Porsche potrzebowało nowego modelu, aby poszerzyć swoją ofertę. W 1982 roku wprowadzono model 944, który miał silnik z przodu i napęd na tylne koła. Do 1991 roku przestarzały model wymagał zastąpienia. Tak powstał model 968.
Model 924/944 został zaprojektowany jako przystępniejszy sportowy samochód Porsche. Był to także początek produkcji samochodów z silnikiem z przodu i chłodzeniem wodnym dla niemieckiego producenta. Aby uzyskać dobre wyważenie, skrzynia biegów została zamontowana z tyłu. To samo rozwiązanie przyjęto w modelu Porsche 968 z 1991 roku.
Z zewnątrz, najbardziej rzucającym się w oczy elementem samochodu był system reflektorów. Były one pochylone w tył na pokrywie silnika i unosiły się, gdy były potrzebne. Długa pokrywa silnika oraz opadające słupki A nadawały samochodowi wygląd GT. Strome tylne części kryły szeroki, ale niezbyt głęboki bagażnik. Całość projektu stanowiła doskonałe połączenie modeli 911, 944 i 928.
Podobnie jak jego poprzednik, model 944, miał dwa miejsca z tyłu, przystosowane dla bardzo małych dzieci. To był postęp w porównaniu z przestrzenią z tyłu modelu 911. Obniżając oparcie siedzenia, powiększano bagażnik.