PORSCHE 911 GT3 (991.2) 2017-2021

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE 911 GT3 (991.2) 2017-2021

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE 911 GT3 (991.2) 2017-2021

Porsche GT3 z 2017 roku został stworzony z myślą o klientach, którzy ścigają się swoimi 911, ale chcą również cieszyć się jazdą na drodze do toru wyścigowego.

Po faceliftingu generacji 991, GT3 musiał zostać ulepszony razem z resztą gamy modeli. GT3 991.2 zadebiutował na Targach Motoryzacyjnych w Genewie w 2017 roku i był zaprojektowany bardziej jako samochód wyścigowy, który mógł poruszać się po drogach, niż jako supersamochód do walki na torze wyścigowym.

Z przodu pojazdu znajdował się nowy spojler z większymi wlotami powietrza. Centralna kratka na zderzaku była podzielona na trzy części, z większym środkowym wlotem i dwoma mniejszymi pionowymi otworami. Z boku, 10-ramienne 20-calowe koła z lekkiego stopu miały centralne nakrętki. Prześwit został obniżony o 25 mm w porównaniu do modelu Carrera S. Z tyłu zamontowano regulowane stałe skrzydło nad pokrywą silnika.

Wewnątrz, w dwuosobowym samochodzie, zainstalowano kierownicę z Porsche 918 Spyder. Przygotowane dla pasażerów były fotele Porsche Sports Plus z ulepszonymi bocznymi podparciami. Oferowane były trzy inne opcje foteli: sportowy fotel Plus z 18-stopniową elektryczną regulacją, fotele kubełkowe z regulowanym oparciem oraz hardcore’owe fotele kubełkowe z włókna węglowego. Jak w każdym GT3 911, tylna kanapa była pokryta. Porsche Communication Management (PCM) zawierał specjalną aplikację Track Precision, która umożliwiała kierowcy analizę wyników na torze i poprawę linii wyścigowych.

Pod maską GT3 znajdował się naturally aspirated silnik o pojemności 4,0 litra, który oferował moc 500 KM. Był połączony z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów PDK (dual-clutch), a opcjonalnie dostępna była 7-biegowa skrzynia manualna. Oś z tylnym skrętem była standardowo montowana.

Porsche 911 GT3 oferuje osiągi na poziomie motorsportu, systematyczną konstrukcję lekką i nienaftową przyjemność z jazdy. W nowej generacji radykalnego 911, połączenie codziennej jazdy z torami wyścigowymi jest jeszcze silniejsze. Serce najnowszej wersji bije w czterolitrowym silniku typu bokser. Ekstremalnie wysokoobrotowy silnik wolnossący o mocy 368 kW (500 hp) jest niemal niezmieniony w porównaniu do wyścigowego modelu 911 GT3 Cup. Przerobione podwozie z kierownicą tylnej osi oraz systematyczna konstrukcja lekka są specjalnie dostosowane, aby przekształcić moc silnika w doskonałą dynamikę jazdy. Rozwija się na tym samym torze testowym i jest produkowane na tej samej linii produkcyjnej co samochody wyścigowe, technologia motorsportu Porsche została ponownie wprowadzona do ulicznego samochodu sportowego.

Większość kierowców Porsche GT lubi również zabierać swoje samochody sportowe na tor wyścigowy, gdzie nowy Porsche 911 GT3 naprawdę pokazuje swoje możliwości dzięki stosunkowi masy do mocy wynoszącemu 3,88 kg/kW (2,86 kg/hp). Z siedmiobiegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem (PDK) jako standardem, specjalnie dostosowaną do użycia w GT, dwuosobowy model waży 1430 kg z pełnym zbiornikiem paliwa i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy. Jego maksymalna prędkość wynosi 318 km/h. Dla zwolenników czystej przyjemności z jazdy, Porsche oferuje również 911 GT3 z sześciobiegową skrzynią manualną sportową. Umożliwia to wysokowydajnemu 911 przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy oraz osiągnięcie maksymalnej prędkości 320 km/h.

Szybka na zakrętach, stabilna na prostych: sztywne podwozie z kierownicą tylnej osi

Podwozie nowego Porsche 911 GT3 korzysta z doświadczenia Porsche w motorsporcie, a jego strojenie zostało przekształcone dla jeszcze lepszej dynamiki jazdy. Nowy dwuosobowy model znajduje się około 25 mm niżej niż 911 Carrera S. Oprócz dodatkowo udoskonalonej podstawowej konstrukcji, podwozie ma również lepsze właściwości jezdne, w dużej mierze dzięki aktywnej kierownicy tylnej osi. W zależności od prędkości, kieruje albo w przeciwnym, albo w tym samym kierunku co koła przednie, co poprawia zwrotność i stabilność pojazdu. Dynamiczne mocowania silnika oraz blokada dyferencjału tylnego również zwiększają dynamikę jazdy samochodu.

Jeśli chodzi o wygląd, 911 GT3 nie pozostawia wątpliwości co do swojego przeznaczenia. Dominujący tylni skrzydło z węgla podkreśla, że forma samochodu sportowego jest determinowana przez aerodynamikę. Lekki przód i spojler przedni zostały zoptymalizowane dla jeszcze lepszego przepływu powietrza. Aerodynamiczne udoskonalenie jest również widoczne na lekkim tylnym końcu z otworami odprowadzającymi powietrze oraz na nowym dyfuzorze.

Wnętrze: Centrum doświadczeń dla wyjątkowej dynamiki jazdy

Wnętrze nowego wysokowydajnego samochodu sportowego jest dostosowane do doświadczenia jazdy 911 GT3. Kierownica GT o średnicy 360 mm pochodzi z modelu 918 Spyder. Zarówno kierowca, jak i pasażer doświadczają dynamiki w fotelach Porsche Sport Plus z wzmocnieniami bocznymi i mechaniczną regulacją przód/tył. Wysokość fotela oraz oparcia są regulowane elektrycznie. Ponieważ 911 GT3 tradycyjnie jest dwuosobowym samochodem, tylne siedzenia są przykryte.

Porsche oferuje trzy dodatkowe warianty siedzeń dla 911 GT3: adaptacyjne fotele Sport Plus z elektryczną regulacją wszystkich funkcji siedzeń (18-kierunkową). Druga opcja to sportowe fotele kubełkowe z składanym oparciem, zintegrowanym poduszką powietrzną i manualną regulacją przód/tył. Trzeci wariant to pełne fotele kubełkowe wykonane z lekkiego wzmocnionego włóknem węglowym plastiku w wykończeniu węglowym.

Standardowa aplikacja Porsche Track Precision

Oprócz Porsche Communication Management (PCM) z modułem nawigacyjnym online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, wyposażenie standardowe obejmuje również moduł Connect Plus oraz aplikację Track Precision. Aplikacja Track Precision umożliwia kierowcom 911 GT3 wyświetlanie, rejestrowanie i analizowanie szczegółowych danych dotyczących jazdy na smartfonie.

Wprowadzenie na rynek i ceny

4.0L 6MT RWD (500 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3996 Cm3
Moc367.8 Kw @ 8250 Rpm
500 Hp @ 8250 Rpm
493 Bhp @ 8250 Rpm
Moment obrotowy339 Lb-Ft @ - Rpm
460 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna199 Mph (320 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/35 R20 || 305/30 R20
Długość179.6 In (4562 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość50 In (1270 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.2 In (1
Rozstaw osi96.7 In (2456 Mm)
Pojemność bagażnika4.4 Cuft (125 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3280 Lbs (1488 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3880 Lbs (1760 Kg)
Spalanie miasto11.9 Mpg Us (19.8 L/100Km)
Spalanie trasa26.7 Mpg Us (8.8 L/100Km)
Średnie spalanie18.2 Mpg Us (12.9 L/100Km)
Emisja CO2290 G/Km

4.0L 7AT RWD (500 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3996 Cm3
Moc367.8 Kw @ 8250 Rpm
500 Hp @ 8250 Rpm
493 Bhp @ 8250 Rpm
Moment obrotowy339 Lb-Ft @ - Rpm
460 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna198 Mph (319 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Pdk)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/35 R20 || 305/30 R20
Długość179.6 In (4562 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość50 In (1270 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.2 In (1
Rozstaw osi96.7 In (2456 Mm)
Pojemność bagażnika4.4 Cuft (125 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3153 Lbs (1430 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3318 Lbs (1505 Kg)
Spalanie miasto12.1 Mpg Us (19.4 L/100Km)
Spalanie trasa26.7 Mpg Us (8.8 L/100Km)
Średnie spalanie18.5 Mpg Us (12.7 L/100Km)
Emisja CO2288 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.