Po znaczących modyfikacjach wnętrza i silnika, wprowadzono wersję 944 S z 1986 roku, aby zaoferować klientom lepsze osiągi.
Model 944 S zadebiutował pod koniec 1985 roku jako model na 1986 rok, podczas Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie. Wyglądał bardziej sportowo niż wersja bez „S” i wprowadził kilka udogodnień, które poprawiły komfort jazdy.
Na przodzie zainstalowano nowy zderzak, który miał więcej kratek do chłodzenia silnika. Zachowano wysuwane reflektory z poprzednika, co w tamtych czasach uważano za ostateczny wyraz sportowego samochodu. Na tylnej klapie dodano wbudowany spoiler z twardej gumy. Samochód miał zderzaki w kolorze nadwozia, z gumowym paskiem z tyłu. Na tylnej klapie, pod spoilerem, umieszczono znak 944 S.
Wnętrze było wyposażone w cztery siedzenia, ale tylko pasażerowie z przodu mieli wygodną przestrzeń. Małe tylne siedzenia były przeznaczone tylko dla bardzo małych dzieci z powodu braku miejsca na nogi. Dla kierowcy przygotowano nową tablicę rozdzielczą z czterema wskaźnikami i sześcioma zegarami. Największymi były oczywiście obrotomierz i prędkościomierz. Klimatyzacja była dostępna jako opcja. W zakresie bezpieczeństwa, model 944 Turbo był pierwszym samochodem na świecie z podwójną poduszką powietrzną jako standard. System ABS znajdował się na liście opcji.