Turbo S Cabriolet to wybór dla tych, którzy pragnęli niezwykle szybkiego supersamochodu, który można prowadzić powoli, jako samochód na co dzień, z opuszczonym dachem.
Historia silników spalinowych nie skończyła się, gdy na rynek wprowadzono Porsche 911 Turbo S. Nie chodziło tylko o moc i sposób, w jaki ją przekazywało. Ważne było również prowadzenie pod otwartym niebem.
Przednia część modelu Turbo S oraz Turbo S Cabriolet miała zderzak z wysuwaną listwą, która w razie potrzeby zmniejszała aerodynamiczne uniesienie. Trzy duże wloty powietrza sprawiały wrażenie, jakby trwała rywalizacja pomiędzy działem silników a działem hamulców o to, kto dostanie więcej miejsca na chłodzenie. Samochód miał 20-calowe przednie koła i 21-calowe tylne. Za tylnymi siedzeniami znajdowała się przestrzeń na składany dach. Duża płyta chowała się w tylnej części, a dach znikał pod spodem. Gdy dach był podniesiony, smukła sylwetka klasycznego kształtu 911 była zachowana.
Wewnątrz Turbo S miał zupełnie nową deskę rozdzielczą. Obrotomierz był jedynym analogowym wskaźnikiem w zestawie przyrządów. Został uzupełniony po bokach o dwa dodatkowe wyświetlacze TFT. W desce rozdzielczej, na tym samym poziomie co trójramienna aluminiowa kierownica, znajdował się ekran jednostki multimedialnej PCM (Porsche Communication Management). Model 911 Turbo S standardowo wyposażony był w fotele z 18-stopniową regulacją elektryczną z przodu oraz dwa maleńkie składane siedzenia z tyłu.
Największą poprawą w samochodzie była część inżynieryjna. Oferował nowo opracowany, bezpośrednio wtryskiwany silnik o pojemności 3,75 litra. Napędzany był przez parę turbosprężarek VTG (o zmiennej geometrii), osiągających łączną moc 650 KM (o 70 KM więcej niż jego poprzednik). Był połączony z standardową 8-biegową automatyczną skrzynią biegów PDK (dual-clutch).
Porsche zaprezentowało nową generację 911 Turbo S, która oferuje niespotykaną moc, dynamikę jazdy i komfort. Nowy flagowy model 911 dostępny jest w wersji Coupé oraz Cabriolet, oba napędzane nowym silnikiem boxter o pojemności 3,8 litra z dwoma turbosprężarkami VTG, który generuje 478 kW (650 KM), co stanowi wzrost o 51 kW (70 KM) w porównaniu do poprzednika. Maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 800 newtonometrów (wzrost o 50 Nm). Osiem-biegowa skrzynia Porsche Doppelkupplung (PDK) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,7 sekundy (o 0,2 sekundy szybciej), a prędkość maksymalna pozostaje na poziomie 330 km/h.
Wymiary Porsche 911 Turbo S zostały znacząco zwiększone w związku z poprawioną dynamiką jazdy: nadwozie jest teraz szersze o 45 milimetrów nad osią przednią (1,840 mm), a całkowita szerokość wynosi 1,900 mm nad osią tylną (wzrost o 20 mm). Zmodyfikowane szerokości torów, rozwinięta aerodynamika oraz nowe opony w różnych rozmiarach przyczyniają się do jego zwinności i sportowego charakteru: tor jest teraz o 42 mm szerszy z przodu i o 10 mm szerszy z tyłu. Adaptacyjna aerodynamika obejmuje sterowane klapy powietrzne z przodu, a większy tylni spojler został zaprojektowany, aby generować jeszcze większą siłę docisku. Po raz pierwszy Porsche 911 Turbo S przenosi moc na drogę dzięki mieszanym oponom w dwóch różnych rozmiarach: z przodu ma opony 20-calowe o unikalnym rozmiarze 255/35, a z tyłu 21-calowe 315/30. Nowe opcje wyposażenia podkreślają znacznie sportowy wizerunek modelu 911 z napędem na cztery koła. W ich skład wchodzi sportowe podwozie Porsche Active Suspension Management (PASM), które zostało obniżone o 10 mm, oraz sportowy układ wydechowy z regulowanymi klapami, który gwarantuje charakterystyczny dźwięk.
Całkowicie nowy silnik Porsche 911 Turbo S oparty jest na silniku 911 Carrera. Posiada całkowicie przeprojektowany system chłodzenia powietrza doładowującego; nowe, większe turbosprężarki VTG w symetrycznym układzie z elektrycznie regulowanymi klapami upustowymi, a także zastosowanie wtryskiwaczy piezoelektrycznych, które znacznie poprawiły charakterystykę pojazdu pod względem reakcji, mocy, momentu obrotowego, emisji oraz zdolności do wysokich obrotów.
Nowy silnik sześciocylindrowy jest zasilany nowym systemem dolotowym. W tym przypadku poprzednia trasa powietrza procesowego i chłodzenia powietrza doładowującego została zamieniona: część powietrza procesowego przepływa teraz przez charakterystyczne wloty powietrza Turbo w tylnych bocznych częściach. Przed filtrami powietrza, które teraz znajdują się w tylnych błotnikach, włączono również dwa inne przepływy powietrza, przez kratkę tylnej pokrywy. Oznacza to, że nowy Porsche 911 Turbo S ma cztery wloty o większym całkowitym przekroju i mniejszym oporze, co pomaga poprawić wydajność silnika. Dwie symetryczne turbosprężarki z zmienną geometrią turbiny (VTG) i większymi wymiarami zastępują wcześniejsze identyczne części. Koła teraz obracają się w przeciwnych kierunkach po prawej i lewej stronie pojazdu. Średnica kół turbinowych została zwiększona o pięć milimetrów do 55 mm, podczas gdy koło sprężarki o średnicy 61 mm jest teraz o trzy milimetry większe. Klapy upustowe są kontrolowane elektrycznie za pomocą silników krokowych.
Harmonijny design, który doskonale równoważy przyjemność z jazdy, dynamikę i sportowość, idealnie nadaje się zarówno do użytku codziennego, jak i na tor wyścigowy. Skok wydajności tej nowej generacji jest szczególnie zauważalny podczas sprintu od zera do 200 km/h: w czasie 8,9 sekundy nowy Porsche 911 Turbo S jest o pełną sekundę szybszy niż jego poprzednik. Dzięki ulepszonym systemom Porsche Traction Management (PTM) napęd na cztery koła, skrzynia rozdzielcza może przenosić znacznie więcej momentu obrotowego, przy czym do 500 Nm jest przekazywane na przednie koła. Nowa generacja standardowego podwozia PASM jest także jeszcze bardziej sportowa. Szybsze i precyzyjnie kontrolowane amortyzatory zapewniają znaczące korzyści w zakresie dynamiki jazdy w odniesieniu do stabilności przechyłów, trzymania drogi, zachowania w prowadzeniu i prędkości w zakrętach.
Nowy przód z szerszymi wlotami powietrza ma charakterystyczny wygląd Turbo z podwójnymi modułami świateł przednich oraz standardowymi matrycowymi światłami LED z ciemnymi wstawkami. Przeprojektowany, pneumatycznie wysuwany przedni spojler oraz większy tylny spojler generują o 15 procent większą siłę docisku. Muskularne sekcje tylnego spojlera z zintegrowanymi wlotami powietrza podkreślają smukłą sylwetkę Porsche 911 Turbo S. Nowy wygląd tyłu dopełniają prostokątne rury wydechowe w wysokim połysku czarnym, typowe dla Turbo.
Wnętrze ma wysoką jakość i sportowe wykończenie. Lista standardowego wyposażenia obejmuje skórzane wnętrze oraz wykończenie z włókna węglowego w połączeniu z akcentami w kolorze Light Silver. Nowo zaprojektowane wnętrze w dwóch kolorach będzie dostępne od Porsche Exclusive Manufaktur jako opcja. Charakteryzuje się skoordynowaną grą kolorów, materiałów i indywidualnymi ulepszeniami. Fotele sportowe z możliwością regulacji w 18 kierunkach mają przeszycia, które nawiązują do pierwszego modelu 911 Turbo (typ 930). Wysokiej jakości elementy graficzne i logo w zestawie wskaźników dopełniają charakterystyczne cechy Turbo S. Środkowy ekran PCM ma teraz 10,9 cala i można go obsługiwać szybko i bez rozpraszania, dzięki nowemu układowi. Inne funkcje dostępne od producenta to sportowa kierownica GT, pakiet Sport Chrono z nowo zintegrowaną aplikacją Porsche Track Precision oraz system dźwięku przestrzennego BOSE®.