Był to pierwszy Porsche Turbo chłodzone wodą i od razu zyskało uznanie niemieckiego producenta samochodów. Jego wygląd przyciągał wzrok, a silnik był testowany na torze wyścigowym.
Kiedy zostało wprowadzone na rynek, nagle sprawiło, że konkurencja wydawała się przestarzała. Jego system napędu na wszystkie koła oraz połączenie osiągów z komfortem sprawiły, że stało się jednym z najlepszych wyborów na rynku, a nowi nabywcy nie przejmowali się zbytnio brakiem silnika chłodzonego powietrzem. Było szybsze od większości swoich konkurentów i prawie tak samo komfortowe jak brytyjskie samochody GT.
Z zewnątrz, przedni zderzak przyciągał uwagę dzięki dużym trzema wlotami powietrza potrzebnymi do chłodzenia chłodnic. Po bokach umieszczono kolejną parę wlotów powietrza, które miały na celu zasilenie dużych turbosprężarek, zainstalowanych z przodu tylnych kół. Szerokie tylne błotniki wyglądały muskularnie. Na wierzchu pokrywy silnika dodano stałe skrzydło.
W środku Porsche Turbo miało takie samo wnętrze jak Carrera 4 S, z sportowymi fotelami z przodu i dwoma miejscami z tyłu, które nadawały się dla małych psów. Niektóre standardowe wyposażenie było dostępne tylko jako opcja dla innych modeli 911, w tym wykończenie dachu z Alcantary. System nawigacyjny był dostępny tylko za dodatkową opłatą.