Porsche Targa 2 z 1989 roku był pierwszym modelem 911, który oferował sekwencyjną automatyczną skrzynię biegów oraz wspomaganie kierownicy w wersji pół-kabriolet. Zbudowano go z myślą o przyjemności z jazdy.
Po wprowadzeniu nowej generacji, 911 zyskało cechy lat 90-tych, mimo że był to samochód zaprojektowany w przeszłości. Skrzynia biegów Tiptronic (automatyczna z ręcznym trybem) była nowym rozwiązaniem na rynku, a Amerykanie pokochali ją.
Od zewnątrz, Targa 2 wyglądał jak 911 z demontowanym dachem nad przednimi siedzeniami. Maskę umieszczono niżej niż przednie błotniki, a zakrzywiona, niemal pionowa przednia szyba wyraźnie rozdzielała część przednią od kabiny. Nachylony dach kończył się nad pokrywą silnika, gdzie przy prędkości autostradowej automatycznie wysuwał się spojler aktywowany przez prędkość.
Wnętrze, właściciele poprzedniej generacji zauważyli więcej podobieństw do starej wersji. Główne różnice dotyczą systemów bezpieczeństwa. Model 964 był standardowo wyposażony w podwójne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu. Z tyłu znajdowały się dwa małe (bardzo małe) siedzenia. Pięć wskaźników w tablicy rozdzielczej miało czarne tło.