Dwa miejsca, brak turbosprężarki, a dzięki niskiej wadze, był najszybszym i najszybszym modelem Porsche z naturalnym zassaniem ze swojej generacji. Był także dostępny z automatyczną skrzynią biegów.
Oprócz pojazdów produkcyjnych, Porsche było jednym z największych dostawców dla zespołów wyścigowych na całym świecie. W niektórych kategoriach, modele wyścigowe musiały być budowane jako pojazdy dopuszczone do ruchu drogowego, aby uzyskać zatwierdzenie FIA. GT3 był jednym z nich i nie był zwykłym samochodem.
Design GT3 różnił się od reszty modeli z tej samej serii. Przedni zderzak miał specjalny spojler i wlot powietrza. Smukła karoseria była przejęta z normalnego Carrera 2. Nie miała żadnych skomplikowanych wlotów powietrza z boku. Aerodynamicznie ulepszone progi przenosiły przepływ powietrza ze spojlera do tylnych kół. Na pokrywie silnika zamontowano regulowany tylni spojler, aby zapewnić większy docisk.
W środku, GT3 pozbawiony był większości elementów komfortu. Nie było tylnej kanapy. Zamiast tego, zamontowano klatkę bezpieczeństwa, która zwiększała bezpieczeństwo i usztywniała karoserię. Wyścigowe fotele kubełkowe zostały zaprojektowane do użytku torowego. Na centralnym panelu, GT3 zachował jednostkę multimedialną PCM (Porsche Communication Management), ale klimatyzacja była dostępna jako opcja.