Model 944 był bezpośrednim następcą modelu 924, sportowego auta stworzonego z myślą o niższej cenie niż 911, ale wciąż oferującego emocje typowe dla Porsche.
Choć 924 wyglądał zbyt nijako, aby być traktowanym poważnie – mimo że był szybkim samochodem jak na swoje czasy – jego następca, 944, miał bardziej agresywny i przekonujący wygląd. Zadebiutował w salonach w 1982 roku i zawierał niektóre elementy pochodzące od modelu 924. Był bardziej ewolucją niż rewolucją, a jego produkcja odbywała się w fabryce Audi w Neckarsulm.
Od zewnątrz, szerokie nadkola z wyraźnie powiększonymi archiwami kół z przodu i z tyłu nadawały modelowi 944 muskularny wygląd. Zachował on ukryte reflektory ze swojego poprzednika, które w tamtych czasach były uważane za ostateczne odzwierciedlenie sportowego samochodu. Z tyłu auta dodano zintegrowany spoiler z twardej gumy na klapie bagażnika. Bumpery były w kolorze nadwozia, z gumową listwą na tylnym. Zamontowano pojedynczy wydech.
Wnętrze 944 wyposażono w dwa kubełkowe fotele z przodu oraz dwa niewielkie miejsca z tyłu. Deska rozdzielcza miała tylko trzy wskaźniki, w przeciwieństwie do 911, która miała ich pięć. Dodatkowe dwa wskaźniki umieszczono na centralnej konsoli, jeden do zegara, a drugi do ciśnienia oleju. Później zainstalowano układ z czterema wskaźnikami i sześcioma czujnikami.