W 1964 roku Porsche wprowadziło model 911, który miał zastąpić model 356. Jednak cena samochodu była zbyt wysoka. Znaleziono kompromisowe rozwiązanie: 911 z silnikiem 356. Tak powstał model 912.
Design był ewolucją modelu Porsche 356. Nowe reflektory, wyższa linia dachu i ten sam kąt w tylnej części to główne cechy, które definiowały klasyczny kształt Porsche. Jego design stworzył Ferdinand „Butzi” Porsche, syn Ferdinanda „Ferry’ego” Porsche. Ten ostatni był twórcą kultowego Volkswagena Garbusa z 1936 roku.
Porsche 356 odniósł sukces komercyjny dla młodej niemieckiej firmy. Rok po wprowadzeniu modelu 911, model 912 zadebiutował na salonach samochodowych. Zachował te same zasady, co 356, wyposażony w silnik typu bokser o pojemności 1.6 litra, chłodzony powietrzem. To spowodowało zmiany w tylnej klapie, która miała duże wloty powietrza na górze.
Wewnątrz samochodu zastosowano prosty układ deski rozdzielczej. Koncepcja pięciu wskaźników przetrwała próbę czasu. Inną szczególną cechą Porsche 912 był kluczyk do zapłonu umieszczony na zewnątrz, bliżej okna, podczas gdy w większości innych pojazdów znajdował się w środku. Aby obniżyć cenę samochodu, niektóre funkcje Porsche 911 zostały usunięte i oferowane tylko jako opcje. W tym procesie zrezygnowano z radia i niektórych materiałów wygłuszających.