PORSCHE 911 Turbo Cabriolet "Flachtbau" (930) 1987-1989

PORSCHE 911 Turbo Cabriolet „Flachtbau” (930) 1987-1989

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE 911 Turbo Cabriolet "Flachtbau" (930) 1987-1989

Od 1987 roku, Porsche wprowadziło zmodyfikowany przód modelu Turbo Cabriolet, inspirowany słynnym samochodem wyścigowym 935. Była to wersja kabriolet modelu 911 Turbo Flachtbau Coupe.

Po 1981 roku, kiedy Porsche zaprezentowało model 911 Turbo Flatnose (Flachtbau) w wersji coupe, klienci zaczęli pytać, czy marka może zrobić to samo w wersji kabriolet. Na początku niemiecki producent samochodów nie chciał się na to zgodzić. Później jednak zgodzili się i zaoferowali to jako opcję 505 dla rynku amerykańskiego lub 506 dla reszty świata. Była to kosztowna opcja, ponieważ oznaczała, że proces produkcji polegał na wzięciu gotowego pojazdu, zdemontowaniu go i zamontowaniu nowych elementów. W 1987 roku kosztowała ona 23 244 USD (53 000 USD w przeliczeniu na pieniądze z 2020 roku).

Samochód miał płaski, aerodynamiczny przód, z błotnikami zlicowanymi z pokrywą bagażnika. Na szczycie nadkoli znajdowały się otwory wentylacyjne dla komór kół. Wszystkie jednostki zostały zmodyfikowane przez Porsche poprzez demontaż i ponowny montaż już zbudowanych pojazdów tuż po zjeździe z linii produkcyjnej. To przyczyniło się do poprawy aerodynamiczności samochodu i lepszych osiągów na drodze. Przy wyższych prędkościach przód lepiej przylegał do drogi dzięki większemu dociskowi.

Model z 1987 roku był lepiej wyposażony niż jego poprzednik. Na liście opcji znajdowały się klimatyzacja, elektryczne szyby oraz podgrzewane siedzenia. Zestaw wskaźników był taki sam jak w modelu Carrera i nie było wskaźnika turbo.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.