Najlepszym kompromisem między kabrioletem a coupé była nadwozie Targa. To była idealna odpowiedź na sztywną konstrukcję i piękno jazdy pod gołym niebem.
Pierwsze modele miały plastikową tylną szybę i miękki dach, natomiast model Porsche Targa 4 z 2020 roku wyposażono w szeroką panoramiczną tylną szybę bez słupka C oraz miękki dach, który chował się za pomocą przycisku i znikał w ciągu 19 sekund za kabiną.
Przednia część samochodu robiła wrażenie nowym wzorem zderzaka i przedniego spojlera. Wydawało się, że dział silnikowy i dział hamulcowy walczyły o jak najwięcej wlotów powietrza z przodu pojazdu, co dało niemal równomierny podział między nimi. Słupek B był srebrny, niezależnie od koloru samochodu. Z tyłu, trzecie światło hamowania imitowało cyfrę 11, gdy było włączone.
Wnętrze Carrera 4 było wyposażone we wszystkie wygodne i luksusowe elementy wymagane przez ekskluzywny samochód sportowy, jakim jest Porsche 911. Fotele sportowe i wykończenia miały premium wygląd. Zestaw wskaźników miał klasyczne pięć zegarów, ale tylko obrotomierz był analogowy. Pozostałe cztery to wyświetlacze TFT. W centralnej części deski rozdzielczej zainstalowano ekran o przekątnej 10,9 cala dla PCM (Porsche Communication Management).
Silnik typu flat-six pod pokrywą silnika to 3,0-litrowy silnik turbo o mocy 385 KM. Standardowo był połączony z nową 8-biegową automatyczną skrzynią (PDK), ale 7-biegowa skrzynia manualna była dostępna bez dodatkowych opłat. System napędu na wszystkie koła został ulepszony pod kątem efektywności paliwowej. Porsche Activ Suspension Management było standardowym wyposażeniem.
Porsche kończy swoją trójkę sportowych samochodów w sam raz na lato: po Coupé i Cabriolecie, trzecia wersja nadwoziowa nowej generacji 911 zadebiutowała w postaci modeli Porsche 911 Targa 4 i 911 Targa 4S z napędem na wszystkie koła. Cechą charakterystyczną Targi pozostaje innowacyjny, w pełni automatyczny system dachowy, a tak jak w legendarnym oryginalnym modelu Targa z 1965 roku, ma charakterystyczny szeroki łuk zabezpieczający, ruchomy fragment dachu nad przednimi siedzeniami oraz okrągłe tylne okno. Dach można wygodnie otworzyć i zamknąć w zaledwie 19 sekund.
Napędzany jest silnikiem typu boxer o sześciu cylindrach i pojemności trzech litrów z podwójnymi turbosprężarkami: Porsche 911 Targa 4 generuje teraz 283 kW (385 KM) i w połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono przyspiesza od zera do 100 km/h w zaledwie 4,2 sekundy – o jedną dziesiątą szybciej niż wcześniej. Silnik w modelu 911 Targa 4S osiąga moc 331 kW (450 KM) i osiąga 100 km/h w zaledwie 3,6 sekundy w tych samych warunkach – o cztery dziesiąte szybciej od swojego poprzednika. Prędkość maksymalna modelu 911 Targa 4 wynosi 289 km/h (o dwa km/h więcej), natomiast 4S osiąga 304 km/h (o trzy km/h więcej).
Oba sportowe samochody są standardowo wyposażone w ośmiobiegową skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem (PDK) oraz inteligentny napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM), aby zapewnić maksymalną przyjemność z jazdy. Alternatywnie, 911 Targa 4S można zamówić z nowo opracowaną siedmiobiegową skrzynią manualną, z której korzysta pakiet Sport Chrono. Nowa technologia została również włączona, aby rozszerzyć zakres funkcji dla obu modeli 911, a po raz pierwszy dostępny jest Porsche InnoDrive, który obejmuje adaptacyjny tempomat. Dzięki ulepszonej funkcji Smartlift, prześwit można zaprogramować tak, aby został podniesiony do codziennego użytku. Lista opcji została uzupełniona o szeroki asortyment od Porsche Tequipment oraz nowe opcje personalizacji od Porsche Exclusive Manufaktur. Porsche dodatkowo rozszerzy kombinację tradycyjnych elementów stylu, ponadczasowego designu i nowoczesnej technologii w specjalnej edycji 911 Targa, która zadebiutuje w czerwcu.
Efektywny silnik biturbo boxer
Tak jak modele 911 Carrera, oba warianty Porsche 911 Targa korzystają z zwiększonej mocy, jaką zapewniają turbodoładowane sześciocylindrowe silniki boxer o pojemności trzech litrów. Zarówno osiągi, jak i codzienna użyteczność zyskują na tym. Silnik w 911 Targa 4 generuje 283 kW (385 KM) przy 6,500 obrotów na minutę, co stanowi wzrost o 11 kW (15 KM) w porównaniu do poprzednika. Maksymalny moment obrotowy wynosi 450 niutonometrów i jest dostępny w szerokim zakresie obrotów od 1,950 do 5,000 RPM. Z mocą 331 kW (450 KM) 911 Targa 4S generuje o 22 kW (30 KM) więcej niż jego poprzednik i uzyskuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 530 Nm (wzrost o 30 Nm) w zakresie od 2,300 do 5,000 RPM.
Ulepszony napęd na wszystkie koła dla lepszej przyczepności
Udoskonalone osiągi nowych modeli z napędem na wszystkie koła idą w parze z dalszym rozwojem napędu na oś przednią. Sprzęgło i zespół różnicowy są chłodzone wodą i mają wzmocnione tarcze sprzęgłowe dla większej odporności i wyższej nośności. Zwiększony moment obrotowy na sprzęgle poprawia jego precyzję regulacji oraz funkcję dodatkowego napędu na oś przednią. W sumie, ulepszony napęd na oś przednią z PTM (Porsche Traction Management) przyczynia się do jeszcze lepszej przyczepności w każdych warunkach drogowych.
Dalszy rozwój podwozia dla większego komfortu i bezpieczeństwa
Elektronicznie sterowany system zmiennego tłumienia PASM (Porsche Active Suspension Management) jest częścią standardowego wyposażenia nowych modeli 911 Targa. System ten automatycznie dostosowuje charakterystykę tłumienia w zależności od komfortu jazdy i prowadzenia do każdej sytuacji drogowej i ma dwie ręcznie regulowane mapy: Normal i Sport. Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), który obejmuje elektroniczną blokadę tylnego różnicowego z całkowicie zmiennym rozkładem momentu obrotowego, jest standardowo przewidziany dla Targa 4S i dostępny jako opcja dla Targa 4. Podobnie, jak inne modele ósmej generacji Porsche 911, modele Targa są standardowo wyposażone w tryb Porsche Wet. Czujniki umieszczone w nadkolach przednich są w stanie wykrywać wodę na nawierzchni drogi, a jeśli zostaną zarejestrowane znaczne ilości wody, sygnał w kokpicie sugeruje kierowcy ręczne przełączenie na tryb Wet. Reakcja napędu jest następnie dostosowywana do warunków, aby zapewnić maksymalną stabilność jazdy.
Ustawienie dynamiki jazdy dla 911 Targa 4 obejmuje opony 235/40 ZR na 19-calowych felgach aluminiowych na osi przedniej oraz opony 295/35 ZR na 20-calowych kołach na osi tylnej. Standardowo model 4S wyposażony jest w opony 245/35 ZR na swoich 20-calowych przednich kołach oraz 305/30 ZR na tylnej osi 21-calowej. W Targa 4 hamowanie obsługiwane jest na obu osiach przez tarcze hamulcowe o średnicy 330 mm z czarnymi czterotłoczkowymi stałymi zaciskami. Czerwone zaciski hamulcowe Targa 4S mają sześć tłoczków na osi przedniej, cztery na tylnej, a ich tarcze mają średnicę 350 mm z przodu i z tyłu. Opcjonalnie dostępne jest także ceramiczne hamulce kompozytowe Porsche (PCCB).
Ekstrawagancki design Targa z nowoczesną interpretacją
Zewnętrzna część Porsche 911 Targa charakteryzuje się elementami designu swojej generacji modelu 992. W porównaniu do swoich poprzedników, jego nadwozie ma znacznie bardziej wyraźne nadkola z przodu, a między swoimi reflektorami LED, maska ma charakterystyczne wgłębienie, które nawiązuje do designu pierwszych generacji 911. Tył dominowany jest przez szerszy, zmienny spoiler tylni oraz elegancką, zintegrowaną listwę świetlną. Z wyjątkiem przednich i tylnych sekcji, cała zewnętrzna powłoka wykonana jest z aluminium.
Wnętrze nawiązuje do modeli 911 Carrera i charakteryzuje się wyraźnymi, prostymi liniami deski rozdzielczej oraz zagłębionymi wskaźnikami. Inspiracją były tutaj modele 911 z lat 70-tych. Oprócz centralnego wskaźnika obrotów – bardzo charakterystycznego dla Porsche – dwa cienkie, bezramkowe wyświetlacze o nieregularnym kształcie rozszerzają informacje udostępniane kierowcy. Kompaktowa jednostka przełączająca z pięcioma przyciskami umożliwia bezpośredni dostęp do ważnych funkcji pojazdu i znajduje się poniżej 10.9-calowego ekranu centralnego Porsche Communication Management (PCM). Standardowe funkcje PCM obejmują nawigację online opartą na danych zbiorowych oraz Connect Plus z Apple Car Play®.
Model nowej klasy samochodów sportowych od 1965 roku
Model 1965 911 Targa 2.0 był przełomowym pojazdem dla całkowicie nowego rodzaju samochodu. Początkowo reklamowany jako „bezpieczny kabriolet z belką przeciwprzewrotową”, Targa z demontowanym dachem szybko zyskała na popularności jako niezależna koncepcja i stała się ikoną stylu. Do dziś Porsche nieprzerwanie łączy w 911 Targa dwa światy: zalety jazdy bez dachu w kabriolecie z codziennym komfortem i bezpieczeństwem coupé.
Ceny