z szczególnie opracowanego szkła, które pochłania niemal całe promieniowanie ultrafioletowe, jednocześnie pozostając przezroczystym. Szkło jest również zaprojektowane tak, aby nie przepuszczać ciepła ze słońca do wnętrza pojazdu. Dach zawiera zintegrowany elektrycznie przeciwsłoneczny ekran, który można ustawić w celu ochrony przed mocnym światłem słonecznym lub jako izolację przed zimnymi temperaturami. Dodatkowo przednia część tego szklanego dachu przesuwa się na jeden dotyk przycisku, tworząc dużą lukę nad kierowcą i pasażerem siedzącym z przodu.

911 Targa to jedyne modele 911 z dostępem w stylu hatchback. Z tyłu dach Targi składa się z oddzielnie otwierającej się klapy, która zapewnia dostęp do wnętrza czteromiejscowego pojazdu, a zwłaszcza do przestrzeni bagażowej o pojemności 8,1 stopy sześciennej (230 litrów) znajdującej się za oparciami tylnych siedzeń. Spośród różnych wersji Porsche 911, Targa jest jedyną, która posiada oddzielnie otwieraną klapę bagażnika.

Dach Targi wyróżnia się także polerowanym aluminiowym paskiem wykończeniowym, który biegnie wzdłuż krawędzi linii dachu, od podstawy słupka A aż do podstawy słupka C. To jasne wykończenie nadaje Porsche 911 Targa 4 i Porsche 911 Targa 4S unikalny profil boczny wśród wszystkich wersji Porsche 911.

Pierwsza Targa oferująca wybór silników

Porsche po raz pierwszy wprowadziło dach w stylu Targa na rynek północnoamerykański w modelu z 1967 roku. Ten unikalny wzór dachu powstał w odpowiedzi na wczesne przepisy rządowe dotyczące bezpieczeństwa, które zagrażały przyszłości tradycyjnych kabrioletów z materiałowym dachem. Wprowadzenie całkowicie nowego Porsche 911 Targa 4 i Porsche 911 Targa 4S oznacza pierwszy raz, kiedy model Targa oferuje klientowi wybór między dwoma źródłami mocy – silnikiem o mocy 325 KM i pojemności 3,6 litra w Porsche 911 Targa 4 oraz silnikiem „boxer” o mocy 355 KM i pojemności 3,8 litra w Porsche 911 Targa 4S.

Porsche 911 Targa 4 przyspiesza do 60 mil na godzinę w 5,1 sekundy i osiąga 100 mph w mniej niż 12 sekund, osiągając maksymalną prędkość 174 mil na godzinę. Porsche 911 Targa 4S, które jest wyposażone w technologię Porsche Active Suspension Management (opcjonalnie w Porsche 911 Targa 4), przyspiesza do 60 mph w zaledwie 4,7 sekundy, osiąga 100 mph w 11,1 sekundy i ma maksymalną prędkość 179 mph.

Pierwsze Targi z szeroką karoserią i napędem na wszystkie koła

Wprowadzenie całkowicie nowego Porsche 911 Targa 4 i Porsche 911 Targa 4S oznacza także pierwszy raz, kiedy ten panoramiczny dach znajdujący się na szerokiej karoserii i wersji z napędem na wszystkie koła Porsche 911. Niezależnie od wybranego silnika, wszystkie modele Targa z 2007 roku są wyposażone w napęd na wszystkie koła, co zapewnia lepsze właściwości jezdne. Większe i poszerzone nadkola samochodów zapewniają przestrzeń dla szerszego rozstawu kół oraz większych kół i opon, które są częścią układu napędowego Porsche na wszystkie koła, zwiększającego dynamikę w każdych warunkach, a szczególnie w niekorzystnej pogodzie.

Ulepszony system stabilizacji Porsche jest standardem

Targi są również wyposażone w ulepszony system stabilizacji Porsche (PSM), który obejmuje zaawansowane systemy hamulcowe zaprojektowane w celu zapewnienia jak najkrótszych odległości hamowania, w czym wszystkie pojazdy Porsche należą do najlepszych na świecie. Rozdział momentu obrotowego na przednie koła automatycznie dostosowuje się między 5 a 40 procent, aby utrzymać doskonałą trakcję. Przesyłając nie więcej niż 40 procent mocy do przednich kół, 911 z napędem na wszystkie koła wykazuje cechy dynamiczne podobne do wersji z napędem na tylne koła, dzięki czemu nie wykazują tendencji do podsterowności ani „pchnięcia” w stronę zewnętrzną podczas manewrów skrętnych.

Sześć poduszek powietrznych i długa lista standardowych funkcji i opcji

Dodatkowo wszystkie modele Targa z 2007 roku wyposażone są w sześć poduszek powietrznych – przednie, boczne (thorax) oraz dwurzędowe zasłony chroniące głowę jako standardowe wyposażenie. W zakresie wyposażenia i ergonomii obie wersje Targa są niemal identyczne z Porsche 911 Carrera 4 i Carrera 4S z 2007 roku. Wyposażenie standardowe obejmuje automatyczną klimatyzację, Porsche Communication Management (PCM) z obsługą MP3 oraz dziewięć głośników. Dostępny jest także szeroki wachlarz opcji personalizacji, w tym BOSE Surround Sound, Porsche ParkAssist, Porsche Active Suspension Management (standardowy w Porsche 911 Targa 4S), Porsche Ceramic Composite Brakes oraz Porsche Sports Chrono Package Plus, które między innymi dostosowuje parametry zawieszenia, silnika i Tiptronic S, aby poprawić dynamikę jazdy. Właściciele mają również do wyboru szeroki wachlarz tapicerek skórzanych, wykończeń drewnianych i węglowych.

Obniżony koszt posiadania

Nowe technologie i postępy w dziedzinie smarów wydłużają interwały serwisowe i powinny przyczynić się do obniżenia kosztów posiadania w czasie eksploatacji Porsche 911 Targa 4 i Porsche 911 Targa 4S z 2007 roku. Wymiana oleju jest wymagana tylko co 20 000 mil, filtry powietrza wystarczają na 40 000 mil, a świece zapłonowe powinny być wymieniane co 60 000 mil.

Cena Porsche 911 Targa 4 z 2007 roku wynosi 85 700 dolarów (lub 119 100 dolarów kanadyjskich), podczas gdy cena Porsche 911 Targa 4S zaczyna się od 95 900 dolarów (lub 133 200 dolarów kanadyjskich).

Silniki o wysokich i jeszcze wyższych osiągach

Oba dostępne silniki – 3,6-litrowy o mocy 325 KM i 3,8-litrowy o mocy 355 KM – demonstrują wysoki standard technologii Porsche, łącząc doskonałe osiągi z równie wysoką ekonomią, niezawodnością i dbałością o środowisko. W skład funkcji wchodzi technologia czterozaworowa, podwójna przepustnica rezonansowa, kontrola antyknockowa specyficzna dla cylindrów, pojedyncze cewki zapłonowe z solidnym rozdziałem wysokiego napięcia oraz podwójna kontrola czujnika tlenu – w sumie to pakiet specjalnych funkcji, które zapewniają skuteczność cyklu ładowania i procesu spalania.

Kluczowym elementem jest system zarządzania zaworami VarioCam® Plus, który obejmuje kontrolę wałka rozrządu po stronie dolotu oraz regulację skoku zaworów. System regulacji skoku zaworów składa się z dwóch współdziałających i przełączanych dźwigienek wałka rozrządu po stronie dolotu silnika. Dużymi zaletami VarioCam Plus są większa moc i moment obrotowy z jednej strony, a także lepsza ekonomia paliwowa, doskonalsze zarządzanie emisjami i poprawiona kultura pracy z drugiej strony.

Więcej niż zwykły – silnik 3,8 litra

Aby stworzyć silnik 3,8-litrowy dla Targa 4S, inżynierowie Porsche zrobili więcej niż tylko zwiększenie średnicy cylindrów o 0,12 cala (3 mm). Zmienili kolektor dolotowy i zmodyfikowali wzór podnoszenia wałka dolotowego. Zmieniły się także kąty wtrysku, aby poprawić przepływ paliwa do środka komory spalania. Kolektor wydechowy jest również krótszy. Większy silnik otrzymał także wydajniejszą pompę chłodzącą oraz wymiennik ciepła olej/woda z dwoma dodatkowymi warstwami chłodzenia. Jednakże niesamowite jest to, że silnik 3,8-litrowy waży tyle samo co jednostka 3,6-litrowa, dzięki lżejszemu kolektorowi dolotowemu.

Technologia torowa optymalizująca przepływ oleju

Aby zapewnić optymalny przepływ oleju przez oba bloki silnikowe i ich głowice, Porsche wykorzystuje zintegrowane smarowanie suchoskimerowe. Tak jak w samochodzie wyścigowym, ten system zapewnia efektywny rozkład oleju nawet w trakcie szybkiego pokonywania zakrętów. Każdy silnik wykorzystuje trzy pompy olejowe – jedną w karterze oraz jedną w każdej głowicy cylindrów, co zapewnia odpowiednie smarowanie mimo sił działania podczas przyspieszania, hamowania czy pokonywania zakrętów. Dodatkowo pompa olejowa w głowicy 4-5-6 łączy się z pneumatyczną pompą łopatkową, aby zapewnić niezbędną próżnię dla serwo hamulcowego, a także dla systemów kontroli silnika i przekładni. Większość silników samochodowych czerpie ciśnienie z kolektora dolotowego, ale system Porsche zwiększa efektywność, szczególnie w dynamicznych sytuacjach jazdy.

Mocny, ale także czysty i wydajny

Ta technologia znacznie redukuje emisję węglowodorów po zimnym rozruchu i rozgrzaniu silnika. Ponieważ poziom oleju silnikowego jest monitorowany elektronicznie za każdym razem, gdy samochód jest uruchamiany, silnik nie potrzebuje tradycyjnego wskaźnika poziomu. To kolejny przykład zaangażowania inżynierów Porsche w redukcję zbędnych komponentów oraz obniżenie masy pojazdu.

Biorąc pod uwagę ich doskonałą moc silnika i zdolności do osiągania wysokich prędkości, oba modele można uznać za bardzo oszczędne paliwowo: silnik typu boxer w Porsche 911 Targa 4 zużywa jedynie 18 mil na galon w miejskim cyklu jazdy i 26 przy typowych prędkościach na autostradzie. Porsche 911 Targa 4 oraz Targa 4S z 2007 roku spełniają także normy niskiej emisji spalin (LEV II).

Sześciobiegowa manualna lub pięciobiegowa automatyczna

Wszystkie modele w serii 911 są standardowo wyposażone w płynną i precyzyjnie działającą sześciobiegową skrzynię manualną. Dla potrzeb napędu na wszystkie koła skrzynia biegów ma dodatkowy wałek napędowy prowadzący do napędu osi przedniej. Alternatywnie dostępna jest pięciobiegowa skrzynia Tiptronic® S, która posiada elektroniczne zarządzanie przekładnią z zakresami strategii zmiany biegów, które rozciągają się od komfortowego cruisingu po niezwykle sportowy styl jazdy. W tym procesie punkty zmiany biegów dostosowują się w nieskończoność do osobistego stylu kierowcy i profilu trasy. Kierowca może ręcznie zmieniać biegi w automatycznej skrzyni biegów po prostu przesuwając dźwignię selektora z pozycji automatycznej i używając przycisków umieszczonych na obręczy kierownicy. Skrzynia błyskawicznie reaguje na polecenia kierowcy, zapewniając płynne przekazywanie mocy z minimalnymi przerwami.

Kierowca może także korzystać z łopatek do zmiany biegów w trybie automatycznym, na przykład aby szybko zredukować przy wyprzedzaniu lub wykorzystać moc hamowania silnika przy wchodzeniu w zakręt.

Aby naśladować sposób, w jaki entuzjasta manipuluje pedałem gazu, hamulca i sprzęgła, oprogramowanie zarządzania silnikiem generuje lekkie zwiększenie obrotów silnika podczas agresywnej redukcji biegów. Skraca to czas zmiany biegów i poprawia ich zgranie. Gdy dźwignia selektora Tiptronic S znajduje się w trybie manualnym, a wyłącznik PSM jest aktywowany, skrzynia nie zmienia biegów w górę nawet, gdy silnik osiąga limiter obrotów. To pozwala zapaleńcom prowadzić pojazd blisko limitu obrotów przy zachowaniu wybranego biegu.

Ulepszone i sportowe zawieszenie

Porsche 911 Targa 4 i Porsche 911 Targa 4S są wyposażone w zawieszenie, które łączy doskonały komfort z równie doskonałą sportowością. Porsche Active Suspension Management (PASM), opcjonalne w Porsche 911 Targa 4 i standardowe w Porsche 911 Targa 4S, oferuje sportowy, ale komfortowy układ amortyzatorów w trybie Normal i przełącza się na dynamiczny i sztywniejszy układ, gdy kierowca naciśnie przycisk Sport. W obu pozycjach zawieszenie dostosowuje się nieprzerwanie do stylu jazdy kierowcy i warunków drogowych, co pozwala na zmiany w mapie kontroli i działania w ułamku sekundy.

Porsche 911 Targa 4 ma koła 8 x 18 cali z oponami 235/40 ZR z przodu i 295/35 ZR z tyłu. Porsche 911 Targa 4S ma koła 8 x 19 cali z oponami 235/35 ZR z przodu i 305/30 ZR z tyłu. Ta asymetryczna konfiguracja opon jest optymalizowana przez system napędu na wszystkie koła Porsche, aby zapewnić doskonałą przyczepność i kontrolę dynamiczną.

Wspaniałe hamulce

Porsche 911 Targa 4 wyposażone jest w czarne anodowane aluminiowe hamulce monoblokowe z czterema tłoczkami na wszystkich czterech kołach, działające na nawiercanych i wentylowanych wewnętrznie tarczach hamulcowych. Średnica tarcz wynosi 12,52 cala (318 mm) na przednich kołach i 11,77 cala (299 mm) z tyłu.

Model S ma jeszcze mocniejsze hamulce, które odzwierciedlają jeszcze lepsze osiągi pojazdu: Porsche 911 Targa 4S ma większe i wzmocnione monoblokowe hamulce z czterema tłoczkami, wykończone na czerwono. Wewnętrznie wentylowane i nawiercane tarcze hamulcowe też są większe, o średnicy 13,00 cali (330 mm) zarówno z przodu, jak i z tyłu. To także pozwala na zastosowanie większych klocków hamulcowych, co zwiększa całkowitą powierzchnię hamowania oraz żywotność systemu hamulcowego.

Wyposażone w tandemowy serwo hamulca, nadwymiarowy cylinder główny hamulca oraz ulepszony system stabilizacji Porsche na jeszcze wyższym poziomie, pozostałe komponenty hamulcowe są przystosowane do dynamicznych osiągów tego sportowego samochodu z napędem na wszystkie koła. Aby wyeliminować luz między klockami hamulcowymi a tarczą hamulcową, na przykład, system hamulcowy jest wstępnie załadowany przed awaryjnym uruchomieniem hamulców, co zapewnia jeszcze krótsze drogi hamowania. A jeśli kierowca szybko naciśnie pedał hamulca, ale nie z wystarczającą siłą, pompa hydrauliczna aktywuje wszelkie braki ciśnienia, aby uruchomić ABS na wszystkich kołach i tym samym zapewnić optymalne osiągi hamulców.

Porsche Ceramic Composite Brakes są dostępne

Jako opcja, oba samochody są dostępne z Porsche Ceramic Composite Brakes (PCCB®), które charakteryzują się kompozytowymi tarczami ceramicznymi, które są około 50 procent lżejsze od porównywalnych tarcz hamulcowych wykonanych z żeliwa szarego. Zaletą jest szybkie, znaczne i stałe spowolnienie przy minimalnym zużyciu.

Sport Chrono Package Plus poprawia możliwości dynamiczne

Podobnie jak inne modele serii 911, Targa 4 i 4S mogą być wyposażone w Porsche Sports Chrono Package Plus. Został zaprojektowany dla szczególnie sportowego kierowcy, a system ten jest łatwo rozpoznawalny dzięki zegarowemu wskaźnikowi zamontowanemu na górze deski rozdzielczej. Po włączeniu system otwiera bardziej agresywne mapy kontrolne silnika Motronic oraz dla systemu stabilizacji Porsche (PSM), Porsche Active Suspension Management (PASM) i dla skrzyni biegów Tiptronic S (w pojazdach wyposażonych w te opcje). Zmodyfikowane mapy Motronic mocno faworyzują osiągi nad komfortem i zapewniają jeszcze szybszą reakcję silnika, nie tylko podczas przyspieszania, ale także podczas zwalniania pedału gazu. Nawet skrzynia biegów Tiptronic S dokonuje zmian biegów bardziej agresywnie. Ponadto progi PSM, w tym ustawienia ABS, pozwalają na większy poślizg boczny przed interwencją, a PASM przełącza się na sztywniejsze ustawienie, aby zapewnić większą zwinność w zakrętach.

Jednak w niektórych sytuacjach, takich jak na mokrej nawierzchni, łagodniejsze ustawienie zawieszenia może być korzystne, więc kierowca korzystający z Sport Chrono może łatwo nacisnąć przycisk PASM, aby wrócić do normalnych ustawień amortyzatorów. Pakiet Sport Chrono zawiera zegar cyfrowo-analogowy, który rejestruje czasy okrążeń, które można wyświetlać na ekranie Porsche Communication Management (PCM) do przeglądu.

Porsche Communication Management to wyposażenie standardowe

Porsche Communication Management (PCM) jest standardowym wyposażeniem w modelach Porsche 911 Targa i Targa 4S z 2007 roku. System PCM kontroluje wiele funkcji, w tym audio oraz (opcjonalnie) system nawigacji. Opcjonalny system nawigacji oparty na DVD znajduje się w bagażniku i pozwala na wykorzystanie gniazda w systemie w konsoli centralnej do odtwarzania płyt audio CD. System jest również zgodny z formatem MP3. Dodatkowo, PCM oferuje opcjonalną elektroniczną książkę pokładową, która automatycznie rejestruje przebieg, długość podróży, datę i czas, a także punkt wyjazdu i adres miejsca docelowego dla każdej podróży. Opcjonalny rozszerzony moduł nawigacyjny zawiera technologię „back-trace”, dzięki czemu można wrócić do punktu wyjścia, nawet jeśli drogi, które pokonaliśmy, nie pojawiają się na mapie systemu nawigacji.

W standardzie w PCM znajduje się pakiet dźwiękowy Plus, który zawiera dziewięć głośników z trzykrotnie większą powierzchnią transmisji oraz zewnętrznym analogowym wzmacniaczem, zapewniającym znakomitą jakość dźwięku w każdych warunkach jazdy. Opcjonalnie dostępny jest zmieniacz płyt CD na sześć płyt.

Opcjonalny system dźwiękowy Bose® Surround

Porsche 911 Targa 4 i Porsche 911 Targa 4S Coupe są dostępne z systemem dźwiękowym Bose Surround Sound z 13 głośnikami oraz cyfrowym wzmacniaczem siedmiokanałowym zintegrowanym w magistrali MOST, co zapewnia znakomitą jakość dźwięku. Sercem systemu Bose Surround Sound jest cyfrowy wzmacniacz o mocy 5 x 25 watów oraz dodatkowe wsparcie zintegrowanych i zewnętrznych terminali przełączających o mocy 100 watów. Aktywna elektroniczna equalizacja dostosowuje reprodukcję dźwięku do specyficznych warunków akustycznych, aby wszyscy pasażerowie mogli cieszyć się wyjątkowym doznaniem dźwiękowym. System zawiera technologię AudioPilot firmy Bose, która automatycznie dostosowuje poziomy częstotliwości, aby skompensować hałas wiatru lub drogi wewnątrz pojazdu. Specjalny mikrofon w pokrywie kolumny kierowniczej wykrywa takie dźwięki.

Wybór kierownic

Standardowa kierownica w Porsche 911 Targa 4 i Porsche 911 Targa 4S ma dynamiczny trójramienny design i jest regulowana zarówno w wysokości, jak i zasięgu. Zgodnie z tematem inżynieryjnym lekkiej technologii, kierownica wspierana jest przez kompozytową strukturę magnezu, co redukuje wagę zespołu kierowniczego. Dostępna jest kierownica wielofunkcyjna, która umożliwia kierowcy obsługę sprzętu audio, nawigacji i telefonu za pomocą przycisków umieszczonych na kierownicy. Oprócz standardowych kolorów skórzanych, które pasują do wnętrza, kierownica wielofunkcyjna dostępna jest z drewnianym, aluminiowym lub węglowym wykończeniem na zewnętrznej obręczy.

Cztery opcje siedzeń

Fotele kierowcy i pasażera w Porsche 911 Targa 4 i Porsche 911 Targa 4S wykorzystują opatentowany przez Porsche system zaprojektowany do lepszego absorbowania wibracji podczas długich podróży. Oczywiście zapewniają również doskonałe wsparcie boczne, aby utrzymać kierowcę i pasażera na miejscu podczas doświadczania dużych przyspieszeń bocznych w zakrętach. Fotele są również zaprojektowane z myślą o wyższych kierowcach i pasażerach. Pedały są umiejscowione bliżej przegrody silnika, aby lepiej dostosować się do kierowców o długich nogach. Fotele są zamontowane blisko podłogi, co pomaga utrzymać jak najniższy środek ciężkości. Ta pozycja tworzy również więcej miejsca na głowę dla wyższych pasażerów. W konstrukcji foteli zastosowano lekką technologię. Standardowe fotele przednie są regulowane w sześciu kierunkach — przód i tył, wysokość oraz kąt oparcia. Regulacja wysokości odbywa się za pomocą mechanicznej funkcji kroczącej umieszczonej między siedzeniem a progiem. Kąt oparcia jest regulowany elektrycznie.

Dostępne są fotele elektryczne, regulowane w 12 kierunkach, w tym kąt nachylenia siedziska i poprzez wsparcie lędźwiowe z czterema komorami powietrznymi. Te fotele posiadają również funkcję pamięci. Dostępne są fotele sportowe o jeszcze większym wsparciu bocznym, zarówno w siedzisku, jak i w okolicy ramion. Te fotele mają także twardsze wypełnienie. Dostępne są fotele sportowe adaptacyjne jako czwarta opcja. Łączą one sportowy design z elektrycznymi kontrolami. Te fotele mają czterowymiarową regulację, która obejmuje dostosowanie szerokości do potrzeb pasażera.

Standardowy system alarmowy przeciwkradzieżowy

Porsche 911 Targa 4 i 911 Targa 4S z 2007 roku wyposażone są w standardowy system alarmowy przeciwkradzieżowy, który wykorzystuje radar do monitorowania wnętrza pojazdu. W przeciwieństwie do niektórych systemów, ten czujnik nie jest wrażliwy na odbicia z jasnych skórzanych powierzchni wnętrza. W standardzie znajduje się również programowalny system HomeLink®, który może otworzyć drzwi garażowe lub włączyć światła w domu.

Bezpieczeństwo w designie

Wewnętrzna struktura dachu w Porsche 911 Targa 4 i Porsche 911 Targa 4S zapewnia doskonałe bezpieczeństwo i stabilność przez cały czas. Tak jak w 911 Carrera Cabriolet, rury o grubości 1,18 cala (30 mm) z ultra mocnej stali wzmacniają słupki A. Spawane bezpośrednio do dodatkowych rur, które biegną wzdłuż krawędzi dachu i spoczywają na nadwoziu pojazdu poprzez słupki B i u podstawy słupków C, te specjalne rury zapewniają bardzo dobrą ochronę pasażerów nawet w przypadku przewrócenia. Dzięki zastosowaniu stali o wysokiej i ultra wysokiej wytrzymałości oraz udoskonaleniom w spawaniu i klejeniu, nadwozia Targi są niezwykle sztywne torsyjnie i odporne na zginanie, a mimo to są lekkie. Jak wszystkie sportowe auta Porsche, Targa ma w standardzie kompleksowy system poduszek powietrznych Porsche, który obejmuje nie mniej niż sześć poduszek powietrznych dla maksymalnego bezpieczeństwa.

Wewnątrz jest cicho – i sucho

Specjalne sprężynowe uchwyty dla modułu dachu zapewniają doskonałą izolację akustyczną i tłumią transmisję dźwięku przy otwartym lub zamkniętym dachu. Aby osiągnąć ten efekt, sprężyny talerzowe oddzielają punkty mocowania szklanego dachu i absorbują wibracje z boku. Ponieważ górny segment szklany przesuwany jest za pomocą kabli napędzanych przez dwa silniki elektryczne z tyłu pojazdu, wibracje nie są przenoszone.

Sam dach otwiera się lub zamyka w ciągu siedmiu sekund. Po otwarciu przednia pokrywa dachu przesuwa się pod szklanym tylnym klapą, przy czym klapa zawsze pozostaje zamknięta przy otwieraniu dachu dla bezpieczeństwa. Odwrotnie, dach musi być zamknięty zawsze, gdy kierowca chce otworzyć tylną klapę. W trakcie opracowywania dachu i mechanizmu napędowego, inżynierowie Porsche koncentrowali się nie tylko na prostocie, płynności i bezproblemowej obsłudze, ale także na udoskonalonym systemie uszczelniającym, aby zminimalizować hałas wiatru również przy dużych prędkościach.

Tzw. system uszczelniający zapobiega przedostawaniu się wody i wilgoci na trzy sposoby: pierwszą barierą jest uszczelka gumowa wzdłuż ramy przedniej szyby. Drugim rozwiązaniem jest mały rynienka z tyłu przesuwanego dachu; nawet jeśli dach jest mokry podczas otwierania, woda jest kierowana przez rynienkę do aluminiowych prowadnic. Funkcja ta współdziała z główną uszczelką na krawędziach szklanego przesuwanego dachu.

Dodatkowe uszczelnienie znajduje się na aluminiowej ramie. Przy aerodynamically indukowanym ciśnieniu na zewnętrznej konturze dachu, które rośnie w zależności od prędkości, szklany dach jest mocniej dociskany do uszczelnienia.

Całkowity moduł szklany z własną ramą

Samonośna rama modułowa wykonana z blachy stalowej, z nitowanymi aluminiowymi profilami prowadzącymi, które pomieszczają szklany dach przesuwany oraz jego prowadnice, silnik roboczy, deflektor wiatru, pokrywa rolowana i składana tylna klapa tworzy fundament modułu dachu szklanego. Belka poprzeczna między dachem przesuwanym a tylną klapą pomieszcza centralne połączenie i uszczelki tylnej klapy oraz utrzymuje uszczelkę dachu przesuwanego w odpowiedniej pozycji. Cały moduł dachu jest mocowany na 16 śrubach dolnych w suportach dachu, ramie przedniej i tylnej belce poprzecznej. Połączenia prowadzące do nadwozia pojazdu są z zewnątrz przykryte czarnym akrylowym wykończeniem, z gumowymi uszczelkami nakładającymi się na elementy szklane. Wewnątrz, wysokiej jakości, wyrafinowane elementy pokryciowe z plastiku i aluminium zapewniają absolutnie gładkie i równe przejścia.

Historia Targi

Porsche 911 Targa 4 i 911 Targa 4S z 2007 roku reprezentują trzecią generację Porsche Targa wyposażoną w szklany dach. Marka Targa pochodzi od słynnego wyścigu samochodowego Targa Florio i została opatentowana przez Porsche w połowie lat 60-tych dla nowego koncepcji jazdy na świeżym powietrzu, którą firma wprowadziła w tym czasie. We wrześniu 1965 roku Porsche zaprezentowało 911 Targa jako pierwszy na świecie tzw. Safety Cabriolet na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie. Z zamontowanym rollbar’em, demontowalny składany dach odpowiadał na większe potrzeby bezpieczeństwa amerykańskich klientów. Produkcja rozpoczęła się w 1966 roku, a „półotwarta” 911 Targa wprowadzono na rynek w 1967 roku. Koncepcja dachu była rozwijana przez następne 27 lat. W tym czasie ta specjalna wersja 911 szybko zyskała status unikalnej koncepcji w gamie modeli Porsche i była wybierana średnio przez jednego z dziesięciu nabywców 911.

3.6L 5AT (325 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3596 Cm3
Moc239 Kw @ 6800 Rpm
325 Hp @ 6800 Rpm
321 Bhp @ 6800 Rpm
Moment obrotowy273 Lb-Ft @ 4250 Rpm
370 Nm @ 4250 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna171 Mph (275 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/40 Zr18 || 295/35 Zr18
Długość174.3 In (4427 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość51.6 In (1311 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.6/60.9 In (1
Rozstaw osi92.5 In (2350 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika7.1 Cuft (201 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3285 Lbs (1490 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3990 Lbs (1810 Kg)
Spalanie miasto13.5 Mpg Us (17.4 L/100Km)
Spalanie trasa27.4 Mpg Us (8.6 L/100Km)
Średnie spalanie20.3 Mpg Us (11.6 L/100Km)
Emisja CO2280 G/Km

3.6L 6MT (325 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3596 Cm3
Moc239 Kw @ 6800 Rpm
325 Hp @ 6800 Rpm
321 Bhp @ 6800 Rpm
Moment obrotowy273 Lb-Ft @ 4250 Rpm
370 Nm @ 4250 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna174 Mph (280 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/40 Zr18 || 295/35 Zr18
Długość174.3 In (4427 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość51.6 In (1311 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.6/60.9 In (1
Rozstaw osi92.5 In (2350 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika7.1 Cuft (201 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3197 Lbs (1450 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3990 Lbs (1810 Kg)
Spalanie miasto14.2 Mpg Us (16.6 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie20.8 Mpg Us (11.3 L/100Km)
Emisja CO2272 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.