PORSCHE 911 GT3 RS (997) 2006-2009
Średnia ocena: 5.00 / 5 (liczba ocen: 1)

PorscheKoneser88 - ocena: 5/5

PORSCHE 911 GT3 RS (997) 2006-2009

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE 911 GT3 RS (997) 2006-2009

Podczas gdy GT3 był wciąż dobrym samochodem do codziennego użytku na gładkiej nawierzchni, GT3 RS był prawdziwym samochodem wyścigowym z tablicami rejestracyjnymi. Stanowił bazę dla wyścigowego modelu Porsche GT3.

Porsche musiało zbudować GT3 RS, aby uzyskać homologację dla samochodu wyścigowego. Był szerszy o 44 mm (1,73”), aby pomieścić grubsze opony. Więcej części było wspólnych z „mniej” wersją, ale tylko tych, które nie wymagały wymiany.

Z przodu, przedni zderzak był przejęty z wersji GT3, z tymi samymi pięcioma wlotami powietrza, plus dodatkowy wydech na górze zderzaka. Niektóre części wykonano z materiałów węglowych, aby uczynić samochód lżejszym. Tylne okno wykonano z poliwęglanu, aby zaoszczędzić na wadze. Aby zwiększyć docisk, zamontowano unikalny, regulowany spojler nad pokrywą silnika.

Wewnątrz, GT3 RS był oferowany w dwóch wersjach: standardowej i Clubsport. Obie miały przyzwoitą deskę rozdzielczą, w tym radio CD zdolne do odtwarzania plików MP3, jeśli kierowca potrzebował posłuchać inspirującej muzyki na torze. Oba modele miały smukłe, węglowe fotele bez regulacji oparcia. W wersji Clubsport zamontowano klatkę bezpieczeństwa, dzięki czemu samochód mógł od razu wyjechać na tor prosto z salonu. Oprócz tego, dostarczono gaśnicę i pasy wyścigowe.

Silnik o pojemności 3,6 litra był taki sam jak w GT3 i oferował 415 KM. Jednomasaowe koło zamachowe pozwalało mu szybciej kręcić się do 8400 obr./min. Standardowo zamontowano różnicowy z ograniczonym poślizgiem oraz PASM (Porsche Active Suspension Management). Jedyną dostępną skrzynią biegów była 6-biegowa manualna, z wyścigowym przełożeniem.

Nowy Porsche 911 GT3 RS oferuje pełną wydajność oraz nieskrępowane przeżycia z jazdy prawdziwym samochodem wyścigowym, a mimo to spełnia wszystkie wymagania i standardy samochodu sportowego dopuszczonego do ruchu drogowego.

Szczególnym atutem nowego RS w porównaniu do 911 GT3 jest dodatkowa szerokość nadwozia o 44 milimetry (1,73 cala) z tyłu. Pod tym muskularnym tyłem kryje się jeszcze szerszy rozstaw kół, co nie tylko poprawia stabilność podczas zakrętów, ale także zwiększa boczną przyspieszenie tego rasowego coupe dwuosobowego. I mimo unikalnej konstrukcji, Porsche 911 GT3 RS jest o 20 kilogramów (44 funty) lżejsze niż 911 GT3, ważąc jedynie 1375 kg (3032 funty) w wersji drogowej z pełnym bakiem.

Redukcję masy osiągnięto m.in. dzięki zastosowaniu regulowanego tylnego skrzydła wykonanego z włókna węglowego, ultralekkiego tylnego okna z plastiku oraz lekkich foteli kubełkowych. W rezultacie stosunek mocy do wagi wynosi zaledwie 4,5 kg/kW.

Podobnie jak 911 GT3, 911 GT3 RS napędzany jest bardzo szybkoobrotowym silnikiem o pojemności 3,6 litra, osiągającym maksymalną moc 305 kW (415 KM) przy 7600 obr./min. Maksymalna prędkość obrotowa silnika to 8400 obr./min.

Korzystając z sześciobiegowej skrzyni biegów z jednolitą masą koła zamachowego oraz bliskich przełożeń, a także redukcji masy o kolejne 20 kilogramów (44 funty) w porównaniu do GT3, silnik wkręca się jeszcze bardziej spontanicznie. Porsche 911 GT3 RS przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 4,2 sekundy, co jest o jedną dziesiątą sekundy szybciej niż 911 GT3. To dynamiczne przyspieszenie trwa dalej, osiągając 200 km/h (124 mph) w zaledwie 13,3 sekundy. A maksymalna prędkość wynosi ostatecznie 310 km/h (192 mph).

Zainspirowany sportami motorowymi

Patrząc na zasady homologacji dla głównych mistrzostw Gran Tourismo, jako głównej dziedziny samochodu, widzimy, że Porsche 911 GT3 RS w wersji drogowej wyposażone jest w rozwiązania techniczne, które w przyszłości znajdą się także w wersji wyścigowej. Oprócz komponentów z włókna węglowego w nadwoziu, obejmują one również całkowity subframe wsparcia kół oraz dzielone ramiona trakcyjne na tylnej osi.

Wnętrze także odzwierciedla sportowe ambicje auta, z dwoma lekkimi fotelami kubełkowymi z kompozytu węglowego oraz pakietem Clubsport, który oczywiście wchodzi w skład wyposażenia standardowego. Pakiet Clubsport składa się z zespawanej klatki bezpieczeństwa oraz wstępnego zestawu do montażu głównego wyłącznika akumulatora.

3.6L 6MT (415 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3600 Cm3
Moc305 Kw @ 7600 Rpm
415 Hp @ 7600 Rpm
409 Bhp @ 7600 Rpm
Moment obrotowy299 Lb-Ft @ 5500 Rpm
405 Nm @ 5500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna193 Mph (311 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.2 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/35 Zr19 || 305/30 Zr19
Długość175.6 In (4460 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość50.4 In (1280 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.5/59.5 In (1
Rozstaw osi92.9 In (2360 Mm)
Prześwit3.7 In (94 Mm)
Pojemność bagażnika3.7 Cuft (105 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3075 Lbs (1395 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3704 Lbs (1680 Kg)
Spalanie miasto11.9 Mpg Us (19.8 L/100Km)
Spalanie trasa26.4 Mpg Us (8.9 L/100Km)
Średnie spalanie18.4 Mpg Us (12.8 L/100Km)
Emisja CO2307 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.