PORSCHE 911 Targa 4 (991.2) 2016-2020

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE 911 Targa 4 (991.2) 2016-2020

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE 911 Targa 4 (991.2) 2016-2020

Targa przeszła długą drogę od 1955 roku, kiedy to wyposażona była w zdejmowany dach i tylną plastikową szybę, która składała się do przedniego bagażnika, aż po unikalny system dostępny na rynku, z nadwoziem w stylu coupe-cabriolet.

Targa 4 została zaprezentowana podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Ameryce Północnej w 2014 roku. Oczekiwano jej, ale sposób, w jaki zdjęto dach z kabiny, był zaskakujący. Nie był to kabriolet, a jego dach można było zdjąć tylko w bezruchu. Tylna szyba wyskakiwała i przesuwała się do tyłu, a łuk bezpieczeństwa został zdemontowany, co pozwalało na złożenie miękkiego dachu za tylnymi siedzeniami, a następnie tylna szyba i łuk bezpieczeństwa były ponownie montowane. W efekcie samochód miał okna drzwi bezramkowe, a nad pasażerami z przodu nie było nic więcej.

Targa 4 wyposażona była w nowe reflektory z 4-punktowymi światłami do jazdy dziennej. Ogólnie rzecz biorąc, wyglądała podobnie do Porsche Carrera 4 z 2016 roku do słupków A, ale słupek B był srebrny, niezależnie od koloru samochodu. Za nim znajdowała się ogromna zakrzywiona i pochylona lekka szybka laminowana. Ponieważ opierała się na platformie Carrera 4, miała szersze tylne błotniki niż standardowa Carrera.

Wnętrze Targi 4 było wyposażone w standardowe sportowe fotele z 14-krotną regulacją elektryczną. Istniała opcja foteli Adaptive Sport z 18-krotną regulacją.

Silnik nadal był podwójnie doładowanym silnikiem typu flat-six, zdolnym do osiągnięcia 370 KM. Był połączony z 7-biegową manualną skrzynią biegów, która była standardem, lub opcjonalną 7-biegową skrzynią PDK. System napędu na wszystkie koła zapewniał dobrą przyczepność w każdych warunkach pogodowych.

Samochód sportowy z napędem na wszystkie koła to pierwszy wybór dla ponad jednej trzeciej nabywców Porsche 911. Dzięki nowemu modelowi 911 Carrera 4 oraz 911 Targa 4 zyskują oni na zwiększonej sportowości i komforcie w najnowszej generacji 911: innowacyjne silniki z turbodoładowaniem są mocniejsze oraz zużywają mniej paliwa, a poprawiony napęd na wszystkie koła zwiększa dynamikę jazdy i bezpieczeństwo. Dodatkowo, adaptacyjne zawieszenie PASM (Porsche Active Suspension Management) z obniżoną o dziesięć milimetrów wysokością jazdy w standardzie umożliwia jeszcze większą różnorodność pomiędzy sportową jazdą na torze a relaksującymi długimi trasami. Opcjonalne skręcanie tylnych kół w modelach Carrera 4S jeszcze bardziej zwiększa dynamikę. Funkcjonalność wnętrza wzbogaca standardowy system łączności i infotainment Porsche Communication (PCM) z uproszczoną obsługą i wyświetlaczem wielodotykowym.

Modele z napędem na wszystkie koła mają nie tylko liczne optyczne ulepszenia nowej generacji 911 Carrera, ale także swoje indywidualne cechy wyróżniające. Na przykład, pasek świetlny między tylnymi światłami teraz wytwarza szczególnie charakterystyczny efekt dzięki celowo trójwymiarowemu projektowi. Po włączeniu światło potęguje wrażenie głębi. Pasek świetlny podkreśla również typowy format 911 z napędem na wszystkie koła, gdzie tylne nadkola są szersze o 44 milimetry, podobnie jak w poprzednich modelach. Dodatkowe cechy wyróżniające nowej generacji 911 obejmują reflektory z czteropunktowymi światłami dziennymi, klamki bez pokryw osłonowych oraz przeprojektowaną pokrywę bagażnika z pionowymi żaluzjami i nowymi tylnymi światłami, w tym charakterystycznymi czteropunktowymi światłami hamowania.

Nowe rozwiązania wizualne podkreślają także wysublimowaną elegancję 911 Targa. Dzięki swojemu indywidualnemu designowi, nowa 911 Targa wyraźnie odróżnia się od coupé i cabriolet. Spektakularnie łączy klasyczną ideę Targi z nowoczesną wygodą dachu. Podobnie jak legendarny oryginał Targa, ma charakterystyczny szeroki pasek zamiast słupków B, demontowaną sekcję dachu nad przednimi siedzeniami oraz otaczające tylne okno bez słupków C. Sekcja dachu może być otwierana i zamykana za naciśnięciem przycisku, a miękki dach jest przechowywany za tylnymi siedzeniami podczas otwierania.

Szybsze przyspieszanie z oszczędnością paliwa do dwunastu procent

Za przeprojektowanymi silnikami płaskimi kryje się więcej niż cztery dekady doświadczenia Porsche w zakresie silników z turbodoładowaniem, zarówno w wyścigach, jak i w produkcji samochodów sportowych. Efektem tego jest to, że wszystkie nowe modele 911 Carrera zachwycają najwyższymi wartościami pod względem osiągów, przyjemności z jazdy i efektywności. Dzięki bi-turbodoładowaniu, trzylitrowe, sześciocylindrowe silniki w modelach 911 Carrera 4 i 911 Targa 4 osiągają moc 370 KM (272 kW) oraz moment obrotowy 450 Nm, podczas gdy w modelach S moc wzrasta do 420 KM (309 kW), a moment do 500 Nm. Daje to kierowcy dodatkowe 20 KM (15 kW) dynamicznych osiągów, które można przekształcić w radość z jazdy. Większa moc modeli Carrera S pochodzi z turbosprężarek z zmodyfikowanymi sprężarkami, specyficznego układu wydechowego oraz dostosowanej elektroniki silnika.

W połączeniu z elektro-hydraulicznie sterowanym napędem na wszystkie koła, 911 Carrera 4 po raz pierwszy osiąga lepsze wartości przyspieszenia niż modele z napędem na tylne koła. Wyposażony w opcje PDK i pakiet Sport Chrono, 911 Carrera 4 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy (o 0,4 sekundy szybciej niż poprzedni model), a model S rejestruje 3,8 sekundy (o 0,3 sekundy szybciej). Cabriolet S i 911 Targa 4 z porównywalnym wyposażeniem potrzebują tylko 0,2 sekundy dłużej – to czas potrzebny na mrugnięcie. Prędkości maksymalne różnią się w zależności od modelu i wyposażenia i wahają się od 287 km/h do 305 km/h.

Tradycyjnie każda nowa generacja silników Porsche łączy większą moc z mniejszym zużyciem. W związku z tym zużycie paliwa w modelu 911 Carrera 4 Cabriolet z PDK spada o 0,8 litra do 7,9 l/100 km. Modele z największymi poprawami to 911 Carrera S Cabriolet oraz 911 Targa 4S, każdy z PDK, w których średnie zużycie spada o 1,2 litra do 8,0 l/100 km.

Dziedzictwo po 918 Spyder: pakiet Sport Chrono z przełącznikiem trybów

W połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono, nowe modele 911 mają teraz na kierownicy przełącznik trybów po raz pierwszy, który został zaczerpnięty z hybrydowego supersamochodu 918 Spyder. Przełącznik składa się z pierścienia obrotowego z czterema pozycjami dla trybów jazdy „Normal”, „Sport”, „Sport Plus” i „Individual”. Używając ostatniego ustawienia, kierowcy mogą skonfigurować swoje indywidualne ustawienia pojazdu, pozwalając na dostosowanie np. PASM, aktywnych mocowań silnika, strategii zmiany biegów PDK oraz sportowego systemu wydechowego, jeśli jest zainstalowany. W połączeniu z przekładnią PDK, przełącznik ma dodatkowe sterowanie, zwane „Przyciskiem odpowiedzi sportowej”. Po naciśnięciu tego przycisku, napęd jest wstępnie przygotowywany do maksymalnego przyspieszenia przez 20 sekund, na przykład w celu wykonania manewrów wyprzedzania. W tym celu włączany jest optymalny bieg, a zarządzanie silnikiem dostosowywane jest do jeszcze bardziej spontanicznej reakcji przez krótki czas.

Przeprojektowane zawieszenie PASM z obniżoną o dziesięć milimetrów wysokością jazdy w standardzie

Porsche 911 z napędem na wszystkie koła to przykład godnego podziwu połączenia trakcji i bezpieczeństwa jazdy z sportowymi osiągami. W tej nowej generacji Porsche jeszcze bardziej godzi te kontrasty. Po pierwsze, elektro-hydraulicznie sterowany napęd na wszystkie koła reaguje jeszcze szybciej i wrażliwiej dzięki technologii przejętej z 911 Turbo. To znacząco poprawia stabilność kierunkową podczas bardzo sportowej jazdy bez utraty zwinności. Harmonia między przeprojektowanym napędem na wszystkie koła a dostosowanym zawieszeniem PASM z obniżoną o dziesięć milimetrów wysokością jazdy jest więc jeszcze lepsza. Jest ono standardowo montowane we wszystkich modelach Carrera i zwiększa stabilność podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Jednocześnie nowa generacja amortyzatorów z szerszym zakresem charakterystyk zwiększa komfort dzięki jeszcze bardziej wyrafinowanej reakcji, ale poprawia także kontrolę nad karoserią podczas dynamicznej jazdy.

Aktywne skręcanie tylnych kół, dostępne jako opcja dla Carrera S, oznacza zastosowanie technologii zawieszenia z 911 Turbo i 911 GT3. Zwiększa to zwinność 911 podczas wchodzenia w zakręty. Dodatkowo zapewnia jeszcze wyższą stabilność podczas zmiany pasa ruchu przy dużych prędkościach. Jednocześnie zapewnia większą zwrotność w ruchu miejskim dzięki zmniejszeniu promienia skrętu o 0,4 metra. Udoskonalone prowadzenie jest przekazywane kierowcy poprzez nową generację kierownicy o designie wzorowanym na 918 Spyder. Standardowa kierownica ma średnicę 375 milimetrów; opcjonalna kierownica GT sportowa ma 360 milimetrów. Dla nieograniczonej codziennej praktyczności, Porsche dostarcza system hydrauliczny zintegrowany z podnoszącymi cylindrami w kolumnach przedniej osi. Naciśnięcie przycisku zwiększa prześwit przy dolnym spojlerze o 40 milimetrów w ciągu pięciu sekund i zapobiega uderzeniu podwozia pojazdu o ziemię, na przykład podczas pokonywania stromych wyjazdów z garażu.

System łączności i infotainment: PCM z wyświetlaczem wielodotykowym i nowymi funkcjami

Całkowicie nowy system łączności i infotainment PCM, który jest standardem, integruje nowe funkcje z wyświetlaczem wielodotykowym w konsoli centralnej, który ma teraz siedmiocalowy format. Również w standardzie system nawigacji może być obsługiwany jak smartfon i przetwarzać dane wprowadzane ręcznie. Kierowcy mogą uzyskać dostęp do informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, co pozwala im na uzyskanie przeglądu sytuacji drogowej w ich okolicy oraz na trasie. Dodatkowo, telefony komórkowe i smartfony mogą być teraz integrowane szybciej, łatwiej i bardziej wszechstronnie niż kiedykolwiek wcześniej przez Wi-Fi, Bluetooth lub kabel. Oznacza to, że zarówno usługi związane z pojazdem, jak zdalny dostęp do danych pojazdu, jak również usługi internetowe, takie jak Google Street View i radio internetowe są dostępne. Te usługi są na bieżąco rozwijane i doskonalone.

Nowe Porsche 911 Carrera 4 oraz 911 Targa 4 pojawią się na rynku niemieckim od końca stycznia 2016 roku w następujących cenach, w tym VAT i krajowym wyposażeniu:

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.