W całej swojej historii Porsche budowało pojazdy nastawione na wyścigi, aby uzyskać zatwierdzenie FIA do rywalizacji w różnych kategoriach. GT3 była jednym z nich i stanowiła wersję bazową.
Porsche 911 GT3 zostało stworzone dla tych, którzy chcieli mieć samochód do ścigania się na torze w weekendy, a może także do dojazdu na tor. Było wystarczająco komfortowe, aby dowieźć swojego kierowcę na miejsce, a jednocześnie na tyle szybkie, by zdobywać nagrody.
Model GT3 z 2009 roku był podstawową wersją dla kilku odmian GT3 (RS, RSR, R lub CUP) i można go uznać za najbardziej “cywilizowany”. Mimo to wciąż wyglądał brutalnie. Trzy szerokie wloty powietrza z przodu oraz wlot na górnej części zderzaka były charakterystyczne dla serii RS3. Z boku progi miały aerodynamiczny kształt, który zmniejszał unoszenie, a z tyłu ogromny spojler na pokrywie silnika generował niezbędny docisk, aby samochód trzymał się drogi.
Wnętrze wyposażono w sportowe fotele kubełkowe jako standard. Standardowy system audio składał się z odtwarzacza CD i MP3 oraz 5-calowego wyświetlacza czarno-białego. Oferowano także najnowszą wersję systemu Porsche Communication Management (PCM) jako opcję, dla tych, którzy chcieli jeździć swoimi GT3 bardziej po drogach niż po torze. Dla tych ostatnich Porsche oferowało pakiet Clubsport, który obejmował klatkę bezpieczeństwa z tyłu oraz gaśnicę. Dostępny był również ogólny wyłącznik bezpieczeństwa dla samochodu.
Silnik był wyjątkową jednostką 3,8 litra, która oferowała 435 km mocy. Posiadał system smarowania suchą miską olejową, niezbędny na torze. Był sprzężony wyłącznie z 6-biegową manualną skrzynią biegów, a moc przekazywana była na tylne koła poprzez asymetryczny ograniczony mechanizm różnicowy.
Najbardziej sportowy model 911 z silnikiem wolnossącym jest gotowy na nowe wyzwania: jeszcze mocniejszy, szybszy i bardziej dynamiczny niż kiedykolwiek, nowy Porsche 911 GT3 ma zamiar udowodnić swój potencjał. Jak zawsze, szeroka gama wiedzy zdobytej w motorsporcie została bezpośrednio wpleciona w rozwój tego niezwykłego samochodu sportowego, co czyni nowego GT3 doskonałym osiągnięciem nie tylko na drodze, ale także na torze.
Porsche 911 GT3 osiąga teraz jeszcze wyższy standard w swoich dwóch głównych cechach: mocy i dynamice jazdy. Maksymalna moc wolnossącego silnika sześciocylindrowego, który teraz ma pojemność 3,8 litra, wynosi 435 KM (320 kW), co oznacza wzrost o 20 KM w porównaniu do poprzedniego modelu. W szczególności silnik typu flat-six starannie zmodyfikowany dla jeszcze większej mocy i wydajności oferuje znaczący wzrost momentu obrotowego przy średnich prędkościach obrotowych silnika, co jest szczególnie zauważalne w codziennym użytkowaniu.
Osiągi drogowe nowego GT3 zostały również ponownie poprawione, z samochodem przyspieszającym do 100 km/h w 4,1 sekundy i osiągającym 160 km/h w 8,2 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 312 km/h lub 193 mph, a zarówno zużycie paliwa, jak i emisje spalin zostały dodatkowo zredukowane.
Uderzający, unikalny design z nowym tylnym skrzydłem
W swoim unikalnym i naprawdę wyjątkowym designie, nowy Porsche 911 GT3 wyróżnia się od pierwszego wejrzenia jako rasowy samochód produkcyjny i samochód wyścigowy w jednym. Już przy pierwszym spojrzeniu nowy GT3 wyraźnie ukazuje swoje cechy znawcom. Nowe wyloty powietrza chłodzącego, znajdujące się tuż nad przednim zderzakiem i pomiędzy reflektorami bi-kseno, są teraz standardowo oferowane, aby zapewnić optymalne odprowadzanie ciepła. Jako element szczególny, centralny wylot jest pokryty siatką, podobnie jak trzy duże wloty powietrza w dolnej części przedniego zderzaka, które wcześniej były otwarte bez żadnej osłony.
Tył nowego GT3 wyróżnia się jeszcze bardziej w porównaniu do poprzedniego modelu oraz do produkcyjnego 911. Nowo zaprojektowana pokrywa silnika ma modyfikowane, osłonięte siatką wyloty powietrza rozciągające się od jednego boku do drugiego pomiędzy diodowymi kloszami tylnych świateł.
Najbardziej charakterystyczną cechą Porsche 911 GT3 jest tylne skrzydło, które przez lata stało się regularnym akcentem w wszystkich GT3. Całkowicie przekształcone, skrzydło teraz wychodzi poza wsporniki w tym samym stylu, co wersje wyścigowe GT3. Boki skrzydła – panele boczne – są połączone z skrzydłem od przodu do tyłu i dumnie noszą oznaczenie „3.8” jako odniesienie do nowego silnika, nawiązując jednocześnie do legendarnego 911 RS 3.8 z 1993 roku.
Pod skrzydłem znajdują się dwa wloty powietrza w kształcie łopaty, które dostarczają silnikowi wymuszony przepływ powietrza zgodnie z zasadą ram air, poprawiając tym samym zarówno pobór powietrza do spalania, jak i efekt chłodzenia silnika.
Efekt przyziemienia: docisk zwiększony ponad dwukrotnie
Ta modernizacja GT3 w zakresie designu i konturów ma przede wszystkim na celu optymalizację aerodynamiki samochodu: Modyfikacje zwiększają docisk zarówno na przedniej, jak i tylnej osi, zapewniając ponad dwa razy większy docisk niż w poprzednim GT3. W rezultacie nowy GT3 oferuje teraz jeszcze lepszą przyczepność i stabilność przy dużych prędkościach.
Jakość aerodynamiki nowego Porsche 911 GT3 została również znacznie poprawiona, z obniżoną wysokością nadwozia o około 30 milimetrów w porównaniu do obecnego 911 Carrera. Po pierwsze, to zmniejsza frontalną powierzchnię samochodu i minimalizuje opory powietrza. Po drugie, niższe nadwozie zmniejsza przepływ powietrza pod samochodem, ponownie zwiększając docisk.
Tak jak obecne 911 Carrera, 911 GT3 wyposażone jest w wyjątkowo dużą osłonę podłogową dla lepszej aerodynamiki. Odpowiednie kanały powietrzne z tyłu osłony podłogowej służą jednocześnie do chłodzenia tylnych hamulców.
Silnik wysokiej wydajności z ulepszonym VarioCam
Po raz kolejny, silnik nowego 911 GT3 udowadnia ogromny potencjał, jaki ma sześciocylindrowy silnik boxer: Z maksymalną prędkością silnika zwiększoną z 8400 do 8500 obr/min, Porsche 911 GT3 znowu należy do czołowych osiągów pod względem prędkości i dynamicznych cech silnika. Wartość specyficzna wynosząca 114,6 KM (84,3 kW) na litr przewyższa wiele konkurencyjnych modeli, w niektórych przypadkach znacznie.
Aby zapewnić parametry tej klasy, silnik musi nie tylko pracować z bardzo wysokimi prędkościami, ale także mieć bardzo dobry i efektywny cykl ładowania. Dokładnie dlatego VarioCam w nowym Porsche 911 GT3 ma nieskończoną regulację nie tylko wałów rozrządu dolotowych, ale również wylotowych.
Oprócz zwiększenia zarówno mocy silnika, jak i momentu obrotowego, zapewnia to również czystsze emisje, które przewyższają standard EU5 i tym samym kwalifikują GT3 do pełnej homologacji bez ograniczeń.
W swojej podstawowej konfiguracji sześciocylindrowy silnik nowego GT3 stanowi dalszy rozwój silnika pierwotnie zaprojektowanego dla 911 GT1. Jego charakterystyczne cechy to klasyczne smarowanie z suchą miską olejową z zewnętrznym zbiornikiem oleju, tytanowe korbowody, kute tłoki, dźwigienki zapadkowe w pełni przystosowane do bardzo wysokich prędkości obrotowych oraz zmienny system dolotowy z dwoma klapami rezonansowymi.
Odpowiednio zaprojektowany układ wydechowy również służy do minimalizacji oporów w procesie ładowania. Mieszanina gazów opuszczająca silnik najpierw przepływa przez dwa kolektory w kształcie wentylatora, które redukują opory przepływu i zapewniają lepszy proces mieszania niż standardowe kolektory. To umożliwia bardziej efektywne wstępne przetwarzanie surowych emisji, zanim zostaną one dalej przetworzone w katalizatorze.
Za dwoma katalizatorami gaz wydechowy przechodzi do dwóch pre-tłumików aktywowanych przez klapy sterowane mapą. Klapy te są zamknięte podczas uruchamiania silnika, otwierają się przy wzrastającej mocy, a gaz wydechowy przepływa bezpośrednio do głównego tłumika. Oczywiście nowy Porsche 911 GT3 spełnia limity hałasu wymagane przez prawo w obu przypadkach – a jednocześnie ta specjalna konfiguracja nadaje silnikowi charakterystyczny ryk sześciocylindrowego silnika.
Sześciobiegowa skrzynia biegów z sygnałem zmiany biegów
Tak jak wcześniej, moc przekazywana jest w Porsche 911 GT3 wyłącznie przez manualną sześciobiegową skrzynię biegów. Wyświetlacz zmiany biegu, który miga na obrotomierzu krótko przed osiągnięciem przez silnik odpowiedniej prędkości, pomaga kierowcy zmieniać biegi w dokładnych momentach. I uwzględniając czas reakcji kierowcy, wyświetlacz włącza się wcześniej w niższych biegach i później w wyższych biegach.
Bardzo sportowa skrzynia biegów w obecnej generacji 911 Carrera gwarantuje niezwykle dynamiczny proces zmiany biegów z krótkim skokiem dźwigni zmiany biegów, szczególnie ponieważ w tym przypadku jest ona połączona z krótkim przełożeniem na wejściu skrzyni, specyficznym dla GT3. Powoduje to, że całkowite przełożenie w nowym Porsche 911 GT3 jest o 22 procent krótsze niż w „zwykłych” modelach Carrera.
Ponieważ Porsche 911 GT3 został również opracowany specjalnie do wyścigów na torze, przełożenia mogą być indywidualnie dostosowywane według potrzeby za pomocą wymiennych zębatek i zestawów biegów. Ta opcja jest jednak przeznaczona wyłącznie do używania samochodu na torach wyścigowych zastrzeżonych wyłącznie do tego celu.
Nowość: PSM z ustawieniami wyścigowymi
Istotnym osiągnięciem w rozwoju Porsche 911 GT3 było zwiększenie dynamiki jazdy przy zachowaniu wagi samochodu na niezmienionym poziomie: Pomimo technicznych cech i jakości podniesionych do jeszcze wyższego standardu, GT3 zatem zachowuje swoją wcześniejszą wagę wynoszącą zaledwie 1,395 kg.
Po raz pierwszy Porsche 911 GT3 wyposażone jest teraz w szczególnie sportową i dynamiczną wersję PSM Porsche Stability Management, która wspiera kierowcę w jego reakcjach, umożliwiając tym samym nawet zaawansowanemu entuzjaście motorsportu osiąganie szybszych czasów okrążeń z PSM niż bez niego. Aby to umożliwić, kierowca może osobno dezaktywować SC Stabilizację Kontrolną i TC Kontrolę Trakcji w indywidualnych krokach. A aby dać kierowcy nieograniczoną, indywidualną kontrolę nad dynamiką jazdy w GT3, te funkcje nie są automatycznie włączane ponownie nawet w ekstremalnych warunkach jazdy, a wracają tylko za naciśnięciem przycisku.
Kierowca GT3 może z wyprzedzeniem wybrać kontrolę PSM w trzech etapach:
W trybie podstawowym wszystkie funkcje PSM, w tym ulepszona funkcja hamowania, są w pełni aktywne: funkcja SC Stabilizacja Kontrolna, która służy do kontrolowania dynamiki jazdy poprzez konkretne interwencje w hamulce, stabilizując samochód wokół jego osi pionowej; TC Kontrola Trakcji, która zmienia moc napędu oraz ABS dla optymalnej wydajności hamowania i pełnej stabilności samochodu podczas hamowania.
Funkcja SC Stabilizacja Kontrolna, która zarządza lateralną dynamiką samochodu, jest wyłączona w drugim etapie („SC OFF”), podczas gdy TC Kontrola Trakcji, zarządzająca mocą napędu, pozostaje aktywna.
W trzecim etapie („SC+TC OFF”) funkcja TC Kontrola Trakcji jest również dezaktywowana. Przyciski „SC OFF” i „SC+TC OFF” są umieszczone na przednim końcu konsoli centralnej.
Gdy kierowca wyłącza silnik, a następnie go ponownie uruchamia, system automatycznie wraca do trybu normalnego z w pełni aktywnymi funkcjami SC, TC i ABS.
Porsche 911 GT3 standardowo oferowane jest z asymetrycznym ograniczonym poślizgiem. Ponieważ Porsche 911 z silnikiem umieszczonym z tyłu i odpowiednim rozkładem masy oferuje bardzo dobre właściwości do wykorzystania mocy silnika nawet na złych drogach i nawierzchniach o niskiej przyczepności, współczynnik blokady wynoszący 28 procent jest wystarczający pod obciążeniem, podczas gdy współczynnik blokady w czasie dojmowania wynosi 40 procent.
Wyższy współczynnik w czasie dojmowania został wybrany, po pierwsze, ponieważ siła ciągu silnika jest niższa niż jego maksymalny moment obrotowy, a po drugie, ponieważ taka konfiguracja stabilizuje samochód, zapobiegając jego ucieczce lub przewracaniu się pod zmianą obciążenia w zakrętach, gdyż siła hamowania jest teraz bardziej równomiernie stosowana na obu kołach, gdy kierowca nagle przerywa gaz.
Zawieszenie PASM z opcją torową
Korzystając z aktywnego zawieszenia PASM w 911 GT3, inżynierowie Porsche są w stanie ponownie zwiększyć sztywność sprężyn i stabilizatorów, oferując jeszcze bardziej precyzyjne i dynamiczne prowadzenie w trybie sportowym PASM. A jednocześnie normalny tryb PASM nadal zapewnia odpowiedni komfort jazdy na co dzień.
Tak jak w innych modelach, PASM łączy dwa ustawienia zawieszenia w jedno. Różnica polega na tym, że w podstawowym ustawieniu system nie jest używany w celu zapewnienia większego komfortu, jak w „zwykłych” modelach 911 Carrera, lecz od samego początku łączy szczególną sportowość i zwinność z dobrym poziomem komfortu codziennego. Już od samego początku Porsche 911 GT3 oferuje wysoki standard dynamiki jazdy na drogach publicznych i torach wyścigowych o zmiennych warunkach nawierzchni, takich jak Nordschleife w Nürburgringu. Aby jeszcze bardziej zwiększyć bezpieczeństwo jazdy przy wysokich prędkościach, amortyzatory automatycznie przełączają się na twardsze ustawienie w miarę wzrostu prędkości i momentu.
Dynamiczne właściwości jezdne Porsche 911 GT3 można podnieść na jeszcze wyższy poziom na płaskich i gładkich torach wyścigowych. W tym przypadku PASM działający w trybie sportowym zapewnia szczególnie precyzyjne i bezpośrednie zachowanie podczas jazdy poprzez zminimalizowanie ruchów nadwozia do minimum.
Gdy tylko kierowca aktywuje tryb sportowy, amortyzatory najpierw przełączają się na sportowy i twardy krzywą sterującą, zapewniając wyjątkową zwinność na płaskich powierzchniach połączoną z dalszym wzrostem precyzji kierowania. A jeśli system w tym trybie zauważy nawet lekki nierówność na drodze, przełączy się w ciągu milisekund na mniej sztywną krzywą sterującą w ramach sportowej krzywej, aby zapewnić jeszcze lepszą przyczepność kół.
Dodatkową cechą jest to, że stabilizatory, kąt nachylenia i rozstaw kół mogą być indywidualnie regulowane w nowym 911 GT3 do wyścigów torowych. Oczywiście, te modyfikacje są dozwolone tylko na torze wyścigowym, a nie w ruchu publicznym.
Standardowo: ultralekkie koła z innowacyjnym centralnym zamkiem
Fundamentalnym wymaganiem w optymalizacji zawieszenia było dalsze zmniejszenie niesprężystych mas samochodu. Dokładnie dlatego w tylnej osi zastosowano ultralekkie sprężyny zamiast wcześniejszych sprężyn spiralnych.
Najbardziej spektakularną modyfikacją jest nowa rodzina kół w Porsche 911 GT3, ważąca około 3 kg mniej ogółem niż wcześniejsze koła z lekkiego stopu. Ta redukcja wagi została osiągnięta dzięki ulepszonej konstrukcji kół z nowo stylizowanymi i ostrymi konturami szprych rozciągającymi się daleko na zewnątrz i po raz pierwszy z centralnym zamkiem jako standardem.
Ta technologia pochodząca z motorsportu była dotychczas stosowana tylko w nielicznych ekskluzywnych modelach specjalnych i supersamochodach, takich jak Porsche Carrera GT. Główną zaletą takich centralnych zamków w motorsporcie jest możliwość szybkiej i efektywnej zmiany kół, przy czym wystarczy dokręcić lub odkręcić tylko jeden zamek na każdym kole, w przeciwieństwie do konwencjonalnych kół, które zazwyczaj są trzymane na miejscu przez pięć zamków. Kolejną zaletą centralnego zamka jest redukcja mas rotacyjnych, co poprawia reakcję samochodu na kierowanie i skręcanie dla jeszcze większej zwinności.
Ten innowacyjny system składa się z wielozębnego centralnego zamka i specjalnej nakrętki koła z zębatką zapadkową, zapobiegającą odkręceniu się koła na piaście, nawet w ekstremalnym przypadku, gdy centralna oś nie została prawidłowo dokręcona.
Do montażu i demontażu kół, każdy GT3 jest wyposażony w specjalny klucz do zamka w zestawie narzędzi pokładowych samochodu.
Opony ultra-wydajne z kontrolą ciśnienia powietrza
Celem w opracowywaniu Porsche 911 GT3 łączyć minimalną wagę z maksymalną wydajnością dotyczy także opon samochodu. Podobnie jak jego poprzednik, nowy model jest wyposażony w specjalnie opracowane opony UHP (ultra-wydajnościowe) z specjalną mieszanką gumową na również specjalnej konstrukcji opony.
Ten specjalny typ opony opracowany specjalnie dla nowego samochodu sportowego Porsche zapewnia znaczne rezerwy dynamiczne boczne. Oczywiście, to gwarantuje decydującą przewagę na torze.
Wyjątkowe właściwości opon GT3 szczególnie ujawniają się w tym, że oferują one znaczną przyczepność również na mokrych nawierzchniach i mniejsze zużycie niż konwencjonalne opony.
Zarówno ciśnienie w oponach, jak i bezpieczeństwo oraz wydajność są na GT3 stale monitorowane przez kontrolę ciśnienia w oponach (TPC), która jest standardem. Aktywowana natychmiast po otwarciu drzwi przez kierowcę, TPC zaczyna sprawdzać ciśnienie w oponach, gdy tylko kierowca przekręca kluczyk w stacyjce, prezentując odczyty ciśnienia w zestawie wskaźników w ciągu kilku sekund. Nawet po zmianie koła z systemem, który musi zarejestrować i „nauczyć się” nowych danych elektronicznych wewnątrz opony, nie upłynie więcej niż trzy minuty, zanim kierowca zostanie poinformowany o nowych odczytach.
Układ hamulcowy z tarczami kompozytowymi i opcjonalnym PCCB
Ulepszona wydajność i dynamika jazdy oczywiście również oznaczają lepsze hamulce w Porsche 911 GT3, zgodnie z zwykłymi standardami Porsche. Średnica tarczy hamulcowej na przednich kołach została zwiększona z 350 do 380 mm (13,8 do 15,0″).
Wszystkie cztery tarcze hamulcowe po raz pierwszy występują jako struktura kompozytowa, z tarczami ciernymi wykonanymi z żeliwa szarego, a osłonami hamulcowych z lekkiego aluminium. Te dwa elementy są trwale połączone ze sobą przez promieniowo rozmieszczone stalowe bolce.
Taka konstrukcja z lekkiego stopu pomaga zredukować wagę niesprężystych mas pomimo większych tarcz na przednich kołach o około 2,4 kg lub prawie 5,3 lb, a dalsza poprawa wentylacji hamulców przyczynia się dodatkowo do minimalizacji fali dla trwałej wydajności hamulców w każdych warunkach.
Opcjonalnie GT3 jest dostępny jak wcześniej z specjalną wersją hamulców ceramicznych PCCB, oferującą szereg zalet w porównaniu do standardowych tarcz hamulcowych z żeliwa szarego. Należą do nich jeszcze szybsza reakcja, bardzo duża odporność na fali dzięki stałemu współczynnikowi tarcia oraz duże rezerwy bezpieczeństwa w przypadku dużych obciążeń.
Tarcz hamulcowych PCCB mają teraz również lżejsze osłony aluminiowe na wszystkich czterech kołach, co ponownie oszczędza ponad 2 kilogramy. W porównaniu do standardowych hamulców z żeliwa szarego, hamulce PCCB redukują wagę łącznie o około 20 kg lub 44 lb.
Ekskluzywne i wysublimowane wnętrze
Wnętrze nowego Porsche 911 GT3 utrzymane jest w ekskluzywnym stylu charakterystycznym dla Porsche z nowymi, niespotykanymi wcześniej elementami. Najważniejsze wyróżniki to nowa trójramienna kierownica, jeszcze szersza gama skórzanej tapicerki z dodatkowymi wstawkami z alcantary oraz dodatkowa gama funkcji audio dostępnych jak w obecnej generacji 911.
Nowy 911 GT3 standardowo wyposażony jest w fotele sportowe z poduszkami powietrznymi chroniącymi klatkę piersiową. Fotele kubełkowe z składanym oparciem dostępne są opcjonalnie, redukując wagę o łącznie około 24 kg. I last but not least, opcjonalne lekkie fotele kubełkowe z ich widoczną strukturą z włókna węglowego ważą ponownie około 10 kg mniej, oferując jednocześnie bardzo dobre wsparcie boczne i doskonały komfort także na długich dystansach.
Nowy Porsche 911 GT3 standardowo wyposażony jest w system audio CDR-30 Porsche z monochromatycznym pięcio-calowym ekranem i odtwarzaczem CD kompatybilnym z MP3. Najnowsza generacja PCM Porsche Communication Management, w tym pakiet dźwiękowy Porsche Sound Package Plus oraz moduł nawigacji, jest dostępna na życzenie.
W zależności od wybranego systemu audio, klient może również zdecydować się na zintegrowany odtwarzacz CD/DVD. Inne nowe cechy to opcjonalny, uniwersalny interfejs audio i, w połączeniu z PCM, sterowanie głosowe oraz moduł telefoniczny z interfejsem Bluetooth i bezprzewodową słuchawką dostępną na życzenie.
Pakiet Clubsport bez dodatkowych kosztów
Tak jak jego poprzednik, nowy Porsche 911 GT3 również dostępny jest z Pakietem Clubsport bez dodatkowych kosztów, obejmującym następujące elementy:
- Rolka zabezpieczająca przykręcana z tyłu
- Wstępne przetwarzanie głównego wyłącznika akumulatora
- Sześciopunktowy pas bezpieczeństwa w kolorze czerwonym po stronie kierowcy (zamontowany w samochodzie, ale jeszcze nie zamontowany)
- Gaśnica z odpowiednim wsparciem (również zamontowana w samochodzie, ale jeszcze nie zamontowana)
Pakiet Clubsport w nowym Porsche 911 GT3 jest dostępny w połączeniu z opcjonalnymi lekkimi fotelami kubełkowymi. W tej kombinacji fotele są wykończone nie skórą, lecz materiałem ognioodpornym.
Na wydarzenia motorsportowe zgodnie z przepisami FIA-GT dostępne są zarówno główny wyłącznik akumulatora, jak i specjalnie wydłużone rollbary dla dachu i słupków A jako elementy motorsportowe z działu wyścigowego Porsche.
W nadchodzącym sezonie: dynamiczne mocowania silnika i podnoszenie osi przedniej jako dodatkowe opcje
Porsche 911 GT3 dostępny jest z kolejną opcją poprawiającą właściwości wyścigowe i konkurencyjne pojazdu do jeszcze wyższego standardu: PADM Porsche Active Drive Train Mounts, zawierające rzeczywiście innowacyjną technologię i zupełnie nową koncepcję.
Rozpoznając styl jazdy kierowcy przy pomocy już wbudowanych czujników w 911 GT3, PADM modyfikuje mocowania silnika, które normalnie są elastyczne, na bardziej dynamiczne ustawienie. Funkcja ta jest realizowana przez ciecz w mocowaniach z cząstkami magnetycznymi, których lepkość zmienia się pod wpływem pola elektrycznego. Dzięki temu GT3 pozostaje komfortowym samochodem do codziennej jazdy, a na torze unika się zwykłych ruchów masy spowodowanych silnikiem w szybkich zakrętach. Dodatkową zaletą jest zwiększona przyczepność przy przyspieszaniu z miejsca.
Drugą nową funkcją jest opcjonalny system podnoszenia dla osi przedniej, który podnosi prześwit przy jeździe po nierównych drogach lub stromych zjazdach do garażu za naciśnięciem przycisku o 30 milimetrów lub prawie 1,2″. Ten specjalny system zawiera dodatkową komorę powietrzną w dwóch przednich amortyzatorach, która jest ciśnieniowana w celu podniesienia całego nadwozia samochodu.
Aby uniknąć uszkodzenia nadwozia lub kontaktu z gruntem, system zmienia wysokość przejazdu samochodu tylko wtedy, gdy kierowca naciśnie przycisk. Jedynym wyjątkiem jest to, że gdy GT3 przekroczy prędkość 50 km/h, a podnoszenie osi przedniej nadal jest aktywne, samochód automatycznie obniża się z powrotem do swojej regularnej pozycji.
Specyfikacja techniczna – Porsche 911 GT3