PORSCHE 911 Turbo Cabriolet (991.2) 2016-2020

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE 911 Turbo Cabriolet (991.2) 2016-2020

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE 911 Turbo Cabriolet (991.2) 2016-2020

W 2016 roku generacja 991 modelu Porsche 911 przeszła lifting, który wprowadzono na rynek. Zmodernizowana została także wersja Porsche Turbo Cabriolet.

Od 1974 roku wprowadzenie modelu Porsche Turbo było emocjonującym momentem dla entuzjastów marki. Dzięki wersjom kabriolet, ten słynny supersamochód stał się bardziej atrakcyjny dla tych, którzy szukali samochodu sportowego do codziennego użytku, oferując dodatkowo urok otwartego dachu. Co więcej, model 911 Turbo okazał się świetnym samochodem na każdą pogodę, dzięki swojemu napędowi na wszystkie koła.

Wersja po liftingu 991 nosiła nazwę 991.2. Front samochodu został przeprojektowany z bocznymi wlotami powietrza i wąskimi światłami LED, z podwójnymi wlotami podkreślającymi szerokość auta oraz dodatkowym wlotem w głównym wlocie powietrza. Z boku zamontowano nowe, 20-calowe, aluminiowe koła jako wyposażenie standardowe. Kluczowe uchwyty drzwi bez osłon nadały samochodowi smuklejszy wygląd. Dach z trzema warstwami mógł być otwierany lub zamykany w ciągu 13 sekund przy prędkości do 50 km/h (31 mph).

Wewnątrz standardowo zainstalowano nowe zarządzanie komunikacją Porsche (PCM) z systemem nawigacji. System był wyposażony w 7-calowy ekran dotykowy na centralnej konsoli. W odróżnieniu od swoich poprzedników, nowe PCM oferowało mapy Google z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym oraz Google StreetView.

Pod względem silnika, Porsche Turbo 991.2 Cabriolet oferowało o 20 KM więcej niż jego wersja sprzed liftingu, osiągając moc 540 KM. Było połączone z standardową 7-biegową automatyczną (dwusprzęgłową) skrzynią biegów.

Porsche zacznie rok 2016 z impetem, gdy w styczniu na North American International Auto Show w Detroit zadebiutują modele 911 Turbo i 911 Turbo S na rok 2017. Te najwyższe modele 911 będą dostępne zarówno w wersji coupe, jak i cabriolet oraz będą wyposażone w silniki oferujące o 20 koni mechanicznych więcej niż wcześniej, z ostrzejszym designem i ulepszonymi funkcjami. Silnik o pojemności 3,8 litra, z podwójnym doładowaniem, napędzający model 911 Turbo, generuje teraz 540 KM. Wzrost mocy osiągnięto dzięki zmodyfikowanym portom dolotowym w głowicach cylindrów, nowym wtryskiwaczom paliwa i wyższemu ciśnieniu paliwa. Model 911 Turbo S osiąga teraz 580 KM dzięki nowym turbosprężarkom z większym wirnikiem. Oprócz wyższego maksymalnego momentu obrotowego (553 lb-ft w funkcji overboost w porównaniu do 523 lb-ft w modelu Turbo), Turbo S ma także wyższą granicę obrotów (7200 rpm zamiast 7000). Porsche nadal jest jedynym producentem, który stosuje turbosprężarki z zmienną geometrią turbin w silnikach benzynowych.

Silniki posiadają teraz także dynamiczną funkcję doładowania, która poprawia reakcję na gaz podczas emocjonującej jazdy. Utrzymuje ciśnienie doładowania podczas zmian obciążenia – tzn. gdy pedał gazu jest na chwilę zwalniany. Osiąga się to poprzez przerwanie wtrysku paliwa, podczas gdy przepustnica pozostaje częściowo otwarta. W efekcie silnik reaguje na zmiany aplikacji gazu praktycznie bez opóźnienia. Efekty tej funkcji są szczególnie wyraźne w trybach Sport i Sport Plus.

Udoskonalenia w układzie napędowym podnoszą osiągi modeli 911 Turbo na jeszcze wyższy poziom niż wcześniej. Model 911 Turbo S Coupe przyspiesza od 0 do 60 mil na godzinę w 2,8 sekundy, co czyni go o 0,1 sekundy szybszym od swojego poprzednika. Jego maksymalna prędkość wynosi 205 mil na godzinę, co oznacza wzrost o 7 mil. Model 911 Turbo osiąga 60 mil na godzinę ze stanu spoczynku w 2,9 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 198 mil na godzinę – o 2 mile na godzinę szybciej niż poprzedni model. Mimo zwiększonej wydajności, zaawansowane elektroniczne zarządzanie silnikiem i przekładnią z poprawionymi mapami zmiany biegów zmniejsza zużycie paliwa. Oceny zużycia paliwa EPA będą dostępne w późniejszym terminie.

Standardowy element we wszystkich modelach Turbo: pakiet Sport Chrono z przełącznikiem trybów i przyciskiem Sport Response.
Pakiet Sport Chrono jest teraz standardem we wszystkich modelach 911 Turbo. Zawiera nową sportową kierownicę GT w designie 918 Spyder o średnicy 360 mm, wyposażoną w przełącznik trybów. Składa się z pierścienia obrotowego z nastawnymi pozycjami, które można wykorzystać do wyboru jednego z czterech trybów napędu: Normal, Sport, Sport Plus lub Individual. Ustawienie Individual pozwala kierowcy skonfigurować i zapisać preferowane ustawienia pojazdu, w tym strategię zmiany biegów PDK, reakcję na gaz i kontrolę tłumienia. Kolejną nowością w Pakiecie Sport Chrono jest przycisk Sport Response. Po naciśnięciu czarnego przycisku znajdującego się w centrum przełącznika trybów, silnik i skrzynia biegów są przygotowywane do najlepszej możliwej reakcji. W tym stanie pojazd może osiągać optymalne przyspieszenie przez okres do 20 sekund.

System Porsche Stability Management (PSM) w modelach 911 Turbo ma teraz nowy tryb PSM Sport. Po jednokrotnym naciśnięciu przycisku PSM na konsoli centralnej, tryb PSM Sport jest aktywowany. Nowy tryb przenosi interwencję PSM na wyższy próg niż miało to miejsce w trybie Sport Plus w poprzednim modelu. Tryb PSM Sport pozwala kierowcy zbliżyć się do granic możliwości samochodu, na przykład na zamkniętym torze. Jednak PSM pozostaje aktywne, aby pomóc kierowcy w utrzymaniu stabilności pojazdu. W duchu filozofii Porsche, oferującej kierowcy możliwość pełnej kontroli nad pojazdem, długie naciśnięcie przycisku PSM całkowicie dezaktywuje system.

Pełny zestaw dynamicznych funkcji jazdy
Podwozie nowych modeli 911 Turbo z systemem PASM jako standard oferuje teraz jeszcze większy rozkład między wydajnością a komfortem. Dodatkowo model 911 Turbo S oferuje pełny zestaw standardowego wyposażenia dla szczytowej wydajności: aktywny program stabilizacji przechyłów PDCC jest standardem w modelu S, podobnie jak system Porsche Composite Ceramic Brake (PCCB). Nowe opcje dla wszystkich modeli 911 Turbo obejmują system asysty zmiany pasa ruchu oparty na radarze oraz system podnoszenia osi przedniej, który może zwiększyć prześwit o 40 mm. Pakiet Sport Chrono, asystent parkowania z przodu i z tyłu, w tym kamera cofania oraz reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS) są teraz standardowe we wszystkich modelach 911 Turbo. Oprócz wyższej wydajności, modele Turbo S oferują jeszcze szerszy zakres standardowego wyposażenia niż warianty Turbo, w tym 18-stopniowe fotele sportowe Plus z oparciami skórzanymi, dwukolorowe wnętrze skórzane, reflektory LED z PDLS+, lustra zewnętrzne w sportowym designie oraz wykończenie wnętrza z włókna węglowego.

Ostrzejszy design z nowymi cechami
Oczywiście nowa generacja 911 Turbo przejmuje istotne cechy designerskie modeli 911 Carrera z 2017 roku, wzbogacone o typowe dla 911 Turbo funkcje. Przebudowana przednia część z bocznymi wlotami powietrza i wąskimi światłami LED zwiększa szerokość pojazdu, podobnie jak dodatkowy fin w centralnym wlocie powietrza. Wszystkie modele są również wyposażone w nowe, 20-calowe felgi. Felgi z centralnym zamkiem w modelu 911 Turbo S mają siedem podwójnych szprych zamiast dziesięciu. Mierzące 9 J x 20 z przodu i 11,5 J x 20 z tyłu, nowe felgi modeli 911 Turbo są o pół cala szersze, co odpowiada rozmiarom modeli 911 Turbo S. Tak jak w modelach 911 Carrera, nowe klamki drzwiowe bez pokrywki zapewniają pojazdowi smuklejszy wygląd. Tylny zderzak również został gruntownie przekształcony. Trójwymiarowe tylne światła z czteropunktowymi światłami hamowania i aura-like oświetleniem, znane z serii 911 Carrera, przyciągają wzrok. Nowe modele mają także przebudowane podwójne końcówki wydechu. Jak poprzednio, model Turbo S można odróżnić dzięki końcówkom wydechu ze stali nierdzewnej w czarnym chromie, podczas gdy Turbo jest wyposażony w te w wysokim połysku. Nowa kratka tylnej pokrywy silnika ma teraz trzy części: prawe i lewe sekcje mają poprzeczne żebra wentylacyjne, a środkowa pokrywa jest oddzielona, aby zoptymalizować dopływ powietrza do silnika.

Nowe zarządzanie komunikacją Porsche z nawigacją online
Jak w wszystkich wariantach 911 z 2017 roku, nowo opracowany system infotainment, PCM z nawigacją, jest standardem. System ten posiada 7-calowy monitor dotykowy z wysokiej jakości szklaną powierzchnią, który jest doskonale zintegrowany w konsoli centralnej i oferuje liczne nowe i rozszerzone funkcje łączności dzięki standardowemu modułowi Connect Plus. Nawigacja może także uzyskiwać najnowsze informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym (Google® StreetView). Trasy i miejsca docelowe można wizualizować za pomocą obrazów 360-stopniowych i zdjęć satelitarnych (Google® Earth). Dodatkowo system może teraz przetwarzać wpisy odręczne. Co więcej, kompatybilne telefony komórkowe i smartfony można teraz znacznie szybciej, łatwiej i bardziej kompleksowo integrować niż wcześniej za pomocą Wi-Fi, Bluetooth lub kabla. Wybrane funkcje pojazdu mogą teraz być również kontrolowane zdalnie. Tak jak w poprzednich modelach, 555-watowy system dźwiękowy Bose z 12 głośnikami, aktywnym subwooferem i głośnikiem centralnym jest oferowany jako standard; opcjonalnie dostępny jest system Burmester o mocy 821 watów z 12 głośnikami i 300-watowym aktywnym subwooferem.

Wprowadzenie na rynek i ceny
W Stanach Zjednoczonych nowa generacja Porsche 911 Turbo trafi do dealerów w kwietniu 2016 roku. Ceny podstawowe MSRP wynoszą:

911 Turbo

159 200 USD

911 Turbo Cabriolet

171 500 USD

911 Turbo S

188 100 USD

911 Turbo S Cabriolet

3.8L 7AT AWD (540 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3800 Cm3
Moc397.2 Kw @ 6400 Rpm
540 Hp @ 6400 Rpm
533 Bhp @ 6400 Rpm
Moment obrotowy487 Lb-Ft @ 1950-5000 Rpm
660 Nm @ 1950-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna199 Mph (320 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Pdk)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/35Zr20
Długość177.4 In (4506 Mm)
Szerokość74 In (1880 Mm)
Wysokość50.9 In (1293 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/59.7 In (1
Rozstaw osi96.5 In (2451 Mm)
Prześwit4.6 In (117 Mm)
Pojemność bagażnika4.1 Cuft (116 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3671 Lbs (1665 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4553 Lbs (2065 Kg)
Spalanie miasto19.4 Mpg Us (12.1 L/100Km)
Spalanie trasa30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Średnie spalanie25.3 Mpg Us (9.3 L/100Km)
Emisja CO2216 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.