W 2010 roku Porsche zaprezentowało model 911 GT2 RS, który okazał się prawdziwym autem wyścigowym, gotowym do rywalizacji na każdym torze na świecie.
Udało mu się prześcignąć swojego „brata”, model 2007 Porsche GT2, który był uważany za pojazd o prędkości warp, osiągający 300 km/h (186,5 mph) w zaledwie 33 sekundy. GT2 RS był jeszcze szybszy – potrafił osiągnąć tę prędkość w czasie 28,9 sekundy! Zbudowano zaledwie 500 egzemplarzy.
Od zewnątrz GT2 RS przypominał model Turbo, z otworami wentylacyjnymi w szerokich tylnych błotnikach. Przedni zderzak inspirowano tym samym modelem, ale bez lamp przeciwmgielnych. Na drzwiach, na dolnej stronie, wyraźnie widniało logo GT2 RS, by każdy wiedział, z czym ma do czynienia. Jego smukły profil zaburzał tylko duży spojler z tyłu, zamontowany na pokrywie silnika. Z tyłu producent nie chciał się przechwalać, zainstalował tylko dwa wydechy.
Wnętrze GT2 RS miało ten sam design deski rozdzielczej co jego „rodzeństwo”, z pewnymi modyfikacjami. Zestaw wskaźników z pięcioma zegarami zawierał logo GT2 RS w obrotomierzu. Na centralnej konsoli nie było systemu infotainment – był tylko plastikowy otwór, idealny do przechowywania rękawic wyścigowych. Smukłe fotele wyścigowe wykonano z włókna węglowego, aby zredukować wagę, a ich konstrukcja nie pozwalała na regulację. Z tyłu znajdowała się standardowa klatka bezpieczeństwa. Jedyną rzeczą, która była nieobecna, był pas bezpieczeństwa wyścigowego.
Silnik GT2 został zmodyfikowany, aby oferować dodatkowe 90 KM, osiągając imponujące 620 KM. Był dostępny wyłącznie z sześciobiegową skrzynią manualną i lekkim, jednoczęściowym kołem zamachowym. System podwójnego turbodoładowania pozwolił na mniejsze opóźnienie, a dzięki zastosowaniu Zmiennej Geometrii Turbiny (VTG) udało się uzyskać płaską charakterystykę momentu obrotowego w zakresie od 2200 do 4500 obrotów na minutę.
Porsche 911 GT2 RS to ultra-wydajny samochód sportowy, który z dumą zajmuje pierwszą pozycję wśród najsilniejszych i najszybszych produkcyjnych aut sportowych w historii Porsche. Dodatkowe 90 koni mechanicznych oraz zredukowana masa o 70 kg w porównaniu do 911 GT2, nadają modelowi 911 GT2 RS stosunek mocy do masy wynoszący zaledwie 2,21 kg (4,88 lb) na każdy koń mechaniczny, ustanawiając nowy standard w tej klasie.
Jako wiodący przykład Inteligentnej Wydajności Porsche, 911 GT2 RS jest nie tylko szybszy, ale także bardziej oszczędny w zużyciu paliwa: pomimo dodatkowej mocy, zarówno zużycie paliwa, jak i emisje CO2 w cyklu NEDC są niższe o około 5 procent w porównaniu do 911 GT2. Oto szczegółowe dane: silnik biturbo o pojemności 3,6 litra, dostarczający 620 KM; napęd na tylne koła, sześciobiegowa manualna skrzynia biegów; masa pojazdu, pusta, według standardu DIN wynosi 1370 kg/3021 lb; przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy; prędkość maksymalna 330 km/h lub 205 mph; zużycie paliwa w cyklu NEDC 11,9 l/100 km (równoważne 23,7 mpg imp); emisje CO2 284 g/km.
Wyraźnie dedykowany motorsportowi, nowy model GT w gamie 911 ustanawia standardy zarówno na drogach, jak i torach wyścigowych. Na Nordschleife Nürburgring model ten osiąga czas okrążenia o 14 sekund lepszy niż już bardzo szybki 911 GT2, osiągając czas 7:18 minut. Przy pełnym przyspieszeniu, Porsche 911 GT2 RS osiąga prędkość 200 km/h (125 mph) w zaledwie 9,8 sekundy i osiąga 300 km/h w zaledwie 28,9 sekundy.
Porsche 911 GT2 RS wyróżnia się również na pierwszy rzut oka swoim wyglądem jako ultra-wydajny samochód sportowy w pełni dedykowany motorsportowi. Dzięki wyrazistemu designowi z dużymi wlotami powietrza z przodu oraz tylnym skrzydle typowym dla najlepszych modeli Porsche, 911 GT2 RS od samego początku potwierdza swój ogromny potencjał. Liczne elementy wykonane z widocznego matowego włókna węglowego z tworzywa sztucznego świadczą o konstrukcji o niskiej masie, podczas gdy szersze koła i poszerzone nadkola na przedniej osi, nowe koła 911 GT2 wykonane z lekkiego stopu z centralnymi śrubami, a także oznaczenia modelu „911 GT2 RS” na drzwiach i pokrywie bagażnika nadają dynamicznego charakteru wyglądowi samochodu.
Ograniczona do zaledwie 500 egzemplarzy, Porsche 911 GT2 RS zadebiutuje na rynku europejskim we wrześniu, a na amerykańskim w październiku 2010 roku.
Wysoko Wydajny Silnik z Wyścigową Technologią
Skupiając się na jednostce napędowej 911 GT2 RS, inżynierowie Porsche w jeszcze większym stopniu wykorzystują ogromny potencjał tego wyjątkowego i sprawdzonego silnika wyścigowego, który stanowi fundament dla wszystkich jednostek w gamie 911 GT2. Podobnie jak silnik w 911 GT2, nowy silnik topowy ma pojemność 3,6 litra i otrzymuje powietrze do spalania z dwóch turbosprężarek z regulowaną geometrią wirnika (VTG).
Wielką zaletą turbosprężarki VTG jest to, że zarówno przepływ powietrza, jak i jego dopływ do wirnika turbosprężarki mogą być zmieniane przez małe wirniki, łącząc zalety małej turbosprężarki ze zjawiskami dużych turbosprężarek: wyższa moc silnika i dynamiczna reakcja z jednej strony, a doskonały moment obrotowy przy niskich obrotach silnika z drugiej. Dwie turbosprężarki chłodzone wodą są przystosowane do maksymalnego ciśnienia doładowania wynoszącego około 1,6 bara, co jest dwukrotnie większe od ciśnienia doładowania jednostki napędowej w 911 Turbo, a o 0,2 bara więcej niż w 911 GT2 – fakt ten przyczynia się istotnie do dodatkowej mocy i sprawności silnika.
Drugim kluczowym czynnikiem jest zastosowanie zoptymalizowanych chłodnic, co zapewnia jeszcze lepszy efekt chłodzenia powietrza doładowującego: nowy system chłodniczy i sieć chłodzenia o większej głębokości bloku oraz lepszych warunkach przepływu zwiększają wydajność intercoolerów o około 15 procent, skuteczniej chłodząc powietrze pod ciśnieniem, co zwiększa zarówno gęstość powietrza, jak i zawartość tlenu, umożliwiając przekształcenie większej ilości paliwa w rzeczywistą moc silnika.
Osiągając imponujący poziom mocy wynoszący 172 KM na litr, wzrost mocy silnika jest udoskonalany przez odpowiednie dostosowanie zarządzania silnikiem, które podąża za maksymalną mocą silnika i osiąga szczytowy moment obrotowy 700 Nm lub 516 lb-ft w zakresie od 2250 do 5500 obr/min. Natomiast maksymalna prędkość obrotowa silnika wynosi 6750 obr/min.
Nowy sześciocylindrowy silnik został zoptymalizowany konsekwentnie i bez żadnych kompromisów pod kątem doskonałej zwinności i szybkoskalowanych osiągów. Przykładowo oznacza to stałe zastosowanie jednomasowego koła zamachowego, co pozwala silnikowi szybciej wchodzić na obroty oraz daje dodatkowy potencjał do jeszcze szybszego przyspieszania. W porównaniu do porównywalnego koła dwumasowego, które jest używane np. w 911 GT2, waga jednomasowego koła zamachowego jest niższa o ponad 8 kg lub 17,6 lb.
Silnik wyposażony jest w pionowo podzieloną misę olejową, wykonaną z odlewanego ciśnieniowo stopu lekkiego oraz ma wał korbowy osadzony na ośmiu łożyskach, lekkie tłoki odlewane ze stopu Nikasil w cylindrach aluminiowych, jak również system zarządzania zaworami VarioCam Plus Porsche.
Sześciocylindrowy silnik jest połączony z nadwoziem samochodu za pomocą specjalnie ustawionych, ukierunkowanych na wydajność mocowań silnikowych.
Układ Wydechowy z Tytanu
Zarówno tylne tłumiki, jak i rury wydechowe w układzie wydechowym Porsche 911 GT2 RS są wykonane z tytanu, bardzo szczególnego materiału, który łączy niską wagę z doskonałą odpornością na wysokie temperatury i obciążenia materiałowe. Ważący około 9 kg lub 19,8 lb, tłumik jest o około 50 procent lżejszy niż porównywalny model wykonany ze stali nierdzewnej.
Rozszerzający się Kolektor Dolotowy dla Dodatkowej Mocy i Jeszcze Niższego Zużycia Paliwa
Podobnie jak wszystkie doładowane jednostki napędowe w 911, ten nowy samochód sportowy o wysokiej wydajności wyposażony jest w rozszerzający się kolektor dolotowy, który po raz pierwszy wykonany jest z specjalnego materiału syntetycznego, który zmniejsza jego wagę w porównaniu do kolektora aluminiowego w poprzednim 911 GT2 o ponad 3 kg lub 6,6 lb.
Wprowadzenie kolektora dolotowego z rozszerzeniem jest rzeczywiście fundamentalnym warunkiem wysokiego ciśnienia doładowania oferowanego przez silnik RS: cykle ładowania w silniku generują oscylację powietrza w sekcji dolotowej pomiędzy przepustnicą a zaworami dolotowymi. W ten sposób generowany efekt pulsacji tworzy naprzemienne poziomy ciśnienia.
W dzisiejszych silnikach kolektor dolotowy zazwyczaj wykorzystuje fazę sprężania do naładowania cylindrów, wtłaczając więcej powietrza do komór spalania i tym samym zwiększając zarówno napełnienie cylindrów, jak i moc silnika. Wadą tej zasady rezonansowej jest to, że efekt napełnienia nie tylko sprężą powietrze, ale także podniesie temperaturę, co uniemożliwia zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej w optymalnym punkcie dla uzyskania maksymalnej mocy i osiągów.
Przeciwieństwem tego efektu jest to, że podciśnienie panujące w fazie rozszerzenia schładza powietrze, co jest odpowiednio wykorzystywane przez kolektor rozszerzający w Porsche 911 GT2 RS z jego długimi rurkami dolotowymi i mniejszym przekrojem. Przy maksymalnych prędkościach obrotowych ta technologia dolotowa utrzymuje temperaturę mieszanki paliwowo-powietrznej o około 20°C niższą tuż przed zamknięciem zaworów dolotowych niż w silniku z konwencjonalnym kolektorem dolotowym. Ostatecznie oznacza to znaczny wzrost ogólnej wydajności, przy czym zużycie paliwa spada o około 15 procent przy pełnym obciążeniu przy tej samej mocy silnika.
Smarowanie Suchą Łączką dla Niezawodnego Podawania Oleju
Jako ultra-wydajny samochód sportowy, Porsche 911 GT2 RS naturalnie wyposażony jest w klasyczne smarowanie suchą łączką, które zawiera oddzielny zbiornik oleju silnikowego. Ogółem, dziewięć pomp olejowych zapewnia niezawodny przepływ oleju smarującego nawet podczas długich faz przyspieszenia bocznego, które są typowe dla torów wyścigowych. W tym przypadku są to dwie pompy ekstrakcyjne oleju dla turbosprężarek, dwie pompy odwadniające na każdym cylindrze, a także dwie pompy odwadniające i jedna pompa ciśnieniowa w samej misie korbowej.
Manualna Skrzynia Biegów z Regulowanymi Przekładniami
Moc jest przenoszona na koła napędowe Porsche 911 GT2 RS przez manualną sześciobiegową skrzynię biegów, która została opracowana specjalnie do wyścigów i jest stosowana we wszystkich samochodach sportowych Porsche GT, zapewniając bardzo krótki i precyzyjny skok zmiany biegów. Cechą szczególną jest to, że biegi są wkładane w wały przekładni zamiast być wprasowywane lub wciskane pod ciśnieniem, co pozwala na ich wymianę w razie potrzeby, dając kierowcy możliwość indywidualnego dostosowania przekładni do specyficznych warunków toru w każdym wyścigu.
Uwzględniając najsurowsze wymagania motorsportu, pierścienie synchronizacyjne na biegach 2 – 6 są wykonane ze stali zamiast metalu kolorowego, co ponownie pozwala na bardzo szybką i precyzyjną zmianę biegów.
Dyferencjał Z/L z Asymetrycznym Efektem
Porsche 911 GT2 RS standardowo jest wyposażony w asymetryczny dyferencjał z ograniczonym poślizgiem, który pełni funkcję zrównoważenia napędu dla skrzyni biegów. Dzięki swojemu ustawieniu i konfiguracji asymetrycznych współczynników blokady – 28 procent podczas jazdy i 40 procent podczas wytracania prędkości – dyferencjał z ograniczonym poślizgiem starannie uwzględnia zarówno specyficzne cechy jezdne i właściwości GT2 RS, jak i techniczne oraz inżynieryjne atuty samochodu, zapewniając maksymalne trzymanie i stabilność jazdy w połączeniu z doskonałą zwinnością w zakrętach.
Ekstremalnie Lekka Rama z Wyścigowymi Właściwościami
Porsche 911 GT2 RS to prawdziwy samochód sportowy zaprojektowany z myślą o doskonałych dynamikach jazdy już od samego początku, z cechami i całkowitym ustawieniem szczególnie skoncentrowanym na osiągach. W swojej fundamentalnej budowie, podwozie i zawieszenie są takie same jak w 911 GT2, co oznacza, że nowy samochód sportowy o najwyższej wydajności Porsche standardowo jest wyposażony w PASM Porsche Active Suspension Management, sportową wersję PSM Porsche Stability Management, która całkowicie wyłącza się w dwóch krokach w razie potrzeby, a także PCCB Porsche Ceramic Composite Brakes dla doskonałej siły hamowania i odporności na blaknięcie.
Aby zwiększyć stabilność jazdy, Porsche 911 GT2 RS jest wyposażony nie tylko w szerszą tylną oś, ale także w szerszą oś z przodu. Dzięki temu zyskuje bardziej zwrotne zachowanie podczas wchodzenia w zakręt oraz wyższe prędkości przez cały zakręt jako całość i podczas powrotu na prostą.
W porównaniu do 911 GT2, rozstaw kół z przodu zwiększył się o 12 milimetrów, co uzyskano przez zmniejszenie głębokości wciskania w nadkolach z 53 milimetrów do 47 milimetrów.
Aby zapewnić jeszcze wyższy poziom wydajności, Porsche 911 GT2 RS spoczywa na wyjątkowo lekkim, sportowym i precyzyjnym zawieszeniu. Na przykład, ukośne belki zawieszenia na tylnej osi są wykonane z aluminium, co czyni je około 1,4 kg lżejszymi niż belki w GT2.
Dalsze zmniejszenie masy o około 3 kg zapewniają nowe sprężyny na przedniej osi i sprężyny pomocnicze na tylnej osi. Zamontowane w dolnej części elementu sprężynowego, sprężyny pomocnicze umożliwiają skrócenie i odciążenie głównych sprężyn, jednocześnie precyzyjnie utrzymując wstępne napięcie głównych sprężyn, gdy koła osiągają koniec swojego skoku. Taki układ jest szczególnie popularny w motorsporcie i występuje we wszystkich samochodach wyścigowych 911 GT, takich jak 911 GT3 RSR i 911 GT3 Cup.
Dolne wahacze, ramiona kontrolujące tor jazdy oraz połączenia drążków poprzecznych z nadwoziem samochodu i amortyzatorami na mocowaniach kół są wyposażone w łożyska kulkowe, co zapewnia jeszcze wyższy poziom precyzji niż zwykłe mocowania elastokinematyczne.
Podobnie jak wszystkie wersje 911 GT, 911 GT2 RS pozwala na indywidualne dostosowanie nie tylko rozstawu kół zarówno z przodu, jak i z tyłu, ale także stabilizatorów oraz systemu sprężynowego, w tym wysokości samochodu, aby zapewnić dokładnie odpowiednie cechy jezdne na każdym torze wyścigowym.
Koła i Opony dla Wybitnych Osiągów na Torze
Porsche 911 GT2 RS wyposażone jest w specjalnie opracowane koła z centralną nakrętką i opony o doskonałej przyczepności bocznej, co zapewnia jeszcze lepsze osiągi na torze. Wymiary kół z przodu wynoszą 9″ na oponach sportowych 245/35 ZR 19. Na tylnej osi 12-calowe koła na oponach 325/30 ZR 19 zapewniają optymalne trzymanie i doskonały potencjał w obsłudze sił bocznych.
System Kontroli Ciśnienia Opon (TPC) został ponownie zaktualizowany dla Porsche 911 GT2 RS. W porównaniu z systemem, który był dotychczas standardowo stosowany na całym świecie w 911 GT2, TPC w nowym 911 GT2 RS, podobnie jak najnowsza generacja systemu Kontroli Ciśnienia Opon w 911, korzysta z centralnej anteny i ulepszonej elektroniki kołowej, co zapewnia jeszcze szybszy pomiar ciśnienia w oponach po włączeniu zapłonu oraz stałe aktualizowanie odczytów ciśnienia podczas napełniania systemu.
Ceramiczne Hamulce z Jeszcze Lżejszymi Tarcza Hamulcowymi Standardowo
Ekstremalnie lekkie, wydajne hamulce PCCB Porsche Ceramic Composite na Porsche 911 GT2 RS charakteryzują się sześciotłoczkowymi aluminiowymi zaciskami hamulcowymi z przodu oraz czterotłoczkowymi aluminiowymi zaciskami hamulcowymi z tyłu. Aby zminimalizować wagę, pokrywy hamulców na wszystkich czterech tarczach kompozytowych również wykonane są z aluminium, co samo w sobie redukuje masę niewsprężynowanych mas w porównaniu do PCCB z pokrywami hamulcowymi wykonanymi ze stali nierdzewnej o 4,8 kg lub 10,6 lb.
Aby dodatkowo poprawić potencjał hamulców przy szczególnie dużych obciążeniach, Porsche 911 GT2 RS posiada wysoko efektywną wentylację hamulców na przedniej osi oraz dodatkowy wentyl hamulcowy na tylnej osi. Tak jak w aktualnych modelach 911 GT3, otwory wentylacyjne kierują dodatkowy dopływ powietrza przez kanały wentylacyjne hamulców wzdłuż podwozia, dostarczając chłodne powietrze tam, gdzie jest to wymagane, do tylnych hamulców.
System Amortyzatorów PASM z Idealnym Ustawieniem dla Toru Wyścigowego Nürburgring
Zarówno ustawienie kinematyczne, jak i ustawienia zawieszenia na przedniej i tylnej osi zostały zmodyfikowane, co odzwierciedla wyraźną orientację Porsche 911 GT2 RS na motorsport. W rezultacie ustawienie „Normal” PASM dokładnie podąża za profilem Nordschleife Nürburgring, podczas gdy ustawienie „Sport” odzwierciedla warunki wyścigowe, które zazwyczaj występują na nowoczesnych torach wyścigowych o w większości płaskich i gładkich nawierzchniach.
Zarządzanie Stabilnością Porsche Włączane i Wyłączane w Dwóch Etapach
System stabilizacji samochodu Porsche Stability Management jest standardowy także w wszystkich wersjach GT Porsche 911, w tym przypadku z silnym nastawieniem na motorsport. Dostosowany specjalnie do 911 GT2 RS, system spełnia wymagania nawet najbardziej sportowego kierowcy, dezaktywując poszczególne funkcje i komponenty według potrzeby. Na przykład, wystarczy, że kierowca naciśnie przycisk, aby dezaktywować kontrolę stabilności (SC) zarządzania dynamiką boczną, podczas gdy kontrola trakcji (TC) zarządzania dynamiką podłużną pozostaje aktywna. Następnie, naciskając przycisk po raz drugi, kierowca dezaktywuje również TC.
Po dezaktywowaniu te funkcje nie są automatycznie aktywowane, nawet w ekstremalnych warunkach. Zamiast tego kierowca musi aktywnie nacisnąć przycisk, aby przywrócić systemy i ich poszczególne funkcje.
Zaawansowane Technologie Budowy Lekkiej z Silnym Dociskiem
W swoim sportowym wyglądzie, Porsche 911 GT2 RS wyraża w szczególności dwie cechy: aerodynamikę i lekką konstrukcję. Staranna i konsekwentna poprawa aerodynamicznych właściwości samochodu zapewnia około 60 procent większy docisk całkowity w porównaniu do „zwykłego” 911 GT2, zapewniając stabilne zachowanie pojazdu nawet przy bardzo dużych prędkościach na drodze i torze.
Ta lekka konstrukcja jest widoczna od samego początku dzięki zastosowaniu wielu komponentów nadwozia wykonanych z włókna węglowego, co znacząco przyczynia się do redukcji wagi o 70 kg (154 lb) do 1370 kg (3021 lb) przy pełnym zbiorniku i wszystkich płynach eksploatacyjnych w samochodzie.
Ekstra-duże wloty powietrza i wyloty są charakterystyczne dla modeli GT2. Kolejną wyjątkową cechą jest dodatkowy wylot powietrza w przedniej części pokrywy bagażnika, który kieruje nadmiar powietrza w górę z centralnego chłodnicy. To nie tylko poprawia przepływ powietrza przez chłodnicę, ale także zwiększa aerodynamiczny docisk na przedniej osi.
Jako charakterystyczny znak odróżniający od 911 GT2, dodatkowa, duża pokrywa bagażnika wykonana jest w całości z widocznego włókna węglowego, co wyraźnie podkreśla nie tylko sportowy wygląd samochodu, ale także redukuje wagę o około 2,5 kg lub 5,5 lb w porównaniu do już bardzo lekkiej aluminiowej pokrywy bagażnika w 911 GT2.
Kolejnym punktem jest to, że żaluzje na wlocie powietrza i wylocie powietrza przed pokrywą bagażnika są ponownie wykonane z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym w celu osiągnięcia bardzo niskiej wagi i dynamicznego wyglądu.
Nowym elementem jest unikalny brzeg wokół przedniego spoilera 911 GT2 RS, szerszy niż w 911 GT2 i z bardziej wyraźnymi, łopatkowymi konturami wzdłuż boków dla jeszcze większego aerodynamicznego docisku z przodu.
Nowe są także szersze nadkola na przedniej osi w Porsche 911 GT2 RS, płynnie zakrywające szersze koła i opony, umiejscowione dalej na zewnątrz niż w „zwykłym” 911 GT2. Te poszerzone nadkola wykonane z specjalnego materiału plastikowego zwiększają szerokość nadwozia z przodu o 26 milimetrów (1,02 cali) i są wykończone w kolorze nadwozia.
Tylne Skrzydło z Wysokim Płatem Spoilerowym i Powietrznym Zbieraczem Ciśnienia
Jedną z najbardziej charakterystycznych cech Porsche 911 GT2 RS jest tylne skrzydło samochodu. Dzięki swoim wymiarom i konturom, tylne skrzydło ma znaczący wpływ na aerodynamiczny docisk działający na tylną oś. Szczególnie wyróżniającymi się elementami są duże boczne płyty na każdym końcu tylnego skrzydła oraz otwory zintegrowane w bocznych płytach, które służą do zbierania powietrza dzięki efektowi ramienia, co poprawia dopływ powietrza do spalania do silnika.
Wbudowany w profil skrzydła wlot powietrza to kolejna nowość w jego kształcie i układzie powierzchni, przy czym tylny brzeg na wlocie powietrza jest o 10 mm (0,39 cala) wyższy niż w „zwykłym” 911 GT2. To ponownie poprawia aerodynamikę z wyraźnym przepływem powietrza, co w rezultacie zwiększa dodatkowy docisk na tylnej osi. Sam wlot powietrza wykonany jest z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym.
Środkowa sekcja z tyłu, jak również dolne tylne panele wokół rur wydechowych oraz otwory wylotowe na intercooler w nowym designie kratki są również wykonane z widocznego włókna węglowego w 911 GT2 RS. Tylny design samochodu dopełniają tylne światła z aktualnych modeli 911 w technologii LED: w przeciwieństwie do tylnych świateł w 911 GT2, nowe tylne światła w 911 GT2 RS mają zatem wyraźnie spiczasty kształt ku zewnątrz i są elegancko wkomponowane w tył samochodu, a wygląd LED dodatkowo podkreśla szerokość Porsche 911 GT2 RS oraz nadaje mu naprawdę dynamiczny wygląd w ciągu dnia, a zwłaszcza w nocy.
Waga samochodu jest zredukowana, a zarówno zwrotność, jak i osiągi jazdy są poprawione w Porsche 911 GT2 RS dzięki tylnej szybie oraz tylnym bocznym oknom wykonanym z poliwęglanu (z wyjątkiem modeli amerykańskich, które mają szyby szklane w tylnych bocznych oknach i tylnej szybie). W porównaniu do szklanych okien w 911 GT2, zredukowana masa samochodu wynosi łącznie około 4 kg (8,8 lb).
Opcjonalnie: Przednie Nadkola Wykonane z Włókna Węglowego dla Dalszej Redukcji Wagi
Opcjonalnie, konstrukcję lekką można podnieść do jeszcze wyższego poziomu doskonałości w Porsche 911 GT2 RS. Jednym z przykładów jest fakt, że kierowca po raz pierwszy ma możliwość wyboru przednich nadkoli wykończonych w kolorze nadwozia i wzmacnianych włóknem węglowym, co ponownie redukuje całkowitą wagę samochodu o około 5 kg (11 lb).
Dalszą opcją w redukcji wagi jest wybór akumulatora litowo-jonowego, który jest o ponad 10 kg (22 lb) lżejszy. Dzięki ich mniejszej wadze, lekkie reflektory w technologii halogenowej, dostępne jako alternatywa, ponownie redukują całkowitą masę pojazdu.
Dwuosobowe z Sportowym, lecz Eleganckim Wnętrzem
Wnętrze Porsche 911 GT2 RS również dominują cechy sportowe, z lekkimi fotelami kubełkowymi pokrytymi skórą, wykonanymi z włókna węglowego (z wyjątkiem modeli amerykańskich, które mają kubełkowe fotele sportowe z składanym oparciem) oraz lekkimi panelami drzwiowymi z modelu Carrera GT z czerwonymi uchwytami.
Główny kolor wnętrza to czerń, z takimi elementami jak centralne części siedzeń i podsufitka, a także segmenty na obręczy kierownicy oraz dźwigni zmiany biegów/hamulca ręcznego wykończone w charakterystycznym czerwonym alcantarze.
Opcjonalnie, bez dodatkowych kosztów, 911 GT2 RS jest również dostępny z czarną tapicerką skórzaną z alcantarą w kolorze czerwonym lub czarnym. I na koniec, ten ultra-wydajny samochód sportowy jest oczywiście prawdziwą dwuosobówką.
Konstrukcja lekka w Porsche 911 GT2 RS ma zastosowanie w każdym szczególe, a panele przy drzwiach oraz widoczne powierzchnie na desce rozdzielczej są wykończone włóknem węglowym. Dalsze zmniejszenie wagi zapewnia rezygnacja z tradycyjnej wyściółki pod dywanikami w tylnej części kabiny pasażerskiej na dużych obszarach.
Wykończenia na drzwiach, dekoracyjne wykończenie nad pokrywą schowka oraz dywanik z tyłu mają charakterystyczne oznaczenie modelu „RS”, podczas gdy pokrywa na szklanym schowku dumne nosi tabliczkę modelu dla każdego modelu w tej limitowanej edycji oraz numer podwozia samochodu.
Pakiet Clubsport Standardowo (z wyjątkiem modeli amerykańskich)
Pakiet Clubsport jest standardowy w Porsche 911 GT2 RS (z wyjątkiem modeli przeznaczonych na rynek amerykański), obejmujący klatkę bezpieczeństwa zamontowaną z tyłu, zestaw do instalacji głównego wyłącznika akumulatora, sześciopunktowy pas bezpieczeństwa po stronie kierowcy umieszczony w samochodzie do późniejszego użycia oraz gaśnicę z niezależnym uchwytem, również zamontowaną w celu późniejszego montażu.
Wprowadzając 911 GT2 RS, Porsche oferuje również szeroki zakres funkcji personalizacji. Obejmuje to fotele kubełkowe sportowe ze składanym oparciem (standard w modelach amerykańskich) oraz adaptacyjne fotele sportowe, w każdym przypadku z zintegrowanymi poduszkami powietrznymi w fotelach.
Dalsze opcje to wykończenia skórzane, alcantarowe i węglowe, tylne światła w przejrzystym szkle, sześciopunktowy pas bezpieczeństwa również po stronie pasażera oraz najnowsza generacja PCM Porsche Communication Management, w tym moduł nawigacyjny i ekran dotykowy.