Flachbau Porsche (znany również jako Slantnose) to koncepcja wyścigowa, która trafiła na rynek dzięki firmie wyścigowej, która wpadła na pomysł, aby zamontować przednią część wyścigowego Porsche 935 w samochodach ulicznych.
Aerodynamika odgrywa kluczową rolę w wyścigach. Może być różnicą między bohaterem a zerem. Firma Kremer Racing zainspirowała się wyścigowym Porsche 935 i oferowała zestawy do przeróbek dla Porsche 930 Turbo. Jeden z fabrycznych modeli, który wyglądał jak 935 z wysuwanymi reflektorami, okazał się bardzo popularny, a klienci poprosili Porsche, aby wprowadził go jako produkt seryjny. Jednak Porsche odmówiło. Zamiast tego niemiecki producent samochodów zaproponował specjalną opcję, która przekształcała 930 Turbo w Turbo z płaskim przodem.
Najbardziej zauważalna różnica znajdowała się z przodu, gdzie błotniki i pokrywa bagażnika były na tej samej wysokości. Prawie 950 egzemplarzy zostało zmodyfikowanych przez Porsche poprzez demontaż i ponowny montaż już wyprodukowanych pojazdów, zaraz po ich zjeździe z linii produkcyjnej. To przyczyniło się do poprawy aerodynamiki samochodu i lepszych osiągów na drodze. Przy wyższych prędkościach przód pojazdu lepiej przylegał do drogi dzięki większemu dociskowi.
Wnętrze Flachbau było wyposażone we wszystkie dostępne w sklepie Porsche udogodnienia, w tym skórzaną tapicerkę oraz kubełkowe fotele z przodu i skórzane siedzenia z tyłu. Zestaw wskaźników był taki sam jak w modelu Carrera, a nie było w nim wskaźnika ciśnienia doładowania. Nie posiadał także klimatyzacji, tylko system wentylacji.