Targa to odpowiedź Porsche na potrzeby entuzjastów, którzy pragnęli doświadczenia jazdy z otwartym dachem, ale bez kompromisów związanych z kabrioletem.
Wiadomo, że przycięcie konstrukcji monocoque, aby stworzyć kabriolet, wymaga wzmocnień, aby samochód pozostał bezpieczny. Z tego powodu niektóre elementy muszą być dodane, aby stworzyć podwozie i uzyskać sztywniejszą platformę. Jednak w 1974 roku niemal niemożliwe było zbudowanie lekkiego kabrioletu, który byłby tak sztywny jak coupé. Dlatego wersja Targa oferowała dobrą alternatywę z demontowalnym panelu tekstylnym nad przednimi siedzeniami.
Model z 1974 roku został po raz pierwszy przeprojektowany w historii tego samochodu. Wysoka konstrukcja zderzaka z czarnymi plastikowymi osłonami po bokach, które absorbowały wstrząsy, była kluczowym elementem auta. Dach został przecięty między krawędzią szyby a architekturą zabezpieczającą nad słupkiem B. W przeciwieństwie do swojego odpowiednika coupé, Targa miała bardzo dużą tylną szybę, zakrzywioną i ukształtowaną wokół profilu samochodu, eliminując słupek C. Jednak profil auta pozostał taki sam jak w modelu 911.
Wewnątrz kokpit wyposażony był w sportowe fotele z przodu i dwa mniejsze z tyłu, które były trudne w użytkowaniu. Zestaw wskaźników z pięcioma tarczami oferował informacje dotyczące ciśnienia oleju, temperatury oleju, poziomu paliwa, obrotomierza na środku, prędkościomierza oraz analogowego zegarka z prawej strony. Kontrole wentylacji umieszczono na tej samej wysokości co kierownicę i stereo.