Stworzony z myślą o torach, a sprzedawany do użytku drogowego, aby uzyskać homologację FIA, GT2 RS był najsilniejszym modelem 911 oferowanym przez niemieckiego producenta w 2017 roku.
GT2 RS został zaprezentowany na Festiwalu Prędkości w Goodwood w Wielkiej Brytanii. Prezentował się niezwykle. Płaska, niska przednia część auta miała dużą centralną kratkę oraz dwa boczne wloty, które wyglądały jak wyrzutnie torped. Na masce zainstalowane były dwa dodatkowe wloty powietrza. Na górnej części przednich błotników umieszczono wentylacje, a z tyłu dużego, regulowanego skrzydła dopełniało aerodynamiczny zestaw. Dwa duże, okrągłe wydechy wystawały z tylnej części, która miała dodatkowe siatkowe kratki. Większość ulepszeń aerodynamiki wykonano z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP), tego samego materiału używanego w sportach motorowych.
Wnętrze GT2 RS wyróżnia się specjalnym designem karbonowych foteli sportowych zainspirowanych wyścigami, a za nimi znajdował się klatka bezpieczeństwa. Nie było systemu infotainment. Kierownica z trzema ramionami z aluminiowymi łopatkami do zmiany biegów wzbogaciła wyścigowy kokpit. Zestaw wskaźników miał cztery tarcze z jasnoszarym tłem dla centralnie umieszczonego obrotomierza.
Technologiczna strona samochodu była arcydziełem sygnowanym przez dział motorsportu Porsche. Silnik sześciocylindrowy o pojemności 3.8 litra z regularnego Porsche Turbo S przeszedł poważne modyfikacje. Turbosprężarki zostały zastąpione większymi, a intercooler otrzymał automatyczny system zraszania wodą, który pomagał w chłodzeniu powietrza. Efektem była potworna jednostka o mocy 700 KM, sparowana z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów PDK (z podwójnym sprzęgłem), która przekazywała moc na tylne koła. Z tyłu zastosowano standardowo układ kierowniczy z tylną osią.
Najszybszy i najpotężniejszy dopuszczony do ruchu drogowego 911 jest gotowy do premiery: Nowy Porsche 911 GT2 RS zadebiutował na światowej premierze na festiwalu Goodwood Festival of Speed w Wielkiej Brytanii w 2017 roku. Serce tego wysokowydajnego sportowego samochodu stanowi silnik biturbo o mocy 515 kW (700 KM). Przy wadze 1,470 kg z pełnym zbiornikiem paliwa, lekki dwuosobowy samochód przyspiesza od zera do 100 km/h w 2.8 sekundy. Napędzane tylnymi kołami Coupé osiąga prędkość maksymalną 340 km/h, a dzięki bliskotechnologii wyścigowej nowy Porsche 911 GT2 RS przewyższa swojego poprzednika z silnikiem 3.6 litra o 59 kW (80 KM) i osiąga moment obrotowy wynoszący 750 Nm (wzrost o 50 Nm).
Silnik bazuje na jednostce 3.8 litra z 911 Turbo S o mocy 427 kW (580 KM). W celu zwiększenia wydajności, duże turbosprężarki wprowadzają większą ilość powietrza procesowego do komór spalania. Nowy system chłodzenia dodatkowego zapewnia optymalne chłodzenie przy szczytowych obciążeniach, a w bardzo wysokich temperaturach spryskuje chłodnicę powietrza wodą. Powoduje to spadek temperatury gazów w zakresie nadciśnienia i zapewnia optymalną moc nawet w ekstremalnych warunkach. Dostosowana do modelu GT siedmiobiegowa skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem (PDK) w nowym GT2 RS umożliwia przenoszenie mocy z nieprzerwaną przyczepnością. Co więcej, specjalnie opracowany układ wydechowy wykonany jest z ultralekkiego tytanu, waży około siedmiu kilogramów mniej niż system stosowany w 911 Turbo i emituje niespotykaną emocjonalną charakterystykę dźwięku.
Po raz pierwszy w historii Porsche Design celebruje debiut sportowego samochodu wysokiej wydajności, wypuszczając specjalny zegarek. Zegarek Porsche 911 GT2 RS jest dostępny wyłącznie dla właścicieli nowego pojazdu i można go zamówić tylko w połączeniu z nowym modelem GT w Centrum Porsche od 30 czerwca 2017 roku.
Wyścigowe podwozie dla doskonałych właściwości jezdnych
Dyscyplina w sporcie oznacza opanowanie każdego detalu. A w świecie super samochodów sportowych prędkości w zakrętach są na innym poziomie. Porsche 911 GT2 RS osiąga te prędkości dzięki nienagannemu podwoziu wyścigowemu z kierowaniem tylnej osi i oponami Ultra High Performance (UHP). Jak wszystkie samochody sportowe GT, nowy model flagowy wyposażony jest w specjalnie skalibrowany PSM z trybem Sport, dostosowanym do zapewnienia optymalnej dynamiki jazdy. Potężne wloty powietrza i wyloty oraz imponujący tylny spojler podkreślają, że aerodynamika pojazdu opanowała zarówno formę, jak i design. Duże, szerokie koła (265/35 ZR 20 z przodu i 325/30 ZR 21 z tyłu) zapewniają doskonałe siły hamowania i pokonywania zakrętów. Porsche 911 GT2 RS standardowo wyposażony jest w hamulce ceramiczne Porsche (PCCB). Przednie skrzydła, wentylacja nadkoli, zewnętrzne obudowy lusterka Sport Design, wloty powietrza na tylnych bocznych sekcjach i części tyłu również wykonane są z włókna węglowego (CFR), podobnie jak wiele elementów wnętrza. Maskę również wykonano z włókna węglowego, aby zmniejszyć wagę pojazdu, a standardowy dach wykonany jest z magnezu. Oba elementy karoserii mają szeroką, boczną linię przetłoczenia.
Opcjonalny pakiet Weissach z oszczędnością wagi 30 kg
Wydajność można zawsze podkręcić – nawet w Porsche 911 GT2 RS. Dlatego inżynierowie Porsche opracowali opcjonalny pakiet Weissach, który zapewnia oszczędność wagi około 30 kilogramów. Pakiet obejmuje dodatkowe elementy wykonane z włókna węglowego i tytanu. Na przykład dach oraz stabilizatory poprzeczne są wykonane z włókna węglowego, podobnie jak pręty łącznikowe na obu osiach. Wykonane z magnezu koła zmniejszają zarówno masę całkowitą, jak i masę nieusprzętowioną, co zapewnia bogactwo imponujących właściwości podwozia. Pokrywa bagażnika i dach wykończony włóknem węglowym mają centralny pasek w tym samym kolorze co samochód, co nadaje unikalny wygląd.
Naprawdę sportowe wnętrze
Wnętrze Porsche 911 GT2 RS dominuje czerwona Alcantara, czarna skóra i elementy wykończone włóknem węglowym. Sportowa kierownica GT2 RS z łopatkami do zmiany biegów umożliwia szybkie i sportowe zmiany biegów. Kierowcy i pasażerowie doświadczają dynamiki jazdy sportowego samochodu w pełnych fotelach kubełkowych z wykończeniem z włókna węglowego. Jak w każdym 911, system zarządzania komunikacją Porsche (PCM) jest centralną jednostką sterującą audio, nawigacją i komunikacją. Moduł Connect Plus oraz aplikacja Porsche Track Precision są również standardowo dostępne, umożliwiając szczegółowe rejestrowanie, wyświetlanie i analizę danych o jeździe na smartfonie.
Opcjonalny pakiet Chrono rozszerza funkcje PCM o wyświetlanie wydajności, które można wykorzystać do pokazywania, zapisywania i oceny czasów okrążeń. Pakiet obejmuje również stoper na panelu przełączników z wyświetlaczem analogowym i cyfrowym. Co więcej, pakiet Chrono w Porsche 911 GT2 RS jest wyposażony w sygnalizator okrążenia. Używając aplikacji Porsche Track Precision w połączeniu z zewnętrznymi punktami na prostej startowej/metowej, ten sygnalizator umożliwia kierowcom precyzyjne rejestrowanie czasów okrążeń.
Ekskluzywny zegarek towarzyszący samochodowi: Chronograf Porsche Design 911 GT2 RS
Porsche Design współpracowało z Porsche Motorsport, aby opracować Chronograf Porsche 911 GT2 RS dla klientów nowego super samochodu sportowego. Jest on zarezerwowany wyłącznie dla kierowców 911 GT2 RS. W jego sercu znajduje się pierwszy mechanizm zegarowy opracowany przez Porsche Design, będący wynikiem trzech lat pracy. Kaliber 01.200 obejmuje funkcję flyback, zoptymalizowany mostek ruchu oraz oficjalny certyfikat autentyczności COSC. Obudowa czasomierza wykonana jest z lekkiego tytanu.
Funkcja flyback inspirowana jest wyścigami i stanowi specjalną cechę zegarka Porsche. W tradycyjnym chronografie przyciski muszą być naciskane trzy razy, aby zmierzyć kolejne interwały czasowe: pierwsze naciśnięcie zatrzymuje chronograf, drugie resetuje go, a trzecie uruchamia proces pomiaru. W chronografach z funkcją flyback te procesy zachodzą automatycznie i w szybkim tempie. Funkcja stop i bieżący wyświetlacz czasu są wyraźnie oddzielone za pomocą żółtych oznaczeń. Wiele szczegółów czasomierza oparto na sportowym samochodzie wysokiej wydajności. Rotor nawijający wykonany jest z tungstenowego materiału, nawiązującego do obręczy Porsche 911 GT2 RS. Tarcza zegarka jest wykonana z włókna węglowego, a design wyświetlacza czasu odpowiada zestawowi wskaźników i obrotomierzowi. Porsche 911 GT2 RS i jego zegar są dostępne wyłącznie w centrach Porsche na całym świecie. Pojazd i zegarek są produkowane indywidualnie zgodnie z życzeniami klienta i dostarczane razem.
Ceny