W przypadku GT3 RS sprawy stały się bardziej szalone niż w GT3. Podczas gdy GT3 był jeszcze autem na co dzień, GT3 RS został stworzony z myślą o torze i był modelem homologacyjnym dla wyścigowego GT3.
Porsche 911 GT3 RS z 2004 roku było zakazanym owocem dla klientów z USA i Kanady. Było dostępne w ograniczonej ilości i stanowiło prawdziwe auto torowe. Zostało oparte na wersji GT3, ale z mniejszą liczbą elementów komfortowych i jeszcze sztywniejszym zawieszeniem. To był rodzaj samochodu, który można było wyjąć z salonu i od razu wjechać na tor wyścigowy.
GT3 był dostępny tylko w białym kolorze, z czerwonymi lub niebieskimi napisami na bokach. Regulowane tylne skrzydło i „duck-tail” były zamontowane z tyłu, aby zapewnić lepszą przyczepność przy wyższych prędkościach. Smukłe fotele wyścigowe Recaro były pokryte Alcantarą i nie miały regulacji nachylenia oparcia. W przeciwieństwie do GT3, wersja RS była wyposażona w standardowy system audio, a nie w jednostkę multimedialną, podobnie jak mniej ekstremalny model, nie miała klimatyzacji.
GT3 RS było wyposażone w sztywniejsze zawieszenie, gotowe na tor. Ramiona zawieszenia były podzielone, aby umożliwić specjalne, torowe regulacje. Aby uczynić samochód lżejszym, tylne okno wykonano z poliwęglanu. Przednie i tylne skrzydło wzmocniono włóknem węglowym. Było wyposażone w ten sam silnik co GT3, ale dostępne wyłącznie z 6-biegową manualną skrzynią biegów.
Porsche 911 GT3 RS to niezwykle sportowy model, który łączy w sobie moc i czyste cechy rasowego samochodu wyścigowego, jednocześnie spełniając wszystkie prawne normy dotyczące użytku drogowego.
Porsche 911 GT3 RS to model homologacyjny, który ma służyć jako podstawa do działań sportowych zgodnie z nowymi międzynarodowymi zasadami GT. Porsche planuje wyprodukować co najmniej 200 takich pojazdów i dostarczyć je klientom. Litera „RS” w nazwie modelu sprawi, że serca wszystkich entuzjastów Porsche oraz fanów wyścigów będą bić szybciej. Modele takie jak Carrera RS 2.7 z 1972 roku oraz 911 SC RS (1984) również powstały według zasad homologacji i nie tylko stanowią dumne rozdziały w dziedzictwie Porsche, ale często także przeszły do historii sportów motorowych. Nowy Porsche 911 GT3 RS ma na celu kontynuowanie tej tradycji.
Przy opracowywaniu „RS” skupiono się na osiągnięciu jak najlepszego stosunku mocy do wagi. Uzyskano wynik 4.86 kg/kW, co oznacza dalszą poprawę o cztery procent w porównaniu do wersji Club Sport modelu GT3. Nowy model jest o 50 kilogramów lżejszy i waży 1360 kilogramów przy pełnym obciążeniu paliwem (90 litrów) w zbiorniku.
„RS”, podobnie jak jego sportowi poprzednicy, jest dostępny tylko z pełną klatką bezpieczeństwa. Wszystkie samochody mają białe wykończenie lakiernicze, a napisy są tylko w kolorze niebieskim lub czerwonym, zgodnie z tradycją swoich słynnych przodków.
Wersja drogowa nowego topowego sportowego samochodu Porsche wyposażona jest w różne elementy techniczne, które pojawią się także w wersji wyścigowej, na przykład kompletne zespoły piast kół, podzielone przednie i tylne ramiona zawieszenia, zoptymalizowaną geometrię tylnej osi, specjalne okno tylne wykonane z materiału poliwęglanowego oraz wzmocnioną włóknem węglowym maskę silnika i tylny spojler.
Silnik to niezwykle dynamiczna jednostka, która rozwija moc 280 kW (381 KM) przy 7300 obrotach na minutę z pojemności skokowej 3,6 litra. Maksymalne obroty silnika wynoszą 8200 rpm, a specyficzna moc to 105,8 KM na litr. Te wartości dotyczą także aktualnego modelu GT3. Kolektor powietrza umieszczony pod tylnym skrzydłem wykorzystuje ciśnienie, aby dostarczyć dodatkowe powietrze do silnika przy dużych prędkościach, dzięki czemu „RS” osiąga maksymalną moc jeszcze łatwiej, co potwierdzają jego osiągi. Na klasyczny sprint od 0 do 100 km/h GT3 RS potrzebuje 4.4 sekundy i osiąga 200 km/h w 14 sekund. Jego maksymalna prędkość to 306 km/h. Ta potężna moc jest przekazywana za pośrednictwem skrzyni biegów o bliskich przełożeniach i sześciu biegach. Pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów „RS” ma jednomasowy koło zamachowe o niższej masie wirującej niż wersja dwumasowa.