Podczas gdy model Targa 4 dostarczał wielu emocji i radości z jazdy, Targa 4 S oferowała jeszcze więcej mocy dzięki dodatkowym 65 KM w silniku.
Pierwsze modele miały plastikową tylną szybę i miękki dach, natomiast model Porsche Targa 4 S z 2020 roku wyposażony był w szeroką panoramiczną szybę tylną bez słupka C oraz miękki dach, który chował się za kabiną w ciągu 19 sekund, po naciśnięciu przycisku.
Przód samochodu imponował nowym wyglądem zderzaka i dolnej osłony. Wydawało się, że dział silnikowy i dział hamulcowy starały się o więcej wlotów powietrza z przodu auta, co zaowocowało niemal równomiernym ich rozmieszczeniem. Słupki B były w kolorze srebrnym, niezależnie od koloru nadwozia. Z tyłu, trzecie światło hamowania przypominało cyfrę 11, gdy było włączone.
Wewnątrz Carrera 4 S była wyposażona we wszystkie luksusowe elementy i komfort, jakich oczekuje się od ekskluzywnego samochodu sportowego takiego jak Porsche 911. Fotele sportowe i wykończenia miały premium look. Zestaw wskaźników składał się z klasycznych pięciu tarcz, z czego tylko obrotomierz był analogowy. Pozostałe cztery to wyświetlacze TFT. W centralnej części deski rozdzielczej zainstalowano 10,9-calowy ekran dla systemu PCM (Porsche Communication Management).
Pod pokrywą silnika znajdował się silnik typu flat-six o pojemności 3.0 litra z turbodoładowaniem, osiągający moc 450 KM. Standardowo był połączony z nową 8-biegową automatyczną skrzynią biegów (PDK), ale dostępna była również 7-biegowa skrzynia manualna bez dodatkowych kosztów. System napędu na wszystkie koła został udoskonalony pod kątem efektywności paliwowej. System Porsche Activ Suspension Management był wyposażeniem standardowym.
Porsche dopełnia swoje sportowe trio na lato: po modelach Coupé i Cabriolet, trzecia wersja nadwoziowa nowej generacji 911 debiutuje z modelem Porsche 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4S z napędem na wszystkie koła. Wyjątkową cechą Targi pozostaje innowacyjny, w pełni automatyczny system dachu, który podobnie jak legendarny oryginalny model Targa z 1965 roku, charakteryzuje się szeroką obręczą roll-hoop, ruchomą sekcją dachu nad przednimi siedzeniami oraz okrągłym tylnym oknem. Dach można wygodnie otworzyć i zamknąć w zaledwie 19 sekund.
Pojazd napędza sześciocylindrowy, trzycylindrowy silnik typu boxer z podwójnym turbodoładowaniem: Porsche 911 Targa 4 osiąga moc 283 kW (385 KM) i w połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,2 sekundy – o jedną dziesiątą sekundy szybciej niż wcześniej. Silnik w modelu 911 Targa 4S ma moc 331 kW (450 KM) i osiąga prędkość 100 km/h w zaledwie 3,6 sekundy w tych samych warunkach – o cztery dziesiąte sekundy szybciej niż jego poprzednik. Maksymalna prędkość 911 Targa 4 wynosi 289 km/h (zwiększona o dwa km/h), natomiast 4S osiąga 304 km/h (wzrost o trzy km/h).
Oba modele sportowe są standardowo wyposażone w ośmiobiegową skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem (PDK) i inteligentny napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM), co zapewnia maksymalną przyjemność z jazdy. Alternatywnie, model 911 Targa 4S można zamówić z nowo opracowaną siedmiobiegową skrzynią manualną, z którą w zestawie znajduje się pakiet Sport Chrono. Nowe technologie zostały również zintegrowane, aby rozszerzyć zakres funkcji obu modeli 911, a po raz pierwszy dostępny jest Porsche InnoDrive, który obejmuje adaptacyjny tempomat. Dzięki ulepszonej funkcji Smartlift można zaprogramować prześwit, aby był podnoszony na co dzień. Lista opcji została rozszerzona o szeroką gamę akcesoriów od Porsche Tequipment oraz nowe możliwości personalizacji od Porsche Exclusive Manufaktur. Porsche planuje dodatkowo rozszerzyć połączenie tradycyjnych elementów stylowych, ponadczasowego designu i nowoczesnej technologii w specjalnej edycji 911 Targa, która zadebiutuje w czerwcu.
Wydajny silnik biturbo boxer
Podobnie jak modele 911 Carrera, oba warianty Porsche 911 Targa korzystają z wzrostu mocy zapewnianej przez turbodoładowane silniki boxer o pojemności trzech litrów i sześciu cylindrach. Korzyści przynoszą zarówno osiągi, jak i codzienna użyteczność. Silnik w 911 Targa 4 generuje moc 283 kW (385 KM) przy 6,500 obr./min, co stanowi wzrost o 11 kW (15 KM) w porównaniu do poprzednika. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 450 niutonometrów jest dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika od 1,950 do 5,000 obr./min. Z mocą 331 kW (450 KM), 911 Targa 4S osiąga o 22 kW (30 KM) więcej niż jego poprzednik, generując maksymalny moment obrotowy wynoszący 530 Nm (wzrost o 30 Nm) w zakresie od 2,300 do 5,000 obr./min.
Ulepszony napęd na wszystkie koła dla lepszej przyczepności
Zwiększona wydajność nowych modeli z napędem na wszystkie koła idzie w parze z dalszym rozwojem napędu na przednią oś. Sprzęgło i jednostka różnicowa są chłodzone wodą i mają wzmocnione tarcze sprzęgłowe dla większej wytrzymałości i wyższej nośności. Zwiększony moment obrotowy przy sprzęgle poprawia jego precyzję ustawienia oraz funkcję dodatkowego napędu na przednią oś. W sumie, ulepszony napęd przedniej osi z PTM (Porsche Traction Management) przyczynia się do jeszcze lepszej przyczepności w każdych warunkach drogowych.
Dalszy rozwój zawieszenia dla większego komfortu i bezpieczeństwa
Elektronicznie sterowany system zmiennego tłumienia PASM (Porsche Active Suspension Management) jest standardowym wyposażeniem nowych modeli 911 Targa. System ten automatycznie dostosowuje charakterystykę tłumienia w zakresie komfortu jazdy i prowadzenia do każdej sytuacji drogowej i ma dwa ręcznie regulowane profile: Normal i Sport. Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), który obejmuje elektroniczny blokadę tylnego dyferencjału z całkowicie zmienną dystrybucją momentu obrotowego, jest standardowym wyposażeniem modelu Targa 4S i dostępny jako opcja w modelu Targa 4. Tak jak inne warianty ósmej generacji Porsche 911, modele Targa są również standardowo wyposażone w tryb Porsche Wet. Czujniki zamontowane w nadkolach przednich są w stanie wykrywać wodę na nawierzchni drogi i, jeśli zostanie wykryta znaczna ilość wody, sygnał w kokpicie zaleca kierowcy ręczne włączenie trybu Wet. Reakcja napędu jest następnie dostosowywana do warunków, aby zapewnić maksymalną stabilność jazdy.
Ustawienie dynamiki jazdy dla 911 Targa 4 obejmuje opony 235/40 ZR na 19-calowych felgach aluminiowych na przedniej osi oraz opony 295/35 ZR na 20-calowych kołach na tylnej osi. Model 4S standardowo wyposażony jest w opony 245/35 ZR na przednich 20-calowych kołach i opony 305/30 ZR na tylnych 21-calowych. W modelu Targa 4, hamowanie odbywa się na obu osiach dzięki tarczom hamulcowym o średnicy 330 mm z czarnymi, czterotłoczkowymi monoblokowymi zaciskami. Zaciski hamulcowe w kolorze czerwonym w modelu Targa 4S mają sześć tłoków na przedniej osi i cztery na tylnej, a ich tarcze mają średnicę 350 mm z przodu i z tyłu. Opcjonalnie można zamówić ceramiczne hamulce kompozytowe Porsche (PCCB).
Ekstrawagancki design Targi z nowoczesną interpretacją
Eksterior Porsche 911 Targa charakteryzuje się elementami designu generacji modelu 992. W porównaniu do swoich poprzedników, jego nadwozie ma znacznie bardziej wyraźne nadkola z przodu, a między jego reflektorami LED, maska ma charakterystyczne wgniecenie nawiązujące do designu pierwszych generacji 911. Jego tył dominuje szerszy, zmiennie wysuwający się tylny spojler oraz elegancka, bezszwowa listwa świetlna. Z wyjątkiem części przedniej i tylnej, cała zewnętrzna powłoka wykonana jest z aluminium.
Wnętrze nawiązuje do modeli 911 Carrera i charakteryzuje się wyraźnymi i prostymi liniami deski rozdzielczej oraz wkomponowanymi wskaźnikami. Inspiracją były modele 911 z lat 70. Obok centralnego obrotomierza – będącego definicyjną cechą Porsche – dwa cienkie, bezramkowe wyświetlacze formowane rozszerzają informacje przekazywane kierowcy. Kompaktowa jednostka sterująca z pięcioma przyciskami do bezpośredniego dostępu do ważnych funkcji pojazdu znajduje się poniżej 10.9-calowego ekranu centralnego systemu Porsche Communication Management (PCM). Standardowe funkcje PCM obejmują nawigację online na podstawie danych z grupy oraz Connect Plus z Apple Car Play®.
Model nowej klasy samochodów sportowych od 1965 roku
Model 911 Targa 2.0 z 1965 roku był pionierem zupełnie nowego typu samochodu. Początkowo reklamowany jako „bezpieczny kabriolet z antywłamaniową barierą”, Targa, z odpinanym dachem, szybko zdobyła status niezależnej koncepcji i stała się ikoną stylu. Aż do dziś Porsche kontynuuje łączenie dwóch światów w 911 Targa: zalet jazdy w samochodzie bez dachu z codziennym komfortem i bezpieczeństwem coupé.
Ceny