Wersja 991 Porsche 911 Turbo została zaprezentowana w 2013 roku, z okazji 40-lecia niemieckiej marki. Trzy lata później, kultowy model przeszedł delikatny lifting.
Niezapomniany kształt Porsche 911 to jeden z nielicznych na świecie, który nie potrzebuje znaku firmowego, by wiadomo było, że to Porsche. Dwie inne ikony to Volkswagen Beetle i Land Rover Defender. Trzy kultowe samochody, które przekroczyły granicę nowego tysiąclecia.
Wersję po liftingu 991 nazwano 991.2. Z przodu pojazdu zmieniono design, dodając boczne wloty powietrza oraz wąskie światła LED, a podwójne wstawki podkreślały szerokość samochodu, podobnie jak dodatkowy fin w głównym wlocie. Z boku standardowo zamontowano nowe 20-calowe felgi ze stopów lekkich. Klamki drzwi bez pokryw nadały samochodowi smuklejszy wygląd. Z tyłu, wysoki połysk chromowanych końcówek wydechu był charakterystyczny dla wersji Turbo, podczas gdy stal nierdzewna była specyficzna dla Turbo S.
Wnętrze wzbogacono o nowy system Porsche Communication Management (PCM) z nawigacją, który był standardowym wyposażeniem. System ten miał 7-calowy ekran dotykowy umieszczony na centralnej konsoli. W przeciwieństwie do swoich poprzedników, nowe PCM oferowało Google Maps z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym oraz Google StreetView. W standardzie znajdował się system audio Bose o mocy 555 watów z 12 głośnikami. Dla tych, którzy chcieli zapłacić więcej za lepszą jakość dźwięku, na liście opcji znajdował się system Burmeister o mocy 821 watów.
Pod maską, Porsche Turbo 991.2 oferowało dodatkowe 20 koni mechanicznych. Połączone było z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów (dwusprzęgłową) jako standard.
Porsche zacznie 2016 rok z mocnym akcentem, kiedy to modele 911 Turbo i 911 Turbo S zadebiutują na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Ameryce Północnej w Detroit w styczniu. Najwyższe modele 911 będą dostępne zarówno w wersji coupe, jak i kabriolet, a ich silniki będą oferować o 20 koni mechanicznych więcej niż wcześniej, mają ostrzejszy design oraz ulepszone funkcje. Silnik V6 z podwójną turbosprężarką o pojemności 3.8 litra napędzający 911 Turbo rozwija teraz moc 540 KM. Zwiększenie mocy osiągnięto dzięki zmodyfikowanym portom dolotowym w głowicach cylindrów, nowym wtryskiwaczom paliwa i wyższemu ciśnieniu paliwa. 911 Turbo S osiąga teraz moc 580 KM dzięki nowym turbosprężarkom z większym wirnikiem. Oprócz wyższego maksymalnego momentu obrotowego (553 lb-ft podczas zwiększonego doładowania w porównaniu do 523 lb-ft w Turbo), Turbo S ma również wyższą granicę obrotów silnika (7200 obr./min zamiast 7000). Porsche nadal jest jedynym producentem, który stosuje turbosprężarki o zmiennej geometrii wirnika w silnikach benzynowych.
Silniki mają teraz również dynamiczną funkcję doładowania, która poprawia reakcję na pedał gazu podczas dynamicznej jazdy. Utrzymuje ciśnienie doładowania podczas zmian obciążenia – tzn. gdy pedał gazu jest na chwilę zwolniony. Osiągane jest to poprzez przerwanie wtrysku paliwa, podczas gdy przepustnica pozostaje częściowo otwarta. W efekcie silnik reaguje na zmiany w przyspieszeniu praktycznie bez opóźnienia. Efekty tej funkcji są szczególnie wyraźne w trybach Sport i Sport Plus.
Ulepszenia układu napędowego zwiększają osiągi modeli 911 Turbo na jeszcze wyższy poziom niż wcześniej. Coupe 911 Turbo S przyspiesza od 0 do 60 mil na godzinę w 2.8 sekundy, co czyni je szybszym o 0.1 sekundy od swojego poprzednika. Jego maksymalna prędkość wynosząca 205 mil na godzinę wzrosła o 7 mil na godzinę. 911 Turbo osiąga 60 mil na godzinę z miejsca w 2.9 sekundy, a jego maksymalna prędkość to 198 mil na godzinę – o 2 mile na godzinę szybciej niż poprzedni model. Mimo zwiększonej mocy, zaawansowane elektroniczne zarządzanie silnikiem i skrzynią biegów z poprawionymi mapami zmiany biegów zmniejsza zużycie paliwa. Oceny zużycia paliwa EPA będą dostępne w późniejszym terminie.
Standardowym wyposażeniem wszystkich modeli Turbo jest: Sport Chrono Package z przełącznikiem trybów i przyciskiem Sport Response.
Pakiet Sport Chrono jest teraz standardem we wszystkich modelach 911 Turbo. Obejmuje nową kierownicę sportową GT w stylu 918 Spyder o średnicy 360 mm oraz wyposażoną w przełącznik trybów. Składa się z obrotowego pierścienia o stopniowanych pozycjach, który można wykorzystać do wyboru jednego z czterech trybów napędu: Normal, Sport, Sport Plus lub Individual. Ustawienie Individual pozwala kierowcy dostosować i zapisać preferencje dotyczące pojazdu, w tym strategię zmiany biegów PDK, reakcję na pedał gazu oraz kontrolę tłumienia. Kolejną nową funkcją pakietu Sport Chrono jest przycisk Sport Response. Po naciśnięciu czarnego przycisku umieszczonego w centrum przełącznika trybów, przygotowuje on silnik i skrzynię biegów do maksymalnej reakcji. W tym stanie pojazd może uzyskać optymalne przyspieszenie przez okres do 20 sekund.
System zarządzania stabilnością Porsche (PSM) w modelach 911 Turbo teraz oferuje nowy tryb PSM Sport. Naciśnięcie przycisku PSM na konsoli centralnej aktywuje tryb PSM Sport. Nowy tryb przenosi interwencję PSM na wyższy próg niż miało to miejsce w trybie Sport Plus w poprzednim modelu. Tryb PSM Sport pozwala kierowcy na bliższe podejście do granic możliwości pojazdu, na przykład na zamkniętym torze. Jednak PSM pozostaje aktywne, aby pomagać kierowcy w utrzymaniu stabilności pojazdu. Zgodnie z filozofią Porsche, która daje kierowcy możliwość pełnej kontroli nad pojazdem, długie naciśnięcie przycisku PSM całkowicie dezaktywuje system.
Pełny zestaw funkcji dynamicznych jazdy
Podwozie nowych modeli 911 Turbo z systemem PASM jako standard teraz oferuje jeszcze większy rozkład między wydajnością a komfortem. Ponadto, model 911 Turbo S oferuje pełen zestaw standardowego wyposażenia dla osiągów najwyższej klasy: aktywny program stabilizacji przechyłów PDCC jest standardem w modelu S, tak samo jak system Porsche Composite Ceramic Brake (PCCB). Nowe opcje dla wszystkich modeli 911 Turbo obejmują radarowy asystent zmiany pasa ruchu oraz system podnoszenia przedniej osi, który może zwiększyć prześwit o 40 mm (1.5 cala) mierzony na krawędzi zderzaka przedniego. Pakiet Sport Chrono, asystent parkowania z przodu i z tyłu, w tym kamera parkingowa oraz reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS) są teraz standardem we wszystkich modelach 911 Turbo. Oprócz wyższej wydajności, modele Turbo S oferują jeszcze szerszy zakres standardowego wyposażenia niż warianty Turbo, w tym 18-kierunkowe fotele Adaptive Sport Seats Plus skórzane, dwu-tonową skórzaną tapicerkę, reflektory LED z PDLS+, lusterka zewnętrzne w sportowym designie oraz wykończenie wnętrza z włókna węglowego.
Ostrzejszy design z nowymi cechami
Oczywiście nowa generacja 911 Turbo przyjmuje charakterystyczne cechy designu modeli 911 Carrera z 2017 roku, uzupełnione o typowe dla 911 Turbo elementy. Przeprojektowany przedni zderzak z bocznymi wlotami powietrza oraz wąskimi reflektorami LED z podwójnymi obramowaniami podkreśla szerokość samochodu, podobnie jak dodatkowe żebro w centralnym wlocie powietrza. Wszystkie modele są również wyposażone w nowe 20-calowe koła. Koła z centralnym mocowaniem w 911 Turbo S mają siedem podwójnych szprych zamiast dziesięciu. Oferowane w rozmiarze 9 J x 20 z przodu i 11.5 J x 20 z tyłu, nowe koła modeli 911 Turbo są o pół cala szersze, co jest równoważne rozmiarowi 911 Turbo S. Tak jak w modelach 911 Carrera, nowe klamki drzwiowe bez pokrywki zagłębienia nadają pojazdowi bardziej elegancki wygląd. Tylny zderzak został również dokładnie przeprojektowany. Trójwymiarowe tylne światła z czteroma punktami świetlnymi i aura-świetleniem, znane z serii 911 Carrera, przyciągają wzrok. Nowe modele mają również przeprojektowane podwójne końcówki wydechu. Jak wcześniej, Turbo S można wyróżnić dzięki końcówkom wydechu ze stali nierdzewnej w czarnym chromie, podczas gdy Turbo wyposażony jest w te w wysokim połysku. Nowy grill pokrywy tylnej jest teraz podzielony na trzy części: prawe i lewe sekcje mają podłużne wloty powietrza, a środkowa pokrywa jest oddzielona w celu optymalizacji indukcji powietrza do silnika.
Nowe Porsche Communication Management z nawigacją online
Podobnie jak w wszystkich wariantach 911 z 2017 roku, nowo opracowany system infotainment, PCM z nawigacją, jest standardem. System ten oferuje 7-calowy monitor multi-touch o wysokiej jakości szklanej powierzchni, który jest perfekcyjnie zintegrowany w konsoli centralnej i oferuje liczne nowe i rozszerzone funkcje łączności dzięki standardowemu modułowi Connect Plus. Nawigacja ma również dostęp do najnowszych informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym (Google® StreetView). Trasy i miejsca docelowe można wizualizować za pomocą obrazów 360-stopniowych oraz zdjęć satelitarnych (Google® Earth). Ponadto system potrafi teraz przetwarzać wprowadzenia odręczne. Dodatkowo kompatybilne telefony komórkowe i smartfony można teraz integrować szybciej, łatwiej i bardziej kompleksowo niż wcześniej za pomocą Wi-Fi, Bluetooth lub kabla. Wybrane funkcje pojazdu można teraz również kontrolować zdalnie. Jak w poprzednich modelach, system dźwiękowy Bose o mocy 555 watów z 12 głośnikami, aktywnym subwooferem i głośnikiem centralnym jest oferowany jako standard; system Burmester o mocy 821 watów z 12 głośnikami i 300-watowym aktywnym subwooferem można zamówić jako opcję.
Wprowadzenie na rynek i ceny
W Stanach Zjednoczonych nowa generacja Porsche 911 Turbo trafi do dealerów w kwietniu 2016 roku. Ceny podstawowe MSRP są następujące, bez opłat za dostawę:
911 Turbo
159,200 USD
911 Turbo Cabriolet
171,500 USD
911 Turbo S
188,100 USD
911 Turbo S Cabriolet