Podczas gdy kategoria samochodów Grand Touring zyskiwała na popularności dzięki modelom takim jak BMW 850i i Mercedes-Benz 560 SEC, Porsche zaprezentowało specjalną wersję modelu 928.
928 został zaprojektowany jako uzupełnienie dla już znanego modelu 911. Był to luksusowy samochód grand touring z silnikiem z przodu i napędem na tylne koła. Był zarówno luksusowy, jak i potężny. Pomimo tego, że nie przekonał wystarczającej liczby klientów i został wycofany po zaledwie trzech latach produkcji, model 928 GTS nadal pozostawał szybkim i luksusowym autem.
Oryginalne linie Porsche 928 były nadal piękne, ale w pewnym sensie już przestarzałe, ponieważ auto zostało wprowadzone na rynek w 1977 roku. Wysuwane światła niemal wyszły z mody, a niektóre z jego funkcji już nie pasowały do współczesnych czasów. Długi i płaski błotnik oraz kabina 2+2 wciąż były atrybutami samochodu GT. Projektanci zastosowali inne podejście w tylnej części, z wychyloną i dużą szybą jako klapą bagażnika.
Aby lepiej zmieścić się w kategorii GT, Porsche wyposażyło auto w skórzane sportowe fotele. Inżynierowie potrzebowali wyższego tunelu skrzyni biegów, aby zamontować przekładnię z tyłu, w systemie transaxle. Projektanci zamontowali specjalne wykończenia na stopniach oraz komfortowe funkcje jako standard, takie jak klimatyzacja i system audio klasy premium w wersji GTS.