PORSCHE 911 R 2016-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE 911 R 2016-Present

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE 911 R 2016-Present

Porsche 911 R był prawdopodobnie najefektowniejszym samochodem wyścigowym stworzonym przez Porsche, który mógłby być zarejestrowany do użytku drogowego. Zbudowano go jako hołd dla rodziny 911 R, która rozpoczęła swoją historię w 1967 roku.

Przepis na każdy samochód wyścigowy obejmował lekką konstrukcję, wspaniały silnik i niesamowite zdolności do pokonywania zakrętów. Wszystkie te elementy połączono w modelach Porsche GT, GTR i R. Na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2016 roku Porsche zaprezentowało limitowaną edycję R, wyprodukowaną w zaledwie 991 egzemplarzach. Choć dzielił niektóre części z wersją GT3 RS, to zachował tradycję wyłącznie sześciobiegowej skrzyni manualnej. To był samochód dla purystów.

Przednia maska miała pięć otworów, a specjalny kolor to biały z dwoma czerwonymi paskami i brakiem skrzydła z tyłu. Nos przypominał GT3, ale reszta nadwozia była podobna do Carrery. Nie miał dodatkowo szerokich tylnych błotników z Carrery 4S. Były one tylko tak szerokie, jak to było konieczne. Dach wykonano z magnezu, błotniki i maska z włókna węglowego, a okna z lekkiego plastiku.

Odmłodzone wnętrze charakteryzowało się kubełkowymi fotelami z włókna węglowego z niewielką ilością wyściółki i tylko przednimi siedzeniami. Było miejsce tylko dla kierowcy i na pasażera, nie przewidziano dodatkowych miejsc. Panele drzwiowe również wykonano z włókna węglowego. Aluminiowa tabliczka po stronie pasażera pokazywała ograniczoną liczbę pojazdu. System audio i klimatyzacja zostały usunięte, aby obniżyć wagę samochodu. Prawie nie było materiałów wygłuszających, a wszystkie te starania doprowadziły do wagi całkowitej wynoszącej 1370 kg (3020 lbs).

Silnik to naturalnie aspirujący silnik typu flat-six o pojemności 4,0 litra, który pochodzi z GT3 RS. Był połączony wyłącznie z sześciobiegową skrzynią manualną i krótką dźwignią zmiany biegów. Jednak w przeciwieństwie do GT3 RS, nie miał wnętrza z klatką bezpieczeństwa.

Nowy model Porsche 911 R został zaprezentowany przez Porsche podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie w 2016 roku jako purystyczny samochód sportowy o klasycznym designie. Jego silnik V6 o pojemności czterech litrów, rozwijający moc 368 kW (500 KM) oraz sześciobiegowa manualna skrzynia biegów, umiejscawiają 911 R w tradycji jego historycznego pierwowzoru: samochodu wyścigowego homologowanego do ruchu drogowego z 1967 roku. Produkowany w ograniczonej serii, Porsche 911 R brał udział w rajdach, na Targa Florio oraz w biegach rekordowych.

Podobnie jak jego legendarny poprzednik, nowy Porsche 911 R opiera się na systematycznej budowie o niskiej wadze, maksymalnej wydajności oraz nieskrępowanym doświadczeniu z jazdy: ten specjalny limitowany model liczy 991 egzemplarzy i ma całkowitą wagę 1 370 kilogramów, co czyni go obecnie najlżejszą wersją 911. Dzięki wysokoobrotowemu silnikowi V6 i manualnej skrzyni biegów, Porsche po raz kolejny podkreśla swoje zobowiązanie do tworzenia emocjonujących samochodów sportowych o wysokich osiągach. Opracowany w warsztacie motorsportowym, 911 R rozszerza ofertę wysokowydajnych, wolnossących silników obok modeli wyścigowych 911 GT3 i 911 GT3 RS.

W tylnej części Porsche 911 R znajduje się silnik V6 o pojemności czterech litrów, znany z modelu 911 GT3 RS. Silnik wyścigowy generuje moc 500 KM przy 8 500 obr./min i moment obrotowy 460 Nm przy 6 250 obr./min. Z miejsca, samochód z tylnym napędem przekracza barierę 100 km/h w czasie 3,8 sekundy. W zgodzie z purystycznym charakterem pojazdu, 911 o lekkiej konstrukcji dostępny jest wyłącznie z sześciobiegową skrzynią biegów. Krótkie skoki dźwigni biegów podkreślają aktywne doświadczenie z jazdy. Przyspieszenie 911 R trwa do prędkości 323 km/h. Średnie zużycie paliwa według norm NEDC wynosi 13,3 l/100 km.

Maszyna do jazdy: technologia z toru wyścigowego

Porsche 911 R wydaje się być stworzony do szybkich zakrętów. Specjalnie dostosowane standardowe wspomaganie kierownicy na tylnej osi zapewnia szczególnie bezpośrednie charakterystyki w zakrętach oraz precyzyjne prowadzenie, zachowując przy tym wysoką stabilność. Mechaniczna blokada różnicowa tylnej osi zapewnia maksymalne przyczepności. Aby zapewnić jak największe hamowanie, standardem jest Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Ma średnicę 410 milimetrów z przodu i 390 milimetrów z tyłu. Opony Ultra High Performance o rozmiarze 245 milimetrów z przodu i 305 milimetrów z tyłu odpowiadają za kontakt z drogą. Zamontowane są na odlewanych 20-calowych lekkich kołach z centralnym mocowaniem w matt aluminium.

Rozwój sportów motorowych specjalnie dostosował systemy sterowania Porsche Stability Management (PSM) do 911 R. Funkcja podwójnego sprzęgła aktywowana przyciskiem, pozwalająca na idealne zmiany biegów podczas redukcji, także należy do repertuaru Porsche 911 R, podobnie jak opcjonalne koło zamachowe o pojedynczej masie. Efektem jest znaczna poprawa dynamiki i spontaniczności silnika. Dla wygody użytkowania na co dzień, można zamówić system podnoszenia: podnosi on prześwit osi przedniej o około 30 milimetrów jednym naciśnięciem przycisku.

Z całkowitą wagą 1 370 kilogramów, Porsche 911 R jest o 50 kilogramów lżejszy od 911 GT3 RS. Maskownica i błotniki wykonane są z włókna węglowego, a dach z magnezu, co obniża środek ciężkości pojazdu. Tylna szyba i tylne boczne okna wykonane są z lekkiego plastiku. Dodatkowo zredukowano izolację wnętrza i pominięto tylne siedzenie. Opcjonalny system klimatyzacji oraz radio z systemem audio również padły ofiarą odchudzania.

Wilk w owczej skórze: klasyczny wygląd 911 z technologią wyścigową GT

Z zewnątrz Porsche 911 R sprawia wrażenie stonowanego. Na pierwszy rzut oka, nadwozie przypomina model Carrera. Tylko przód i tylny zderzak, znane z 911 GT3, sugerują miejsce, z którego pochodzi 911 R: z działu motorsportu w Flacht. Technicznie, Porsche 911 R ma wiele do zaoferowania pod maską: technologia napędu pochodzi z GT3 RS. Wszystkie lekkie komponenty nadwozia i całe zawieszenie pochodzą z 911 GT3. Jednak z myślą o użytkowaniu drogowym, nadwozie nie posiada stałego tylnego skrzydła. Zamiast tego, składane tylne spojler, znany z modeli Carrera, oraz dyfuzor pod tylnym podwoziem specyficzny dla modeli R, zapewniają wymaganą siłę docisku. Przód i tył zderzaka pochodzą z 911 GT3. Centrali umieszczony system wydechowy sportowy wykonany jest z lekkiego materiału, jakim jest tytan. Z przodu zainstalowano nowy spojler. Logotypy Porsche na bokach pojazdu oraz ciągłe kolorowe pasy w czerwonym lub zielonym kolorze na całej środkowej części pojazdu pokazują związek z jego legendarnym poprzednikiem.

4.0 6MT (500 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3996 Cm3
Moc367.8 Kw @ 8250 Rpm
500 Hp @ 8250 Rpm
493 Bhp @ 8250 Rpm
Moment obrotowy339 Lb-Ft @ 6250 Rpm
460 Nm @ 6250 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna201 Mph (323 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość178.4 In (4531 Mm)
Wysokość50.2 In (1275 Mm)
Rozstaw osi96.7 In (2456 Mm)
Masa własna3020 Lbs (1370 Kg)
Średnie spalanie17.7 Mpg Us (13.3 L/100Km)
Emisja CO2308 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.