PORSCHE Cayenne Diesel 2014-2017

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE Cayenne Diesel 2014-2017

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE Cayenne Diesel 2014-2017

Odnowiona wersja Porsche Cayenne została wprowadzona w 2014 roku i zyskała zmieniony design, nowe funkcje oraz, co najważniejsze, ulepszone silniki, w tym wersję z silnikiem diesla V6.

W latach 2002-2010 sprzedano ponad pół miliona egzemplarzy Cayenne. To był ogromny sukces niemieckiego producenta samochodów. Wersja z silnikiem diesla V6 odegrała w tym kluczową rolę, dlatego Porsche postanowiło ją zachować w swojej ofercie. Wraz z odnowioną wersją drugiej generacji Cayenne zainstalowano nowy silnik diesla V6.

Zewnętrzna część Cayenne z 2014 roku zyskała ostrzejszy design i wyraźne linie. Przednie błotniki, kratka i reflektory były całkowicie nowe. Kratka nadal dzieliła się na trzy główne obszary, z największym przeznaczonym dla silnika. Aluminiowa osłona podwozia została zastąpiona czarną osłoną z plastiku. Z tyłu, spojler dachowy stał się standardowym wyposażeniem całej gamy.

Wnętrze nawiązywało do modelu 911 dzięki pięciu wskaźnikom na desce rozdzielczej oraz centralnie umieszczonemu obrotomierzowi. Nowe, wysokie i wąskie wloty powietrza inspirowane były sedanem Panamera, natomiast przyciski systemu PTM na konsoli środkowej były zaktualizowaną wersją tych zastosowanych w pierwszej generacji Cayenne.

Pod maską, Cayenne Diesel 2014 oferował ulepszoną wersję silnika diesla V6 o pojemności 3,0 litrów. Generował o 22 konie mechaniczne więcej niż jego poprzednik, przy jednoczesnym obniżeniu emisji CO2 i zwiększeniu efektywności paliwowej. Standardowa 8-biegowa skrzynia automatyczna Tiptronic pomagała osiągnąć lepsze wyniki. Wersja amerykańska nie otrzymała nowej jednostki o mocy 262 koni, pozostając przy starszym silniku o mocy 240 koni.

24 LIPCA 2014

Nowy Porsche Cayenne: Wyższa wydajność, większy komfort i zwiększona efektywność

Historia sukcesu trwa

Stuttgart/Atlanta. Ostry design, podniesiona efektywność i bogaty zestaw opcji standardowych to cechy nowego Porsche Cayenne. To sportowy samochód w kategorii SUV, oferujący miejsce dla pięciu osób oraz wysoką wydajność jazdy charakterystyczną dla marki Porsche.

Nowa generacja Cayenne zadebiutuje w Stanach Zjednoczonych w czterech wersjach: Cayenne Diesel, Cayenne S, Cayenne Turbo oraz światowej premierze modelu Cayenne S E-Hybrid, który jest pierwszym hybrydowym modelem typu plug-in w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten, razem z Panamerą S E-Hybrid i 918 Spyder, czyni Porsche jedynym producentem samochodów na świecie oferującym trzy hybrydowe modele plug-in. Kolejną atrakcją jest całkowicie nowy silnik V6 twin-turbo o pojemności 3,6 litra dla modelu Cayenne S. Został on w całości stworzony przez Porsche i wykazuje zarówno poprawioną wydajność, jak i oszczędność paliwa w porównaniu do swojego poprzednika.

Cayenne to wyjątkowa historia sukcesu w Porsche, z firmą wprowadzającą pierwszy model w 2002 roku. Pojazd ten zrealizował pomysł sportowego samochodu w segmencie SUV – i ustalił standardy od samego początku. Sprzedaż przekroczyła wszelkie oczekiwania: wyprodukowano ponad 276 000 pojazdów pierwszej generacji (2002-2010), a do tej pory wyprodukowano około 303 000 jednostek drugiej generacji, która zadebiutowała w 2010 roku.

Ostry design zewnętrzny

W tej najnowszej wersji projektanci Porsche nadali Cayenne jeszcze ostrzejszy wygląd z precyzyjnymi liniami i celowo umieszczonymi krawędziami załamującymi światło. Design przedniej części nadwozia, przednich błotników i maski jest zupełnie nowy. Kolejną nowością są airblady, czyli żeberka powietrzne umieszczone po bokach przodu pojazdu, używane do kierowania powietrza do intercoolerów w celu chłodzenia, a jednocześnie stanowiące mocny element wizualny.

Na pierwszy rzut oka nowy Cayenne można łatwo rozpoznać jako Porsche dzięki reflektorom Bi-Xenon™, które są standardowe w modelach Diesel, S i S E-Hybrid, z „unoszącymi się” czteropunktowymi LED-owymi światłami dziennymi. Standardowe w modelu topowym, Cayenne Turbo, są wysokowydajne reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS).

Tył nowego Cayenne również przeszedł gruntowną aktualizację. Układ tylnych świateł tworzy efekt trójwymiarowy; światła hamowania – podobnie jak LED-owe światła dzienne z przodu – zaprojektowano w czterech elementach. Wcięcie na tablicę rejestracyjną, uchwyt klapy bagażnika i światła są teraz bardziej elegancko zintegrowane z pokrywą bagażnika. Poziome linie pojazdu również zostały przekształcone, co nadało mu pełniejszą sylwetkę na drodze. Nowo zaprojektowane końcówki rur wydechowych są teraz zintegrowane w dolnej części tylnego zderzaka.

W wnętrzu projektanci poświęcili dużą część swoich wysiłków na przestrzeń kierowcy. Kierowca zyskuje teraz nową, wielofunkcyjną sportową kierownicę z łopatkami zmiany biegów w standardzie. Jej wygląd i funkcje bazują na kierownicy modelu 918 Spyder. Tylny system siedzeń również został zaktualizowany, aby był jeszcze bardziej komfortowy, a wentylacja siedzeń może być teraz zamówiona jako opcja dla tylnych miejsc.

Lepsza efektywność

Moc i moment obrotowy zostały zwiększone przy jednoczesnej poprawie efektywności. Dla Porsche te cele nie są sprzeczne; umożliwiły to liczne indywidualne modyfikacje całego zespołu napędowego. Wszystkie nowe modele Cayenne mają ulepszony „auto stop-start plus” oraz zoptymalizowane zarządzanie cieplne. Aktywne klapy powietrzne są teraz wykorzystywane po raz pierwszy w modelach Cayenne. Znajdują się one za centralnym wlotem powietrza i są kontrolowane przez zarządzanie silnikiem. Otwierają się lub zamykają w zależności od konkretnej sytuacji jazdy i wymagań chłodzenia. Dzięki temu mogą dostosować objętość powietrza dostępną do chłodzenia. Gdy są zamknięte, poprawiają aerodynamikę, co zmniejsza opór powietrza, a tym samym poprawia efektywność paliwową.

Cayenne S E-Hybrid to pierwsza hybryda typu plug-in w segmencie luksusowych SUV-ów. Postęp techniczny w tym przypadku jest ogromny w porównaniu do poprzedniego modelu Cayenne S Hybrid. Nowy model posiada akumulator trakcyjny litowo-jonowy o pojemności 10,8 kWh, który umożliwia jazdę na czysto elektrycznym napędzie. Moc silnika elektrycznego została więcej niż podwojona, z 47 KM do 95 KM, co pozwala na uzyskanie prędkości maksymalnej 78 mph w trybie elektrycznym. W połączeniu z doładowanym silnikiem V6 o pojemności 3,0 litra (333 KM), dostępna jest łączna moc systemu wynosząca 416 KM przy 5 500 obrotach na minutę oraz łączny moment obrotowy wynoszący 435 lb.-ft. w zakresie od 1 250 do 4 000 obrotów na minutę. Umożliwia to osiągnięcie osiągów na poziomie sportowego samochodu: 0-62 mph w 5,4 sekundy i prędkość maksymalna 151 mph. Akumulator trakcyjny można ładować z sieci elektrycznej lub w trakcie jazdy. Porsche Car Connect jest standardowe w tym pojeździe i pozwala kierowcy na pobieranie istotnych danych pojazdu z telefonu komórkowego.

Tradycja hybrydowa w Porsche sięga 1899 roku i Lohner Porsche – pierwszego na świecie pojazdu, który miał napęd elektryczny zasilany akumulatorem oraz silnik spalinowy, zaprojektowany i zbudowany przez Ferdynanda Porsche. W obecnej ofercie modelowej Panamera S E-Hybrid wyznacza standardy na całym świecie jako pierwszy hybrydowy pojazd klasy premium. Cayenne S E-Hybrid przenosi teraz tę nowatorską technologię do segmentu luksusowych SUV-ów. Niezwykle mocna technologia hybrydowa została również już zaimplementowana w samochodzie sportowym, a nawet w supersamochodzie – 918 Spyder. Ten pojazd jest przykładem transferu technologii z motorsportu do samochodów produkcyjnych. Najbardziej zaawansowana forma technologii napędu hybrydowego jest aktualnie wdrażana w modelu 919 Hybrid, a badania nad nią prowadzone są również w kontekście pojazdów produkcyjnych.

Cayenne Diesel łączy dynamikę z jeszcze lepszą efektywnością paliwową. Silnik V6 o pojemności 3,0 litra, z turbodoładowaniem w modelu Cayenne Diesel generuje moc 240 KM przy 3 800 do 4 400 obrotów na minutę i 406 lb.-ft. momentu obrotowego w zakresie od 1 750 do 2 500 obrotów na minutę. Dzięki temu samochód może rozpędzić się od zera do 62 mph w 7,2 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 135 mph.

Nowy silnik V6 twin-turbo o pojemności 3,6 litra w modelu Cayenne S, który został w całości opracowany w Porsche, jest kolejnym przykładem tego, jak downsizing z mniejszą pojemnością silnika i mniejszą liczbą cylindrów nie wpływa negatywnie na podstawowe wartości. Silnik twin-turbo V6 rozwija maksymalną moc 420 KM przy 6 000 obrotach na minutę – wzrost o 20 KM. Moment obrotowy pojazdu wynoszący 406 lb.-ft. jest dostępny w zakresie od 1 350 do 4 500 obrotów na minutę (wzrost o 37 lb.-ft.). Poprzednia gęstość mocy wynosząca 83 KM na litr pojemności silnika została zwiększona do 117 KM (wzrost o około 40 procent). Dzięki standardowej ośmiobiegowej skrzyni biegów Tiptronic S Cayenne S przyspiesza od zera do 62 mph w zaledwie 5,2 sekundy (5,1 sekundy z opcjonalnym pakietem Sport Chrono) – o 0,4 sekundy szybciej niż poprzedni Cayenne S. Prędkość maksymalna pojazdu wynosi 160 mph.

W końcu, Cayenne Turbo charakteryzuje się wysokim poziomem gotowości do osiągnięć, nieprzerwaną mocą i zdolnością radzenia sobie w każdej sytuacji jazdy. Pojemność silnika 4,8 litra, osiem cylindrów i turbodoładowanie gwarantują moc 520 KM przy 6 000 obrotów na minutę, a moment obrotowy wynosi 553 lb.-ft. w zakresie od 2 250 do 4 000 obrotów na minutę. To pozwala Cayenne Turbo przyspieszyć od zera do 62 mph w zaledwie 4,2 sekundy (4,1 sekundy z opcjonalnym pakietem Sport Chrono), z prędkością maksymalną wynoszącą 173 mph.

Ustawienia zawieszenia nowego Cayenne zostały zoptymalizowane pod kątem jeszcze większego komfortu, oczywiście bez kompromisów w dynamicznym prowadzeniu. To sprawia, że różnica między komfortem a sportowością jest jeszcze większa niż wcześniej – i potwierdza roszczenie Cayenne do bycia sportowym samochodem w segmencie SUV.

3.0L V6 8AT AWD (262 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2967 Cm3
Moc192 Kw @ 4000 Rpm
262 Hp @ 4000 Rpm
257 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy428 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
580 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Transmission
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/55 R18
Długość191.1 In (4854 Mm)
Szerokość76.3 In (1938 Mm)
Wysokość67.1 In (1704 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/65.7 In (1
Rozstaw osi114 In (2896 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika23.7 Cuft (671 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna4652 Lbs (2110 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6327 Lbs (2870 Kg)
Spalanie miasto30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Spalanie trasa37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Średnie spalanie34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Emisja CO2179 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.