Podczas gdy GT3 był wciąż dobrym samochodem do codziennego użytku na gładkiej nawierzchni, GT3 RS był prawdziwym samochodem wyścigowym z tablicami rejestracyjnymi. Stanowił bazę dla wyścigowego modelu Porsche GT3.
Porsche musiało zbudować GT3 RS, aby uzyskać homologację dla samochodu wyścigowego. Był szerszy o 44 mm (1,73”), aby pomieścić grubsze opony. Więcej części było wspólnych z „mniej” wersją, ale tylko tych, które nie wymagały wymiany.
Z przodu, przedni zderzak był przejęty z wersji GT3, z tymi samymi pięcioma wlotami powietrza, plus dodatkowy wydech na górze zderzaka. Niektóre części wykonano z materiałów węglowych, aby uczynić samochód lżejszym. Tylne okno wykonano z poliwęglanu, aby zaoszczędzić na wadze. Aby zwiększyć docisk, zamontowano unikalny, regulowany spojler nad pokrywą silnika.
Wewnątrz, GT3 RS był oferowany w dwóch wersjach: standardowej i Clubsport. Obie miały przyzwoitą deskę rozdzielczą, w tym radio CD zdolne do odtwarzania plików MP3, jeśli kierowca potrzebował posłuchać inspirującej muzyki na torze. Oba modele miały smukłe, węglowe fotele bez regulacji oparcia. W wersji Clubsport zamontowano klatkę bezpieczeństwa, dzięki czemu samochód mógł od razu wyjechać na tor prosto z salonu. Oprócz tego, dostarczono gaśnicę i pasy wyścigowe.
Silnik o pojemności 3,6 litra był taki sam jak w GT3 i oferował 415 KM. Jednomasaowe koło zamachowe pozwalało mu szybciej kręcić się do 8400 obr./min. Standardowo zamontowano różnicowy z ograniczonym poślizgiem oraz PASM (Porsche Active Suspension Management). Jedyną dostępną skrzynią biegów była 6-biegowa manualna, z wyścigowym przełożeniem.
Nowy Porsche 911 GT3 RS oferuje pełną wydajność oraz nieskrępowane przeżycia z jazdy prawdziwym samochodem wyścigowym, a mimo to spełnia wszystkie wymagania i standardy samochodu sportowego dopuszczonego do ruchu drogowego.
Szczególnym atutem nowego RS w porównaniu do 911 GT3 jest dodatkowa szerokość nadwozia o 44 milimetry (1,73 cala) z tyłu. Pod tym muskularnym tyłem kryje się jeszcze szerszy rozstaw kół, co nie tylko poprawia stabilność podczas zakrętów, ale także zwiększa boczną przyspieszenie tego rasowego coupe dwuosobowego. I mimo unikalnej konstrukcji, Porsche 911 GT3 RS jest o 20 kilogramów (44 funty) lżejsze niż 911 GT3, ważąc jedynie 1375 kg (3032 funty) w wersji drogowej z pełnym bakiem.
Redukcję masy osiągnięto m.in. dzięki zastosowaniu regulowanego tylnego skrzydła wykonanego z włókna węglowego, ultralekkiego tylnego okna z plastiku oraz lekkich foteli kubełkowych. W rezultacie stosunek mocy do wagi wynosi zaledwie 4,5 kg/kW.
Podobnie jak 911 GT3, 911 GT3 RS napędzany jest bardzo szybkoobrotowym silnikiem o pojemności 3,6 litra, osiągającym maksymalną moc 305 kW (415 KM) przy 7600 obr./min. Maksymalna prędkość obrotowa silnika to 8400 obr./min.
Korzystając z sześciobiegowej skrzyni biegów z jednolitą masą koła zamachowego oraz bliskich przełożeń, a także redukcji masy o kolejne 20 kilogramów (44 funty) w porównaniu do GT3, silnik wkręca się jeszcze bardziej spontanicznie. Porsche 911 GT3 RS przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 4,2 sekundy, co jest o jedną dziesiątą sekundy szybciej niż 911 GT3. To dynamiczne przyspieszenie trwa dalej, osiągając 200 km/h (124 mph) w zaledwie 13,3 sekundy. A maksymalna prędkość wynosi ostatecznie 310 km/h (192 mph).
Zainspirowany sportami motorowymi
Patrząc na zasady homologacji dla głównych mistrzostw Gran Tourismo, jako głównej dziedziny samochodu, widzimy, że Porsche 911 GT3 RS w wersji drogowej wyposażone jest w rozwiązania techniczne, które w przyszłości znajdą się także w wersji wyścigowej. Oprócz komponentów z włókna węglowego w nadwoziu, obejmują one również całkowity subframe wsparcia kół oraz dzielone ramiona trakcyjne na tylnej osi.
Wnętrze także odzwierciedla sportowe ambicje auta, z dwoma lekkimi fotelami kubełkowymi z kompozytu węglowego oraz pakietem Clubsport, który oczywiście wchodzi w skład wyposażenia standardowego. Pakiet Clubsport składa się z zespawanej klatki bezpieczeństwa oraz wstępnego zestawu do montażu głównego wyłącznika akumulatora.