Każda generacja Porsche Turbo otrzymywała coraz więcej mocy i nowoczesnych technologii. Model 911 Turbo z 2020 roku nie był wyjątkiem, zachowując doskonałą równowagę między wysoką wydajnością a luksusowym wyposażeniem.
Pierwsza generacja Turbo została wprowadzona w 1975 roku i oferowała 260 KM. 35 lat później dodano do tego 380 KM, a od generacji 993 zastosowano również napęd na wszystkie koła.
Zewnętrzna część samochodu może nie być tak agresywna jak w niektórych innych modelach Porsche, takich jak GT3 czy GT2, ale nowy przedni zderzak opierał się na koncepcie „forma podąża za funkcją”. Trzy duże wloty powietrza wyglądały jakby było to wynikiem kompromisu między działem silnikowym a hamulcowym w kwestii miejsca na chłodzenie. Samochód miał 20-calowe przednie felgi i 21-calowe tylne. Pod pokrywą silnika producent zainstalował wentylatory chłodzące oraz intercoolery powietrza. Boczna wloty, charakterystyczne dla 911 Turbo, służyły do ładowania powietrza. Z tyłu znajdował się również duży, chowany skrzydło.
Wnętrze Turbo charakteryzowało się całkowicie nową deską rozdzielczą. Obrotomierz był jedynym analogowym wskaźnikiem w zestawie wskaźników. Obok niego znajdowały się dwa wyświetlacze TFT. Na desce rozdzielczej, na poziomie sportowej kierownicy z łopatkami do zmiany biegów, znajdował się ekran jednostki multimedialnej PCM (Porsche Communication Management). Pakiet świetlny oferował cieńsze i lżejsze fotele, zamiast 14-stopniowo regulowanych dla pasażerów z przodu.
Największym ulepszeniem była część inżynieryjna pojazdu. Oferował nowo opracowany silnik 3,75 litra z bezpośrednim wtryskiem. Zasilany był przez parę turbosprężarek VTG (zmienna geometria turbosprężarki) o łącznej mocy 580 KM (o 40 KM więcej niż jego poprzednik). Był połączony z standardową 8-biegową automatyczną skrzynią biegów PDK (dual-clutch) z opcją 7-biegowej manualnej skrzyni biegów.
Każda generacja Porsche 911 Turbo potwierdza swoje miejsce jako globalny wzorzec w kategorii supersamochodów. Od 1975 roku utrzymuje tę reputację, ciągle doskonaląc połączenie emocjonującej wydajności z codzienną użytecznością, oferując nieustanną moc w połączeniu z dbałością o efektywność. Najnowsza generacja modelu dwuplus-dwuosobowego jest ponad dwukrotnie mocniejsza od oryginalnego 911 Turbo, które napędzane było silnikiem flat-six o pojemności trzech litrów i mocy 260 KM. W ciągu ostatnich 45 lat Porsche 911 Turbo stało się szybsze i wygodniejsze, ale zawsze pozostaje wierne swojemu pierwotnemu charakterowi – fascynującej mieszance pionierskiego ducha i tradycji.
Nowa generacja Porsche 911 Turbo Coupé i Cabriolet znajduje się poniżej flagowego modelu 911 Turbo S, zaprezentowanego na początku tego roku. Z silnikiem flat-six, twin-turbo o mocy 580 KM, Porsche 911 Turbo oferuje o 40 KM więcej niż poprzednia generacja, dzięki czemu osiąga czas poniżej trzech sekund na przyspieszenie od 0 do 62 mph; konkretnie w 2,8 sekundy (o 0,2 sekundy szybciej niż wcześniej). Pomaga w tym 750 Nm momentu obrotowego przy niskich obrotach (+ 40 Nm), bez limitu czasu doładowania, co sprawia, że szybkie sprinty są bardziej spontaniczne i łatwiejsze. W ten sposób parametry mocy, przyspieszenia i momentu obrotowego nowego 911 Turbo odpowiadają tym z poprzedniego modelu 911 Turbo S.
Silnik sześciocylindrowy typu flat 'boxer’ o pojemności 3 745 cm³ w Porsche 911 Turbo nowo wyposażono w symetryczne turbosprężarki VTG z elektrycznie sterowanymi zaworami obejściowymi. System VTG dostosowuje doładowanie powietrza do prędkości obrotowej silnika i obciążenia. Dzięki symetrycznemu układowi, wirniki kompresora i turbiny turbosprężarki obracają się w przeciwnych kierunkach. W połączeniu z nowym systemem chłodzenia powietrza i zastosowaniem precyzyjnych wtryskiwaczy piezoelektrycznych, te innowacje poprawiają reakcję na pedał gazu, charakterystykę momentu obrotowego i pozwalają silnikowi swobodniej się wkręcać na obroty.
Moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie cztery koła za pośrednictwem ośmiobiegowej skrzyni biegów PDK z ustawieniami specyficznymi dla Turbo; maksymalna prędkość pozostaje niezmieniona i wynosi 199 mph tam, gdzie jest to dozwolone. Modele 911 Turbo osiągają zużycie paliwa wg WLTP wynoszące od 22,6 do 23,5 mpg, co odpowiada 271 – 284 g/km CO2.
Oś przednia oferuje dodatkowe 42 mm szerokości toru w porównaniu do poprzedniej generacji Porsche 911 Turbo, co zapewnia większą precyzję kierowania, a także korzysta z nowych opon o średnicy 20 cali i szerokości 255/35 z przodu. Podobnie, trakcja na osi tylnej została poprawiona dzięki zwiększeniu szerokości toru o 10 mm, wspieranej przez opony 315/30 na 21-calowych kołach. Całkowita przyczepność przód:tył kontrolowana jest przez aktywny system napędu na cztery koła Porsche Traction Management, który może teraz przenosić wyższe wartości momentu obrotowego na oś przednią.
System hamulcowy również został zaktualizowany, aby wspierać szersze możliwości dynamiczne; żeliwne tarcze hamulcowe z przodu mają teraz średnicę 408 mm (+ 28 mm) i szerokość 36 mm (+2 mm). Oś tylna wyposażona jest w tarcze hamulcowe o szerokości 30 mm i średnicy 380 mm. Tarcze zaciskane są przez charakterystyczne czerwone stałe zaciski.
Wprowadzono również dwie różne wersje zawieszenia: standardowe zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM) oferuje większy zakres między sportową responsywnością a komfortem jazdy. Opcjonalne sztywniejsze zawieszenie PASM Sports obniżone o 10 mm jeszcze bardziej zwiększa zwinność nowego 911 Turbo. Taka konfiguracja zapewnia jeszcze większą stabilność podczas jazdy z dużymi prędkościami, szczególnie na torach wyścigowych. Opcjonalny hydrauliczny system aktywnej stabilizacji Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) oraz ceramiczny system hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) z dziesięciotłoczkowymi stałymi zaciskami na przednich tarczach umożliwiają dodatkową personalizację dynamiczną.
Z charakterystycznym przodem i wyróżniającymi się reflektorami LED, kształt Porsche 911 Turbo płynie w kierunku muskularnego wyglądu, podobnego do 911 Turbo S. W ten sposób zewnętrzny design nowego 911 Turbo kontynuuje tradycję potężnych sportowych samochodów z napędem na tylne koła z Stuttgartu, z szerokimi ramionami podkreślającymi zwiększone osiągi na drodze.
Typowa filozofia projektowa Porsche, polegająca na tym, że forma podąża za funkcją, znajduje swoje odzwierciedlenie w typowym tylnym spojlerze Turbo, a tutaj wzmacniana adaptacyjna aerodynamika nowego Porsche 911 Turbo jest szczególnym technicznym wyróżnieniem. Obejmuje ona elektronicznie sterowane klapy chłodzenia powietrza z przodu, większy aktywny przedni spojler oraz zmienny tylny spojler o większej powierzchni. Wloty powietrza na tylnych panelach, które były long-lasting design features of the 911 Turbo, teraz pobierają powietrze indukcyjne zamiast powietrza chłodzącego, które pobierały wcześniej, podczas gdy intercoolery doładowania powietrza są teraz umieszczone bezpośrednio w strumieniu powietrza pod tylną pokrywą. Ciągła listwa świetlna z LED-owymi tylnymi światłami oraz nowa kratka tylnej pokrywy z żaluzjami i srebrnymi paskami wykończeniowymi dopełniają design tylnej części pojazdu.
Wygląd i osiągi pojazdu można jeszcze bardziej podkreślić za pomocą opcjonalnych pakietów Lightweight Design i Sports. Pakiet Lightweight Design dla Coupé zmniejsza wagę pojazdu o 30 kg. Osiąga się to dzięki zastosowaniu lekkich foteli kubełkowych, rezygnacji z tylnych siedzeń i mniejszej ilości izolacji, co oznacza, że kierowcy mogą jeszcze bardziej cieszyć się dźwiękiem silnika. Można go dodatkowo wzmocnić dzięki sportowemu układowi wydechowemu, który jest dostępny po raz pierwszy w Porsche 911 Turbo.
Pakiet Sports zawiera pakiet 911 Turbo Sport Design oraz dodatkowe elementy w kolorze czarnym i z włókna węglowego, a także ekskluzywne lampy tylne.
Za kierownicą nowego 911 Turbo, podstawowe elementy nowoczesnego wnętrza odpowiadają tym znanym z modeli 911 Carrera, a najbardziej wyraźnie z interfejsami Porsche Advanced Cockpit oraz Direct Touch Control. Centralny ekran systemu Porsche Communication Management (PCM) ma 10,9 cala, a jego architektura została zaprojektowana z myślą o szybkim i intuicyjnym użytkowaniu. Obszerna lista standardowego wyposażenia obejmuje elektrycznie sterowane sportowe fotele z 14 ustawieniami, pakiet Sport Chrono, sportową kierownicę GT z łopatkami do zmiany biegów, przyciski wielofunkcyjne i trybowe oraz dźwięk audio dostarczany przez potężny system dźwiękowy BOSE® Surround Sound System. Dostępnych jest wiele opcji dalszej personalizacji, w tym Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem, asystent pasa ruchu z rozpoznawaniem znaków drogowych, Night Vision Assist, Surround View oraz system dźwiękowy Burmester® High-End Surround Sound System.
Nowe modele są już dostępne do zamówienia w centrach Porsche w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Cena wyjściowa Porsche 911 Turbo Coupé wynosi 134 400,00 GBP, a 911 Turbo Cabriolet – 143 560,00 GBP.