W 2016 roku generacja 991 Porsche 911 przeszła lifting, który wprowadzono na rynek. Zmodernizowano również model Porsche Turbo S Cabriolet.
Od 1974 roku wprowadzenie Porsche Turbo było gorącym tematem wśród entuzjastów marki. Dzięki wersjom kabriolet, ten słynny supersamochód stał się bardziej atrakcyjny dla tych, którzy szukali codziennego, sportowego auta. Ponadto, model 911 Turbo okazał się doskonałym samochodem na każdą pogodę dzięki swojemu napędowi na wszystkie koła.
Liftingowana wersja 991 otrzymała oznaczenie 991.2. Przód samochodu został przeprojektowany z bocznymi wlotami powietrza i wąskimi LED-ami, z podwójnymi akcentami podkreślającymi szerokość pojazdu, a także dodatkowym wykończeniem w głównym wlocie. Turbo S Cabriolet wyposażono w standardzie w 20-calowe lekkie felgi aluminiowe z centralną nakrętką. Klamek drzwi pozbawionych osłon nadano smuklejszy wygląd. Z tyłu model Turbo S łatwo można było rozpoznać po czterech końcówkach wydechu ze stali nierdzewnej w czarnym chromie. Aby zakryć lub odkryć samochód, dach elektryczny potrzebował zaledwie 20 sekund. Działał przy prędkościach do 50 km/h (31 mph).
W wnętrzu standardowo zamontowano nowy system Porsche Communication Management (PCM) z nawigacją. System posiadał 7-calowy ekran dotykowy na centralnym panelu. W przeciwieństwie do swoich poprzedników, nowy PCM oferował Google Maps z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym oraz Google StreetView. W standardzie znalazł się system dźwiękowy Bose o mocy 555 W z 12 głośnikami, a na liście opcji dostępny był bardziej zaawansowany system Burmester o mocy 821 watów.
Pod względem silnika, Porsche Turbo S 991.2 oferowało o 20 KM więcej niż jego wersja bez liftingu, osiągając moc 580 KM. Był połączony z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów (dwusprzęgłową) w standardzie. Aby uczynić samochód szybszym i bezpieczniejszym, w standardzie zamontowano aktywne programy stabilizacji przechyłów oraz hamulce węglowo-ceramiczne.
Porsche rozpocznie mocny rok 2016, gdy w styczniu na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Detroit zadebiutują modele 911 Turbo i 911 Turbo S na rok 2017. Te najwyższe wersje modelu 911 będą dostępne zarówno w wersji coupe, jak i kabriolet oraz będą wyposażone w silniki oferujące o 20 koni mechanicznych więcej niż dotychczas, z ostrzejszym designem i ulepszonymi funkcjami. Silnik sześciocylindrowy z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 3,8 litra w modelu 911 Turbo rozwija teraz moc 540 KM. Zwiększenie mocy osiągnięto dzięki zmodyfikowanym portom dolotowym w głowicach cylindrów, nowym wtryskiwaczom paliwa oraz wyższemu ciśnieniu paliwa. Model 911 Turbo S osiąga teraz moc 580 KM dzięki nowym turbosprężarkom o większych wirnikach. Oprócz wyższego maksymalnego momentu obrotowego (553 lb.-ft. w trybie overboost, w porównaniu do 523 lb.-ft. w modelu Turbo), Turbo S ma także wyższą wartość odcięcia (7200 obr./min zamiast 7000). Porsche pozostaje jedynym producentem stosującym turbosprężarki o zmiennej geometrii wirnika w silnikach benzynowych.
Nowe silniki mają również dynamiczną funkcję doładowania, która poprawia reakcję na pedał gazu podczas dynamicznej jazdy. Utrzymuje ciśnienie doładowania podczas zmian obciążenia – na przykład, gdy pedał gazu jest na chwilę zwalniany. Osiąga się to poprzez przerwanie wtrysku paliwa, podczas gdy przepustnica pozostaje częściowo otwarta. W efekcie silnik reaguje na zmiany w nacisku na pedał gazu praktycznie bez opóźnienia. Efekty tej funkcji są szczególnie widoczne w trybach Sport i Sport Plus.
Udoskonalenia układu napędowego przenoszą osiągi modeli 911 Turbo na jeszcze wyższy poziom. Model 911 Turbo S Coupe przyspiesza od 0 do 60 mil na godzinę w 2,8 sekundy, co czyni go o 0,1 sekundy szybszym od swojego poprzednika. Jego maksymalna prędkość na torze wzrosła do 205 mil na godzinę, co oznacza przyrost o 7 mil. Model 911 Turbo osiąga 60 mil na godzinę z miejsca w 2,9 sekundy, a jego maksymalna prędkość to 198 mil na godzinę – o 2 mile na godzinę szybciej niż poprzedni model. Pomimo tej zwiększonej mocy, zaawansowane elektroniczne zarządzanie silnikiem i skrzynią biegów z poprawionymi mapami zmiany biegów zmniejsza zużycie paliwa. Oceny zużycia paliwa EPA będą dostępne w późniejszym terminie.
Standardowy element w wszystkich modelach Turbo: Pakiet Sport Chrono z przełącznikiem trybów i przyciskiem Sport Response.
Pakiet Sport Chrono jest teraz standardem we wszystkich modelach 911 Turbo. Obejmuje nową sportową kierownicę w stylu 918 Spyder o średnicy 360 mm, która jest wyposażona w przełącznik trybów. Składa się on z pierścienia obrotowego z ząbkowanymi pozycjami, które można wykorzystać do wyboru jednego z czterech trybów napędu: Normal, Sport, Sport Plus lub Indywidualny. Ustawienie Indywidualne pozwala kierowcy skonfigurować i zapisać swoje preferencje dotyczące ustawień pojazdu, w tym strategii zmiany biegów PDK, reakcji na gaz oraz kontroli tłumienia. Kolejną nowością w Pakiecie Sport Chrono jest przycisk Sport Response. Po naciśnięciu czarnego przycisku umieszczonego w centrum przełącznika trybów, silnik i skrzynia biegów są przygotowywane na jak najlepszą reakcję. W tym stanie pojazd może uzyskiwać optymalne przyspieszenie przez maksymalnie 20 sekund.
System zarządzania stabilnością Porsche (PSM) w modelach 911 Turbo teraz oferuje nowy tryb sportowy PSM. Po jednokrotnym naciśnięciu przycisku PSM na środkowej konsoli aktywowany jest tryb PSM Sport. Ten nowy tryb przesuwa interwencję PSM na wyższy próg niż miało to miejsce w trybie Sport Plus w poprzednim modelu. Tryb PSM Sport pozwala kierowcy zbliżyć się do granic możliwości samochodu, na przykład na zamkniętym torze. Jednak PSM pozostaje aktywny, aby pomóc kierowcy utrzymać stabilność pojazdu. Zgodnie z filozofią Porsche, oferującą kierowcy możliwość pełnej kontroli nad pojazdem, długie naciśnięcie przycisku PSM całkowicie dezaktywuje system.
Pełen zestaw funkcji dynamicznych jazdy
Podwozie nowych modeli 911 Turbo z PASM jako standard teraz oferuje jeszcze większy podział pomiędzy osiągami a komfortem. Dodatkowo, 911 Turbo S oferuje pełną gamę standardowego wyposażenia dla szczytowych osiągów: aktywny program stabilizacji przechyłów PDCC jest standardem w modelu S, podobnie jak system Porsche Composite Ceramic Brake (PCCB). Nowe opcje dla wszystkich modeli 911 Turbo obejmują asystenta zmiany pasa ruchu opartego na radarze oraz system podnoszenia osi przedniej, który może zwiększyć prześwit o 40 mm mierzone pod krawędzią przedniego spojlera. Pakiet Sport Chrono, asystent parkowania z przodu i z tyłu, w tym kamera tylna oraz reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS) są teraz standardem we wszystkich modelach 911 Turbo. Oprócz wyższej wydajności, modele Turbo S oferują nawet bardziej rozbudowany zestaw standardowego wyposażenia niż warianty Turbo, w tym 18-stopniowe sportowe fotele Plus z oparciami pokrytymi skórą, dwukolorowe wnętrze skórzane, reflektory LED z PDLS+, lusterka w stylu Sport Design oraz wykończenia wnętrza z włókna węglowego.
Ostrzejszy design z nowymi cechami
Oczywiście nowa generacja 911 Turbo przyjmuje znaczące cechy projektowe modeli 911 Carrera z 2017 roku, uzupełnione typowymi dla 911 Turbo szczegółami. Przeprojektowany przód z bocznymi wlotami powietrza i wąskimi przednimi lampami LED z podwójnymi filarami podkreśla szerokość pojazdu, podobnie jak dodatkowy fin w centralnym wlocie powietrza. Wszystkie modele są również wyposażone w nowe 20-calowe felgi. Felgi z centralnym zamkiem w modelu 911 Turbo S mają siedem zamiast dziesięciu podwójnych szprych. Nowe felgi modeli 911 Turbo mają wymiary 9 J x 20 z przodu i 11,5 J x 20 z tyłu i są o pół cala szersze, co sprawia, że są tej samej wielkości co felgi modelu 911 Turbo S. Podobnie jak w modelach 911 Carrera, nowe klamki do drzwi bez pokrywy wcięcia nadają samochodowi smuklejszy wygląd. Tylny zderzak został również dokładnie przeprojektowany. Trójwymiarowe tylne światła z czteropunktowymi światłami hamowania i aurą znaną z serii 911 Carrera przyciągają wzrok. Nowe modele mają także przeprojektowane podwójne rury wydechowe i końcówki wydechu. Jak w poprzednich modelach, model Turbo S można odróżnić po stalowych końcówkach wydechu w czarnym chromie, podczas gdy Turbo jest wyposażony w końcówki w wysokim połysku chromu. Nowa kratka pokrywy silnika tylniego teraz składa się z trzech części: prawa i lewa sekcja mają podłużne wloty wentylacyjne, a środkowa część jest podzielona, aby zoptymalizować dopływ powietrza do silnika.
Nowe zarządzanie komunikacją Porsche z nawigacją online
Jak w wszystkich wariantach 911 z 2017 roku, nowo opracowany system infotainment, PCM z nawigacją, jest standardem. System ten dysponuje 7-calowym monitorem wielodotykowym z wysokiej jakości szklaną powierzchnią, który jest doskonale zintegrowany z konsolą centralną i oferuje liczne nowe i rozszerzone funkcje łączności dzięki standardowemu modułowi Connect Plus. Nawigacja ma także dostęp do najnowszych informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym (Google® StreetView). Trasy i miejsca docelowe mogą być wizualizowane za pomocą zdjęć 360-stopniowych i zdjęć satelitarnych (Google® Earth). Dodatkowo, system może teraz przetwarzać wpisy ręczne. Ponadto, kompatybilne telefony komórkowe i smartfony mogą być teraz integrowane szybciej, łatwiej i kompleksowo niż dotychczas przez Wi-Fi, Bluetooth lub kabel. Wybrane funkcje pojazdu mogą być teraz również kontrolowane zdalnie. Jak w poprzednich modelach, 555-watowy system dźwiękowy Bose z 12 głośnikami, aktywnym subwooferem i głośnikiem centralnym jest oferowany jako standard; system Burmester o mocy 821 watów z 12 głośnikami i 300-watowym aktywnym subwooferem można zamówić jako opcję.
Wprowadzenie na rynek i ceny
W Stanach Zjednoczonych nowa generacja Porsche 911 Turbo trafi do dealerów w kwietniu 2016 roku. Podstawowa cena detaliczna sugerowana przez producenta wynosi:
911 Turbo
159 200 USD
911 Turbo Cabriolet
171 500 USD
911 Turbo S
188 100 USD
911 Turbo S Cabriolet