Ikoniczny Porsche 911 powstał w 1964 roku i stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych samochodów sportowych na świecie. Jego kształt pozostał niezmienny na przestrzeni lat, z pochyloną tylną częścią nadwozia.
Model 911 zaprezentowano jako samochód koncepcyjny na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1963 roku, jako następcę modelu 356. Wersja produkcyjna ukazała się rok później, jako model z 1965 roku. Na początku oferowano go tylko jako coupé. W 1967 roku wprowadzono wersję z otwartym dachem, nazwaną Targa.
Od przodu wyglądał jak standardowy 911 aż do słupków A, z „żabimi oczami” i płaską niską klapą bagażnika. Samochód miał chromowane zderzaki z gumowymi listwami oraz chromowaną kratkę klaksonu pod reflektorami. Logo Porsche na masce było złote. Zainstalowano chromowaną rolkę jako słupek B. Stąd na tyłach znajdowała się duża, składana plastikowa szyba, którą można było zdjąć i schować w bagażniku.
Wnętrze pojazdu miało prosty, płaski układ deski rozdzielczej. Koncepcja pięciu wskaźników utrzymała się na przestrzeni lat. Inną cechą charakterystyczną Porsche 911 było umiejscowienie kluczyka do stacyjki bliżej okna, podczas gdy w większości innych pojazdów znajdował się on bliżej środka samochodu. Już w tamtym czasie Porsche oferowało luksusowe wnętrze, z skórzanymi siedzeniami i drewnianymi panelami. Na desce rozdzielczej zainstalowano radio Blaupunkt.