Porsche to jedna z najsłynniejszych marek samochodowych na torach wyścigowych na całym świecie, z licznymi zwycięstwami w różnych klasach wyścigowych. Wprowadzenie kategorii GT2 zmusiło producenta do stworzenia radykalnego samochodu drogowego.
GT2 był samochodem wyścigowym przystosowanym do jazdy po drogach. Inżynierowie Porsche zaczęli od modelu Porsche Turbo, zredukowali go do niezbędnych elementów, usunęli kilka części i dodali nowe. Efektem końcowym był drapieżnie wyglądający supersportowy samochód, który potrafił osiągnąć prędkość 295 km/h (183 mph). W zasadzie jednak był to Turbo z napędem na tylne koła oraz lżejszą i szerszą nadwoziem.
Przedni zderzak został wymieniony na nowy, który dodał wloty powietrza po bokach oraz przejęto z wersji GT3 RS trzyczęściowe lekko-aluminiowe felgi. Z tyłu zamontowano ogromny stały spojler z wlotami powietrza w podporach, aby zwiększyć docisk. Szersze błotniki GT2 wykonano z lekkiego włókna szklanego, aby pomóc sportowemu samochodowi zredukować wagę. Porsche w rzeczywistości przycięło błotniki z Turbo i zastąpiło je zakładanymi plastikowymi elementami.
Wnętrze zostało ograniczone do niezbędnych elementów. Posiadało system wentylacji, brak klimatyzacji i brak radia. Fotele wyścigowe były standardem, a w tylnej części nie było w ogóle miejsc siedzących. Przynajmniej pozostawili wykładzinę na podłodze. Aby uzyskać homologację, Porsche musiało przystosować samochód do ruchu drogowego, co oznaczało konieczność zamontowania kierownicy z poduszką powietrzną. Jedynym wygodnym elementem w samochodzie były elektryczne szyby, które producent postanowił zamontować, ponieważ ich mechanizm był lżejszy od ręcznego.