Skoro 944 miał wersję kabriolet, wprowadzenie modelu 968 w tej samej formie nie było zaskoczeniem, ale nie nastąpiło to równocześnie z debiutem coupe. Kabriolet pojawił się rok później, w 1992 roku.
Kabriolet 944 został stworzony jako bardziej przystępny sportowy samochód Porsche. Był także początkiem produkcji samochodów z silnikiem z przodu i chłodzeniem wodnym dla niemieckiego producenta. Aby osiągnąć dobrą równowagę, skrzynia biegów została umieszczona z tyłu. Taką samą koncepcję przyjęto w modelu Porsche 968 z 1991 roku.
Na zewnątrz najbardziej rzucającą się w oczy częścią samochodu był system świateł. Reflektory były pochylone w tył na masce i unosiły się w razie potrzeby. Długa maska i skośne słupki A nadawały samochodowi wygląd GT. Prosta linia boczna nadawała mu ekskluzywny wygląd. W końcu to był samochód premium i musiał wyglądać świetnie, niezależnie od tego, czy dach był złożony, czy nie.
Podobnie jak jego poprzednik, model 944, miał dwa miejsca z tyłu, przeznaczone dla bardzo małych dzieci. To był krok naprzód w porównaniu do przestrzeni z tyłu modelu 911. Mimo że był kabrioletem, miał parę miejsc z tyłu, ale z tym samym, niemal niemożliwym, miejscem na nogi. Tkaninowy dach był przechowywany za nimi, zajmując trochę miejsca w bagażniku, który nie był imponująco duży, raczej mały. Mieścił dwa średniej wielkości torby. Na więcej rzeczy należało użyć tylnej kanapy.