Model 2020 Porsche Turbo S był cięższy i większy od swojego poprzednika, ale dzięki mocniejszemu silnikowi i nowej skrzyni biegów był szybszy i zakończył rywalizację z Tesla Model S.
Historia silników spalinowych nie dobiegła końca, gdy na rynku pojawił się Porsche 911 Turbo S. Nie chodziło tylko o moc i sposób, w jaki ją wykorzystano. Liczył się także wygląd.
Wygląd zewnętrzny może nie był tak agresywny jak w innych modelach Porsche, takich jak GT3 czy GT2, ale nowy przedni zderzak był przykładem zasady formy podlegającej funkcji. Miał na dolnej krawędzi wlot powietrza, który był wydłużany w razie potrzeby, by zredukować siłę nośną aerodynamiczną. Trzy duże wloty powietrza wyglądały jak wynik współpracy działu silników i hamulców, który zyska więcej miejsca na chłodzenie. Samochód miał 20-calowe przednie i 21-calowe tylne koła. Z tyłu, pokrywa silnika była mała, umieszczona pomiędzy chowanym skrzydłem a tylną szybą.
Wewnątrz, Turbo S oferował całkowicie nową deskę rozdzielczą. Obrotomierz był jedynym analogowym wskaźnikiem w panelu instrumentów. Po obu stronach uzupełniały go dwa wyświetlacze TFT. Na desce, na tym samym poziomie co trójramienna aluminiowa kierownica, znajdował się ekran dla systemu PCM (Porsche Communication Management). 911 Turbo S był standardowo wyposażony w fotele z elektryczną regulacją w 18 kierunkach z przodu oraz dwa małe składane fotele z tyłu.
Największym ulepszeniem w samochodzie była jego inżynieria. Oferował nowo opracowany, bezpośrednio wtryskiwany silnik o pojemności 3,75 litra. Zasilany był przez parę turbosprężarek VTG (turbosprężarki o zmiennej geometrii) o łącznej mocy 650 KM (o 70 KM więcej niż jego poprzednik). Był połączony z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów PDK (z podwójnym sprzęgłem), a efekt był jasny: był szybszy niż Taycan Turbo S.
Porsche zaprezentowało nową generację 911 Turbo S, która oferuje niespotykaną moc, dynamikę jazdy oraz komfort. Nowa wersja 911, jako model Coupé i Cabriolet, napędzana jest nowym silnikiem bokserowym o pojemności 3,8 litra z dwoma turbosprężarkami VTG, dostarczającym 478 kW (650 KM), co oznacza wzrost o 51 kW (70 KM) w porównaniu do poprzednika. Maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 800 niutonometrów (wzrost o 50 Nm). Skrzynia biegów Porsche Doppelkupplung (PDK) w wersji Turbo, ośmiobiegowa, przyspiesza od zera do 100 km/h w 2,7 sekundy (o 0,2 sekundy szybciej), a prędkość maksymalna pozostaje bez zmian na poziomie 330 km/h.
Wymiary Porsche 911 Turbo S zostały znacznie zwiększone w celu poprawy dynamiki jazdy: nadwozie jest teraz o 45 milimetrów szersze nad osią przednią (1,840 mm), a całkowita szerokość wynosi 1,900 mm nad osią tylną (wzrost o 20 mm). Zmodyfikowane szerokości torów, dalszy rozwój aerodynamiki i nowe opony w mieszanych rozmiarach przyczyniają się do jego zwinności i sportowego charakteru: szerokość toru wynosi teraz 42 mm więcej na osi przedniej i 10 mm więcej na osi tylnej. Adaptacyjna aerodynamika obejmuje teraz kontrolowane klapy chłodzące powietrze z przodu, podczas gdy większy tylny spoiler został zaprojektowany z myślą o jeszcze większym docisku. Po raz pierwszy Porsche 911 Turbo S przenosi swoją moc na drogę przy użyciu opon w dwóch różnych rozmiarach: ma opony 20-calowe o unikalnych wymiarach 255/35 z przodu i 21-calowe 315/30 z tyłu. Nowe opcje wyposażenia podkreślają zdecydowanie sportowy wizerunek napędu na wszystkie koła 911. W skład tych opcji wchodzi sportowe podwozie Porsche Active Suspension Management (PASM), które zostało obniżone o 10 mm oraz sportowy system wydechowy z regulowanymi klapami, zapewniający charakterystyczny dźwięk.
Całkowicie nowy silnik Porsche 911 Turbo S bazuje na generacji silników 911 Carrera. Oferuje zupełnie nowy system chłodzenia powietrza doładowującego; nowe, większe turbosprężarki VTG w układzie symetrycznym z elektrycznie regulowanymi klapami upustowymi oraz stosowanie wtryskiwaczy piezoelektrycznych, które znacząco poprawiły charakterystykę pojazdu w zakresie reakcji, mocy, momentu obrotowego, emisji oraz zdolności do wkręcania się na obroty.
Nowy silnik sześciocylindrowy jest zasilany nowym systemem dolotowym. W tym przypadku wcześniejsze prowadzenie powietrza procesowego i chłodzenia powietrza doładowującego zostało zamienione: część powietrza procesowego obecnie płynie przez charakterystyczne wloty powietrza Turbo w tylnych bokach. Przed filtrami powietrza, teraz umieszczonymi w tylnych błotnikach, dodano dwa inne przepływy powietrza, przez kratkę tylnej pokrywy. Oznacza to, że nowy Porsche 911 Turbo S ma cztery wloty o większym całkowitym przekroju i niższym oporze, co przyczynia się do poprawy wydajności silnika. Dwie symetryczne turbosprężarki o zmiennej geometrii turbiny (VTG) i większych wymiarach zastępują wcześniejsze identyczne części. Koła teraz obracają się w przeciwnych kierunkach po prawej i lewej stronie pojazdu. Średnica kół turbiny została zwiększona o pięć milimetrów do 55 mm, podczas gdy koło sprężarki o średnicy 61 mm jest teraz o trzy milimetry większe. Klapy upustowe są sterowane elektrycznie przy użyciu silników krokowych.
Harmonijny design, który idealnie balansuje przyjemność z jazdy, dynamikę i sportowość, jest doskonale przystosowany zarówno do codziennego użytku, jak i toru wyścigowego. Skok wydajności tej nowej generacji jest szczególnie zauważalny w przyspieszeniu od zera do 200 km/h: w czasie 8,9 sekundy nowy Porsche 911 Turbo S jest o pełną sekundę szybszy od swojego poprzednika. Dzięki ulepszonemu systemowi napędu na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM), skrzynia rozdzielcza może przenieść znacznie większy moment obrotowy, z maksymalnie 500 Nm przekazywanymi na przednie koła. Nowa generacja standardowego podwozia PASM jest również jeszcze bardziej sportowa. Szybsze i precyzyjniej sterowane amortyzatory zapewniają znaczące korzyści w dynamice jazdy w zakresie stabilności przechyłu, trzymania drogi, zachowania kierownicy i prędkości zakrętów.
Nowy przód z szerszymi wlotami powietrza ma charakterystyczny wygląd Turbo z podwójnymi modułami świateł przednich oraz standardowymi reflektorami LED z matowymi wkładkami. Przeprojektowany, pneumatycznie wysuwany przedni spojler oraz większy tylny spoiler dostarczają 15% więcej docisku. Muskulatura tylnych sekcji skrzydła z zintegrowanymi wlotami powietrza podkreśla smukłe nadwozie Porsche 911 Turbo S. Nowy wygląd tyłu dopełniają prostokątne końcówki wydechu w wysokim połysku czerni, typowe dla modelu Turbo.
Wnętrze ma wysokiej jakości i sportowe wykończenie. Lista standardowego wyposażenia obejmuje pełne skórzane wnętrze oraz elementy wykończeniowe z włókna węglowego w połączeniu z akcentami w kolorze Light Silver. Nowo zaprojektowane, dwukolorowe wnętrze będzie dostępne w ofercie Porsche Exclusive Manufaktur jako opcja. Charakteryzuje się skoordynowaną grą kolorów, materiałów oraz indywidualnymi usprawnieniami. Fotele sportowe z 18-stopniową regulacją mają przeszycia, które oddają hołd pierwszemu 911 Turbo (typ 930). Wysokiej jakości elementy graficzne i logo w zestawie wskaźników dopełniają charakterystyczne cechy Turbo S. Centralny ekran PCM ma teraz 10,9 cala i można nim szybko operować bez rozpraszania się, dzięki nowemu układowi. Inne funkcje dostępne na pokładzie to sportowa kierownica GT, pakiet Sport Chrono z nowo zintegrowaną aplikacją Porsche Track Precision oraz system dźwiękowy BOSE® Surround Sound.