Dla tych, którzy nie byli w pełni zadowoleni z osiągów modelu 911 Turbo Cabriolet, Porsche przygotowało Turbo S Cabriolet, który oferował więcej udogodnień i dodatkowe konie mechaniczne.
Jak zwykle, każda generacja 911 zaczyna się od modeli Carrera, a wersja Turbo pojawia się później. Zawsze była to ta sama strategia marketingowa, która sprawdzała się dla Porsche. Turbo S zadebiutowało publicznie w 2014 roku, razem ze swoim kabrioletowym odpowiednikiem.
W 1974 roku na rynek trafił pierwszy Turbo, ale dopiero w 1988 roku zaprezentowano pierwszą generację Turbo Cabriolet. Był to doskonały balans między sportem a luksusem. Wersja Turbo S była tym samym wspaniałym GT, ale o sportowym charakterze. Z tyłu, szerokie błotniki były nawet większe o 28 mm (1,1”) od tych w wersji Carrera 4. Cztery kwadratowe rury wydechowe wykonano ze stali nierdzewnej z czernionymi końcówkami.
Wewnątrz standardowo zamontowane były przednie sportowe fotele Adaptive z elektrycznym sterowaniem w 18 kierunkach. Posiadały pakiet pamięci z elektryczną regulacją kolumny kierowniczej. Sportowa kierownica była wyposażona w łopatki do zmiany biegów w standardowej 7-biegowej automatycznej skrzyni PDK (z podwójnym sprzęgłem). W pięciozegarkowym zestawie wskaźników, prawy był wyświetlaczem kolorowym o rozdzielczości 4,6”. System audio PCM (Porsche Communication Management) zawierał dwanaście głośników w systemie Bose Surround, w tym aktywny subwoofer o mocy 100 W. Elektrycznie sterowany miękki dach potrzebował zaledwie 13 sekund, aby otworzyć lub zamknąć auto, przy prędkości do 50 km/h (31 mph).
Układ napędowy Turbo oferował 560-konną, płaską szóstkę z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Wspomagały go para turbosprężarek o zmiennej geometrii. Dla lepszego pokonywania zakrętów, samochód standardowo wyposażono w PASM (Porsche Active Suspension Management) oraz w układ kierowniczy na wszystkie koła.
Dynamika nowych modeli 911 Turbo wzbogacona o przyjemność z jazdy oferowaną przez kabriolet sportowy: To zwięzła formuła, która stoi za dwoma nowymi modelami 911 Cabriolet. Około 50 lat po debiucie 911, a z okazji 40. rocznicy 911 Turbo, otwarte wersje 911 Turbo i 911 Turbo S mają swoją światową premierę. Pojazdy zostaną po raz pierwszy zaprezentowane na Los Angeles Auto Show w 2013 roku. Dodając dwa nowe modele do oferty, Porsche podwaja liczbę dostępnych modeli najwyższej klasy do czterech wersji.
Rozszerzając gamę, Porsche 911 Turbo Cabriolet i 911 Turbo S Cabriolet dostarczają taką samą mieszankę dynamiki, wydajności i efektywności, którą prezentował model Coupé zaprezentowany kilka miesięcy temu. W liczbach: turbodoładowany silnik sześciocylindrowy o pojemności 3.8 litra generuje 520 KM (383 kW) w 911 Turbo i 560 KM (412 kW) w modelu S. Samochody przyspieszają od zera do 100 km/h w odpowiednio 3.5 i 3.2 sekundy, osiągając prędkość maksymalną do 318 km/h. A wszystko to przy osiągach paliwowych poniżej 10 litrów na 100 km: Oba nowe modele Cabriolet klasy premium osiągają w Nowym Europejskim Cyklu Jazdy (NEDC) wyniki 9.9 l/100 km (odpowiadające 231 g/km CO2). W porównaniu do poprzednich modeli, nowe pojazdy oferują o 30 KM większą moc i są szybsze o 0.2 sekundy w zakresie standardowego przyspieszenia. Są również o 15% bardziej efektywne.
Aktywne kierowanie tylnej osi i aktywna aerodynamika dla jeszcze większej dynamiki na drodze
Dynamika jazdy oferowana przez dwa nowe modele Cabriolet z najwyższej półki to coś, czego nie da się wyrazić prostymi liczbami. Standardowo wyposażone w skrzynię biegów PDK i nowy napęd na wszystkie koła PTM, a także z kierowaniem tylnej osi i aktywną aerodynamiką, otwarte modele 911 Turbo ustanawiają nową technologię Porsche w segmencie kabrioletów supersportowych. Podczas gdy kierowanie tylnej osi ma niezwykle pozytywny wpływ na prowadzenie dwóch nowych supersportowych modeli, zarówno na torze wyścigowym, jak i w codziennym użytkowaniu, aktywna aerodynamika może być dostosowywana, aby oferować optymalną efektywność lub dynamikę jazdy za naciśnięciem przycisku, w zależności od życzeń kierowcy.
Tak jak nigdy wcześniej, oba te nowe modele klasy premium również wyraźnie manifestują swoje osiągi. Charakterystyczne, szeroko poszerzone tylne nadkola nowej generacji 911 Turbo są o 28 mm szersze niż w modelach 911 Carrera 4 – praktycznie płaska powierzchnia o szerokości nieco większej niż dłoń rozciąga się od słupka C do zewnętrznej krawędzi pojazdu. Imponujący efekt tej szerokości dodatkowo podkreśla się, gdy dach jest złożony.
Kolejną przyciągającą wzrok cechą 911 Turbo Cabriolet jest ekskluzywny dach panelowy Porsche z lekką ramą z magnezu. Ta innowacyjna technologia pozwala na uzyskanie architektury dachu przypominającej Coupé, gdy dach jest zamknięty. Ta krzywizna, która oferuje również zalety z punktu widzenia aerodynamiki, nie jest możliwa do osiągnięcia przy użyciu tradycyjnych technik budowlanych. Jak w przypadku modeli poprzednich, dach otwiera się i zamyka w około 13 sekund przy prędkości do 50 km/h.
Premium wyposażenie wnętrza
Wnętrze nowych modeli Cabriolet odpowiada temu w modelu 911 Turbo Coupé. Model S oferuje szczególnie rozbudowaną gamę wyposażenia, w tym ekskluzywne wnętrze w kolorze Czarnym/Czerwonym Carrera oraz sportowe fotele Plus z 18-stopniową regulacją i pamięcią. Ponadto, oparcia foteli są pokryte skórą z podwójnymi szwami, a różne elementy mają wykończenie w stylu karbonu. Jak w modelach poprzednich, standardowo zainstalowano system audio Bose – a po raz pierwszy na życzenie dostępny jest także system Burmestera. Co więcej, radarowo sterowany system adaptacyjnego tempomatu, system rozpoznawania znaków drogowych i ograniczeń prędkości oraz kamera cofania są również dostępne jako opcje.