PORSCHE 911 Turbo S Cabriolet (991)  2013-2016

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE 911 Turbo S Cabriolet (991) 2013-2016

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE 911 Turbo S Cabriolet (991)  2013-2016

Dla tych, którzy nie byli w pełni zadowoleni z osiągów modelu 911 Turbo Cabriolet, Porsche przygotowało Turbo S Cabriolet, który oferował więcej udogodnień i dodatkowe konie mechaniczne.

Jak zwykle, każda generacja 911 zaczyna się od modeli Carrera, a wersja Turbo pojawia się później. Zawsze była to ta sama strategia marketingowa, która sprawdzała się dla Porsche. Turbo S zadebiutowało publicznie w 2014 roku, razem ze swoim kabrioletowym odpowiednikiem.

W 1974 roku na rynek trafił pierwszy Turbo, ale dopiero w 1988 roku zaprezentowano pierwszą generację Turbo Cabriolet. Był to doskonały balans między sportem a luksusem. Wersja Turbo S była tym samym wspaniałym GT, ale o sportowym charakterze. Z tyłu, szerokie błotniki były nawet większe o 28 mm (1,1”) od tych w wersji Carrera 4. Cztery kwadratowe rury wydechowe wykonano ze stali nierdzewnej z czernionymi końcówkami.

Wewnątrz standardowo zamontowane były przednie sportowe fotele Adaptive z elektrycznym sterowaniem w 18 kierunkach. Posiadały pakiet pamięci z elektryczną regulacją kolumny kierowniczej. Sportowa kierownica była wyposażona w łopatki do zmiany biegów w standardowej 7-biegowej automatycznej skrzyni PDK (z podwójnym sprzęgłem). W pięciozegarkowym zestawie wskaźników, prawy był wyświetlaczem kolorowym o rozdzielczości 4,6”. System audio PCM (Porsche Communication Management) zawierał dwanaście głośników w systemie Bose Surround, w tym aktywny subwoofer o mocy 100 W. Elektrycznie sterowany miękki dach potrzebował zaledwie 13 sekund, aby otworzyć lub zamknąć auto, przy prędkości do 50 km/h (31 mph).

Układ napędowy Turbo oferował 560-konną, płaską szóstkę z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Wspomagały go para turbosprężarek o zmiennej geometrii. Dla lepszego pokonywania zakrętów, samochód standardowo wyposażono w PASM (Porsche Active Suspension Management) oraz w układ kierowniczy na wszystkie koła.

Dynamika nowych modeli 911 Turbo wzbogacona o przyjemność z jazdy oferowaną przez kabriolet sportowy: To zwięzła formuła, która stoi za dwoma nowymi modelami 911 Cabriolet. Około 50 lat po debiucie 911, a z okazji 40. rocznicy 911 Turbo, otwarte wersje 911 Turbo i 911 Turbo S mają swoją światową premierę. Pojazdy zostaną po raz pierwszy zaprezentowane na Los Angeles Auto Show w 2013 roku. Dodając dwa nowe modele do oferty, Porsche podwaja liczbę dostępnych modeli najwyższej klasy do czterech wersji.

Rozszerzając gamę, Porsche 911 Turbo Cabriolet i 911 Turbo S Cabriolet dostarczają taką samą mieszankę dynamiki, wydajności i efektywności, którą prezentował model Coupé zaprezentowany kilka miesięcy temu. W liczbach: turbodoładowany silnik sześciocylindrowy o pojemności 3.8 litra generuje 520 KM (383 kW) w 911 Turbo i 560 KM (412 kW) w modelu S. Samochody przyspieszają od zera do 100 km/h w odpowiednio 3.5 i 3.2 sekundy, osiągając prędkość maksymalną do 318 km/h. A wszystko to przy osiągach paliwowych poniżej 10 litrów na 100 km: Oba nowe modele Cabriolet klasy premium osiągają w Nowym Europejskim Cyklu Jazdy (NEDC) wyniki 9.9 l/100 km (odpowiadające 231 g/km CO2). W porównaniu do poprzednich modeli, nowe pojazdy oferują o 30 KM większą moc i są szybsze o 0.2 sekundy w zakresie standardowego przyspieszenia. Są również o 15% bardziej efektywne.

Aktywne kierowanie tylnej osi i aktywna aerodynamika dla jeszcze większej dynamiki na drodze

Dynamika jazdy oferowana przez dwa nowe modele Cabriolet z najwyższej półki to coś, czego nie da się wyrazić prostymi liczbami. Standardowo wyposażone w skrzynię biegów PDK i nowy napęd na wszystkie koła PTM, a także z kierowaniem tylnej osi i aktywną aerodynamiką, otwarte modele 911 Turbo ustanawiają nową technologię Porsche w segmencie kabrioletów supersportowych. Podczas gdy kierowanie tylnej osi ma niezwykle pozytywny wpływ na prowadzenie dwóch nowych supersportowych modeli, zarówno na torze wyścigowym, jak i w codziennym użytkowaniu, aktywna aerodynamika może być dostosowywana, aby oferować optymalną efektywność lub dynamikę jazdy za naciśnięciem przycisku, w zależności od życzeń kierowcy.

Tak jak nigdy wcześniej, oba te nowe modele klasy premium również wyraźnie manifestują swoje osiągi. Charakterystyczne, szeroko poszerzone tylne nadkola nowej generacji 911 Turbo są o 28 mm szersze niż w modelach 911 Carrera 4 – praktycznie płaska powierzchnia o szerokości nieco większej niż dłoń rozciąga się od słupka C do zewnętrznej krawędzi pojazdu. Imponujący efekt tej szerokości dodatkowo podkreśla się, gdy dach jest złożony.

Kolejną przyciągającą wzrok cechą 911 Turbo Cabriolet jest ekskluzywny dach panelowy Porsche z lekką ramą z magnezu. Ta innowacyjna technologia pozwala na uzyskanie architektury dachu przypominającej Coupé, gdy dach jest zamknięty. Ta krzywizna, która oferuje również zalety z punktu widzenia aerodynamiki, nie jest możliwa do osiągnięcia przy użyciu tradycyjnych technik budowlanych. Jak w przypadku modeli poprzednich, dach otwiera się i zamyka w około 13 sekund przy prędkości do 50 km/h.

Premium wyposażenie wnętrza

Wnętrze nowych modeli Cabriolet odpowiada temu w modelu 911 Turbo Coupé. Model S oferuje szczególnie rozbudowaną gamę wyposażenia, w tym ekskluzywne wnętrze w kolorze Czarnym/Czerwonym Carrera oraz sportowe fotele Plus z 18-stopniową regulacją i pamięcią. Ponadto, oparcia foteli są pokryte skórą z podwójnymi szwami, a różne elementy mają wykończenie w stylu karbonu. Jak w modelach poprzednich, standardowo zainstalowano system audio Bose – a po raz pierwszy na życzenie dostępny jest także system Burmestera. Co więcej, radarowo sterowany system adaptacyjnego tempomatu, system rozpoznawania znaków drogowych i ograniczeń prędkości oraz kamera cofania są również dostępne jako opcje.

3.8L 7AT AWD (560 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3800 Cm3
Moc411.9 Kw @ 6500-6750 Rpm
560 Hp @ 6500-6750 Rpm
552 Bhp @ 6500-6750 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 2100-4250 Rpm
700 Nm @ 2100-4250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18 Galony (68.1 L)
Prędkość maksymalna197 Mph (317 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dct)
Hamulce przednieCarbon Ceramic Tarcze wentylowane
Hamulce tylneCarbon Ceramic Tarcze wentylowane
Rozmiar opony245/35Zr20
Długość177.4 In (4506 Mm)
Szerokość74 In (1880 Mm)
Wysokość50.9 In (1293 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/59.7 In (1
Rozstaw osi96.5 In (2451 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika4.4 Cuft (125 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3693 Lbs (1675 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4508 Lbs (2045 Kg)
Spalanie miasto17.6 Mpg Us (13.4 L/100Km)
Spalanie trasa30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Średnie spalanie23.8 Mpg Us (9.9 L/100Km)
Emisja CO2231 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.