Model 928 był pierwszym Porsche z silnikiem V8. Został zaprezentowany na Targach Motoryzacyjnych w Genewie w 1977 roku, a sprzedaż rozpoczęła się jeszcze w tym samym roku. Był to pierwszy samochód GT stworzony przez Porsche.
Model 928 był pomysłem Ernsta Fuhrmana, byłego dyrektora zarządzającego Porsche. Przekonał właściciela, Ferdynanda Porsche, że firma potrzebuje nowej linii modeli, a w 1971 roku rozpoczęto prace nad koncepcją. Ostateczny produkt miał układ transaxle, z silnikiem z przodu i skrzynią biegów z tyłu, co pozwoliło uzyskać idealny rozkład masy 50/50. Maskę, przednie błotniki i drzwi wykonano z aluminium.
Wygląd zewnętrzny przypominał typowe GT, z długą i płaską maską, kabiną 2+2 oraz dużym oknem w tylnej klapie. Jedną z najbardziej charakterystycznych cech samochodu były wysuwane reflektory. Były one schowane i odchylone do tyłu, gdy nie były potrzebne, a podczas włączenia wychylały się do przodu do pozycji pionowej.
Wnętrze 928 wyposażone było w fotele z podparciem, z przodu i dwa miejsca z tyłu. Centralny tunel był duży, z uwagi na umiejscowienie skrzyni biegów z tyłu. Zestaw wskaźników różnił się od tego znajdującego się w modelu 911. Jako luksusowe GT, samochód miał komfortowe wyposażenie z tamtych czasów, w tym klimatyzację.
Silnik był chłodzonym cieczą silnikiem V8, a samochód był na tyle zaawansowany, że został uznany za „Samochód Roku 1978” w Europie. Był to jedyny sportowy samochód, który kiedykolwiek otrzymał ten prestiżowy tytuł. Oprócz systemu transaxle, samochód miał tzw. oś Weissach, która korygowała tylne ślady, umożliwiając wyższe prędkości w zakrętach. Niezależne zawieszenie na cztery koła oraz hamulce tarczowe w każdym rogu poprawiały siłę hamowania. Mimo że był to najdroższy model w ofercie Porsche, 928 z powodzeniem produkowano przez 18 lat, wprowadzając ciągłe aktualizacje.
W modelu z 1978 roku firma PORSCHE kontynuuje swoją politykę oferowania samochodu sportowego jako prawdziwej alternatywy dla kierowców. Pomimo ich wyjątkowych cech w zakresie
– komfortu
– wydajności oraz
– bezpieczeństwa
wszystkie modele Porsche z 1978 roku pozostają nadal ekonomiczne, niskonakładowe i długoterminowe, utrzymując swoje przewagi. Na przykład, podczas ostatnich Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1975 roku, PORSCHE wprowadziło 6-letnią gwarancję na swoje modele, opartą na wykorzystaniu ocynkowanej blachy.
Lata mijają, a Porsche wciąż jest jedynym producentem, który potrafi zaoferować to swoim klientom.
Modyfikacje i usprawnienia, które wprowadzono w niemal wszystkich modelach Porsche, dowodzą, że PORSCHE wciąż przykłada dużą wagę do dokładnego utrzymania modeli.
Znany model 911, który wchodzi już w 13. rok produkcji, został ulepszony i oceniony na nowo. Udoskonalenia w zakresie sterowania i wyposażenia wprowadzono jako dodatkowe środki we wszystkich modelach Porsche z 1978 roku.
Dzięki modelowi 928, PORSCHE umacnia swoją wiodącą pozycję na rynku samochodów sportowych na całym świecie. Tak jak wszystkie inne samochody sportowe Porsche, model ten spełnia wszystkie wymagania dotyczące codziennej jazdy pod względem funkcjonalności i wartości użytkowej.
Silnik V8 o pojemności 4,5 litra, wykonany z lekkich stopów, rozwija moc 240 KM. Jest zamontowany z przodu samochodu i połączony z tylnym napędem przez rurę transaxle. Ten system, stosowany również w modelu Porsche 924, zapewnia równomierny rozkład masy (50% z przodu i 50% z tyłu) oraz doskonałą przyczepność dla napędzanych kół tylnych. Silnik o wysokim momencie obrotowym gwarantuje znakomite osiągi.
Model 928 przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 7 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi ponad 230 km/h.
Całkowicie nowy układ jezdny oraz tylny most kontrolowany za pomocą toe (most WEISSACH) gwarantują optymalną stabilność kierunkową w zakrętach. Model 928 jest wyposażony w sensowny system wspomagania kierownicy, który nie wymaga przyzwyczajenia i działa w zależności od prędkości jazdy.
Przestronna karoseria coupe 2/2 została zaprojektowana z myślą o maksymalnym komforcie podróży i stylu, który uwzględnia czynniki bezpieczeństwa. Standardowe wyposażenie obejmuje liczne nowatorskie detale, w tym aktywny system ostrzegania oraz pompę dozującą do roztworu czyszczącego spryskiwacze szyb.
Indywidualne ustawienie kontrolek pozwala na „dopasowaną pozycję siedzącą”. Wiele życzeń klientów dotyczących wzornictwa i dodatkowego wyposażenia można zrealizować. Energy absorpcyjne, regenerowalne zderzaki z poliuretanu oraz wyjątkowo mocne elementy dachu to tylko niektóre z wyników badań bezpieczeństwa w PORSCHE.