PORSCHE 911 GT3 RS (991.2) 2018-2019

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE 911 GT3 RS (991.2) 2018-2019

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE 911 GT3 RS (991.2) 2018-2019

Podczas gdy reszta generacji 992 korzystała z silników turbodoładowanych, model 911 GT3 RS musiał pozostać przy silniku wolnossącym, aby uzyskać homologację FIA do klasy GT3 i wciąż bazuje na generacji 991.

GT3 RS został zaprojektowany z myślą o torze wyścigowym i wykorzystuje prawdziwe rozwiązania wyścigowe. Oferował agresywny wygląd auta, które tylko wezwanie, by trzymać się z daleka. Okrągłe reflektory zapewniały niezapomniany widok Porsche 911. Duży zderzak z niskim dolnym fragmentem i kratkami do chłodzenia hamulców oraz silnika sięgał nisko do ziemi, a dodatkowy spojler zwiększał siłę docisku na przedniej osi. Z powodów inżynieryjnych, przednia oś była wyposażona w 20-calowe koła ze stopów lekkich, a tylna w 21-calowe. Otwory na górnej stronie przednich błotników pomagały w odprowadzaniu powietrza uwięzionego w nadkolach. Z tyłu, duży, regulowany spojler oferował niezbędną siłę docisku, co pozwalało na szybsze pokonywanie zakrętów.

W środku, inspirowane wyścigami wnętrze oferowało kubełkowe fotele z włókna węglowego, a w drzwiach znajdowały się skórzane pętle zamiast klamek. System PCM (Porsche Communication Management) został wzbogacony o funkcję logowania, która mogła być pobrana i przeglądana po wyścigu. Pokazywał punkty hamowania, linie wyścigowe oraz przyspieszenia (wzdłużne i boczne). Opcją bez dodatkowych kosztów był pakiet Clubsport, który dodawał klatkę bezpieczeństwa z tyłu, ręczny gaśnicę, przygotowanie do wyłącznika akumulatora oraz sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa do użycia na torze. Dodatkowo, pakiet Weissach wprowadzał lżejsze koła magnezowe oraz dodatkowe elementy z włókna węglowego, co obniżało masę auta do zaledwie 1430 kg.

Silnik o pojemności 4.0 litrów i sześciu cylindrach został przejęty z modelu przed liftingiem, ale zwiększono go o dodatkowe 20 hp, uzyskując łącznie 520 hp. Był połączony z 7-biegową skrzynią biegów PDK (z podwójnym sprzęgłem).

Departament motorsportu Porsche prezentuje najnowsze osiągnięcie z Weissach na Targach Motoryzacyjnych w Genewie 2018: Porsche 911 GT3 RS z podwoziem sportowym i silnikiem wolnossącym o mocy 383 kW (520 KM) oraz pojemności czterech litrów. Nowy sportowy samochód o wysokich osiągach bazuje na modelu 911 GT3, który został jeszcze bardziej udoskonalony, aby połączyć wzmocniony silnik z układem jezdnym z przeprogramowanym sterowaniem tylnej osi, zaprojektowanym z myślą o maksymalnej dynamice i precyzji. Porsche 911 GT3 RS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 312 km/h. Po premierze modelu 911 GT3 i 911 GT2 RS, ta ostatnia nowość to trzeci sportowy samochód GT, który Porsche zaprezentuje w ciągu roku.

Aerodynamika i wnętrze inspirowane sportem

Aerodynamika wpłynęła na wygląd szerokiej, zoptymalizowanej pod kątem wagi nadwozia z klasycznym, sztywnym spojlerem tylnym. Wyścigowy styl kontynuuje się we wnętrzu z pełnymi siedzeniami kubełkowymi wykonanymi z włókna węglowego, które zapewniają pewne wsparcie boczne przy wysokich osiągach dynamicznych. Lekkie panele drzwiowe z siatkami do przechowywania i pętlami do otwierania, zredukowana absorpcja dźwięku oraz nowa, lekka klapa tylna jeszcze bardziej podkreślają spójność wyborów materiałowych.

Najmocniejszy silnik wolnossący o mocy 520 KM

Czterolitrowy, sześciocylindrowy silnik wolnossący Porsche w nowym 911 GT3 RS przekracza granice sportowego samochodu: Silnik typu flat dostarcza o 15 kW (20 KM) więcej niż silnik w poprzednim modelu oraz 911 GT3. Razem z zakresem obrotów sięgającym 9,000 obr/min, był to idealny wybór jako rasowy silnik sportowy. W połączeniu ze szczególnie skalibrowaną siedmiobiegową skrzynią PDK, silnik o wysokich osiągach gwarantuje doskonałe osiągi podczas jazdy.

Chassis inspirowane motorsportem i pakiet Clubsport

Technologia prosto z motorsportu zapewnia, że podwozie oferuje wyjątkowe osiągi jezdne. Stawy kulowe na wszystkich wahaczach zapewniają jeszcze większą precyzję niż konwencjonalne łożyska elastokinematiczne. Lekkie felgi 20-calowe z nowo opracowanymi oponami sportowymi 265/35 na przedniej osi zwiększają zwrotność i zachowanie podczas kierowania, podczas gdy 21-calowe felgi z oponami 325/30 na tylnej osi poprawiają przyczepność.

Podobnie jak w przypadku wszystkich aktualnych sportowych samochodów GT, pakiet Clubsport jest również dostępny dla Porsche 911 GT3 RS bez dodatkowych kosztów. Pakiet obejmuje belkę ochronną, ręczny gaśnicę, przygotowanie do wyłącznika akumulatora oraz sześciopunktowy pas bezpieczeństwa dla sportowych wrażeń z jazdy.

Pakiet Weissach i koła magnezowe w celu dalszej redukcji wagi

Dla szczególnie ambitnych kierowców, departament motorsportu Porsche stworzył opcjonalny pakiet Weissach, który jeszcze bardziej redukuje wagę. Pakiet ten zawiera dodatkowe komponenty z włókna węglowego dla podwozia, wnętrza i nadwozia, a także opcjonalne koła magnezowe. W najlżejszej konfiguracji, pakiet ten obniża wagę Porsche 911 GT3 RS do 1430 kilogramów.

Wprowadzenie na rynek i ceny

4.0L 7AT RWD (520 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3996 Cm3
Moc382.5 Kw @ 8250 Rpm
520 Hp @ 8250 Rpm
513 Bhp @ 8250 Rpm
Moment obrotowy347 Lb-Ft @ 6000 Rpm
470 Nm @ 6000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna194 Mph (312 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.2 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Pdk)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/35 R20 || 325/30 R21
Długość179.4 In (4557 Mm)
Szerokość74 In (1880 Mm)
Wysokość51.1 In (1298 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/61.3 In (1
Rozstaw osi96.6 In (2454 Mm)
Pojemność bagażnika4.4 Cuft (125 L)
Masa własna3318 Lbs (1505 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3953 Lbs (1793 Kg)
Spalanie miasto17.8 Mpg Us (13.2 L/100Km)
Spalanie trasa26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Średnie spalanie18.4 Mpg Us (12.8 L/100Km)
Emisja CO2291 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.