PORSCHE 911 Carrera Targa 4 (997) 2008-2013

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE 911 Carrera Targa 4 (997) 2008-2013

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE 911 Carrera Targa 4 (997) 2008-2013

Wprowadzony do oferty model Targa Porsche 911 charakteryzował się zdejmowanym panelem dachowym oraz tylną szybą. Z biegiem czasu jedynie dach pozostał zdejmowany, ale zyskał na ulepszeniach.

Budowa kabrioletu zwiększa przyjemność jazdy pod gołym niebem, jednak wpływa negatywnie na wrażenia z jazdy z powodu zmniejszonej sztywności nadwozia. Rozwiązanie Targa wydaje się być lepszą opcją. Umożliwia przyjemną jazdę z całkowicie otwartym dachem, zachowując jednocześnie sztywną konstrukcję, ponieważ słupki boczne i słupek B pozostają niezmienione. Choć dodało to nieco wagi do dachu, zwiększyło to jasność wnętrza.

Facelifting wersji Targa 4 został zaprezentowany w czerwcu 2008 roku, razem z pozostałymi modelami z tej serii. Wprowadzono nowy dach szklany, który blokował około dwóch trzecich promieni słonecznych, a jednocześnie pochłaniał jedynie około 17% energii cieplnej. Biorąc to pod uwagę, łatwiej było jeździć z zamkniętym dachem szklanym w słońcu niż w kabriolecie. Wnętrze z tkaniny, które można było zwijać, zwiększało cień od 50 do 96%.

Wewnątrz, Targa 4 miała lepiej zorganizowaną kabinę niż jej kuzynka coupe, dzięki otwieranej tylnej szybie. To pozwoliło na zwiększenie przestrzeni bagażowej za tylnymi siedzeniami. Po złożeniu oparć, otrzymywano przestrzeń bagażową większą i bardziej praktyczną niż sam bagażnik.

Istotną modernizacją w modelu Targa 4 z 2008 roku był silnik umieszczony pod samochodem. Zainstalowano silnik o pojemności 3,6 litra, który generował 345 KM, o 40 KM mniej niż jego brat 4S, który miał jednostkę 3,8 litra. W samochodzie zamontowano nową, 7-biegową skrzynię biegów PDK z podwójnym sprzęgłem, zastępując starszą, 6-biegową automatyczną.

Porsche 911 Targa to bez wątpienia najbardziej awangardowy model 911, samochód całkowicie wyjątkowy na całym świecie pod względem stylu i charakteru. Wprowadzając dwa nowe modele 911 Targa 4 i 911 Targa 4S, Porsche kończy najszybszą zmianę generacji, jaką kiedykolwiek widziano w rodzinie modeli 911. Jednocześnie jest to jedna z najbardziej kompleksowych zmian, z dwoma zupełnie nowymi jednostkami napędowymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa, które poprawiają zarówno osiągi, jak i efektywność, szybka skrzynia biegów Porsche-Doppelkupplungsgetriebe zastępująca wcześniejszą opcjonalną automatyczną skrzynię Tiptronic S oraz elektronicznie sterowane PTM Porsche Traction Management, które zastępuje wcześniejszy napęd na cztery koła z jego lepkościowym sprzęgłem.

W nowym modelu Targa ta szeroka gama nowoczesnych technologii łączy się z bardzo specjalną wersją 911, która oferuje naprawdę unikalne cechy w każdym aspekcie.

Szkło dachowe z rolowanym pokryciem i deflektorem wiatru

Największym atutem 911 Targa jest duże szkło dachowe o powierzchni nie mniejszej niż 1,54 metra kwadratowego. Wysoce skuteczny filtr UV w dachu chroni pasażerów samochodu przed nadmiernym nasłonecznieniem, umożliwiając kierowcy i pasażerom cieszenie się podróżą nawet w temperaturach zewnętrznych przekraczających 30°C przy automatycznej klimatyzacji w standardzie. Umożliwia to również specjalne szkło użyte w dachu, które przepuszcza około jednej trzeciej światła słonecznego, ale tylko około 17 procent energii cieplnej.

Wnętrze pozostaje zatem przyjemnie jasne, a elektrycznie sterowane pokrycie rolowane dodatkowo redukuje odblaski słoneczne, gdy zajdzie taka potrzeba.

Nowa tkanina użyta na pokryciu rolowanym zapewnia jeszcze większą prywatność i zwiększa stopień osłony przed światłem z 50 do 96 procent, co odpowiada redukcji jasności z 1400 do 600 luksów, czyli do normalnego oświetlenia pomieszczenia.

Moduł dachowy składa się z przedniego przesuwanego szklanego dachu, który porusza się w przód i w tył z wbudowanym pokryciem rolowanym oraz składającej się klapy tylnej. Dach i pokrycie rolowane są sterowane razem za pomocą nowej kombinacji przycisków w konsoli centralnej. Tylny przycisk służy do otwierania i zamykania dach, a przedni przycisk pełni te same funkcje dla pokrycia rolowanego, które może być również automatycznie otwierane i zamykane za pomocą dodatkowej funkcji przechylenia.

Po otwarciu dach najpierw przesuwa się w dół, a następnie do tyłu, pod tylnym oknem. W tym samym czasie automatycznie sterowany deflektor wiatru unosi się, aby utrzymać wnętrze samochodu wolne od przeciągów, co pozwala pasażerom na swobodną rozmowę, nawet przy dużych prędkościach, lub cieszenie się dźwiękiem systemu audio. Ostatnie, ale nie mniej istotne, unikanie przeciągów sprawia, że jazda z otwartym dachem jest możliwa nawet zimą w niskich temperaturach.

Dach otwiera się lub zamyka bardzo wygodnie w zaledwie siedem sekund, przedni szklany dach wsuwając się pod szklaną klapę bagażnika. Po całkowitym przesunięciu do tyłu, dach zostawia otwór o długości około pół metra i całkowitej powierzchni 0,45 metra kwadratowego.

Z powodów bezpieczeństwa klapa bagażnika musi być zamknięta przy otwieraniu dachu, a dach musi być zamknięty przed otwarciem klapy bagażnika.

Unikalny: model klapy bagażnika 911

Targa jest jedynym modelem w gamie 911, który posiada składany tylny klapę. Otwierając klapę bagażnika i składając tylne oparcia siedzeń, kierowca i pasażerowie mają dostęp do nie mniej niż 230 litrów (8.1 stóp sześciennych) przestrzeni bagażowej za przednimi siedzeniami, co pozwala na bardzo łatwe i wygodne załadunki. Dla porównania, pojemność tej przestrzeni magazynowej jest o 25 litrów większa niż w Coupé.

Tylne okno zamykane i otwierane elektrycznie wykonane jest z przyciemnianego pojedynczego szkła ochronnego i dostępne jest w opcji z wycieraczką zamontowaną w oknie.

Gdy samochód stoi w miejscu, składane tylne okno otwiera się za pomocą przycisku w progu po stronie kierowcy lub z zewnątrz za pomocą przycisku na kluczyku do samochodu zdalnie. Gdy jest otwarte, tylne okno unosi się o około 20 milimetrów i można je wygodnie ustawić ręcznie. Dwa sprężyny gazowe za wykończeniem okna po bokach ułatwiają otwarcie szklanej klapy bagażnika pod kątem około 60°, a ewentualna woda deszczowa z tyłu okna spływa, gdy okno jest otwarte przez kanał wodny zintegrowany na tylnym końcu przysłony dachu.

Aby zamknąć klapę bagażnika, wystarczy umieścić ją na zamku i lekko docisnąć, a elektryczny mechanizm zamykający automatycznie zakończy proces zamykania w ostatnich kilku milimetrach.

Kolejnym zaskakującym elementem 911 Targa są aluminiowe listwy wykończeniowe polerowane na wysoki połysk i pokryte eloksalem, które rozciągają się wzdłuż linii dachu od słupków A aż do dna słupków C. Pod elegancką linią dachu boczne okna płynnie przechodzą do tyłu pod ostrym kątem – ponownie typowa cecha wzornictwa charakteryzująca Porsche 911 Targa.

Dynamiczny i mocny wygląd 911 Targa dopełniają szerokie nadkola tylne, a szerszy rozstaw tylny wyraźnie wskazuje, że Targa opiera się na podwoziu 911 Carrera 4 z napędem na cztery koła.

Elegancki i dynamiczny design z nową technologią oświetlenia

W swoim designie nowa 911 Targa odzwierciedla wszystkie cechy, jakie oferuje silnik wysokotemperaturowy. Przykładem jest wygląd nowego przodu, z naciskiem zarówno na dynamikę, jak i wyjątkową przewagę.

Nieco większe zewnętrzne wloty powietrza nadają 911 naprawdę dominujący wygląd, wyraźnie wyrażając niezwykły potencjał nowej generacji. Wszystkie modele w gamie 911 są teraz standardowo wyposażone w reflektory bi-xenonowe oraz technologię LED do świateł dziennych, świateł pozycyjnych i wyraźnie zaprojektowanych zespołów tylnych.

Jeszcze jedną funkcją, którą Porsche oferuje po raz pierwszy w nowym 911, są Dynamiczne Reflektory Skrętne, które nigdy wcześniej nie były widziane w Porsche sportowym. W tym przypadku wiązka światła z reflektorów bi-xenonowych podąża za komendami kierowcy dzięki precyzyjnej kontroli komputerowej, dostosowując się do prędkości samochodu. Pozostając aktywne nawet przy włączonych światłach drogowych, Reflektory Skrętne poprawiają widoczność kierowcy w każdych warunkach.

Kolejnym znakiem rozpoznawczym modeli z napędem na cztery koła – a tym samym także Targi – jest tylna listwa świetlna łącząca ze sobą dwa zbiory świateł tylnych. To jeszcze bardziej podkreśla nadwozie szersze o 44 milimetry niż w modelu z napędem na tylną oś, sprawiając, że tył jest jeszcze szerszy i bardziej muskularny w stylu i wyglądzie.

W formie i designie, grupy świateł tylnych gładko i harmonijnie włączają się w ogólną filozofię designu, a światła zwężają się na bok, nadając samochodowi elegancki i sportowy charakter w jednym. I na koniec, każdy z dwóch zespołów świateł tylnych składa się z nie mniej niż 60 diod LED, wykorzystywanych częściowo do kilku funkcji.

Najnowsza seria modeli nowej generacji 911 jest dostępna w dwóch różnych wariantach, jako Porsche 911 Targa 4 i 911 Targa 4S. Model „standardowy” napędzany jest silnikiem typu flat-six o pojemności 3.6 litra, o maksymalnej mocy 345 KM (254 kW), zdolnym do osiągnięcia prędkości maksymalnej 284 km/h. Jednostka napędowa Porsche 911 Targa 4S, z pojemnością 3.8 litra, rozwija jeszcze bardziej znaczne 385 KM (283 kW), przyspieszając unikalny model Targa do co najmniej 297 km/h.

Porsche Direct Fuel Injection: Więcej mocy, mniej paliwa

Wprowadzając nowe silniki Carrera, Porsche oferuje teraz bezpośredni wtrysk paliwa, czyli DFI, także w swoich samochodach sportowych. Dzięki bezpośredniemu formowaniu mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania, nowe silniki są w stanie generować więcej energii przy mniejszym zużyciu paliwa, a nowe silniki oferują doskonałe cechy, które mówią same za siebie: W zależności od modelu i jego wyposażenia, nowa Targa oferuje do 8,5 procent więcej mocy i osiągów przy 11,2 procent mniejszym zużyciu paliwa i ze emisją CO2 obniżoną o 13,6 procent.

Bezpośredni wtrysk paliwa ma pozytywny wpływ nie tylko na efektywność silników, ale również na ich charakterystyki. Kierowca od razu to odczuwa – wtryskiwanie paliwa następuje w ułamku sekundy przed rozpoczęciem cyklu energetycznego, silniki reagują jeszcze bardziej spontanicznie na najmniejsze ruchy pedału gazu, co nadaje nowej Targą wyjątkowe osiągi: Porsche 911 Targa 4 przyspiesza z miejsca do 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy, jeszcze mocniejszy model S osiąga ten sam wynik jeszcze szybciej w 4,9 sekundy – w każdym przypadku z ręczną sześciobiegową skrzynią biegów.

Opcjonalna skrzynia biegów PDK Porsche-Doppelkupplungsgetriebe lub skrzynia z podwójnym sprzęgłem przenosi biegi jeszcze szybciej, ustalając jeszcze wyższy standard, a Targa 4 z jednostką napędową 3.6 litra przyspiesza do 100 km/h dokładnie w 5,0 sekund, a Targa 4S oferuje jeszcze szybsze przyspieszenie do 100 km/h w 4,7 sekundy. A dużą zaletą dla klienta jest to, że nawet mniej doświadczony kierowca jest w stanie osiągnąć tego rodzaju przyspieszenie w każdych odpowiednich warunkach drogowych dzięki technologii PDK.

Bezpośredni wtrysk paliwa w nowych jednostkach napędowych typu flat-six został zaprojektowany do pracy w trybie homogenicznym, a mieszanka paliwowo-powietrzna jest rozprowadzana gładko i równomiernie w komorze spalania dla optymalnego procesu spalania. To z kolei gwarantuje maksymalną wydajność katalityczną, utrzymując szkodliwe emisje na absolutnym minimum, zarówno Targa 4, jak i Targa 4S, przewyższają surowe limity emisji normy Euro 5, które wejdą w życie dopiero we wrześniu 2009 roku.

Obie sześciocylindrowe silniki poziome są całkowicie nowe. Zarówno w wersji 3.6, jak i 3.8 litra, wał korbowy i komory spalania mają zupełnie nową geometrię, krótszy skok i większa średnica pozostawiają efektywną pojemność silnika niemal bez zmian, ale dodatkowo zwiększają swobodę obrotową silnika i jego spontaniczność.

Tworząc nowe silniki, inżynierowie Porsche wprowadzili także nowe, jednoczęściowe głowice cylindrów, które są nie tylko lżejsze, ale także stabilniejsze niż tradycyjne jednostki. Jak w przeszłości, głowice cylindrów zawierają zmienną regulację zaworów Porsche VarioCam Plus, z regulacją czasowania zaworów po stronie dolotowej i przełączaniem skoku zaworu.

Dwiema głównymi zaletami VarioCam Plus są: po pierwsze, optymalne osiągi i moment obrotowy zapewnione w ten sposób oraz po drugie, poprawa efektywności paliwowej, emisji i kultury pracy silnika. W połączeniu z nowym bezpośrednim wtryskiem paliwa, oferuje to idealną symbiozę zwiększającą zarówno moc, jak i moment obrotowy silnika przy dalszej redukcji zużycia paliwa.

Pompa olejowa na żądanie i zewnętrzna pompa chłodząca

Kolejnym krokiem w kierunku zwiększenia efektywności nowych jednostek napędowych Porsche była optymalizacja systemu olejowego i ogólnego bilansu oleju. Obieg oleju w nowych silnikach oparty jest na zasadzie zintegrowanej suchodawkowej smarowania i składa się z systemu wielofunkcyjnego zawierającego cztery pompy ssące lub odpływowe oraz, po raz pierwszy, pompy ciśnieniowej sterowanej elektronicznie według bieżącego zapotrzebowania. Zarządzany przez system sterowania silnika, olej nie zużywa więcej energii, niż jest naprawdę wymagane, a jednocześnie zapewnia absolutnie właściwy poziom smarowania przez cały czas.

Kolejną nową cechą jest konfiguracja i pozycja pompy chłodzącej jako osobnego modułu poza korpusem silnika. Dużą zaletą tego konceptu jest elastyczna regulacja rozmiaru pompy chłodzącej oraz łatwiejsza naprawa/konserwacja w razie potrzeby. Aby dostosować pompę chłodzącą do dodatkowej mocy silnika, jednocześnie zapewniając właściwe chłodzenie silnika, maksymalna objętość przepływu w nowej pompie chłodzącej wzrosła o około 20 procent.

Nowy kolektor dolotowy z podwójnym filtrem powietrza

Nowe jednostki napędowe typu flat-six zasysają powietrze poprzez nowy kolektor dolotowy, który dumnie nosi napisy „Direct Fuel Injection” oraz, w zależności od modelu, liczby „3.6” lub „3.8”.

System filtracji powietrza ma teraz dwie komory z dwoma punktami ssania i odrębnymi lejkami ssącymi, a także dwa okrągłe filtry wbudowane w tylną pokrywę. Dzięki zmniejszonej oporze przepływu w tym koncepcie, interwały inspekcyjne dla elementów filtra powietrza wydłużyły się z 60 000 do 90 000 kilometrów.

Kolektory dolotowe w nowych silnikach również są całkowicie nowe w swoim wzornictwie i konfiguracji, wykonane z specjalnego materiału sztucznego z rurą rezonansową i dodatkowymi komorami rezonansowymi, aby zapewnić dokładnie odpowiedni efekt akustyczny. Dzięki przełączającej się klapce rezonansowej, wibracja powietrza w układzie dolotowym jednostki 3.8-litrowej może być dostosowywana do odpowiednich obrotów silnika, poprawiając napełnianie cylindrów w interesie wyższego momentu obrotowego już od samego początku przy niskich obrotach silnika.

Układ wydechowy jeszcze bardziej efektywny niż wcześniej

Wszystkie nowe modele 911 Targa mają układ wydechowy o tej samej długości. Jak w przeszłości, Targa 3.6 charakteryzuje się dwoma osobnymi, owalnymi końcówkami, natomiast Targa 4S z silnikiem 3.8 litra posiada dwie podwójne końcówki wykonane ze szczotkowanej stali nierdzewnej. W połączeniu z różnymi innymi ulepszeniami i technologiami zastosowanymi w silnikach, nowe samochody spełniają zarówno europejskie limity emisji spalin EU5, jak i przepisy LEV II w USA.

Szybsze, Bardziej Precyzyjne, Bardziej Ekonomiczne

W standardzie nowe modele Targa wyposażone są w ręczną sześciobiegową skrzynię biegów, oferującą szczególnie płynne i precyzyjne zmiany biegów. Dla potrzeb napędu na cztery koła, skrzynia biegów wyposażona jest w dodatkowy wałek napędowy łączący główny wałek z osią przednią.

Nowa skrzynia biegów PDK Doppelkupplungsgetriebe z siedmioma biegami jest dostępna jako bardzo interesująca opcja, z cechami przewyższającymi nawet ręczną skrzynię biegów i zastępującą wcześniejszy system Tiptronic S.

Bez względu na rodzaj skrzyni biegów, którą klient ostatecznie wybierze, oba modele Targa są standardowo wyposażone w Asystenta Start-Off, który utrzymuje ciśnienie hamulca wywierane przez kierowcę podczas naciskania na pedał hamulca, aby płynnie i komfortowo ruszyć pod górę bez konieczności używania hamulca ręcznego.

Nowa Doppelkupplungsgetriebe dla jeszcze większej dynamiki jazdy

Wprowadzając nową generację 911 Carrera, Porsche po raz pierwszy oferuje opcjonalną skrzynię Doppelkupplungsgetriebe lub podwójną skrzynię biegów w samochodzie sportowym drogowym.

Zasadniczo, skrzynia biegów Porsche PDK podwójnego sprzęgła składa się z konwencjonalnej skrzyni ręcznej, podzielonej na dwa zespoły biegowe oraz jednostkę sterującą hydrauliczną. Skrzynia jest dosłownie „wybudowana wokół” dwóch mokrych sprzęgieł na wspólnym wałku, które są sterowane, chłodzone i smarowane płynem przekładniowym. Jedno sprzęgło jest dla pierwszej jednostki biegowej z biegami nieparzystymi i biegiem wstecznym, drugie sprzęgło dla drugiej jednostki z biegami parzystymi. Dzięki licznej ilości zaworów ciśnieniowych jednostka sterująca hydraulicznie zarządza zarówno mokrymi sprzęgłami, jak i cylindrami zmiany biegów, umieszczając potrzebny przełożenie w zgrzewaniu.

Zasadnicza różnica w porównaniu do konwencjonalnej skrzyni ręcznej polega na tym, że zmiana biegów postrzegana przez kierowcę nie jest wynikiem zmiany biegów w skrzyni, ale raczej przejściem z jednego sprzęgła w pozytywne zaangażowanie do drugiego. W tym procesie sprzęgło w jednej jednostce biegowej jest jednocześnie otwierane, a drugie sprzęgło zamykane, w tym samym czasie i w jednym działaniu.

Dużą zaletą jest jeszcze szybsza zmiana biegów w porównaniu z tradycyjną skrzynią ręczną i automatyczną, ponieważ biegi są już w zgrzewaniu, gdy kierowca zmienia bieg na inny, unikając najmniejszej przerwy w trakcji podczas zmiany biegów. Dodatkową zaletą jest mniejsza waga skrzyni PDK, która jest o około 10 kilogramów lżejsza niż wcześniejsza skrzynia Tiptronic S, mimo że wykorzystuje dwa dodatkowe biegi.

Nowa skrzynia podwójnego sprzęgła ma siedem biegów do przodu i jeden wsteczny. W tej konfiguracji biegi 1-6 mają szczególnie sportową przełożenie, samochód osiąga swoją maksymalną prędkość na szóstym biegu. Siódmy bieg, w związku z tym, ma dłuższe całkowite przełożenie w interesie zwiększonej efektywności paliwowej.

Kierowca może zmieniać biegi w skrzyni PDK za pośrednictwem łopatek z tyłu kierownicy lub dźwigni zmiany biegów w konsoli centralnej.

Szybka, płynna i komfortowa zmiana biegów

PDK oferuje jeszcze bardziej sportowy i dynamiczny styl jazdy oraz zwiększoną zwinność dla większej przyjemności z jazdy niż Tiptronic S. Nowa skrzynia zmienia biegi do 60 procent szybciej niż wcześniejsza automatyczna skrzynia biegów – jednocześnie kierowca nie musi rezygnować z komfortu w 911 wyposażonym w PDK, a nowa skrzynia zmienia biegi płynnie i delikatnie dzięki zautomatyzowanej pracy sprzęgła i procesowi zmiany biegów.

Dodatkową cechą PDK jest redukcja strat mocy do minimum dzięki wysokiemu poziomowi efektywności mechanicznej oraz podwójnemu sprzęgłu optymalizowanemu w celu uniknięcia strat. Tak więc, podczas gdy Porsche 911 Targa 4 z systemem Tiptronic S, czyli wcześniejszym modelem, zużywał 11,6 litrów/100 kilometrów (równoważnie 24,3 mpg imp) zgodnie z normą UE, nowy model z PDK przewyższa tę wartość zużycia o 1,3 litra, redukując średnie zużycie paliwa w cyklu UE do jedynie 10,3 litrów, równoważnego 27,4 mpg imp. Model S przedstawia ten sam przykład, wcześniejsza wersja 3.8-litrowa z Tiptronic S zużywała 11,9 litrów/100 kilometrów (równoważnie 23,7 mpg imp), podczas gdy nowy 911 Targa 4S z PDK redukuje łączne zużycie paliwa w cyklu UE do zaledwie 10,7 litrów/100 km, równoważnego 26,4 mpg imp.

Pakiet Sport Chrono Plus z Launch Control i wyścigową zmianą biegów

Ważną opcją dostępną w nowym 911 Targa 4/4S z PDK jest Pakiet Sport Chrono Plus, zawierający dodatkową funkcję Launch Control oraz strategię zmiany biegów dla wyjątkowo sportowych charakterystyk jazdy. Jak w poprzednim modelu, Pakiet Sport Chrono Plus zawiera następujące atrakcje również w nowych modelach:

Analogowy i cyfrowy stoper na desce rozdzielczej.
Sportowy tryb dla silnika, zawieszenia (PASM) i skrzyni biegów, w tym dwa przyciski sportowe (SPORT i SPORTS PLUS).
Wyświetlacz wydajności w PCM.
Oddzielna funkcja pamięci.

Launch Control to program asystujący dla optymalnego przyspieszenia przy ruszaniu. Funkcję aktywuje się poprzez naciśnięcie przycisku SPORTS PLUS w konsoli środkowej. Aby ruszyć w stylu wyścigowym z pomocą Launch Control, kierowca najpierw naciska pedał hamulca jedną nogą, a następnie szybko naciska pedał gazu drugą nogą, pomijając przy tym etap kickdown i obrotów silnika do około 6500 rpm. Zarządzanie PDK informuje następnie PTM Porsche Traction Management o nadchodzącym starcie, PTM przechodzi na 100 procent napędu na cztery koła. A kiedy kierowca zdejmie stopę z pedału hamulca, skrzynia przełączy się na optymalne poślizgi kół, a samochód ruszy z maksymalnym przyspieszeniem. W tym przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h jest dzięki Launch Control na każdym modelu skrócone o 0,2 sekundy.

Drugą nową funkcją Pakietu Sport Chrono Plus w połączeniu z PDK jest strategia zmiany biegów dla ekstremalnych sportowych i dynamicznych osiągów jazdy, oferująca zoptymalizowane punkty zmiany biegów dla najszybszych czasów zmiany i dokładnie takich charakterystyk jazdy, jakie są potrzebne na torze wyścigowym. Ponownie, tę funkcję aktywuje przycisk SPORTS PLUS, PDK przełącza się na najszybsze możliwe reakcje i czasy zmiany biegów, zmieniając biegi niemal natychmiastowo, dwa razy szybciej niż w przypadku Tiptronic S.

W tym procesie PDK zmienia biegi pod pełnym obciążeniem przy absolutnym limicie prędkości z nadmiarem momentu obrotowego, a 911 Targa wyposażona w PDK przyspiesza z miejsca do 100 km/h, zostawiając 911 Targa z Tiptronic S w kilka długości z tyłu.

PTM: Szybko i zawsze gotowe do jazdy

Korzystając z elektronicznie sterowanego PTM Porsche Traction Management, który po raz pierwszy pojawił się w 911 Turbo, nowa 911 Targa, posiadając ten znakomity napęd na cztery koła, jest w stanie jeszcze bardziej efektywnie przekształcać dodatkową moc i moment obrotowy silnika w doskonałe przyspieszenie i przyczepność.

W samochodach wyposażonych w PTM elektromagnetycznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe, które reaguje w ułamku sekundy, zapewnia optymalne rozdzielenie mocy między przód a tył. Zapewniając to rozdzielenie mocy w maksymalnie 100 milisekund, PTM działa szybciej, niż kierowca kiedykolwiek zauważy, co oznacza, że napęd na cztery koła Porsche dosłownie „widzi przyszłość”.

W praktyce oznacza to wyższą zwrotność na wąskich wiejskich drogach, doskonałą przyczepność i doskonałe bezpieczeństwo jazdy również w ekstremalnych manewrach przy bardzo dużych prędkościach. Dzięki tym cechom, Porsche Traction Management jest jednym z najbardziej efektywnych, a jednocześnie najlżejszych systemów napędu na cztery koła o wysokiej wydajności na rynku.

Pięć podstawowych funkcji dla wszystkich wymagań w jeździe

Aby oferować te cechy w dynamice jazdy, PTM ma pięć niezbędnych funkcji:

Standardowe rozdzielenie momentu obrotowego i mocy: W codziennych warunkach jazdy jednostka zarządzająca rozdziela moc silnika między przednią i tylną oś w sposób nieskończony, w zależności od bieżących warunków jazdy. W tym celu, potrzeba momentu obrotowego i mocy na przedniej osi jest określana regularnie w ciągu milisekund, oferując kierowcy znacznie wyższy standard stabilności jazdy, zwłaszcza przy dużych prędkościach.
Proaktywne zarządzanie: Monitorując typowe parametry, PTM jest w stanie wykrywać dynamiczne zmiany w warunkach jazdy na wczesnym etapie i unikać poślizgu napędu z wyprzedzeniem. Na przykład, podczas ruszania, system określa, jak mocno kierowca naciska pedał gazu. Następnie, zanim silnik zdąży przekonwertować to polecenie z kierowcy na moc i moment obrotowy, PTM zamyka sprzęgło wielopłytkowe tak, aby koła nie ślizgały się.
Kontrola poślizgu: Z powodu dużego momentu obrotowego, 911 może osiągnąć limit przyczepności na tylnej osi przy przyspieszaniu na, dajmy na to, mokrej nawierzchni. W związku z tym, sprzęgło wielopłytkowe interweniuje zdecydowanie, przekazując więcej mocy i momentu obrotowego na przednią oś.
Korekta nadsterowności: Kiedy samochód grozi wyjściem na zewnątrz zakrętu z powodu niekorzystnych warunków, takich jak mokre liście na drodze, przekazywana jest większa moc na przednią oś, aby unormować samochód w tym dynamicznym procesie jazdy. Kolejną zaletą PTM w tym przypadku jest to, że system uwzględnia kąt skrętu w przekazywaniu mocy na przednią oś. Kiedy kierowca przeciwskręca, podczas gdy samochód wykazuje nadsterowność, PTM dostosuje przepływ mocy kierowanej na przednią oś, aby jeszcze szybciej i efektywniej ustabilizować samochód.
Korekta podsterowności: Jeśli samochód w przeciwnej sytuacji grozi „wypychaniem” się z zakrętu na przednich kołach, PTM zmniejsza ilość mocy i przyczepności przekazywanej na przednią oś. Ponownie, PTM, dzięki bardzo precyzyjnym i szybkim czujnikom, będzie reagować w obu przypadkach, zanim kierowca zauważy jakikolwiek brak stabilności. Efektem jest szybka i aktywna stabilizacja samochodu dla szybkiego i dynamicznego zachowania w zakrętach. W międzyczasie, komunikując się z PSM Porsche Stability Management, PTM zapewnia bardzo wysoki poziom rezerw bezpieczeństwa.

Mechaniczna blokada dyferencjału w standardzie

Nowe modele Targa 4 są standardowo wyposażone w dyferencjał o ograniczonym poślizgu na tylnej osi, który zapewnia 22 procent blokady pod obciążeniem i 27 procent w przypadku jazdy z luzem.

Mechaniczna blokada dyferencjału na tylnej osi podnosi dynamikę jazdy w pełni kontrolowanego PTM Porsche Traction Management na jeszcze wyższy poziom, poprawiając przyczepność na zmieniających się nawierzchniach podczas jazdy w granicach limitu w zakrętach oraz zwiększając stabilność jazdy podczas zmiany obciążenia w zakrętach i na krętych drogach.

Bardziej komfortowy 911

Szczególny styl i elegancja 911 Targa 4 i Targa 4S wyraźnie objawiają się nie tylko w wyglądzie samochodu, ale także w jego zachowaniu na drodze i osiągach, z doskonałym połączeniem komfortu jazdy z jednej strony, a dynamicznych osiągów, również w szybkich zakrętach z drugiej.

Jak poprzednio, Porsche 911 Targa 4 wyposażony jest w konwencjonalne zawieszenie, podczas gdy Targa 4S ma aktywne zawieszenie z PASM Porsche Active Suspension Management. A chociaż elementy zawieszenia są zasadniczo takie same jak w 911 Carrera 4 i Carrera 4S, sprężyny i stabilizatory z przodu i z tyłu są specjalnie dostosowane do Targi, wszystkie cztery sprężyny spiralne mają niższą sztywność w celu uzyskania dodatkowego komfortu.

Aktywne zawieszenie również posiada odpowiednie nastawienie i dostosowaną konfigurację. Obniżone o 10 milimetrów przez zawieszenie PASM, samochód oferuje kierowcy dwa programy, albo PASM Normal, albo PASM Sport.

Tryb Normal utrzymuje tłumiki w sportowym, ale komfortowym nastawieniu, przechodząc do sportowego i twardszego trybu, gdy kierowca przyjmuje bardziej dynamiczny styl jazdy. Szczególnie na długich dystansach, zapewnia to znacznie wyższy poziom komfortu jazdy dla pasażerów, z PASM skutecznie filtrującym małe i średnie nierówności drogi lepiej niż „zwykłe” zawieszenie.

Tryb Sport aktywuje z kolei twardszą kontrolę tlumienia od samego początku, wspierając jeszcze bardziej dynamiczny i zwrotny styl jazdy.

Szeroki rozstaw dla stabilnego prowadzenia

Wspólną cechą wszystkich modeli z napędem na cztery koła jest szeroki tył i szerszy rozstaw z tyłu w porównaniu do modeli z napędem na tylną oś. Z przodu 911 Targa 4 posiada koła 8J x 18 z oponami 235/40 ZR 18, podczas gdy 4S ma koła 8J x 19 na oponach 235/35 ZR 19. Koła tylne są nieco większe w obu przypadkach, Targa 4 ma opony 295/35 ZR 18, a Targa 4S na oponach 305/30 ZR 19. A ponieważ obie opony są umieszczone na felgach o niskim profilu, tylny rozstaw zwiększa się do 1548 milimetrów (60.94”), co jest charakterystyczne dla napędu na cztery koła.

Ten szerszy rozstaw nie tylko dobrze wygląda, ale również korzysta na dynamice jazdy samochodu, postawa opon rozciągająca się na boki zapewnia lepsze wsparcie dla nadwozia, minimalizując ruchy przechyłu i w rezultacie zwiększając boczne przyspieszenie samochodu.

TPC Tyre Pressure Control działa teraz jeszcze szybciej

Wprowadzając nową generację 911, inżynierowie Porsche podnieśli standard opcjonalnego systemu TPC Tyre Pressure Control, czyniąc system jeszcze szybszym i bardziej efektywnym.

Inicjowany od razu po otwarciu drzwi, TPC jest w stanie rozpocząć kontrolę ciśnienia w oponach, jak tylko kierowca włączy zapłon, prezentując wartości ciśnienia w oponach na desce rozdzielczej w ciągu zaledwie kilku sekund. Nawet po wymianie opony, kiedy system musi zarejestrować nową elektronikę w kole i zakończyć proces uczenia, kierowca zostanie poinformowany o nowych wartościach ciśnienia w oponach najpóźniej w ciągu trzech minut.

Kolejną zaletą nowego systemu jest to, że nawet gdy elektroniczne monitory kół przestaną działać w jednym lub dwóch kołach, ciśnienie w oponach jest nadal odpowiednio monitorowane w innych kołach.

Oprócz dodatkowego bezpieczeństwa przed ewentualnymi uszkodzeniami opon, TPC Tyre Pressure Control, umożliwiając kierowcy prostą i łatwą kontrolę poprawnego ciśnienia w oponach, chroni opony przed nierównomiernym zużyciem, a tym samym pomaga uniknąć nadmiernego zużycia paliwa.

System hamulcowy zoptymalizowany do jeszcze wyższego standardu

Kolejnym celem przy opracowywaniu nowych modeli było podniesienie poziomu wydajności hamulców do jeszcze wyższego standardu zgodnie z większą mocą i osiągami samochodów. Dokładnie dlatego różne modele Targa 4 są wyposażone w system hamulcowy perfekcyjnie dopasowany do ich specyficznych cech jazdy, zaciski hamulcowe, jak zwykle, informując obserwatora o zastosowanym systemie hamulcowym: W standardowym systemie hamulcowym w Targa 4 3.6 litra zaciski hamulcowe są czarne, w modelu S z jednostką 3.8 litra zaciski są czerwone, a zaciski hamulcowe w opcjonalnych hamulcach PCCB Porsche Ceramic Composite są żółte.

Jak w innych modelach nowej generacji 911, tarcze hamulcowe z przodu zwiększyły średnicę do 330 milimetrów (12.99″) i mają grubość 28 milimetrów (1.10″). Większe spojlery powietrzne na przednich ramionach wzmacniają wentylację hamulców i zwiększają sztywność czterocylindrowych monoblokowych zacisków wykonanych z aluminium. Dodatkowe belki łączą dwie strony wspierające tłoki, poprawiając wydajność hamulców i jakość hamowania systemu, eliminując zjawisko blaknięcia.

Tylne koła mają teraz tarcze hamulcowe o wzorze krzyżowym i wewnętrznie wentylowane, o średnicy 330 mm, zamiast wcześniej 299 milimetrów (12.99 zamiast 11.77″), i również mają 28 milimetrów (1.10″) grubości. W tym przypadku cztery tłoczone, aluminiowe monoblokowe zaciski hamulcowe są chłodzone przez dodatkowe otwory w podłodze.

Hamulce w modelu S mają cztery tłoczone, aluminiowe monoblokowe zaciski hamulcowe z przodu i z tyłu, razem z tarczami hamulcowymi o wzorze krzyżowym i wewnętrznie wentylowanymi. Wymiary hamulców wynoszą 330 x 34 milimetry (12.99 x 1.34″) na przednich kołach i 330 x 28 milimetrów (12.99 x 1.10″) z tyłu.

Aby dostosować hamulce do jeszcze wyższego poziomu wydajności samochodu, wentylacja hamulców na przedniej osi została zwiększona przez większe spojlery powietrzne, a z tyłu zastosowano dodatkowe, aktywne wentylowanie hamulców.

Opcjonalne hamulce ceramiczne

Oba modele są dostępne jako opcja z hamulcami PCCB Porsche Ceramic Composite. Mają one średnicę 350 milimetrów (13.78″) i są to tarcze hamulcowe o wzorze krzyżowym, wewnętrznie wentylowane, ważące około 50 procent mniej niż porównywalne tarcze hamulcowe z żeliwa szarego.

W połączeniu ze specjalnymi okładzinami hamulcowymi, ceramiczne tarcze hamulcowe natychmiast osiągają wysoki i, co najważniejsze, stabilny współczynnik tarcia w trakcie procesu hamowania. Zużycie jest znacznie mniejsze niż w przypadku tarcz hamulcowych z żeliwa szarego dzięki ekstremalnej twardości powierzchni tarcz ceramicznych. Żywotność tarcz hamulcowych jest z kolei odpowiednio dłuższa, również dlatego, że materiał ceramiczny jest całkowicie odporny na korozję.

Ekstremalnie elegancki i wyrafinowany

Pod szkłem dachu 911 Targa, dyskretny, ale luksusowy wnętrze Porsche 911 ujawnia się w szczególnej klasie i stylu. Projektanci kładą szczególny nacisk na harmonię kolorów i wykończenia, a wszystkie powierzchnie mają wyjątkowo wyrafinowane wykończenie, zapewniając bardzo przyjemny dotyk.

3.6L 6MT (345 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3614 Cm3
Moc254 Kw @ 6500 Rpm
345 Hp @ 6500 Rpm
341 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy288 Lb-Ft @ 4400 Rpm
390 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna176.4 Mph (284 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/40 Zr18 || 295/35 Zr18
Długość174.6 In (4435 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość51.6 In (1311 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.6/60.9 In (1
Rozstaw osi92.5 In (2350 Mm)
Prześwit4.49 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika7.1 Cuft (201 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3318 Lbs (1505 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4211 Lbs (1910 Kg)
Spalanie miasto14.8 Mpg Us (15.9 L/100Km)
Spalanie trasa31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Średnie spalanie22.2 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Emisja CO2249 G/Km

3.L6 7AT (345 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3614 Cm3
Moc254 Kw @ 6500 Rpm
345 Hp @ 6500 Rpm
341 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy288 Lb-Ft @ 4400 Rpm
390 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna175 Mph (282 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Pdk)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/40 Zr18 || 295/35 Zr18
Długość174.6 In (4435 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość51.6 In (1311 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.6/60.9 In (1
Rozstaw osi92.5 In (2350 Mm)
Prześwit4.49 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika7.1 Cuft (201 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3384 Lbs (1535 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4277 Lbs (1940 Kg)
Spalanie miasto15.2 Mpg Us (15.5 L/100Km)
Spalanie trasa32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Średnie spalanie22.8 Mpg Us (10.3 L/100Km)
Emisja CO2242 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.