PORSCHE 911 Turbo Cabriolet (991) 2013-2016

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE 911 Turbo Cabriolet (991) 2013-2016

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE 911 Turbo Cabriolet (991) 2013-2016

Porsche 911 Turbo Cabriolet z 2013 roku został zaprezentowany 40 lat po premierze pierwszego prototypu Porsche 901 na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1963 roku, obok wersji coupe.

Jak zwykle, każda generacja 911 zaczyna się od modeli Carrera, a wersja Turbo pojawia się później. Taka strategia marketingowa zawsze przynosiła dobre efekty dla Porsche. Turbo dotarło do publiczności w 2014 roku, razem ze swoją wersją kabriolet.

W 1974 roku na rynek trafił pierwszy model Turbo, ale dopiero w 1988 roku zaprezentowano pierwszą generację Turbo Cabriolet. Był to doskonały balans między sportem a luksusem. Zaczął jako prawdziwy, hardcore’owy samochód sportowy, ale skończył jako lepsze GT. Z przodu, Turbo wyróżniały czarne wloty powietrza w bocznych kratkach oraz chowany spojler. Z tyłu, szerokie błotniki były jeszcze większe niż w wersji Carrera 4, o 28 mm (1,1”).

Wnętrze wyposażone było w przednie sportowe fotele z elektryczną regulacją w 14 kierunkach, które były standardem. Posiadały pakiet pamięci z elektrycznie regulowaną kolumną kierownicy. Sportowa kierownica była wyposażona w zmienniki biegów, co było standardem w 7-stopniowej automatycznej skrzyni biegów PDK (z podwójnym sprzęgłem). W pięciu zegarach deski rozdzielczej, prawy był wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości 4,6” w kolorze. System audio PCM (Porsche Communication Management) z dwunastoma głośnikami Bose Surround zawierał aktywny subwoofer o mocy 100 W. Elektrycznie opuszczany dach potrzebował zaledwie 20 sekund na otwarcie lub zamknięcie, przy prędkości do 50 km/h (31 mph).

Napęd Turbo oferował silnik flat-six o pojemności 3,8 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Wspierały go dwa turbosprężarki o zmiennej geometrii. Dla lepszego pokonywania zakrętów, samochód był standardowo wyposażony w system PASM (Porsche Active Suspension Management) oraz skrętne wszystkie koła.

Nowa generacja modeli 911 Turbo łączy dynamiczny charakter z przyjemnością jazdy oferowaną przez kabriolet: to esencja dwóch nowych modeli 911 Cabriolet. Po 50 latach od debiutu 911 oraz w związku z 40. rocznicą modelu 911 Turbo, czas na światową premierę otwartych wersji 911 Turbo i 911 Turbo S. Pojazdy zostaną zaprezentowane po raz pierwszy na Los Angeles Auto Show w 2013 roku. Wprowadzając dwa nowe modele 911, Porsche podwaja swoją ofertę najwyższej klasy do czterech wersji.

Uzupełniając ofertę, Porsche 911 Turbo Cabriolet i 911 Turbo S Cabriolet zapewniają tę samą mieszankę dynamizmu, osiągów i efektywności, co model Coupé, który zadebiutował kilka miesięcy temu. Mówiąc konkretniej: turbodoładowany silnik sześciocylindrowy o pojemności 3.8 litra oferuje 520 KM (383 kW) w modelu 911 Turbo oraz 560 KM (412 kW) w modelu S. Samochody przyspieszają od zera do 100 km/h w czasie 3.5 i 3.2 sekundy, osiągając maksymalną prędkość do 318 km/h. Wszystko to przy zużyciu paliwa poniżej dziesięciu litrów na 100 km: oba nowe modele Cabriolet spełniają normy Nowego Europejskiego Cyklu Jezdnego (NEDC), osiągając wyniki 9.9 l/100 km (co odpowiada 231 g/km CO2). W porównaniu do swoich poprzedników, nowe modele oferują o 30 KM więcej mocy i są szybsze o 0.2 sekundy w standardowym przyspieszeniu. Są również do 15% bardziej efektywne.

Aktywne kierowanie tylną osią i aerodynamika dla jeszcze większej dynamiki na drodze

Dynamika jazdy oferowana przez dwa nowe modele Cabriolet to coś, co trudno ująć w proste liczby. Wyposażone w dwusprzęgłową skrzynię biegów PDK jako standard oraz nowy napęd na wszystkie koła PTM, a także w kierowanie tylną osią i aktywną aerodynamikę, otwarte modele 911 Turbo wyznaczają nowe standardy technologiczne Porsche w segmencie supersportowych samochodów kabriolet. Kierowanie tylną osią ma ogromny pozytywny wpływ na prowadzenie zarówno na torze, jak i w codziennym użytkowaniu, natomiast aktywna aerodynamika może być dostosowywana do optymalnej efektywności lub dynamiki jazdy jednym naciśnięciem przycisku, w zależności od życzeń kierowcy.

Oba nowe modele wyższej klasy wyraźnie podkreślają swoje osiągi również wizualnie. Charakterystyczne, szeroko zaokrąglone tylne błotniki nowej generacji 911 Turbo są szersze o 28 mm niż w modelach 911 Carrera 4 – praktycznie płaska powierzchnia o szerokości nieco większej niż dłoń rozciąga się od słupka C do zewnętrznej krawędzi pojazdu. Efekt tej szerokości jest jeszcze bardziej podkreślony, gdy dach jest złożony.

Kolejną interesującą cechą 911 Turbo Cabriolet jest ekskluzywny dach z paneli Porsche z lekkim magnezowym stelażem. Ta innowacyjna technologia pozwala uzyskać elegancki łuk dachu, gdy dach jest zamknięty. Ten łuk, który również przynosi korzyści pod względem aerodynamiki, nie byłby możliwy do osiągnięcia tradycyjnymi technikami budowlanymi. Jak w przypadku modeli poprzedników, dach otwiera się i zamyka w około 13 sekund, przy prędkości do 50 km/h.

Premium wykończenie wnętrza

Wnętrze nowych modeli Cabriolet nawiązuje do modelu 911 Turbo Coupé. Model S oferuje szczególnie bogaty zestaw wyposażenia, w tym ekskluzywne wnętrze w kolorze czarnym/czerwonym Carrera oraz adaptacyjne fotele Sport Seat Plus z 18-stopniową regulacją i pamięcią. Dodatkowo, oparcia foteli są obszyte skórą z podwójnymi szwami, a różne elementy mają wygląd węglowy. Jak w przypadku modeli poprzednich, system dźwiękowy Bose jest standardowo wyposażony – po raz pierwszy dostępny jest również system Burmester na życzenie. Co więcej, radarowy system adaptacyjnego tempomatu, funkcja rozpoznawania znaków drogowych i ograniczeń prędkości oraz kamera cofania również są dostępne jako opcje.

3.8L 7AT AWD (520 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3800 Cm3
Moc382.5 Kw @ 6000-6500 Rpm
520 Hp @ 6000-6500 Rpm
513 Bhp @ 6000-6500 Rpm
Moment obrotowy487 Lb-Ft @ 1950-5000 Rpm
660 Nm @ 1950-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna195 Mph (314 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/35Zr20
Długość177.4 In (4506 Mm)
Szerokość74 In (1880 Mm)
Wysokość50.9 In (1293 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/59.7 In (1
Rozstaw osi96.5 In (2451 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika4.4 Cuft (125 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3671 Lbs (1665 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4508 Lbs (2045 Kg)
Spalanie miasto17.6 Mpg Us (13.4 L/100Km)
Spalanie trasa30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Średnie spalanie23.8 Mpg Us (9.9 L/100Km)
Emisja CO2231 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.