W 2016 roku generacja 991 modelu Porsche 911 otrzymała odświeżenie w połowie cyklu życia, a nowe modele trafiły na rynek. Zmodernizowany został również model Porsche Turbo S.
Od 1974 roku wprowadzenie modelu Porsche Turbo było gorącym tematem wśród entuzjastów marki. Wersja coupe była zaciętym rywalem torowym. Była bardzo atrakcyjna dla tych, którzy szukali sportowego samochodu do codziennej jazdy. Ponadto, 911 Turbo S okazał się świetnym autem na każdą pogodę, dzięki swojemu napędowi na wszystkie koła.
Odświeżona wersja modelu 991 nosiła nazwę 991.2. Przód samochodu został zaprojektowany na nowo, z bocznymi wlotami powietrza i wąskimi lampami LED, a podwójne wcięcia podkreślały szerokość pojazdu, podobnie jak dodatkowy fin w głównym wlocie powietrza. Turbo S był wyposażony w standardzie w 20-calowe lekkie felgi aluminiowe z 7 ramionami i centralną nakrętką. Rączki drzwi bez pokrywek nadały samochodowi smuklejszy wygląd. Z tyłu, Turbo S można było łatwo rozpoznać po czterech końcówkach wydechu ze stali nierdzewnej w czarnym chromie.
Wewnątrz, nowy system Porsche Communication Management (PCM) z systemem nawigacji był standardowym wyposażeniem. System posiadał 7-calowy ekran dotykowy na centralnej konsoli. W odróżnieniu od swoich poprzedników, nowy PCM oferował Google Maps z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym oraz Google StreetView. System audio Bose o mocy 555 W z 12 głośnikami był standardem, a bardziej zaawansowany system Burmester o mocy 821 watów był dostępny na liście opcji.
W komorze silnikowej Porsche Turbo S 991.2 oferował o 20 KM więcej niż wersja przed liftingiem, osiągając moc 580 KM. Był połączony z standardową 7-biegową automatyczną skrzynią biegów (z podwójnym sprzęgłem). Aby uczynić samochód szybszym i bezpieczniejszym, w standardzie zamontowano aktywny program stabilizacji przechyłów oraz hamulce w technologii węglowo-ceramicznej.
Porsche z impetem wkroczy w 2016 rok, gdy 911 Turbo i 911 Turbo S zadebiutują na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Ameryce Północnej w Detroit w styczniu. Najwyższe modele 911 będą dostępne zarówno w wersji coupe, jak i kabriolet, a ich silniki będą oferować o 20 koni mechanicznych więcej niż wcześniej, a także ostre wzornictwo i ulepszone funkcje. Silnik V6 z podwójnym doładowaniem o pojemności 3.8 litra w 911 Turbo teraz rozwija 540 KM. Wzrost mocy osiągnięto dzięki zmodyfikowanym portom dolotowym w głowicach cylindrów, nowym wtryskiwaczom paliwa i wyższemu ciśnieniu paliwa. 911 Turbo S teraz generuje 580 KM dzięki nowym turbosprężarkom o większej średnicy. Oprócz wyższego maksymalnego momentu obrotowego (553 lb-ft w trybie overboost w porównaniu do 523 lb-ft w Turbo), Turbo S ma także wyższą maksymalną prędkość obrotową (7200 obr/min zamiast 7000). Porsche pozostaje jedynym producentem, który wykorzystuje turbosprężarki z zmienną geometrią turbiny w silnikach benzynowych.
Silniki zostały również wyposażone w dynamiczną funkcję doładowania, która poprawia reakcję na gaz podczas żywiołowej jazdy. Utrzymuje ciśnienie doładowania podczas zmian obciążenia – tj. kiedy pedał gazu na chwilę zostaje zwolniony. Osiąga się to przez przerwanie wtrysku paliwa, przy jednoczesnym częściowym otwarciu przepustnicy. W rezultacie silnik reaguje na zmiany w nacisku na pedał gazu praktycznie bez opóźnienia. Efekty tej funkcji są szczególnie widoczne w trybach Sport i Sport Plus.
Udoskonalenia w układzie napędowym podnoszą osiągi modeli 911 Turbo na jeszcze wyższy poziom niż wcześniej. 911 Turbo S Coupe przyspiesza od 0 do 60 mil na godzinę w 2.8 sekundy, co czyni go o 0.1 sekundy szybszym od swojego poprzednika. Jego maksymalna prędkość wynosi 205 mil na godzinę, co oznacza wzrost o 7 mil na godzinę. 911 Turbo osiąga 60 mil na godzinę ze stanu spoczynku w 2.9 sekundy, a jego maksymalna prędkość to 198 mil na godzinę – o 2 mile na godzinę szybciej niż poprzedni model. Pomimo zwiększonych osiągów, zaawansowana elektroniczna kontrola silnika i skrzyni biegów z nowymi mapami zmiany biegów pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa. Oceny zużycia paliwa EPA będą dostępne w późniejszym terminie.
Standardowym wyposażeniem wszystkich modeli Turbo jest: Pakiet Sport Chrono z przełącznikiem trybu i przyciskiem Sport Response.
Pakiet Sport Chrono jest teraz standardowym elementem we wszystkich modelach 911 Turbo. Obejmuje nową sportową kierownicę GT w designie 918 Spyder o średnicy 360 mm, wyposażoną w przełącznik trybu. Składa się z obrotowego pierścienia z różnymi pozycjami, które umożliwiają wybór jednego z czterech trybów napędu: Normal, Sport, Sport Plus lub Indywidualny. Ustawienie Indywidualne pozwala kierowcy na dostosowanie i zapisanie własnych preferencji dotyczących pojazdu, w tym strategii zmiany biegów PDK, reakcji na gaz i kontroli tłumienia. Inną nową funkcją Pakietu Sport Chrono jest przycisk Sport Response. Po naciśnięciu czarnego przycisku znajdującego się w centrum przełącznika trybu, silnik i skrzynia biegów są przygotowywane do najlepszej możliwej reakcji. W tym stanie pojazd może osiągać optymalne przyspieszenie przez maksymalnie 20 sekund.
System Porsche Stability Management (PSM) w modelach 911 Turbo ma teraz nowy tryb PSM Sport. Po jednokrotnym naciśnięciu przycisku PSM na konsoli centralnej, aktywowany jest tryb PSM Sport. Nowy tryb przenosi interwencję PSM na wyższy próg niż miało to miejsce w trybie Sport Plus w poprzednim modelu. Tryb PSM Sport pozwala kierowcy zbliżyć się do granic możliwości pojazdu, na przykład na zamkniętym torze. Mimo to, PSM pozostaje aktywne, aby pomagać kierowcy w utrzymaniu stabilności pojazdu. Zgodnie z filozofią Porsche, która daje kierowcy możliwość pełnej kontroli nad pojazdem, długie naciśnięcie przycisku PSM całkowicie dezaktywuje system.
Pełen zestaw cech dynamicznych jazdy
Podwozie nowych modeli 911 Turbo z PASM w standardzie oferuje teraz jeszcze większy balans między osiągami a komfortem. Dodatkowo, 911 Turbo S zapewnia pełen zestaw standardowego wyposażenia dla maksymalnych osiągów: aktywny program stabilizacji przechyłów PDCC jest standardem w modelu S, podobnie jak system Porsche Composite Ceramic Brake (PCCB). Nowe opcje dla wszystkich modeli 911 Turbo obejmują asystenta zmiany pasa ruchu opartego na radarze oraz system podnoszenia przedniej osi, który umożliwia zwiększenie prześwitu o 40 mm lub 1.5 cala, mierzone przy krawędzi przedniego spoilera. Pakiet Sport Chrono, asystent parkowania przód i tył, w tym kamera do cofania, oraz reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS) są teraz standardowe we wszystkich modelach 911 Turbo. Oprócz wyższych osiągów, modele Turbo S oferują szerszy zakres standardowego wyposażenia niż warianty Turbo, w tym 18-kierunkowe fotele sportowe Plus z obiciem skórzanym, dwukolorowe wnętrze skórzane, reflektory LED z PDLS+, lusterka zewnętrzne w sportowym designie oraz wykończenie wnętrza z włókna węglowego.
Ostre wzornictwo z nowymi cechami
Oczywiście nowa generacja 911 Turbo przyjmuje istotne cechy projektowe modeli 911 Carrera z 2017 roku, uzupełnione typowymi dla 911 Turbo elementami. Przeprojektowany przód z bocznymi wlotami powietrza i wąskimi reflektorami LED z podwójnymi żebrami podkreśla szerokość pojazdu, podobnie jak dodatkowy fin w centralnym wlocie powietrza. Wszystkie modele są również wyposażone w nowe 20-calowe koła. Koła z centralnym mocowaniem w 911 Turbo S mają siedem zamiast dziesięciu podwójnych szprych. Nowe koła modeli 911 Turbo, o wymiarach 9 J x 20 z przodu i 11.5 J x 20 z tyłu, są każdy o pół cala szersze, co odpowiada rozmiarowi 911 Turbo S. Podobnie jak w modelach 911 Carrera, nowe klamki drzwiowe bez pokrywy otworów nadają samochodowi smuklejszy wygląd. Tylny zderzak także przeszedł gruntowną modernizację. Trójwymiarowe tylne światła z czteropunktowymi światłami hamowania i auralnym podświetleniem, znanym z serii 911 Carrera, przyciągają wzrok. Nowe modele mają również przeprojektowane podwójne końcówki wydechowe. Jak wcześniej, Turbo S można rozpoznać po stalowych końcówkach wydechu w czarnym chromie, podczas gdy Turbo jest wyposażone w te w chromie błyszczącym. Nowy grill tylnej pokrywy silnika ma teraz trzy części: prawe i lewe sekcje mają podłużne żeberka wentylacyjne, a środkowa osłona jest oddzielona, aby zoptymalizować wlot powietrza do silnika.
Nowy system zarządzania komunikacją Porsche z nawigacją online
Podobnie jak w wszystkich wariantach 911 z 2017 roku, nowo opracowany system infotainment, PCM z nawigacją, jest standardem. System ten dysponuje 7-calowym monitorem wielodotykowym z wysokiej jakości szklanym wykończeniem, który jest doskonale zintegrowany z konsolą centralną i oferuje liczne nowe i rozszerzone funkcje łączności dzięki standardowemu modułowi Connect Plus. Nawigacja ma także dostęp do najnowszych informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym (Google® StreetView). Trasy i miejsca docelowe można wizualizować za pomocą 360-stopniowych obrazów i zdjęć satelitarnych (Google® Earth). Ponadto system może teraz przetwarzać ręczne wpisy. Co więcej, kompatybilne telefony komórkowe i smartfony można teraz integrować szybciej, łatwiej i bardziej kompleksowo niż wcześniej za pośrednictwem Wi-Fi, Bluetooth lub kabla. Wybrane funkcje pojazdu można teraz również kontrolować zdalnie. Jak w poprzednich modelach, system dźwiękowy Bose o mocy 555 watów z 12 głośnikami, aktywnym subwooferem i głośnikiem centralnym jest standardem; system Burmester o mocy 821 watów z 12 głośnikami i 300-watowym aktywnym subwooferem można zamówić jako opcję.
Wprowadzenie na rynek i ceny
W Stanach Zjednoczonych nowa generacja Porsche 911 Turbo trafi do dealerów w kwietniu 2016 roku. Ceny bazowe są następujące, nie obejmując opłat za transport:
911 Turbo
159,200 USD
911 Turbo Cabriolet
171,500 USD
911 Turbo S
188,100 USD
911 Turbo S Cabriolet