Świat zaczął odczuwać wiatr zmian, a kraje komunistyczne z Europy Wschodniej zaczęły się przekształcać. W tym samym czasie, we wrześniu, podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie, Porsche zaprezentowało model 928 GT.
Model 928 był mocniejszy i lepiej wyposażony niż reszta oferty. Wiatr zmian poruszył niemieckiego producenta samochodów, który poszukiwał ewolucji w swojej gamie. Próbowano stworzyć 4-drzwiową wersję 928, jednak nie spełniła oczekiwań klientów, więc program został zarzucony. 928 GT z kolei nie napotkał takich problemów.
Oryginalne linie Porsche 928 wciąż były piękne, ale w pewnym sensie już przestarzałe, ponieważ samochód został wprowadzony na rynek w 1977 roku. Wysuwane światła były niemal już passé, a niektóre z jego funkcji nie pasowały do czasów. Długi i płaski przód oraz kabina 2+2 wciąż były atrybutami samochodu GT. Projektanci podeszli do tyłu inaczej, tworząc opadający, duży tylny szyber okna jako pokrywę bagażnika.
Aby lepiej wpasować się w kategorię GT, Porsche wyposażyło samochód w skórzane sportowe fotele. Inżynierowie potrzebowali wyższego tunelu przeniesienia napędu, aby zainstalować skrzynię biegów z tyłu, w systemie transaxle. Projektanci zainstalowali eleganckie wykończenia na schodach oraz wygodne opcje jako standard, takie jak klimatyzacja i monitor ciśnienia w oponach.