Targa 4S zadebiutował w 2006 roku jako wersja Porsche Carrera 4 – 997. Chociaż był cięższy od swojego odpowiednika coupe, mocny silnik sprawił, że był niemal równie szybki jak jego brat coupe.
Uczucie przestronności w pojeździe z szklanym dachem trudno opisać. Zarząd Porsche zdecydował się wrócić na rynek z wersjami Targa dla generacji 911 – 997. Oznaczało to, że dach nad przednimi siedzeniami mógł być demontowany. Pomysł nie był całkowicie nowy, ale sposób jego realizacji był już innowacyjny.
Samochód wyposażony był w dwa szklane panele blokujące promieniowanie ultrafioletowe, ale pozostające przezroczystymi. Dzięki temu wymiana ciepła była mniejsza niż w przypadku standardowego panelu szklanego. Aby zapewnić lepszą ochronę, dodano elektryczną roletę. Przednia część szyby otwierała się, oferując prawdziwe doświadczenie Targi. W przeciwieństwie do innych modeli 911, Targa 4S miała dostęp w stylu hatchback. Tylna szyba była klapą, z zawiasami zamontowanymi nad słupkami B. Umożliwiało to otwarcie i dostęp do dodatkowej przestrzeni bagażowej o pojemności 230 litrów (8.1 cu-ft) za tylnymi siedzeniami. Dach otwierał się i zamykał w ciągu siedmiu sekund.
Wnętrze oferowało wybór dwóch rodzajów kierownic i czterech typów siedzeń. PCM (Porsche Communication Management) było standardem, a system nawigacji oparty na DVD znajdował się na liście opcji.
Silnik w Targa 4S to 3.8-litrowa jednostka oferująca 355 KM, czyli o 30 więcej niż wersja bez S. Standardowo był połączony z 6-biegową skrzynią manualną, a 5-biegowa automatyczna z manualnym przełącznikiem (Tiptronic) była na liście opcji.
Model 2007 Porsche 911 Targa 4 oraz Porsche 911 Targa 4S oferują unikalny system dachu, który zapewnia pasażerom panoramiczny widok nawet przy zamkniętym dachu. Dach Targa składa się z dwóch paneli szklanych i rozciąga się na pełnej szerokości oraz długości kabiny pasażerskiej, od górnej części szyby przedniej do krawędzi pokrywy silnika oraz od jednego boku do drugiego. Innymi słowy, cały dach jest szklany, a w połączeniu z przednią szybą i bocznymi oknami zapewnia panoramiczny widok oraz ochronę przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi.
Oba panele szklane wykonane są z specjalnie opracowanego szkła, które pochłania niemal wszystkie promieniowanie ultrafioletowe, a jednocześnie pozostaje przezroczyste. Szkło jest również zaprojektowane w taki sposób, aby nie przepuszczać ciepła słonecznego do wnętrza pojazdu. Dach zawiera zintegrowany elektryczny cień, który można ustawić w celu ochrony przed jaskrawym światłem słonecznym lub izolacji przed zimnymi temperaturami. Dodatkowo, przednia część tego szklanego dachu otwiera się za pomocą przycisku, tworząc dużą lukę nad kierowcą i pasażerem siedzącym z przodu.
911 Targa to jedyne modele 911 z dostępem w stylu hatchback. Z kolei tylna sekcja dachu Targa składa się z osobno otwierającej się pokrywy, która daje dostęp do czteroosobowego wnętrza samochodu, a zwłaszcza do przestrzeni bagażowej o pojemności 8.1 stóp sześciennych (230 litrów) znajdującej się za oparciami tylnej kanapy. Spośród różnych wersji Porsche 911, Targa jest jedyną, która ma osobno otwieraną tylną pokrywę.
Dach Targa jest dodatkowo wyróżniony wypolerowaną aluminiową listwą wykończeniową, która biegnie wzdłuż krawędzi linii dachu, wznosząc się od podstawy słupka A i łukując wzdłuż krawędzi wsparcia boku dachu, wracając na podstawę słupka C. To jasne wykończenie nadaje Porsche 911 Targa 4 i Porsche 911 Targa 4S unikalny widok boczny wśród wszystkich wersji Porsche 911.
Pierwsza Targa oferująca wybór silników
Porsche po raz pierwszy wyprodukowało dach w stylu Targa dla rynku północnoamerykańskiego na rok modelowy 1967. Unikalny styl dachu został stworzony w odpowiedzi na wczesne przepisy bezpieczeństwa rządowego, które zagrażały przyszłości tradycyjnego kabrioletu z dachem z płótna. Wprowadzenie zupełnie nowego modelu 2007 Porsche 911 Targa 4 i Porsche 911 Targa 4S oznacza pierwszy raz, kiedy Porsche Targa jest dostępne z możliwością wyboru pomiędzy dwoma źródłami mocy – silnikiem rzędowym o mocy 325 KM i pojemności 3.6 litra w Porsche 911 Targa 4 oraz silnikiem „boxer” o mocy 355 KM i pojemności 3.8 litra w Porsche 911 Targa 4S.
Model 2007 Porsche 911 Targa 4 przyspiesza do 60 mil na godzinę w 5.1 sekundy i osiąga 100 mph w mniej niż 12 sekund, osiągając maksymalną prędkość 174 mil na godzinę. Model 2007 Porsche 911 Targa 4S, który wyposażony jest w technologię Porsche Active Suspension Management (opcjonalnie w Porsche 911 Targa 4), osiąga 60 mph w zaledwie 4.7 sekundy, osiąga 100 w 11.1 sekundy i ma maksymalną prędkość 179 mph.
Pierwsze Targi z nadwoziem szerokim i napędem na wszystkie koła
Wprowadzenie zupełnie nowych modeli 2007 Porsche 911 Targa 4 i Porsche 911 Targa 4S oznacza również pierwszy raz, kiedy ten panoramiczny dach został zastosowany w szerokiej i napędzanej na wszystkie koła wersji Porsche 911. Bez względu na wybrany silnik, wszystkie modele Targa z 2007 roku posiadają napęd na wszystkie koła, co zwiększa dynamikę jazdy. Większe i rozszerzone nadkola tych samochodów zapewniają miejsce na poszerzony rozstaw kół oraz większe koła i opony, które są częścią układu napędowego Porsche na wszystkie koła, poprawiającego dynamiczne właściwości w każdych warunkach, a zwłaszcza w trudnych warunkach atmosferycznych.
Udoskonalone Porsche Stability Management to standard
Targi są również wyposażone w udoskonaloną technologię Porsche Stability Management (PSM), z zaawansowanymi systemami hamulcowymi zaprojektowanymi w celu zapewnienia jak najkrótszych odległości hamowania, w kategorii dynamicznej, w której wszystkie pojazdy Porsche należą do najlepszych na świecie. Podział momentu obrotowego na przednie koła automatycznie dostosowuje się między 5 a 40 procent, aby zachować doskonałą przyczepność. Przesyłając nie więcej niż 40 procent mocy na przednie koła, czteronapędowe modele 911 wykazują dynamiczne cechy podobne do wersji napędzanych z tyłu, dzięki czemu nie będą podSterowne lub „popychać” na zewnątrz przez przednie koła podczas manewrów skrętnych.
Sześć poduszek powietrznych i długa lista standardowych funkcji i opcji
Dodatkowo, wszystkie modele Targa 2007 wyposażone są w sześć poduszek powietrznych – przednie, boczne (piersiowe) oraz poduszki ochronne dla głowy w dwóch rzędach – jako standardowe wyposażenie. Jeśli chodzi o wyposażenie i ergonomię, obie wersje Targi są niemal identyczne z modelami 2007 Porsche 911 Carrera 4 i Carrera 4S. Standardowe wyposażenie obejmuje automatyczną klimatyzację, Porsche Communication Management (PCM) z możliwością odtwarzania MP3 oraz dziewięć głośników. Dostępnych jest również wiele opcji do personalizacji, w tym BOSE Surround Sound, Porsche ParkAssist, Porsche Active Suspension Management (standard w Porsche 911 Targa 4S), Porsche Ceramic Composite Brakes oraz Porsche Sports Chrono Package Plus, które, między innymi, dostosowuje zawieszenie, silnik i parametry Tiptronic S w celu uzyskania lepszej dynamiki jazdy. Właściciele mają również szeroki wybór opcji wykończenia skórzanego, drewnianego i węglowego.
Obniżony koszt posiadania
Nowe technologie i postępy w olejach smarowych wydłużają interwały serwisowe, co przyczynia się do obniżenia kosztów posiadania w czasie eksploatacji modelu 2007 Porsche 911 Targa 4 i Porsche 911 Targa 4S. Wymiana oleju jest wymagana tylko co 20,000 mil, filtry powietrza wystarczają na 40,000 mil, a świece zapłonowe należy wymienić po 60,000 mil.
Cena modelu 2007 Porsche 911 Targa 4 wynosi 85,700 USD (lub 119,100 CAD), podczas gdy model 2007 Porsche 911 Targa 4S zaczyna się od 95,900 USD (lub 133,200 CAD).
Wysokowydajne silniki
Oba dostępne silniki – 3.6 litrowy o mocy 325 KM oraz 3.8 litrowy o mocy 355 KM – ukazują wysoki standard technologii Porsche, łącząc doskonałe osiągi z równie doskonałą ekonomią, niezawodnością i troską o środowisko. W skład cech wchodzą technologia czterozaworowa, dwustopniowy kolektor ssący z rezonatorem, indywidualne sterowanie przeciwwstrząsowe, pojedyncze cewki zapłonowe z dystrybucją wysokiego napięcia w technologii półprzewodnikowej oraz podwójne czujniki tlenu – w sumie pakiet specjalnych cech zapewniających optymalny cykl ładowania i proces spalania.
Kluczowym elementem jest system zarządzania zaworami Porsche VarioCam® Plus, który obejmuje kontrolę wałka rozrządu po stronie ssącej i regulację skoku zaworu. System regulacji skoku zaworu składa się z dwóch interaktywnych i przełączanych dźwigienek czworobocznych, działających na stronie ssącej silnika. Główne zalety VarioCam Plus to większa moc i moment obrotowy z jednej strony oraz lepsza ekonomia paliwowa, ulepszony zarządzanie emisjami oraz wyższa jakość z drugiej strony.
Pojazdy wyścigowe – silnik 3.8 litra
Aby stworzyć silnik 3.8 litra dla Targa 4S, inżynierowie Porsche zrobili więcej niż tylko zwiększyli średnicę cylindra – o 0.12 cala (3 mm). Zmienili kolektor ssący i zmodyfikowali wzór podnoszenia wałka ssącego. Kąty wtrysku zostały zmienione, aby poprawić przepływ paliwa do środka komory spalania. Kolektor wydechowy jest również krótszy. Większy silnik otrzymuje również wydajniejszą pompę chłodzącą oraz wymienne urządzenie chłodzenia oleju/wody z dwiema dodatkowymi warstwami chłodzenia. Co zaskakujące, silnik 3.8 litra waży nie więcej niż jednostka 3.6 litra, dzięki lżejszemu kolektorowi ssącemu.
Technologia torowa optymalizuje przepływ oleju
Aby zapewnić optymalny przepływ oleju przez oba bloki silnika i ich głowice cylindrów, Porsche stosuje zintegrowane smarowanie z suchą miską olejową. Podobnie jak w samochodzie wyścigowym, ten system zapewnia efektywną dystrybucję oleju, nawet podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością. Każdy silnik wykorzystuje trzy pompy olejowe — jedną w misce olejowej i jedną w każdej głowicy cylindrów, co zapewnia prawidłowe smarowanie pomimo sił związanych z gwałtownym przyspieszeniem, hamowaniem lub pokonywaniem zakrętów. Dodatkowo pompa olejowa w głowicy cylindrów 4-5-6 jest połączona z pneumatyczną pompą wirową, aby zapewnić niezbędną podciśnienie dla serwo hamulca oraz systemów sterowania silnikiem i skrzynią biegów. Większość silników samochodowych po prostu czerpie ciśnienie z kolektora ssącego, ale system Porsche zwiększa wydajność, szczególnie w dynamicznych sytuacjach.
Mocny, ale również czysty i efektywny
Ta technologia znacznie redukuje emisję węglowodorów po zimnym starcie oraz rozgrzaniu silnika. Ponieważ poziom oleju silnikowego jest monitorowany elektronicznie przy każdym uruchomieniu samochodu, silnik nie ma potrzeby stosowania tradycyjnego bagnetu. To kolejny przykład zaangażowania inżynierów Porsche w redukcję zbędnych elementów oraz zmniejszanie ogólnej wagi pojazdu.
Biorąc pod uwagę ich doskonałą moc silnika i możliwości prędkości, oba modele można uznać za bardzo oszczędne pod względem zużycia paliwa: silnik typu flat-six w Porsche 911 Targa 4 zużywa tylko 18 mil na galon w ruchu miejskim i 26 przy rutynowych prędkościach autostradowych. Model 2007 Porsche 911 Targa 4 i Targa 4S spełniają również normy pojazdów o niskiej emisji (LEV II).
Manualna skrzynia biegów sześciobiegowa lub automatyczna pięciobiegowa
Wszystkie modele z serii 911 standardowo wyposażone są w płynną i precyzyjnie działającą sześciobiegową skrzynię biegów manualną. W celu obsługi napędu na wszystkie koła, skrzynia biegów ma dodatkowe wyjście napędowe prowadzące do osi przedniej. Alternatywnie dostępna jest pięciobiegowa skrzynia Tiptronic® S z elektronicznym zarządzaniem skrzynią biegów, oferująca szeroki zakres strategii przełączania biegów, od komfortowej jazdy po bardzo sportowy styl jazdy. W tym procesie punkty przełączania biegów dostosowują się nieograniczone do osobistego stylu kierowcy oraz profilu trasy. Kierowca może ręcznie zmieniać biegi w automatycznej skrzyni biegów, po prostu przesuwając dźwignię selektora z pozycji automatycznej i korzystając z przycisków umieszczonych w ramionach kierownicy. Reagując natychmiastowo na polecenia kierowcy, skrzynia biegów zapewnia płynne przekazywanie mocy, prawie bez zakłóceń.
Kierowca może również korzystać z łopatek zmiany biegów w trybie automatycznym, na przykład, aby spontanicznie zredukować bieg podczas wyprzedzania lub użyć siły hamowania silnika przy wchodzeniu w zakręt.
Aby naśladować sposób, w jaki entuzjasta prowadzi pedał gazu, hamulca i sprzęgła, oprogramowanie zarządzania silnikiem generuje niewielki wzrost prędkości silnika podczas agresywnego redukowania. Skraca to czas zmiany biegów i poprawia ich zgranie. Gdy dźwignia zmiany biegów Tiptronic S znajduje się w trybie manualnym, a przycisk PSM OFF jest aktywowany, skrzynia nie zmieni biegu nawet wtedy, gdy silnik osiągnie ogranicznik obrotów. To pozwala entuzjastycznemu kierowcy na jazdę z silnikiem blisko jego limitu obrotów, zachowując wybrany bieg.
Wyrafinowane i sportowe zawieszenie
Zarówno Porsche 911 Targa 4, jak i Porsche 911 Targa 4S są wyposażone w zawieszenie łączące doskonały komfort z równie doskonałą sportowością. Porsche Active Suspension Management (PASM), opcjonalne w Porsche 911 Targa 4 i standardowe w Porsche 911 Targa 4S, oferuje sportową, ale komfortową konfigurację tłumików w trybie Normal i przełącza się na dynamiczną i sztywną konfigurację, kiedy kierowca naciska przycisk Sport. W każdej z pozycji zawieszenie dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy i warunków drogowych, dostosowując swoje mapy kontroli i działania w ułamkach sekundy.
Porsche 911 Targa 4 wyposażone jest w koła 8 x 18 cali, otoczone oponami 235/40 ZR z przodu i 295/35 ZR z tyłu. Porsche 911 Targa 4S ma koła 8 x 19 cali z oponami 235/35 ZR z przodu i 305/30 ZR z tyłu. Ta asymetryczna konfiguracja opon jest optymalizowana przez układ napędu na wszystkie koła Porsche, aby zapewnić doskonałą przyczepność i dynamiczną kontrolę.
Wyjątkowe hamulce
Porsche 911 Targa 4 wyposażone jest w czarne, eloksyczne aluminiowe hamulce monoblokowe z czterema tłokami na wszystkich czterech kołach, działające na wewnętrznych wentylowanych tarczach hamulcowych o średnicy 12.52 cala (318 mm) z przodu i 11.77 cala (299 mm) z tyłu.
Model S ma jeszcze silniejsze hamulce, co odzwierciedla jeszcze lepsze osiągi samochodu: Porsche 911 Targa 4S ma większe i wzmocnione monoblokowe hamulce z czterema tłokami, pokryte na czerwono. Wewnętrzne wentylowane i perforowane tarcze hamulcowe również są większe o średnicy 13.00 cali (330 mm) zarówno z przodu, jak i z tyłu. To także pozwala na użycie większych klocków hamulcowych, zwiększających całkowitą powierzchnię roboczą hamulców oraz ogólną żywotność układu hamulcowego.
Wyposażone w tandemową serwo hamulca, dodatkową dużą cylindrę główną hamulcową oraz Porsche Stability Management dostosowane do jeszcze wyższego standardu, pozostałe elementy hamulca są dostosowane do dynamicznych osiągów tego samochodu sportowego z napędem na wszystkie koła. Aby wyeliminować luz powietrzny między klockami hamulcowymi a tarczą, na przykład, układ hamulcowy jest wstępnie obciążony przed awaryjnym zastosowaniem hamulców, co zapewnia jeszcze krótsze odległości hamowania podczas pełnego hamowania. A jeśli kierowca szybko naciśnie pedał hamulca, ale nie z wystarczającą siłą, pompa hydrauliczna uruchomi wszelkie braki ciśnienia, aby aktywować ABS na wszystkich kołach i tym samym zapewnić optymalną wydajność hamulców.
Hamulce ceramiczne Porsche są dostępne w opcji
Jako opcja, oba samochody można wyposażyć w hamulce ceramiczne Porsche Composite Brakes (PCCB®), które mają ceramiczne tarcze kompozytowe, które są o około 50 procent lżejsze niż porównywalne tarcze hamulcowe wykonane z żeliwa szarego. Zaleta ta zapewnia szybkie, znaczące i konsekwentne hamowanie przy minimalnym zużyciu.
Pakiet Sport Chrono Plus zwiększa możliwości dynamiczne
Podobnie jak inne modele z serii 911, Targa 4 i 4S mogą być wyposażone w Pakiet Sport Chrono Plus Porsche. Zaprojektowany dla szczególnie sportowych kierowców, system jest łatwo rozpoznawalny dzięki zegarowi umieszczonemu na górze deski rozdzielczej. Po włączeniu system odblokowuje bardziej agresywne elektroniczne mapy kontrolne dla systemu zarządzania silnikiem Motronic, jak również dla Porsche Stability Management (PSM), Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz skrzyni biegów Tiptronic S (w pojazdach wyposażonych w te opcje). Zrewidowane mapy Motronic silnie faworyzują osiągi nad komfortem i zapewniają jeszcze szybszą reakcję silnika, nie tylko podczas przyspieszania, ale także podczas zwalniania gazu. Nawet skrzynia biegów Tiptronic S wykonuje swoje zmiany biegów bardziej agresywnie. Dodatkowo, progi PSM, w tym ustawienia ABS, pozwalają na większy poślizg boczny przed interwencją, a PASM przełącza się na swoje sztywniejsze ustawienia, aby zapewnić większą zwinność podczas pokonywania zakrętów.
Jednak w niektórych przypadkach, na przykład na mokrej nawierzchni, bardziej miękkie ustawienie zawieszenia może być korzystne, więc kierowca korzystający z Sport Chrono może łatwo nacisnąć przycisk PASM, aby powrócić do standardowych ustawień tłumików. Pakiet Sport Chrono obejmuje cyfrowy/analogowy stoper, który nie tylko rejestruje czasy okrążeń, które można wyświetlić na ekranie Porsche Communication Management (PCM) do przeglądu.
Porsche Communication Management to standardowe wyposażenie
Porsche Communication Management (PCM) jest standardowym wyposażeniem zarówno w modelach 2007 Porsche 911 Targa, jak i Targa 4S. System PCM kontroluje wiele funkcji, w tym audio oraz opcjonalny system nawigacyjny. Opcjonalny system nawigacji oparty na DVD umieszczony jest w bagażniku i pozwala na korzystanie z gniazda w systemie w środkowej konsoli do odtwarzania płyt CD audio. System jest również zgodny z MP3. Dodatkowo, PCM oferuje opcjonalny elektroniczny dziennik podróży, który automatycznie rejestruje przebieg, długość podróży, datę i czas, a także punkt początkowy oraz adres docelowy każdej odbytej podróży. Opcjonalny rozszerzony moduł nawigacji zawiera technologię „back-trace”, dzięki czemu można wrócić do punktu początkowego, nawet gdy drogi, które przejeżdżasz, mogą nie pojawić się na mapie systemu nawigacji.
Standardowo w PCM znajduje się również Pakiet Dźwiękowy Plus, który obejmuje dziewięć głośników z trzy razy większą powierzchnią transmisji oraz zewnętrzny analogowy wzmacniacz, zapewniający znakomitą jakość dźwięku w każdych warunkach jazdy. Możliwe jest również zamówienie sześciodyskowego zmiennika CD.
Opcjonalny system Bose® Surround Sound
Coupé Porsche 911 Targa 4 i Porsche 911 Targa 4S są dostępne z systemem dźwiękowym Bose Surround Sound, który ma 13 głośników i cyfrowy wzmacniacz siedmiokanałowy zintegrowany w systemie MOST, zapewniając wyjątkową jakość dźwięku. Serce systemu Bose Surround Sound stanowi cyfrowy wzmacniacz o mocy 5 x 25 watów z dodatkowymi wsparciem zintegrowanych i zewnętrznych terminali przełączających o mocy 100 watów. Aktywna elektroniczna korekcja dostosowuje reprodukcję dźwięku do konkretnych warunków akustycznych, zapewniając, że wszyscy pasażerowie cieszą się doznaniami dźwiękowymi. System zawiera również technologię Bose AudioPilot, która automatycznie dostosowuje poziomy częstotliwości, aby zrekompensować hałas wiatru lub drogi wewnątrz pojazdu. Specjalny mikrofon w pokrywie słupka kierownicy wychwytuje takie hałasy.
Wybór kierownic
Standardowa kierownica w Porsche 911 Targa 4 i Porsche 911 Targa 4S ma dynamiczny, trójramienny design i jest regulowana zarówno w wysokości, jak i zasięgu. Zgodnie z tematem inżynieryjnym lekkiej technologii, koło wspierane jest przez strukturę z kompozytowego magnezu, co redukuje wagę zespołu kierownicy. Dostępna jest również kierownica wielofunkcyjna. Ta kierownica pozwala kierowcy obsługiwać audio, nawigację i telefon za pomocą przycisków umieszczonych na kierownicy. Oprócz standardowych kolorów skórzanych, które pasują do reszty wnętrza, kierownica wielofunkcyjna jest dostępna z wykończeniem w drewnie, aluminium lub węglu.
Cztery opcje siedzeń
Fotele kierowcy i pasażera w Porsche 911 Targa 4 i Porsche 911 Targa 4S wyposażone są w opatentowany przez Porsche system zaprojektowany, by lepiej pochłaniać wibracje podczas długich podróży. Oczywiście, zapewniają również doskonałe wsparcie boczne, aby utrzymać kierowcę i pasażera na miejscu podczas doświadczania dużych przyspieszeń bocznych w zakrętach. Fotele są również zaprojektowane z myślą o wyższych kierowcach i pasażerach. Pedaly znajdują się bliżej grodzi, aby lepiej dopasować się do kierowców o długich nogach. Fotele zamontowane są blisko podłogi, co pomaga utrzymać jak najniższy środek ciężkości. Ta pozycja również stwarza więcej miejsca na głowę dla wyższych pasażerów. W konstrukcji siedzeń zastosowano technologię lekkiego materiału. Standardowe fotele przednie są regulowane w sześciu kierunkach — przód i tył, wysokość i kąt oparcia. Regulacja wysokości odbywa się poprzez mechaniczną funkcję krokową umieszczoną między siedzeniem a progiem drzwi.
W pełni elektryczne fotele są dostępne i regulowane w 12 kierunkach, w tym kąt siedziska oraz przez wsparcie lędźwiowe składające się z czterech komór powietrznych. Fotele te mają także funkcję pamięci. Fotele sportowe z jeszcze większym wsparciem bocznym, zarówno w siedzisku, jak i w okolicy ramion, są dostępne. Te fotele mają też twardsze wyściółki. Dostosowany sportowy fotel to kolejna opcja. Łączy sportowy design z elektrycznymi sterowaniami. Fotele te mają czterowymiarową regulację, w tym regulację szerokości dla zajmowanego miejsca.
Standardowy system ostrzegania przed kradzieżą
Model 2007 Porsche 911 Targa 4 i 911 Targa 4S wyposażony jest w standardowy system ostrzegania przed kradzieżą, który wykorzystuje radar do monitorowania wnętrza pojazdu. W przeciwieństwie do niektórych systemów, ten czujnik nie jest narażony na odbicie od jasnych, skórzanych powierzchni wnętrza. Także standardowo dostępny jest programowalny system HomeLink®, który może otworzyć bramę garażową lub włączyć światła w twoim domu.
Bezpieczny z natury
Wewnętrzna struktura dachu w Porsche 911 Targa 4 i Porsche 911 Targa 4S zapewnia doskonałe bezpieczeństwo i stabilność w każdej chwili. Podobnie jak w 911 Carrera Cabriolet, rury o grubości 1.18 cala (30 mm) wykonane z ultra-silnej stali wzmacniają słupki A. Są one bezpośrednio spawane do dodatkowych rur rozciągających się wzdłuż krawędzi dachu i opierających się na nadwoziu pojazdu przez słupki B i u podstawy słupków C, te specjalne rury zapewniają bardzo dobrą ochronę pasażerów nawet w przypadku przewrotki. Dzięki zastosowaniu stali wysokiej i ultra wysokiej wytrzymałości oraz ulepszonym technologiom spawania i klejenia, nadwozia Targa są niezwykle sztywne na skręcanie i odporne na zginanie, a jednocześnie lekkie. Jak wszystkie samochody sportowe Porsche, Targa standardowo wyposażona jest w kompleksowy system poduszek powietrznych Porsche, obejmujący aż sześć poduszek powietrznych dla maksymalnego bezpieczeństwa.
To cicho – i sucho – wewnątrz
Specjalne sprężynowe mocowania dla modułu dachu zapewniają doskonałą izolację akustyczną i tłumią przekazywanie dźwięku zarówno przy otwartym, jak i zamkniętym dachu. Aby osiągnąć ten efekt, sprężyny płytowe odłączają punkty mocowania szklanego dachu i absorbują wibracje z boku. Ponieważ górny segment szklany przesuwany jest za pomocą kabli napędzanych przez dwa silniki elektryczne z tyłu pojazdu, wibracje nie są przenoszone.
Dach sam otwiera lub zamyka się w ciągu siedmiu sekund. Po otwarciu przednia pokrywa dachu wsuwa się pod szklaną pokrywę tylną, przy czym pokrywa tylna pozostaje zamknięta w trakcie otwierania dachu z powodów bezpieczeństwa. Odwrotnie, dach musi być zamknięty za każdym razem, gdy kierowca chce otworzyć pokrywę tylną. W trakcie tworzenia dachu i systemu operacyjnego, inżynierowie Porsche skupili się nie tylko na prostocie, płynnej i bezproblemowej obsłudze, ale także na ulepszonym systemie uszczelek, aby zminimalizować hałas wiatru również przy dużych prędkościach.
Tak zwany system uszczelniający utrzymuje wodę i wilgoć na trzy sposoby: Pierwsza bariera ma postać gumowej wargy wzdłuż ramy szyby przedniej. Drugim środkiem zaradczym jest mała rynna z tyłu przesuwanego dachu; nawet jeśli dach jest mokry przy otwieraniu, woda jest kierowana przez rynnę do aluminiowych prowadnic. Ta funkcja współdziała z główną uszczelką profilu węża na krawędziach szklanego przesuwanego dachu.
Dodatkowa uszczelka jest zamontowana na aluminiowej ramie. Przy aerodynamicznie wywołanym ciśnieniu na zewnętrznej konturze dachu, wzrastającym w zależności od prędkości, szklany dach przesuwany jest mocniej dociskany do uszczelnienia podstawy.
Moduł szklany z własną ramą
Samonośna konstrukcja modułu wykonana z blachy stalowej, zawierająca nitowane aluminiowe profile prowadzące, w których mieści się przesuwany dach szklany oraz jego prowadnice, silnik roboczy, deflektor wiatru, pokrywa rolowana i składana pokrywa tylna, stanowi kręgosłup modułu szklanego dachu. Belka poprzeczna między przesuwanym dachem a pokrywą tylną mieści centralny zespół uszczelniający oraz uszczelki pokrywy tylnej i utrzymuje uszczelkę przesuwanego dachu w pozycji. Cały moduł dachu mocowany jest na 16 śrubach przy dolnych podporach dachu, ramie przedniej oraz poprzecznej belce tylniej. Szwy łączeniowe prowadzące do nadwozia pojazdu są od zewnątrz zakryte czarną plexiglasową listwą wykończeniową z gumowymi wargami nachodzącymi na elementy szklane. Od wewnątrz wysokiej jakości, wyrafinowane elementy pokrywy z plastiku i aluminium zapewniają absolutnie gładkie i równe przejście.
Historia Targi
Model 2007 Porsche 911 Targa 4 i 911 Targa 4S reprezentują trzecią generację Porsche Targa, wyposażoną w szklany dach. Marka Targa pochodzi od słynnych wyścigów drogowych Targa Florio i została opatentowana przez Porsche w połowie lat 60-tych dla nowego koncepcji jazdy na świeżym powietrzu, którą firma wprowadziła wówczas. We wrześniu 1965 roku Porsche zaprezentowało model 911 Targa jako pierwszego na świecie tzw. bezpiecznego kabrioletu na Targach we Frankfurcie. Z zamontowanym słupkiem ochronnym, zdejmowalny składany dach spełniał wymagania amerykańskich klientów i ich większe zapotrzebowanie na bezpieczeństwo. Produkcja rozpoczęła się w 1966 roku, a „półotwarty” model 911 Targa wprowadzono na rynek w 1967 roku. Koncepcja tego dachu była rozwijana przez okres 27 lat. W ciągu tych lat ta specjalna wersja 911 szybko zdobyła status unikalnej koncepcji w ofercie modeli Porsche i była wybierana średnio przez jednego na dziesięciu nabywców modelu 911.