PORSCHE 911 Turbo (997) 2009-2011

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE 911 Turbo (997) 2009-2011

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE 911 Turbo (997) 2009-2011

Porsche 911 Turbo z 2010 roku zadebiutował równocześnie z wersją Cabriolet podczas Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2009 roku. Dzięki mocy 500 KM i napędowi na wszystkie koła, był samochodem sportowym na każdą porę roku.

Od momentu wprowadzenia Porsche Turbo do linii 911, był on uważany za flagowy model w gamie 911. Stanowił najlepsze połączenie osiągów, komfortu i luksusu dla superauta. A dzięki systemowi napędu na wszystkie koła, był prawdziwym, całorocznym samochodem sportowym.

W modelu z 2010 roku, samochód miał duże wloty powietrza oraz prostokątne światła kierunkowskazów LED. W bocznych wlotach powietrza, które służyły do chłodzenia przednich hamulców, projektant wkomponował światła dzienne LED, zamiast tradycyjnych świateł przeciwmgielnych. Reflektory miały opcjonalne dynamiczne światła, które poprawiały oświetlenie podczas pokonywania zakrętów dzięki mechanizmowi obrotowemu. Na górnej części tylnych błotników umieszczono podwójny wlot powietrza, który pomagał chłodzić silnik i dostarczać mu świeże powietrze. Spoiler na klapie silnika stanowił istotny element estetyczny, odróżniający Turbo od pozostałych modeli 911.

Pierwsze Porsche 911 Turbo pojawiło się w 1974 roku i oferowało moc 260 KM z silnika typu bokser o pojemności 3.0 litrów. Przechodząc do 2009 roku, nadal mamy pod tylną pokrywą silnik sześciocylindrowy, którego pojemność wzrosła do 3.8 litra. Zamiast jednego turbodoładowania, mamy dwa turbodoładowacze z Zmienną Geometrią Turbiny, cechą unikalną dla Porsche. Silnik był połączony z sześciobiegową skrzynią manualną lub siedmiobiegową skrzynią PDK (automatyczna skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem).

Przedstawiamy nowego Porsche 911 Turbo, który zadebiutował na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2009 roku. Porsche kolejny raz stawia najwyższe standardy w segmencie wydajnych samochodów sportowych. Rzeczywiście, rozwój Turbo, który zwiększa efektywność i obniża emisję zanieczyszczeń, a także poprawia dynamikę jazdy przy mniejszej wadze, wyraźnie wskazuje na przyszłość.

Dokładniej mówiąc, nowy topowy model Porsche zużywa do 16% mniej paliwa, rozwija moc o 20 KM, dostarcza moment obrotowy o 30 Nm więcej oraz przyspiesza do 8% szybciej przy redukcji wagi o 25 kg. Nie wspominając o poprawionej dynamice jazdy oferowanej przez ten samochód.

Biorąc pod uwagę te cechy, nowy model 911 wyróżnia się jeszcze bardziej na tle konkurencji, szczególnie pod względem efektywności i przyspieszenia. Główne dane techniczne (różne wartości dla modelu Porsche 911 Turbo Cabriolet gdzie to konieczne w nawiasach) są następujące:

Silnik biturbo o pojemności 3,8 litra, sześciocylindrowy, rozwijający moc 500 KM (368 kW); sześciobiegowa skrzynia manualna, opcjonalna siedmiobiegowa skrzynia PDK Porsche-Doppelkupplungsgetriebe; aktywne PTM Porsche Traction Management z napędem na wszystkie koła; przyspieszenie 0 – 100 km/h w 3,7 (3,8) sekundy, z PDK i pakietem Sport Chrono Turbo w 3,4 (3,5) sekundy; prędkość maksymalna 312 km/h (193 mph); zużycie paliwa według NEDC 11,6 (11,7) l/100 km, co odpowiada 24,3/24,1 mpg imp, z PDK 11,4 (11,5) l/100 km (równo 24,8/24,6 mpg imp).

Sercem i najważniejszym elementem nowego Porsche Turbo w salonach w Niemczech od 21 listopada jest oczywiście nowa jednostka napędowa, która teraz ma pojemność 3,8 litra, zamiast 3,6 litra. Ten silnik, po raz pierwszy opracowany od podstaw w 35-letniej historii Porsche 911 Turbo, jest wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, zwiększającą efektywność rozprężną kolektor ssący oraz turbosprężarkę ekskluzywną dla Porsche z zmienną geometrią wirnika (VTG) w jednostce napędowej na benzynę. Rezultatem jest nie tylko wzrost mocy w porównaniu do poprzedniego modelu o 20 KM do 500 KM (368 kW), ale także wzrost maksymalnego momentu obrotowego o 30 Nm/22 lb-ft do 650 Nm/479 lb-ft.

Jak w przeszłości, Porsche Turbo jest standardowo wyposażone w sześciobiegową skrzynię manualną. Po raz pierwszy, silnik turbo może być opcjonalnie połączony z siedmiobiegową skrzynią PDK Porsche-Doppelkupplungsgetriebe, która, w przeciwieństwie do Tiptronic S w poprzednim modelu, również ma mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Skrzynia biegów PDK to dalszy rozwój skrzyni, która już była stosowana w modelu 911 Carrera z wzmocnionymi komponentami. Połączenie PDK, bezpośredniego wtrysku paliwa i doładowania zapewnia nowy poziom efektywności, zwrotności, reakcji i osiągów. Porsche 911 Turbo z PDK i pakietem Sport Chrono Turbo przyspiesza od zera do 100 km/h w zaledwie 3,4 sekundy (Cabriolet 3,5 sekundy) z pomocą systemu Launch Control.

Najwyższa efektywność paliwowa: zdecydowanie najbardziej efektywny samochód sportowy wysokich osiągów

Ekonomia paliwowa jest o 16% lepsza niż u konkurencji, nawet przy surowszym standardzie EU5, co sprawia, że nowy Porsche Turbo ma unikalną pozycję w swoim segmencie rynkowym. Konkretne dane mówią, że średnie zużycie paliwa Porsche 911 Turbo z PDK spadło w porównaniu do poprzedniego modelu z Tiptronic S o 2,2 litra do 11,4 litrów/100 kilometrów (równo 24,8 mpg imp). W ruchu miejskim zarówno Coupé, jak i Cabriolet, dzięki PDK, które optymalnie zmienia biegi, mogą z łatwością osiągnąć zużycie paliwa poniżej 10 litrów/100 kilometrów (28,2 mpg imp lub lepiej) (zużycie paliwa w ruchu pozamiejskim według standardu EU5: Coupé 8,1 l/100 km (34,9 mpg imp), Cabriolet 8,2 l/100 km (34,4 mpg imp).

Całkowita równowaga emisji CO2 poprawiła się jeszcze bardziej, z emisją CO2 obniżoną o prawie 18% dzięki przejściu z automatycznej skrzyni biegów na Doppelkupplungsgetriebe. Emisje są także niższe w wersji ze skrzynią manualną o około 11%.

Dzięki Porsche 911 Turbo, które już teraz jest liderem w zakresie efektywności, jego przewaga nad konkurencją poprawia się dramatycznie. Rzeczywiście, Porsche 911 Turbo to jedyny samochód w swoim segmencie, który pozostaje poniżej limitów opodatkowania Gas Guzzler Tax w USA, czyli dodatkowego podatku nałożonego na pojazdy o wysokim zużyciu paliwa.

Najlepsza wydajność również w przyspieszeniu i dynamice jazdy

Nawet z manualną skrzynią biegów, która jest standardem, nowy Turbo przyspiesza od zera do 100 km/h w zaledwie 3,7 sekundy (Cabriolet 3,8 sekundy). Z skrzynią PDK nowy Turbo wykonuje to samo ćwiczenie o dziesiątą sekundy szybciej, a z opcjonalnym pakietem Sport Chrono Turbo, oferującym dynamiczne mocowania silnika po raz pierwszy, topowy model 911 oferuje jeszcze wyższy standard osiągów, a zintegrowana funkcja Overboost zwiększa maksymalny moment obrotowy o 50 Nm/37 lb-ft do nie mniej niż 700 Nm/516 lb-ft.

Oznacza to przyspieszenie od 0 do 100 km/h z aktywowanym przyciskiem Sport w zaledwie 3,6 sekundy (Cabriolet 3,7 sekundy), a w połączeniu z PDK, przyciskiem Sport Plus i Launch Control, najszybsze możliwe przyspieszenie do 100 km/h zajmuje oszałamiające 3,4 sekundy (Cabriolet 3,5 sekundy).

W tym samym trybie przyspieszenie do 200 km/h lub 124 mph zajmuje tylko 11,3 sekundy (Cabriolet 11,8 sekundy).

Dodatkowym udogodnieniem jest przycisk Sport Plus na skrzyni PDK, który aktywuje strategię zmiany biegów na torze wyścigowym, z najkrótszymi czasami zmiany biegów i optymalnymi punktami zmiany biegów przy zmianie w górę i w dół.

Aby jeszcze bardziej poprawić dynamikę jazdy i komfort wibracji, pakiet Sport Chrono Turbo zawiera także dynamiczne mocowania silnika, które zmieniają swoją sztywność i tłumienie w zależności od warunków jazdy. Ta specjalna funkcja znacznie redukuje przenoszenie wibracji z całego układu napędowego, a w szczególności z silnika do nadwozia samochodu.

Nowość: Porsche Torque Vectoring PTV dla jeszcze wyższych prędkości w zakrętach

Osiągi nowego 911 Turbo, które zostały podniesione jeszcze wyżej, idą w parze z dynamiką jazdy, która jest teraz lepsza niż kiedykolwiek. Odpowiednio, dalszy rozwój PTM Porsche Traction Management z napędem na wszystkie koła oraz PSM Porsche Stability Management na rzecz jeszcze większej dynamiki jazdy wspiera nowy, opcjonalny system Porsche Torque Vectoring (PTV).

Ten innowacyjny system składa się z mechanicznego dyferencjału osi tylnej i, interweniując w hamulce na wewnętrznym tylnym kole w zakręcie w razie potrzeby, zwiększa zwrotność samochodu, jednocześnie zmniejszając tendencję do podsterowności. Rezultatem jest jeszcze większa precyzja kierowania i stabilność w zakrętach, a także wyższe prędkości w zakrętach i krętych drogach.

PTM Porsche Traction Management teraz oferuje jeszcze wyższy standard dynamiki jazdy, z płynniejszą zmianą rozkładu mocy z przodu na tył. Dużą zaletą dla kierowcy jest bardzo dobrze zrównoważone i wyrozumiałe zachowanie samochodu.

PTM w nowym Porsche 911 Turbo komunikuje się z Porsche Stability Management, które również jest standardem. PASM Porsche Active Suspension Management wprowadza kolejny aktywny system sterowania dla optymalnej dynamiki jazdy w tym wyjątkowym samochodzie sportowym o wysokich osiągach. Opracowane przez komputer, ta zaawansowana technologia amortyzatorów korzysta z interakcji PTM i PSM, zapewniając jeszcze bardziej dynamiczne sterowanie. Kierowca ma możliwość wyboru trybu Normal lub Sport, a ciągła regulacja amortyzatorów odbywa się zgodnie z bardziej komfortową lub sportową mapą kontroli. W rezultacie zachowanie Porsche 911 Turbo dostosowuje się elastycznie do indywidualnych życzeń kierowcy.

Podstawowym punktem filozofii bezpieczeństwa Porsche jest to, że moc hamowania musi zawsze znacznie przewyższać moc silnika. Dlatego przednie koła są wyposażone w sześciotłoczkowe hamulce tarczowe o średnicy 350 milimetrów lub 8,9″. Z tyłu znajdują się również czterotłoczkowe hamulce swing-calliper z tarczami o średnicy 350 milimetrów.

Jak wszystkie modele z serii 911, nowy 911 Turbo jest również dostępny z hamulcami PCCB Porsche Ceramic Composite Brakes z ceramicznymi tarczami o średnicy 380 milimetrów/9,6″ z przodu, co zapewnia szybszą reakcję, bardzo dobrą odporność na blaknięcie i całkowity brak korozji. Dodatkową zaletą PCCB jest redukcja wagi w porównaniu do standardowych hamulców z tarczami żeliwnymi o około 18 kg.

Nowe elementy w designie

Charakterystyczną cechą najsilniejszego modelu 911 jest przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza do chłodzenia oraz podłużnymi kierunkowskazami LED. Nowością są tytanowe żaluzje w bocznych wlotach powietrza oraz LED-owe światła do jazdy dziennej, zastępujące tradycyjne światła przeciwmgielne.

Po raz pierwszy opcjonalne dynamiczne światła skrętne w nowym Porsche 911 Turbo poprawiają oświetlenie zakrętów na drodze przez moduł reflektora, który obraca się w kącie do 15° w kierunku zakrętu. Złożona konstrukcja tego systemu z podwójną soczewką najlepiej odzwierciedla progresywny i uderzający charakter nowego 911 Turbo.

W nowym designie, zewnętrzne lusterka z podwójnym ramieniem oferują lepszy widok do tyłu i zapewniają zoptymalizowaną aerodynamikę, a szkło lusterka jest lepiej chronione przed zanieczyszczeniem.

Standardowe w nowym Porsche 911 Turbo obręcze kół Turbo II o średnicy dziewiętnastu cali wykonane w technologii kucia i w dwutonowym wyglądzie nadają szczególnie atrakcyjny styl i design. Tył nowego Porsche 911 Turbo wygląda jeszcze bardziej potężnie i muskularnie, nie tylko dzięki klasycznemu rozdzielonemu skrzydłu, ale także i przede wszystkim przez nowo zaprojektowane tylne światła w technologii LED oraz znacznie większe końcówki wydechu.

Najnowsza generacja topowego modelu 911 w ofercie została również wyposażona w nową generację kierownic. Modele z manualną skrzynią biegów mają nową, zmodyfikowaną trzyramienną sportową kierownicę jako standard. Samochody z Porsche-Doppelkupplungsgetriebe są po raz pierwszy dostępne jako alternatywa dla kierownicy PDK, wyposażonej w sprawdzone przyciski zmiany biegów, z nową, opcjonalną trzyramienną sportową kierownicą z łopatkami do zmiany biegów.

Te łopatki zmiany biegów są na stałe umieszczone na kierownicy, gdzie prawa łopatka służy do zmiany biegów w górę, a lewa do zmiany biegów w dół.

W połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono Turbo zarówno łopatki, jak i kierownica PDK posiadają przyciski i zintegrowane wyświetlacze. W zależności od naciśniętego przycisku, włączone zostanie światło „Sport” lub „Sport Plus”. A jeśli kierowca aktywował Launch Control, funkcja ta również jest wyświetlana.

3.8L Turbo 6MT AWD (500 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3800 Cm3
Moc368 Kw @ 6000 Rpm
500 Hp @ 6000 Rpm
493 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy479 Lb-Ft @ 1500-5000 Rpm
649 Nm @ 1500-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.7 Galony (67.0 L)
Prędkość maksymalna193 Mph (311 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/35 Zr19 || 305/30 Zr19
Długość175.2 In (4450 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość51.2 In (1300 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.7/60.9 In (1
Rozstaw osi92.5 In (2350 Mm)
Prześwit4.21 In (107 Mm)
Pojemność bagażnika10.4 Cuft (294 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3461 Lbs (1570 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4266 Lbs (1935 Kg)
Spalanie miasto13.6 Mpg Us (17.3 L/100Km)
Spalanie trasa28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Średnie spalanie20.2 Mpg Us (11.6 L/100Km)
Emisja CO2272 G/Km

3.8L Turbo 7AT AWD (500 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3800 Cm3
Moc368 Kw @ 6000 Rpm
500 Hp @ 6000 Rpm
493 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy479 Lb-Ft @ 1500-5000 Rpm
649 Nm @ 1500-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.7 Galony (67.0 L)
Prędkość maksymalna194 Mph (312 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Pdk)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/35 Zr19 || 305/30 Zr19
Długość175.2 In (4450 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość51.2 In (1300 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.7/60.9 In (1
Rozstaw osi92.5 In (2350 Mm)
Prześwit4.21 In (107 Mm)
Pojemność bagażnika10.4 Cuft (294 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3516 Lbs (1595 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4266 Lbs (1935 Kg)
Spalanie miasto13.8 Mpg Us (17 L/100Km)
Spalanie trasa29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Średnie spalanie20.6 Mpg Us (11.4 L/100Km)
Emisja CO2268 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.