Porsche 944 zadebiutował w 1981 roku jako następca modelu 924, a pierwsze egzemplarze wyprodukowano w 1982 roku. Produkcja trwała do 1991 roku, a model ten był niemal co roku udoskonalany. W 1985 roku Porsche wprowadziło wersję Turbo.
Amerykański rynek domagał się większej mocy od sportowego samochodu opracowanego przez Porsche. Ponieważ niemiecki producent miał już dobre doświadczenia z turbosprężarkami w modelach 911 Turbo, pomysł stworzenia wersji 944 Turbo wydawał się najlepszym rozwiązaniem.
Porsche 944 Turbo z 1985 roku miało zmodyfikowany wygląd przedniej części nadwozia w porównaniu do swoich „braci”. Wysoki zderzak z dodatkowym grillem miał więcej wlotów, potrzebnych do chłodzenia silnika i intercoolera. Zachowano też wysuwane reflektory z poprzednika, które wówczas uważano za kwintesencję sportowego samochodu. Na tylnej klapie dodano zintegrowany, twardy spoiler z gumy. Samochód był wyposażony w zderzaki w kolorze nadwozia, z gumowym paskiem na zderzaku tylnym. Na tylnej części widniał wyraźny emblemat Turbo oraz litery Porsche na zderzaku. Pod zderzakiem zamontowano dodatkowy spojler.
Wnętrze zostało zmodyfikowane, a przełączniki szyb elektrycznych przeniesiono z drzwi na dół centralnej konsoli. Zestaw wskaźników był inny, z manometrem Turbo w tarczy obrotomierza.