PORSCHE 911 Speedster 2019-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE 911 Speedster 2019-Present

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE 911 Speedster 2019-Present

W 2018 roku Porsche obchodziło swoje 70-lecie, prezentując specjalny model na Targach Motoryzacyjnych w Genewie: koncept Porsche Speedster. Rok później wprowadzono model produkcyjny, który różnił się od prototypu jedynie drobnymi modyfikacjami. Inne są tylko lusterka wsteczne, ze względu na przepisy i bezpieczeństwo.

Cały samochód jednak jest niebezpieczny. Może skraść twoje serce i zrujnować życie swoim 4.0-litrowym silnikiem wolnossącym, który krzyczy aż do stratosferycznych 9000 obr/min. Silnik benzynowy typu flat-six pochodzi prosto z wersji 911 GT3, drogowej wersji samochodu wyścigowego, i ma 510 KM oraz 346 lb-ft (469 Nm).

Cały samochód został zaprojektowany z myślą o prawdziwych entuzjastach sportowych. W drzwiach nie ma kieszeni, a wewnątrz nie ma klamek, tylko siatki na dokumenty i materiałowy uchwyt do otwierania drzwi. Skrzynia biegów to wyłącznie 6-biegowa manualna, lżejsza o 9 funtów (4 kg) w porównaniu do 7-biegowej manualnej w modelu Carrera i o 40 funtów (18,1 kg) w porównaniu do wersji PDK. Cały samochód przeszedł dietę, aby zredukować wagę. Dach jest wykonany z materiału i można go ręcznie zdjąć, w starym stylu. Klimatyzacja jest opcjonalna. Po wszystkich wysiłkach Speedster waży tylko 3230 funtów (1465 kg).

W efekcie osiągi są na poziomie super samochodów: 0-60 mph (97 km/h) w 3.8 sekundy i maksymalna prędkość 192 mph (309 km/h).

 Atlanta. W zeszłym roku Porsche obchodziło 70. rocznicę produkcji samochodów sportowych, prezentując publiczności dwa pojazdy koncepcyjne 911 Speedster. Teraz wersja produkcyjna zadebiutowała w Ameryce Północnej w Nowym Jorku. Napędzany naturalnie ssącym silnikiem flat-six o pojemności 4,0 litra, który osiąga do 9,000 obrotów na minutę i jest także stosowany w aktualnych modelach 911 GT3 i 911 GT3 RS, model 2019 911 Speedster rozwija moc 502 koni mechanicznych i 346 lb-ft momentu obrotowego, towarzyszy mu niezwykle emocjonalna, inspirowana wyścigami ścieżka dźwiękowa. W przypadku 911 Speedster, ten wyścigowy silnik został wzbogacony o indywidualne przepustnice, co zwiększa reakcję na gaz, jak w samochodzie wyścigowym 911 GT3 R. Aby zapewnić wyjątkowe wrażenia z jazdy, które są szczególnie pożądane przez purystów, 911 Speedster dostępny jest wyłącznie z sześciobiegową manualną skrzynią biegów GT Sport. Przyspieszenie od 0 do 60 mil na godzinę zajmuje zaledwie 3,8 sekundy, a maksymalna prędkość na torze wynosi 192 mil na godzinę. Model 2019 911 Speedster ma być dostępny do zamówienia od 7 maja 2019 roku i oczekuje się, że dotrze do dealerów w Stanach Zjednoczonych pod koniec 2019 roku.

Model 2019 911 Speedster jest pierwszym takim modelem stworzonym przez dział Porsche Motorsport, ale natychmiast rozpoznawalny jest jako Speedster. Niski przedni reflektor i okna boczne oraz ręcznie obsługiwany lekki materiałowy dach to cechy charakterystyczne dla modelu Speedster, które natychmiast wyróżniają samochód. Dwa aerodynamiczne elementy z włókna węglowego na tylnej klapie to kolejny element designerski nawiązujący do historii modelu.

Wnętrze 911 Speedster charakteryzuje się skupieniem na podstawowych elementach jazdy. Lekkie panele drzwiowe z siatkami na przechowywanie oraz uchwyty podkreślają dążenie do redukcji wagi. Standardowe czarne wnętrze skórzane można wzbogacić o czerwone przeszycia na desce rozdzielczej oraz oznaczenie „Speedster” na zagłówkach. W przypadku tej opcji uchwyty drzwiowe również są wykończone na czerwono, a kierownica GT Sport ozdobiona jest czerwonym punktem wskazującym godzinę 12. Wykończenie wnętrza, które obejmuje gałkę zmiany biegów oraz osłony progowe z oznaczeniem modelu „Speedster”, jest wykonane z włókna węglowego.

Podkreślając swoje purystyczne podejście, rozbudowane środki w zakresie lekkiej konstrukcji pomagają utrzymać wagę nowego 911 Speedster na niskim poziomie. Klapa bagażnika z przodu, przednie błotniki i tylna klapa wykonane są z kompozytu włókna węglowego, podczas gdy przednie i tylne zderzaki są wykonane z lekkiego poliuretanu. Standardowe hamulce ceramiczne Porsche (PCCB) pozwalają zaoszczędzić około 50% masy systemu, w porównaniu do hamulców z szarego żeliwa. Materiałowy dach nie ma automatycznego działania, z wyjątkiem elektrycznie sterowanego zamka do blokowania i odblokowywania. Klimatyzacja jest standardowo pominięta w celu zaoszczędzenia wagi, ale można ją dodać jako opcję bez dodatkowych kosztów, jeśli klient sobie tego życzy. Na koniec, sześciobiegowa skrzynia biegów oszczędza około 9 funtów w porównaniu do siedmiobiegowej skrzyni w innych modelach 911 Carrera, a niemal 40 funtów w porównaniu do jednostki z podwójnym sprzęgłem PDK. Z tym wyraźnym naciskiem na lekką konstrukcję, 2019 911 Speedster waży zaledwie 3230 funtów.

Model 2019 911 Speedster korzysta z podwozia wywodzącego się z modeli 911 GT3, z specjalnie skalibrowanym systemem kierowania tylną osią i dynamicznymi mocowaniami silnika, aby zapewnić maksymalną precyzję, stabilność i przyjemność z jazdy. 20-calowe felgi z centralnym zamkiem, pomalowane na czarny mat, są wyposażone w opony Ultra High Performance (UHP) dla zapewnienia wysokiego poziomu przyczepności, podczas gdy standardowe PCCB (ceramiczne hamulce kompozytowe Porsche) gwarantują bardzo mocne i stabilne hamowanie.

Historia modeli Porsche Speedster zaczęła się w Stanach Zjednoczonych. Warianty Speedster modeli samochodów sportowych, które łączą radość z jazdy bez dachu z niezwykle charakterystyczną dynamiką jazdy, są częścią historii firmy Porsche od 1952 roku. Przodek modeli Porsche Speedster, 356 1500 America Roadster, miał całkowicie ręcznie wykonaną aluminiową karoserię. Ważył około 130 funtów (60 kilogramów) mniej niż 356 Coupe, a jego maksymalna prędkość wynosząca 108 mil na godzinę (175 km/h) przy silniku czterocylindrowym o mocy 70 koni mechanicznych była imponująca w tamtych czasach. Z oknami zasłonowymi na drzwi, składaną dachówką i lekkimi fotelem kubełkowym, ten samochód stworzony wyłącznie na rynek amerykański wyprodukowano zaledwie 16 razy, a już zawierał kilka kluczowych elementów designu Speedstera.

Do 2010 roku stworzono osiem różnych modeli produkcyjnych i specjalnych noszących nazwę „Speedster”. 356 A 1500 GS Carrera GT Speedster był szczytowym osiągnięciem w 1957 roku, a pierwszy 911 Speedster pojawił się w 1988 roku. Ograniczony do zaledwie 356 sztuk na całym świecie, 911 Speedster z generacji 997 wyprodukowany w 2010 roku był ostatnim modelem z tą słynną nazwą.

4.0L 6MT (502 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3996 Cm3
Moc369.2 Kw @ 9000 Rpm
502 Hp @ 9000 Rpm
495 Bhp @ 9000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna192 Mph (309 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/35 R20 || 325/30 R21
Długość179.4 In (4557 Mm)
Szerokość74 In (1880 Mm)
Wysokość51.1 In (1298 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/61.3 In (1
Rozstaw osi96.6 In (2454 Mm)
Pojemność bagażnika4.4 Cuft (125 L)
Masa własna3230 Lbs (1465 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.