Czarodzieje z Porsche zdecydowali, że nawet wersja Turbo była zbyt „lekka” w porównaniu do tego, co reprezentuje marka. Po dłuższej debacie powstała potężna wersja GT2.
Porsche 996 GT2 zostało wprowadzone na rynek pod koniec 2002 roku i zbudowane zgodnie z normami FIA dla kategorii wyścigowej GT2. Oznacza to, że samochód musiał mieć napęd na dwie osie, a silnik był ograniczony pod względem pojemności i mocy. Aby uzyskać akceptację do wyścigów, producent musiał stworzyć wersję drogową. I w ten sposób narodził się najszybszy model 996 Porsche.
Od zewnątrz wyróżniał się skomplikowanym pakietem aerodynamicznym, z przednim zderzakiem przeniesionym z wersji Turbo, ale zmodyfikowanym w celu zwiększenia chłodzenia z wylotem powietrza na górze. Pod zderzakiem dodano spoiler. Części karoserii, w tym powiększone tylne ćwiartki, pochodziły z wersji Turbo. Na tylnej części zamontowano ogromny skrzydło, aby zapewnić dodatkowy docisk przy dużych prędkościach.
W środku samochód pozbawiono niemal wszystkiego, co nie było niezbędne. Zniknęły tylne fotele, klimatyzacja była opcjonalna, a jednostka multimedialna ograniczała się do radia. W wykończeniu wnętrza umieszczono elementy z włókna węglowego na konsoli centralnej, w panelu i na desce rozdzielczej. Fotele wyścigowe były sygnowane przez Recaro i miały dwa duże otwory na pasy wyścigowe. W przeciwieństwie do modelu GT3 RS, nie była wyposażona w klatkę bezpieczeństwa.