PORSCHE Cayenne GTS (958) 2014-2018

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE Cayenne GTS (958) 2014-2018

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE Cayenne GTS (958) 2014-2018

Cayenne GTS miał być modelem Porsche Turbo bez turbosprężarek, łączącym wersje z silnikiem wolnossącym z sportowym zawieszeniem flagowego modelu Cayenne.

W ramach faceliftu w 2014 roku Cayenne GTS został poprawiony pod każdym względem, oferując lepsze osiągi i niższe zużycie paliwa. W przeciwieństwie do reszty gamy, miał bardziej sportowy wygląd. Ta cecha była zarezerwowana dla GTS, który przejął swoje oznaczenie od Porsche 904 GTS z 1963 roku. To był pierwszy model Porsche, który przywrócił ten akronim.

Na zewnątrz, GTS przejął niektóre elementy nadwozia z wersji Turbo, takie jak przednie błotniki, maska i zderzak. Większe trzy kratki w zderzaku były czarne. Światła dzienne przeniesiono z bocznych wlotów do wnętrza reflektorów, z projektem LED w formie czterech kropek. Czarne słupki B i C stały się już wizytówką GTS. Specjalny zestaw kół ze stopów lekkich został przygotowany wyłącznie dla GTS.

Wewnątrz, połączenie z gamą 911 było bardziej oczywiste dzięki pięciu wskaźnikom na desce rozdzielczej oraz centralnie umieszczonemu obrotomierzowi. Nowe, wysokie i wąskie wloty powietrza inspirowane były sedanem Panamera, ale na konsoli centralnej przyciski systemu PTM były zaktualizowaną wersją tych, które znalazły się w pierwszej generacji Cayenne.

W silniku, GTS zrezygnował z bezpośrednio wtryskiwanego silnika 4.8-litra z wersji sprzed faceliftu. Został wyposażony w nowo opracowaną jednostkę 3.6-litra. Silnik V6 z podwójnym doładowaniem był mocniejszy niż poprzedni bezpośrednio wtryskiwany Cayenne GTS 4.8-litra. Standardowo był wyposażony w 8-biegową skrzynię automatyczną. PTM (Porsche Traction Management) został dostrojony do lepszych osiągów na drodze, podczas gdy prześwit samochodu był niższy niż w pozostałych wersjach.

Porsche Cayenne GTS

Nowy Cayenne GTS już w samej nazwie zapowiada swój wyjątkowy sportowy charakter. Litery GTS sięgają słynnego modelu 904 Carrera GTS z 1963 roku. W 2007 roku Cayenne GTS stał się pierwszym Porsche nowoczesnej ery, które na nowo ożywiło ten akronim. Od tego czasu GTS oznacza w Porsche szczególnie sportowe modele.

Kierowcy Porsche preferują, aby ich samochody były sportowe – niezależnie od tego, czy mają dwoje, czy czworo drzwi. Wersja GTS modelu Cayenne stanowi 11 procent całego asortymentu, co czyni ją znaczącą częścią obecnie najbardziej udanej gamy Porsche, przy czym czterodrzwiowe samochody sportowe od dawna przyczyniają się do rentownego wzrostu firmy. Jednocześnie zapewniają one przyszłe inwestycje w szeroki wachlarz wysoko dynamicznych modeli oferowanych w całym portfolio.

Nie tylko nazwa Cayenne GTS jest wymowna. Silnik V6 bi-turbo o pojemności 3.6 litra to ukierunkowana na osiągi wersja nowej jednostki mocy zaprezentowanej w modelu Cayenne S. Jego zużycie paliwa jest mniejsze, a osiągi lepsze. W porównaniu z poprzednim modelem z silnikiem V8 o naturalnym zasilaniu moc wzrosła o 20 KM do 440 KM, a moment obrotowy o 85 Nm do 600 Nm, podczas gdy zużycie paliwa spadło o maksymalnie 0.9 l/100 km. Cayenne GTS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5.2 sekundy, lub tylko 5.1 sekundy z opcjonalnym pakietem Sport Chrono. To o 0.5 i 0.6 sekundy mniej niż w poprzednim modelu. Prędkość maksymalna wynosi 262 km/h. W standardzie posiada sportowy układ wydechowy, który zapewnia charakterystyczny dźwięk GTS.

Dzięki, między innymi, zawieszeniu, Cayenne GTS zachwyca kierowców swoją niepowtarzalną dynamiką boczną. System zarządzania zawieszeniem aktywnym Porsche (PASM) ma sportowe ustawienie. W standardowym zawieszeniu na sprężynach stalowych pojazd jest o 24 milimetry niższy, a w przypadku opcjonalnego zawieszenia pneumatycznego – o 20 milimetrów. Do standardowego wyposażenia należą również hamulce z modelu Cayenne Turbo z tarczami o średnicy 390 milimetrów na przedniej osi (358 milimetrów z tyłu), w tym czerwono pomalowane zaciski hamulcowe w typowym stylu turbo.

Inne cechy designu również nadają Cayenne GTS sportowy wygląd. W standardzie ma przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza oraz pakiet Sport Design, w tym bardziej wyprofilowane progi boczne i poszerzenia nadkoli. To ostatnie, podobnie jak spojler dachowy i dolna część tylnej części pojazdu, są malowane w kolorze nadwozia. Czerń stanowi wyraźny kontrast: wszystkie napisy są czarne, podobnie jak 20-calowe koła w stylu RS Spyder, wyloty wydechu, wewnętrzne otwory reflektorów bi-xenonowych oraz detale przyciemniającym tylnych świateł LED. Na przednich drzwiach pojawiła się nowa cecha: wyraziste napisy GTS.

3.6L V6 8AT AWD (440 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3604 Cm3
Moc324 Kw @ 6000 Rpm
441 Hp @ 6000 Rpm
434 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy443 Lb-Ft @ 1600-5000 Rpm
601 Nm @ 1600-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika22.5 Galony (85.2 L)
Prędkość maksymalna163 Mph (262 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneVentilated Disc
Rozmiar opony265/50 R 19
Długość191.1 In (4854 Mm)
Szerokość76.9 In (1953 Mm)
Wysokość66.5 In (1689 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.1/65.7 In (1
Rozstaw osi114 In (2896 Mm)
Prześwit8 In (203 Mm)
Pojemność bagażnika23.7 Cuft (671 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna4817 Lbs (2185 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6316 Lbs (2865 Kg)
Spalanie miasto17.8 Mpg Us (13.2 L/100Km)
Spalanie trasa28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Średnie spalanie23.5 Mpg Us (10 L/100Km)
Emisja CO2234 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.