PORSCHE Cayenne (957) 2007-2009

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE Cayenne (957) 2007-2009

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE Cayenne (957) 2007-2009

Na krawędzi globalnej recesji w 2007 roku, Porsche wprowadziło model Cayenne z 2008 roku. Choć niektórzy nazywali go drugą generacją, tak naprawdę był to bardziej lifting, z lepszymi technologiami i wnętrzem.

Kiedy Porsche zaprezentowało swój pierwszy model terenowy, Cayenne, w 2002 roku, cały świat był w szoku. Nikt nie mógł uwierzyć, że to w ogóle możliwe. Ale udało im się to zrealizować. Pomimo wszelkich przeciwności, Cayenne okazało się świetnym SUV-em z prawdziwymi zdolnościami terenowymi i mocnymi osiągami.

Jednak wygląd, mimo że przypominał niektóre inne modele 911, nie został całkowicie zaakceptowany. W trakcie faceliftingu, smukłe reflektory poprawiły wygląd samochodu. Zderzak miał te same duże wloty powietrza, aby schłodzić silnik i hamulce. Światła do jazdy dziennej umieszczono pod reflektorami oraz wewnątrz bocznych wlotów. Zamontowano również nowy zestaw lusterka wstecznego.

Wnętrze również przeszło istotną aktualizację. Zestaw wskaźników składał się z pięciu okrągłych tarcz z analogowymi i cyfrowymi wskaźnikami. Jednostka infotainment otrzymała zasłużoną aktualizację w porównaniu do poprzedniej wersji.

Pod maską znalazły się nowe i ulepszone silniki, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i, oczywiście, większą mocą. 6-biegowa skrzynia Tiptronic S była standardowym wyposażeniem dla Cayenne S i Cayenne Turbo, podczas gdy wersje V6 miały 6-biegową skrzynię manualną. Moc przekazywana była na wszystkie cztery koła za pośrednictwem systemu Porsche Traction Management (PTM), który mógł w razie potrzeby skierować całą moc na przód lub tył.

Rok modelowy 2008 oznacza wprowadzenie drugiej generacji Porsche Cayenne, SUV-a od Porsche, a nowy Cayenne, Cayenne S i Cayenne Turbo potwierdzają swój agresywny nowy design większymi i mocniejszymi – ale także bardziej oszczędnymi – silnikami.

Z uderzającym nowym przodem, który wyróżnia się dramatycznym nowym kształtem reflektorów oraz szeroką, muskularną sylwetką akcentowaną przez szerokie nadkola, odświeżona blacha nadwozia Porsche Cayenne 2008 dostarcza wyraźnych wizualnych dowodów na ulepszone cechy techniczne pojazdu.

Jak można się spodziewać po Porsche, nowy Porsche Cayenne nie tylko wygląda na potężniejszy, ale rzeczywiście nim jest, oferując silniki o mocy aż 500 koni mechanicznych oraz nowe technologie dynamiczne, które pozwalają SUV-owi Porsche zachowywać się bardziej jak zwinny samochód sportowy, jednocześnie będąc w pełni zdolnym do holowania przyczepy lub poruszania się po nieutwardzonych terenach i w trudnych warunkach pogodowych.

Bezpośredni wtrysk paliwa

Wszystkie trzy modele Porsche Cayenne 2008 wyposażone są w silniki, które po raz pierwszy dysponują bezpośrednim wtryskiem paliwa, technologią, która zwiększa zarówno wydajność paliwową, jak i moc.

W modelu Porsche Cayenne Turbo 2008 oznacza to podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 4.8 litra, który generuje zdumiewające 500 koni mechanicznych i 516 lb-ft momentu obrotowego. Przechodząc przez sześciobiegową skrzynię Tiptronic S, moc ta napędza wszystkie cztery koła i przyspiesza pięcioosobową sportową maszynę od zera do 60 mil na godzinę (96 km/h) w zaledwie 4.9 sekundy. Najwyższa prędkość na torze testowym została zarejestrowana na poziomie 171 mph (275 km/h). Mimo to Porsche Cayenne Turbo kwalifikuje się jako pojazd o niskiej emisji LEVII, a wstępne testy ekonomii paliwowej wykazały korzyści płynące z technologii bezpośredniego wtrysku, które przyniosły poprawę o 11 procent w jeździe po autostradzie w porównaniu do poprzedniej generacji Porsche Cayenne Turbo. Szacunkowe wartości ekonomii paliwowej EPA wynoszą 13 mpg w ruchu miejskim i 20 mpg na autostradzie.

Porsche Cayenne S 2008 posiada silnik V8 o pojemności 4.8 litra, który generuje 385 koni mechanicznych i 369 lb-ft momentu obrotowego. Wyposażony w sześciobiegową skrzynię Tiptronic S, Porsche Cayenne S może przyspieszyć do 60 mph w 6.4 sekundy i osiągnął 155 mph (250 km/h) w testach. Silnik V8 w Porsche Cayenne S spełnia również normy ULEV (ultra niska emisja), a według wstępnych danych testowych, szacunkowe wartości ekonomii paliwowej EPA dla Porsche Cayenne S wynoszą 14 mpg w mieście i 21 na autostradzie. To poprawa o 3 mpg lub około 15 procent w przypadku ekonomii paliwowej na autostradzie.

Porsche Cayenne 2008 napędzany jest silnikiem V6 o pojemności 3.6 litra, który generuje 290 koni mechanicznych i 283 lb-ft momentu obrotowego. Przy manualnej skrzyni biegów Cayenne osiąga 60 mph w 7.5 sekundy i osiągnął 141 mph (227 km/h) w testach. Porsche Cayenne zdobywa status LEVII pod względem emisji, a wstępne testy ekonomii paliwowej wykazały szacunkowe dane EPA wynoszące 18 mpg w mieście i 22 na autostradzie. To poprawa o 3 mpg w przypadku jazdy po mieście.

Długa lista nowych technologii

Bezpośredni wtrysk paliwa to tylko jedna z nowych technologii, które pojawiły się w 2008 roku w Porsche Cayenne, Cayenne S i Cayenne Turbo. Na przykład, po raz pierwszy silniki V8 w Porsche Cayenne zostały także wyposażone w zmienną kontrolę zaworów Porsche VarioCam Plus.

Porsche pierwotnie wprowadziło swój samochód terenowy jako model z 2003 roku, który po raz pierwszy wprowadził sport do sportowego SUV-a. Oryginalny Cayenne stał się najpopularniejszym modelem Porsche i pozwolił całym rodzinom doświadczyć dynamiki Porsche nie tylko na asfaltach, ale także w terenie.

Teraz, druga generacja Porsche Cayenne może być wyposażona w Porsche Dynamic Chassis Control, które obejmuje aktywne stabilizatory przeciwwyważeniowe, które niemal całkowicie niwelują przechyły nadwozia w zakrętach, poprawiając prowadzenie, komfort i bezpieczeństwo na drodze, a także zapewniając lepszą przyczepność w terenie.

Nowością są również Dynamiczne Światła Krzywe (standard w Porsche Cayenne Turbo, opcjonalne w innych modelach), które zwiększają widoczność kierowcy nocą na zakrętach.

Standardowe wyposażenie we wszystkich wersjach Cayenne z 2008 roku obejmuje Porsche Stability Management, teraz z nowymi funkcjami, takimi jak wstępne ładowanie układu hamulcowego w razie potrzeby, nowa Kontrola Stabilności Przyczepy oraz ABS w terenie.

Po raz pierwszy Cayenne wyposażone jest w czujnik przewrócenia, który w sytuacji awaryjnej może aktywować zarówno napięcie pasów bezpieczeństwa, jak i poduszki kurtynowe, co pomaga zredukować ryzyko obrażeń dla wszystkich pasażerów w przypadku przewrócenia. W połączeniu z sześcioma standardowymi poduszkami powietrznymi w Porsche Cayenne, system ten oferuje benchmarkowy poziom bezpieczeństwa i ochrony pasażerów.

Inne nowe funkcje to standardowy i przyciskowy tryb sportowy dla wszystkich silników Porsche Cayenne, standardowa zasilana elektrycznie tylna klapa, możliwość wyboru 21-calowych kół, system zarządzania ładunkiem montowany na szynie oraz radio satelitarne XM.

Czystszy wygląd i lepsza aerodynamika

Nowy przód Porsche Cayenne, Cayenne S i Cayenne Turbo z 2008 roku charakteryzuje się bardziej opływowym kształtem, a reflektory przesunięte na zewnątrz, przykryte przezroczystym szkłem, nadają nowemu modelowi wyjątkowy wygląd i charakter. Obrysowanie nadkoli i przedniego pasa również zostało zaktualizowane, lusterka zewnętrzne mają nowy design, a spojler dachowy został dostosowany, aby poprawić wygląd Porsche Cayenne i jego efektywność aerodynamiczną.

Podczas gdy pierwsza generacja modeli V8 miała współczynnik oporu powietrza wynoszący 0.39, a wczesny V6 0.38, obecnie wszystkie trzy wersje rejestrują wartości 0.35, co oznacza lepszą aerodynamikę i efektywność paliwową.

Większa moc

Jak wcześniej, Porsche Cayenne jest napędzany silnikiem V6, chociaż pojemność silnika wzrasta z 3.2 do 3.6 litra, a kąt cylindrów zmniejsza się z 15 stopni do 10.6. Wysokociśnieniowy bezpośredni wtrysk paliwa zapewnia znaczącą poprawę w mocy, a moment obrotowy wzrasta z 229 lb-ft do 272.

Silnik V6 może być połączony z sześciobiegową skrzynią manualną lub sześciobiegową Tiptronic S. Dzięki manualnej skrzyni biegów Porsche Cayenne osiąga 60 mil na godzinę (96 km/h) w zaledwie 7.5 sekundy, w porównaniu do 8.5 sekundy w wersji pierwszej generacji. Ta sama operacja zajmuje tylko 7.9 sekundy w Porsche Cayenne 2008 z automatyczną skrzynią biegów, w porównaniu do 9.1 wcześniej. Najwyższa prędkość na torze testowym wynosi 141 mph (227 km/h), w porównaniu do 133 mph (214 km/h) w wcześniejszym modelu.

Oprócz DFI, silnik V8 w Porsche Cayenne S i Porsche Cayenne Turbo z 4.8 litra wykorzystuje kontrolę zaworów VarioCam Plus, technologię, która poprawia osiągi poprzez nieskończoną regulację czasu zaworów i ich podnoszenie po stronie wlotu.

Naturalnie zasilany V8 w Porsche Cayenne S rozwija maksymalny moment obrotowy 369 lb-ft w porównaniu do 310 w poprzednim modelu i przyspiesza Cayenne S do 60 mph (96 km/h) niemal o pół sekundy szybciej niż wcześniej – w zaledwie 6.4 sekundy, z maksymalną prędkością na torze testowym wynoszącą teraz 155 mph (250 km/h) w porównaniu do 150 mph (242 km/h) w poprzednim modelu.

Korzystając z dwóch turbosprężarek, ośmiocylindrowy silnik w Porsche Cayenne Turbo rozwija maksymalną moc 500 koni mechanicznych z maksymalnym momentem obrotowym 516 lb-ft, przyspieszając najwyższy model w ofercie do 60 mph (96 km/h) w zaledwie 4.9 sekundy i osiągając maksymalną prędkość na torze testowym wynoszącą 171 mph (275 km/h). To oznacza poprawę wydajności w najwyższym modelu o 0.3 sekundy do 60 mph, przy jednoczesnym wzroście maksymalnej prędkości o 5 mph (9 km/h). Pomimo tego znaczącego wzrostu wydajności, zużycie paliwa zostało obniżone we wszystkich nowych modelach.

Wzmacniane skrzynie biegów

Porsche Cayenne standardowo wyposażony jest w wzmocnioną sześciobiegową skrzynię manualną, podczas gdy Cayenne S i Cayenne Turbo mają sześciobiegową automatyczną skrzynię Tiptronic S, która została jeszcze bardziej dopracowana i jest dostępna również jako opcja w Porsche Cayenne.

Wszystkie modele mają również dłuższy współczynnik przełożenia końcowego.

Skrzynia manualna standardowo łączona jest z systemem asystującym Porsche Drive-Off Assistant (PDOA). Ten system pomocniczy automatycznie uruchamia hamulce, gdy jest to konieczne, aby zapobiec toczeniu się pojazdu do tyłu, gdy kierowca zwalnia sprzęgło. Automatyczna skrzynia biegów również oferuje ten sam rodzaj zapobiegania toczeniu się dzięki funkcji Hill-Holder, która zapobiega staczaniu się Porsche Cayenne do tyłu podczas ruszania do przodu na podjeździe.

Przycisk Sport poprawia osiągi

W standardowym wyposażeniu całej nowej gamy Porsche Cayenne z 2008 roku znajduje się nowy Przycisk Sport. Naciskając przycisk, kierowca może wybierać pomiędzy ustawieniem standardowym a sportowym. W trybie sportowym silnik reaguje jeszcze szybciej, a modele z automatyczną skrzynią biegów, zawieszeniem pneumatycznym oraz Porsche Active Suspension Management przełączają się na bardziej dynamiczne konfiguracje oprogramowania kontrolującego ich podzespoły.

Nowa opcja: PDCC dla stabilności przeciwprzechylnej

Zarówno Porsche Cayenne 2008, jak i Porsche Cayenne S 2008 mają zawieszenie na stalowych sprężynach, podczas gdy Porsche Cayenne Turbo 2008 wyposażony jest w zawieszenie pneumatyczne z wbudowanym Porsche Active Suspension Management (PASM). To bardzo specjalne zawieszenie jest dostępne jako opcja w Porsche Cayenne i Cayenne S i oferuje nie tylko regulację tłumienia z trzema różnymi ustawieniami, ale także opcję obniżenia lub podniesienia całego nadwozia.

Po raz pierwszy PASM jest dostępne z Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), aktywnym systemem kontroli przechyłu, który ogranicza przechyły nadwozia w zakrętach i stabilizuje samochód w niemal wszystkich warunkach jazdy, przy czym nadwozie pokazuje tylko niewielki ruch w bardzo dynamicznych i sportowych sytuacjach.

W rezultacie Porsche Cayenne oferuje nie tylko znaczną poprawę w prowadzeniu, ale także równie znaczną poprawę stabilności jazdy i komfortu.

PDCC składa się z dwóch aktywnych stabilizatorów przechyłowych z hydraulicznymi silnikami obrotowymi zintegrowanymi w przednich i tylnych osiach. Reagując bardzo szybko i budując znaczną presję do 2610 psi (180 bar), PDCC jest w stanie generować odpowiednie wsparcie i siły przeciwdziałające, zanim nadwozie Porsche Cayenne zacznie się przechylać na boki w szybkim zakręcie.

PTM dla doskonałej przyczepności

Inteligentne Porsche Traction Management (PTM) oferuje idealne połączenie bardzo dobrych właściwości jezdnych na drogach oraz w terenie, rozdzielając moc silnika w standardowym trybie w proporcji 38:62 na przód i tył.

W zależności od warunków drogowych, sprzęgło wielopłytkowe obsługiwane przez silnik elektryczny i kontrolowane elektronicznie może zmieniać podział mocy w razie potrzeby, jeśli to konieczne, kierując do 100 procent mocy i momentu silnika albo na przednie, albo na tylne koła.

PTM nie tylko reaguje na brak przyczepności, ale także uwzględnia czujniki mierzące prędkość pojazdu, przyspieszenie boczne, kąt skrętu oraz położenie i użycie pedału gazu, aby zapewnić lepszą kontrolę w najbardziej ekstremalnych warunkach jazdy dynamicznej.

W trudnym terenie, PTM jest w stanie wykorzystać wbudowane w skrzyni biegów niskie przełożenie terenowe o stosunku 2.7:1, stosując również 100-procentowe blokady wzdłużne, jeśli któreś z kół straci kontakt z podłożem.

PSM z rozszerzonym zakresem funkcji

Utrzymywany jako standardowe wyposażenie w Porsche Cayenne, Porsche Stability Management (PSM) komunikuje się na bieżąco i konsekwentnie z Porsche Traction Management, ale interweniuje tylko wtedy, gdy Porsche Cayenne osiąga granice fizyki jazdy.

Nowy Asystent Hamulca i funkcja wstępnego ładowania w hamulcach znacząco poprawiają ogólną jakość i wydajność układu hamulcowego: gdy tylko zauważy, że hamulce są aktywowane w trybie awaryjnym dzięki informacjom przekazywanym przez hydrauliczny kontroler PSM, Asystent Hamulca zwiększa ciśnienie hamulca wymagane do maksymalnej siły hamowania.

Funkcja wstępnego ładowania hamulców natomiast natychmiast wytwarza wyższe ciśnienie w układzie hamulcowym, gdy kierowca nagle zwalnia pedał gazu, co pomaga skrócić drogę hamowania.

Kontrola Stabilności Przyczepy wykrywa wszelkie ruchy wahadłowe przyczepy i interweniuje, stosując hamulce indywidualnie, gdy jest to konieczne, w celu poprawy stabilności hamowania.

Podfunkcja systemu ABS polega na zwiększaniu poślizgu kół podczas cykli hamowania, jeśli wykryje użycie hamulców na luźnym podłożu. Ta funkcja ABS w terenie jest szczególnie korzystna na śniegu, piasku lub drobnym żwirze, budując stożek materiału pod pojazdem przed kołami, aby zapewnić dodatkowy efekt hamowania na luźnym gruncie lub śliskich powierzchniach.

Koła o średnicy do 21 cali

Porsche Cayenne 2008 wyposażony jest w koła o średnicy 17 cali, a Cayenne S i Cayenne Turbo są wyposażone w nowo zaprojektowane 18-calowe koła. Wszystkie modele dostępne są również z 19-calowymi kołami i oponami całorocznymi, a całkowicie nowe 21-calowe koła w atrakcyjnych dziesięcioramiennych (Sports Wheel) lub wieloramiennych (Sports Plus Wheel) wzorach zapewniają jeszcze bardziej sportowy wygląd w połączeniu z lepszymi osiągami na drodze. Dodatkową zaletą tych nowych kół jest to, że nie są cięższe od 20-calowych kół, które również są dostępne jako opcja.

Jeszcze wyższy standard bezpieczeństwa pasywnego

Dwie pełnowymiarowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, dwie poduszki boczne ochrony klatki piersiowej oraz dwie poduszki kurtynowe w strefie dachowej pokrywające zarówno przednie, jak i tylne okna boczne pomagają zapewnić wyjątkowo wysoki standard bezpieczeństwa pasywnego w Porsche Cayenne. Z wyjątkiem centralnego tylnego siedzenia, wszystkie siedzenia są wyposażone w napięcie pasów bezpieczeństwa. Fotele przednie mają również ograniczniki siły pasów.

Oprócz kolizji w kierunku podłużnym i poprzecznym, czujniki wykrywają teraz także ryzyko przewrócenia pojazdu. Ta funkcja jest zapewniana przez nowy czujnik prędkości przewrócenia w jednostce sterującej poduszkami powietrznymi, który w sytuacji awaryjnej aktywuje napięcie pasów bezpieczeństwa i poduszki kurtynowe.

Dynamiczne Światła Krzywe

Reflektory bi-ksenonowe są standardem, a w Porsche Cayenne Turbo są dodatkowo wspierane przez Dynamiczne Światła Krzywe, które poprawiają aktywne bezpieczeństwo. Ta funkcja jest opcjonalna w Cayenne i Cayenne S.

Dynamiczne Światła Krzywe aktywowane są przy prędkości 2 mph (3 km/h) lub większej, zapewniając lepsze oświetlenie na krętych drogach. Staticzne Światła Krzywe natomiast zapewniają jeszcze lepsze oświetlenie drogi przed pojazdem.

Elektryczna tylna klapa w standardzie

Elektryczna klapa tylna jest standardem we wszystkich modelach Porsche Cayenne i umożliwia kierowcy otwieranie i zamykanie tylnej pokrywy za pomocą jednego przycisku. System pozwala nawet na zaprogramowanie indywidualnej wysokości otwarcia, aby zapobiec stykaniu się klapy z niskim sufitem garażu.

Nowy, opcjonalny system zarządzania ładunkiem w bagażniku ma takie funkcje, jak system szynowy zintegrowany w podłodze komory bagażowej oraz siatka wydzielająca, co pozwala na jeszcze bezpieczniejsze i bardziej wygodne przechowywanie bagażu w bagażniku.

Naturalna skóra dostępna

3.6L V6 6AT AWD (290 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3598 Cm3
Moc213 Kw @ 6200 Rpm
290 Hp @ 6200 Rpm
286 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy284 Lb-Ft @ 3000 Rpm
385 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Prędkość maksymalna141 Mph (227 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/65 R17V
Długość188.9 In (4798 Mm)
Szerokość75.9 In (1928 Mm)
Wysokość66.9 In (1699 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/65.7 In (1
Rozstaw osi112.4 In (2855 Mm)
Prześwit8.6 In (218 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna4784 Lbs (2170 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6493 Lbs (2945 Kg)
Spalanie miasto12.9 Mpg Us (18.2 L/100Km)
Spalanie trasa24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Średnie spalanie18.1 Mpg Us (13 L/100Km)
Emisja CO2310 G/Km

3.6L V6 6MT AWD (290 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3598 Cm3
Moc213 Kw @ 6200 Rpm
290 Hp @ 6200 Rpm
286 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy284 Lb-Ft @ 3000 Rpm
385 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Prędkość maksymalna141 Mph (227 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/65 R17V
Długość188.9 In (4798 Mm)
Szerokość75.9 In (1928 Mm)
Wysokość66.9 In (1699 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/65.7 In (1
Rozstaw osi112.4 In (2855 Mm)
Prześwit8.6 In (218 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna4762 Lbs (2160 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6493 Lbs (2945 Kg)
Spalanie miasto13.2 Mpg Us (17.8 L/100Km)
Spalanie trasa25.3 Mpg Us (9.3 L/100Km)
Średnie spalanie19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Emisja CO2296 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.